نمایه نویسندگان

آ

  • آزموده، معصومه بررسی نقش اتحاددرمانی در اثربخشی درمان با میانجی‌گری همراهی مراجع [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 171-190]
  • آسایش، محمد حسن تبیین تجارب رفتاری و مقابله‌های روان‌شناختی زنان قربانی رابطۀ فرازناشویی: یک تحقیق کیفی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 251-269]
  • آفتاب، رویا رابطۀ اجتناب تجربی و دشواری در تنظیم هیجان با اندیشه‌پردازی خودکشی: نقش واسطه‌ای دشواری‌های بین‌فردی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 399-419]
  • آقابابایی، رعنا رابطۀ الگوهای ارتباطی و جو عاطفی خانواده مبدأ با نگرش به ازدواج: نقش واسطه‌ای تمایز‌یافتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 289-305]
  • آقایوسفی، علیرضا اثربخشی درمان تمایزیافتگی خود بر خودمیان‌بینی و سازگاری زناشویی زوجین براساس نظریۀ سیستم‌های خانوادۀ بوون [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 421-440]
  • آقایی، اصغر مقایسۀ تأثیر الگوی والدگری مبتنی بر نظریۀ کارکردهای اجرایی و برنامۀ بارکلی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به نقص‌توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 97-115]
  • آقایی، افسانه اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر کاهش آشفتگی هیجانی زنان دارای تجربه خیانت زناشویی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 299-313]
  • آکوچکیان، مهدیه تأثیر تمرینات ذهن‌آگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر اضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیربازان نخبه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 247-263]

ا

  • ابوالقاسمی، سمیه مقایسة قدردانی از بدن، انعطاف‌پذیری تصویر بدن و سبک دلبستگی در زنان دارای خودشفقتی و بدون خودشفقتی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 293-308]
  • ابوالقاسمی، عباس مقایسۀ انگیزش، فراشناخت و تنظیم هیجان ریاضی در دانش‌آموزان دارای اضطراب ریاضی و عادی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 183-205]
  • احتشام زاده، پروین بررسی نقش واسطه‌ای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 117-138]
  • احمدی، وحید نقش میانجی‌گری عاطفۀ مثبت و منفی در رابطۀ بین ذهن‌آگاهی و بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان شهر ایلام [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 351-368]
  • احمدی، وحید نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبک‌های دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانش‌آموزان دختر دورۀ دوم متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 309-326]
  • ارجمندنیا، علی اکبر اثربخشی توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (بتا) بر عملکرد رفتاری دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 207-225]
  • ارجمندنیا، علی اکبر ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل‌عاملی تأییدی مقیاس شفا در والدین کودکان دارای آسیب بینایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 235-254]
  • ارشدی، نسرین اثربخشی آموزش گروهی-مجازی برنامة مداخله‌ای حمایت از نیازها بر کامروایی نیازهای اساسی روان‌شناختی و بهزیستی کارکنان [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 213-233]
  • اسدزاده، حسن اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تاب‌آوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 327-343]
  • اسماعیل زاده، زهره طراحی مدل کلاس شکوفا و اثربخشی آن بر ارضای نیازهای روان‌شناختی نوجوانان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 229-246]
  • افراز، شهاب اثربخشی برنامۀ پرورش مهارت‌های تفکر (الگوی بروکفیلد) بر تفکر انتقادی، تاب‌آوری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 191-211]
  • افروز، غلامعلی اثربخشی توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (بتا) بر عملکرد رفتاری دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 207-225]
  • افروز، غلامعلی واکاوی عوامل مؤثر در ادراک زنان نسبت به فرزندآوری در دورۀ کووید-19 [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-84]
  • اکبری، مریم تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظم‌جویی و هیجان‌های تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودناتوان‌سازی تحصیلی: اثربخشی برنامۀ مستخرج از مدل بر فرسودگی تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 369-387]
  • امام جمعه، مرجان تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 345-361]
  • امان الهی، عباس اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر واکنش پذیری افراطی و بهبود کیفیت رابطه والد-فرزند در مادران کودکان پیش دبستانی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-21]
  • امیرارجمندی، زهره السادات تتبیین تعهد زناشویی در زنان متأهل براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه و مکان کنترل؛ بررسی نقش میانجی‌گر معنویت [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 395-409]
  • امیربیگی، محمود نقش واسطه‌ای فرایندهای خودشناسی در رابطۀ بین شفقت خود، ارزش خود و خودشیفتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 371-394]
  • امیرفخرایی، آزیتا مقایسۀ اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری و درمان تعامل والد-کودک بر کنش‌های اجرایی کودکان با اختلال مقابله‌ای/ نافرمانی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 411-428]
  • انصارالحسینی، سیدهادی رابطۀ میان خودپندارۀ تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان با توجه به نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 39-58]
  • ایرانمنش، زهرا اثربخشی آموزش راهبردهای هیجان‌مدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 363-378]
  • ایمان زاده، شفیقه بررسی نقش اتحاددرمانی در اثربخشی درمان با میانجی‌گری همراهی مراجع [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 171-190]
  • ایمانزاده، وحیده شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق و ارائۀ مدلی برای پیش‌بینی طلاق با استفاده از الگوریتم درخت تصمیم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 247-263]
  • ایمانی، مهدی تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 345-361]

