TY - JOUR ID - 70958 TI - کاربرد مدل یابی معادلات ساختاری چند سطحی در آزمون اثر وضعیت اجتماعی-اقتصادی و خودکارآمدی بر عملکرد ریاضی JO - فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی JA - JAPR LA - fa SN - 2251-8126 AU - نقش, زهرا AD - استادیار گروه روانشناسی تربیتی و مشاوره دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 8 IS - 4 SP - 177 EP - 188 KW - ﺧﻮدﮐﺎرآﻣﺪی KW - وﺿﻌﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﻗﺘﺼﺎدی KW - ﻋﻤﻠﮑﺮد رﯾﺎﺿﯽ KW - ﻣﺪلﯾﺎﺑﯽ ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﭼﻨﺪ ﺳطحی DO - 10.22059/japr.2018.70958 N2 - هدف مطالعه حاضر بررسی اثر وضعیت اجتماعی اقتصادی، اثرات فردی و  ترکیبی و خودکارآمدی بر عملکرد ریاضی بود. این رابطه در میان 600 دانش‌آموز پایه ششم که به روش نمونه ‌گیری خوشه ‌ای طبقه ‌ای دو مرحله ‌ای انتخاب شدند، بررسی شد. مدل ­یابی معادلات ساختاری چند سطحی به ‌منظور بررسی 600 دانش ‌آموز استفاده شد. نتایج نشان داد که وضعیت اجتماعی اقتصادی دارای اثر مستقیم معنادار بر عملکرد ریاضی در هر دو سطح دانش‌ آموز و خانواده بود و اثر خودکارآمدی بر عملکرد ریاضی نیز معنادار بوده است. مدل برازش خوبی داشته و 18 درصد و 32 درصد از واریانس عملکرد دانش آموزان به ترتیب در سطح دانش ‌آموز و در سطح خانواده تبیین شد. UR - https://japr.ut.ac.ir/article_70958.html L1 - ER -