TY - JOUR ID - 70956 TI - مطالعه نقش مؤلفه های جامعیت و تعمق در رفتار و عملکرد مدیریتی مدیران JO - فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی JA - JAPR LA - fa SN - 2251-8126 Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 3 IS - 3 SP - 137 EP - 156 KW - جامعیت KW - تعمق KW - عملکرد آموزشی مدیران DO - 10.22059/japr.2013.70956 N2 - با ظهور انقلاب صنعتی و توسعه روزافزون نیازهای انسانی، مدیریت به عنوان موضوعی بسیار جدی مورد بحث قرار گرفته، اما علی­ رغم این سیر پیشرونده علمی، به بحث ­های مبانی فلسفی و روانشناختی در رفتار و عملکرد مدیران توجه کافی نشده است و طبیعی است این غفلت منجر به آسیب ­رسانی خواهد شد. هدف این پژوهش مطالعه نقش مؤلفه ­های جامعیت و تعمق در رفتار و عملکرد مدیریتی مدیران می­ باشد. جامعه آماری، مدیران مراکز و اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور کرمانشاه می ­باشند. تحقیق حاضر از نوع بنیادی- کاربردی است. یافته های توصیفی با مراجعه به مراکز علمی و کتابخانه­ ها، و داده ­های آماری، به شیوه میدانی و توزیع پرسشنامه محقق ساخته بین مدیران و اعضای هیأت علمی جمع ­آوری شده است. نتایج حاصل عبارتند از: 1- بین جامعیت و تعمق با مؤلفه ­های"سازماندهی"، "تصمیم ­گیری"، "نظارت" و "هماهنگی" رابطه معنی­ داری وجود دارد. 2- بعد "جامعیت" با مؤلفه­ های"هماهنگی"، "نظارت و کنترل" و"روابط انسانی" رابطه­ ی مثبت و معنی ­داری دارد. 3- بعد "تعمق" نیز با مؤلفه­ های"تصمیم ­گیری"، "هماهنگی"، "نظارت و کنترل" و"روابط انسانی" به طور معنی­ داری همبسته است. UR - https://japr.ut.ac.ir/article_70956.html L1 - https://japr.ut.ac.ir/article_70956_23a7be18e3f174bab8d7099ce16c4006.pdf ER -