ب

  • باباخانی، نرگس تأثیر آموزش مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه (CASEL) بر مشکلات عاطفی-رفتاری درونی و برونی‌سازی‌شده و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر ابتدایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 379-398]
  • بابایی، سهیلا تردید مسیر شغلی در دانشجویان: نقش آرزوهای تحصیلی-شغلی و مهارت‌های مقابله [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 1-16]
  • بارانی، حمید تبیین علی ابعاد بیصداقتی تحصیلی براساس وظیفه‌گرایی و مسئولیت‌پذیری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 59-82]
  • باغداساریانس، آنیتا مدل ساختاری فاجعه‌انگاری درد با خوردن هیجانی: نقش میانجی حساسیت اضطرابی و ترس مرتبط با درد در افراد دارای درد مزمن [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 321-339]
  • باقرزاده، فضل اله تأثیر تمرینات ذهن‌آگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر اضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیربازان نخبه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 247-263]
  • باقری، مسعود مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال جوانان شاغل [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 265-282]
  • باهنر، فهیمه تبیین تجارب رفتاری و مقابله‌های روان‌شناختی زنان قربانی رابطۀ فرازناشویی: یک تحقیق کیفی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 251-269]
  • بختیارپور، سعید بررسی نقش واسطه‌ای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 117-138]
  • بدری گرگری، رحیم تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطاف‌پذیری روان‌شناختی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد مبتنی بر زمینۀ فرهنگی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 265-282]
  • براهیمی، زهرا مقایسۀ تأثیر الگوی والدگری مبتنی بر نظریۀ کارکردهای اجرایی و برنامۀ بارکلی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به نقص‌توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 97-115]
  • برجعلی، احمد اثربخشی گروه‌درمانی شناختی- رفتاری بر تن‌انگاره، سبک دلبستگی و تنظیم هیجان در زنان مبتلا به اختلال خوردن [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 175-196]
  • برزگران، سارا تأثیر طرحواره‌درمانی هیجانی بر بخشودگی، کیفیت روابط زناشویی و تمایزیافتگی زنان مواجهشده با پیمانشکنی همسر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 315-332]
  • بشارت، محمدعلی پیش‌بینی سطوح بهشیاری بر اساس ابعاد کمال‌گرایی خودمحور، دیگرمحور و جامعه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 167-181]
  • بشارت، محمدعلی بررسی رابطۀ دلبستگی و تجربۀ بدرفتاری‌های دوران کودکی با نشانگرهای التهابی در بزرگسالی از منظر سایکونوروایمونولوژی: یک مطالعۀ فراتحلیل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 157-169]
  • بشردوست، سیمین اثربخشی آموزش مهارت‌های مدیریت استرس بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 303-319]
  • بهرامی احسان، هادی بررسی رابطۀ عوامل روان‌شناختی (افسردگی، ویژگی‌های شخصیتی، حمایت عاطفی) با عملکرد حافظۀ رویدادی و معنایی در سالمندی: نقش واسطه‌ای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 17-36]
  • بهرامی احسان، هادی اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • بهلگردی، معظمه روابط فرازناشویی افراد مراجعه‌کننده به مشاوران و راهکارهای پیشگیری: تدوین الگو برمبنای نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 145-166]
  • بوتیماز، سمانه واکاوی عوامل مؤثر در ادراک زنان نسبت به فرزندآوری در دورۀ کووید-19 [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-84]

پ

  • پائولو، روی ام. اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • پاشا، شیما اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر کاهش آشفتگی هیجانی زنان دارای تجربه خیانت زناشویی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 299-313]
  • پورحسین، مهشید کارایی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر دشواری‌های بین فردی و اعتیاد به اینترنت در میان دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 283-301]
  • پورقربان گورابی، فائزه تأثیر آموزش مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه (CASEL) بر مشکلات عاطفی-رفتاری درونی و برونی‌سازی‌شده و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر ابتدایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 379-398]
  • پیرانی، ذبیح تدوین مدل اشتیاق تحصیلی براساس راهبرد خودکارآمدی با میانجی‌گری هوش هیجانی در دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه شهرستان مریوان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 127-143]
  • پیرمردوند چگینی، بهمن بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر مؤلفه‌های کیفیت رابطۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 283-298]

ت

  • تاجری، بیوک مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شفقت و تئوری انتخاب بر احساس شرم و سطوح خودانتقادی دانشآموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 341-356]
  • تسبیح سازان مشهدی، رضا پیش‌بینی استعداد روابط فرازناشویی براساس نقش جنسیتی دوگانه و خردمندی با درنظرگرفتن نقش میانجی رابطۀ جنسی در زنان متأهل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 255-288]
  • تقوایی، داود تدوین مدل اشتیاق تحصیلی براساس راهبرد خودکارآمدی با میانجی‌گری هوش هیجانی در دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه شهرستان مریوان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 127-143]
  • تقی لو، صادق مدل ساختاری فاجعه‌انگاری درد با خوردن هیجانی: نقش میانجی حساسیت اضطرابی و ترس مرتبط با درد در افراد دارای درد مزمن [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 321-339]
  • توپ شکن، میلاد بررسی پدیدارشناسانة گرایش دانشجویان با رشته‌های غیرمرتبط به تحصیل در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 139-157]

ث

  • ثابت، مهرداد اثربخشی آموزش مهارت‌های مدیریت استرس بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 303-319]
  • ثنایی ذاکر، باقر بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر مؤلفه‌های کیفیت رابطۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 283-298]

ج

  • جدیدی، هوشنگ تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظم‌جویی و هیجان‌های تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودناتوان‌سازی تحصیلی: اثربخشی برنامۀ مستخرج از مدل بر فرسودگی تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 369-387]
  • جلالی، مرضیه تردید مسیر شغلی در دانشجویان: نقش آرزوهای تحصیلی-شغلی و مهارت‌های مقابله [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 1-16]
  • جهانگیر، پانته آ تتبیین تعهد زناشویی در زنان متأهل براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه و مکان کنترل؛ بررسی نقش میانجی‌گر معنویت [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 395-409]
  • جوادی پور، محمد تحلیل ادراک معلمان دورۀ ابتدایی شهر تهران برای شناسایی روش‌های بهبود بدخطی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-95]
  • جواهری محمدی، عباس بررسی پدیدارشناسانة گرایش دانشجویان با رشته‌های غیرمرتبط به تحصیل در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 139-157]
  • جواهری محمدی، عباس ارائۀ الگوی رشد پس از سانحه مبتنی بر روان‌شناسی مثبت در بهبودیافتگان سرطان: مطالعه‌ای فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 197-225]

ح

  • حاتمی، جواد تعیین اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای همراه با آموزش خواندن بر حافظۀ فعال و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان: شواهدی از پتانسیل‌های وابسته به رویداد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 59-81]
  • حاتمی، جواد بررسی رابطۀ عوامل روان‌شناختی (افسردگی، ویژگی‌های شخصیتی، حمایت عاطفی) با عملکرد حافظۀ رویدادی و معنایی در سالمندی: نقش واسطه‌ای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 17-36]
  • حاتمی، جواد اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • حاتمی، محمد مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شفقت و تئوری انتخاب بر احساس شرم و سطوح خودانتقادی دانشآموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 341-356]
  • حاج حسینی، منصوره اثربخشی برنامۀ پرورش مهارت‌های تفکر (الگوی بروکفیلد) بر تفکر انتقادی، تاب‌آوری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 191-211]
  • حبیبی، حوریه مقایسۀ انگیزش، فراشناخت و تنظیم هیجان ریاضی در دانش‌آموزان دارای اضطراب ریاضی و عادی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 183-205]
  • حبیبی، زهرا رابطۀ الگوهای ارتباطی و جو عاطفی خانواده مبدأ با نگرش به ازدواج: نقش واسطه‌ای تمایز‌یافتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 289-305]
  • حجازی، الهه ادراک و شناخت نوجوانان از مفهوم عاملیت: مطالعه ی پدیدارشناسانه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 19-38]
  • حجازی، الهه مؤلفه‌های روان‌شناختی مرتبط با موفقیت دانشجویان در محیط یادگیری ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 105-127]
  • حسن زاده، سعید اثربخشی برنامة فرزندپروری مثبت بر ارتباط مادران با کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 43-58]
  • حسین زاده تقوایی، مرجان مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شفقت و تئوری انتخاب بر احساس شرم و سطوح خودانتقادی دانشآموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 341-356]
  • حقایق، سید عباس مقایسة قدردانی از بدن، انعطاف‌پذیری تصویر بدن و سبک دلبستگی در زنان دارای خودشفقتی و بدون خودشفقتی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 293-308]

خ

  • خادمی، علی پیش‌بینی استعداد روابط فرازناشویی براساس نقش جنسیتی دوگانه و خردمندی با درنظرگرفتن نقش میانجی رابطۀ جنسی در زنان متأهل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 255-288]
  • خامسان، احمد روابط فرازناشویی افراد مراجعه‌کننده به مشاوران و راهکارهای پیشگیری: تدوین الگو برمبنای نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 145-166]
  • خانجانی وشکی، سحر اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر کاهش آشفتگی هیجانی زنان دارای تجربه خیانت زناشویی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 299-313]
  • خانی پور، حمید مقایسة اثر روش‌های مداخله‌ای آموزش، بازخورد و القای ریاکاری بر نگرش، قصد و رفتار صرفه‌جویی انرژی الکتریکی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 23-41]
  • خداپناه، مژگان مدل ساختاری فاجعه‌انگاری درد با خوردن هیجانی: نقش میانجی حساسیت اضطرابی و ترس مرتبط با درد در افراد دارای درد مزمن [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 321-339]
  • خسروجاوید، مهناز مقایسۀ انگیزش، فراشناخت و تنظیم هیجان ریاضی در دانش‌آموزان دارای اضطراب ریاضی و عادی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 183-205]
  • خوشنوا، بهداد مقایسة اثر روش‌های مداخله‌ای آموزش، بازخورد و القای ریاکاری بر نگرش، قصد و رفتار صرفه‌جویی انرژی الکتریکی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 23-41]
  • خونساری، میناسادات مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شفقت و تئوری انتخاب بر احساس شرم و سطوح خودانتقادی دانشآموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 341-356]

د

  • دارابی، ندا اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در آتش‌نشانان شهر اصفهان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 83-100]
  • داودی، ایران اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربه‌ای در زنان سالم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 47-65]
  • درتاج، فریبرز اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تاب‌آوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 327-343]
  • دهائی، شهناز اثربخشی درمان تمایزیافتگی خود بر خودمیان‌بینی و سازگاری زناشویی زوجین براساس نظریۀ سیستم‌های خانوادۀ بوون [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 421-440]
  • دهقانی، مرضیه تحلیل ادراک دانشجویان دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از مفهوم مدیریت افکار [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 139-174]
  • دهقانی آرانی، فاطمه رابطۀ اختلال شخصیت و قضاوت اخلاقی با نقش تعدیل‌کنندۀ همدلی: کاربرد فناوری ردیابی چشم [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 335-352]

ر

  • رئیسی، فیروزه تجربه زیسته بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 85-104]
  • رباط میلی، سمیه مقایسۀ طرحواره‌های ناسازگار اولیه و سبک فرزندپروری در زنان خیانت‌کرده و خیانت‌دیده [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 357-377]
  • رباطی، فاطمه السادات اثربخشی آموزش راهبردهای هیجان‌مدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 363-378]
  • رحمتی، صادق اثربخشی گروه‌درمانی شناختی- رفتاری بر تن‌انگاره، سبک دلبستگی و تنظیم هیجان در زنان مبتلا به اختلال خوردن [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 175-196]
  • رستمی، رضا تعیین اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای همراه با آموزش خواندن بر حافظۀ فعال و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان: شواهدی از پتانسیل‌های وابسته به رویداد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 59-81]
  • رستمی، رضا بررسی رابطۀ دلبستگی و تجربۀ بدرفتاری‌های دوران کودکی با نشانگرهای التهابی در بزرگسالی از منظر سایکونوروایمونولوژی: یک مطالعۀ فراتحلیل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 157-169]
  • رستمیان، عبدالرحمان بررسی رابطۀ دلبستگی و تجربۀ بدرفتاری‌های دوران کودکی با نشانگرهای التهابی در بزرگسالی از منظر سایکونوروایمونولوژی: یک مطالعۀ فراتحلیل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 157-169]
  • رضائی، سجاد نقش میانجی خودشفقت‌ورزی در رابطه میان حمایت اجتماعی ادراک‌شده و تأثیر رویداد قرنطینۀ اجباری خانگی مبتلایان به کووید-19 [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 211-228]
  • رضابخش، حسین مقایسة اثربخشی درمان یکپارچة فراتشخیص اختلالات هیجانی و درمان فراتشخیص کارآمدی هیجانی بر تنظیم هیجان بزرگسالان دارای لکنت‌زبان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 185-209]
  • رضایی نیاسر، آسیه اثر افزایش شاخص تودة بدنی بر سرعت واکنش، توجه پایدار و حافظة کاری کودکان و نوجوانان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 123-138]
  • رهبری زاده، گلنوش رابطۀ اختلال شخصیت و قضاوت اخلاقی با نقش تعدیل‌کنندۀ همدلی: کاربرد فناوری ردیابی چشم [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 335-352]

ز

  • زارعی، اقبال مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعه‌های انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر کاهش باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-18]
  • زارعی، اقبال مقایسۀ اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری و درمان تعامل والد-کودک بر کنش‌های اجرایی کودکان با اختلال مقابله‌ای/ نافرمانی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 411-428]
  • زارعی فسخودی، بنت الهدی مقایسة اثربخشی درمان یکپارچة فراتشخیص اختلالات هیجانی و درمان فراتشخیص کارآمدی هیجانی بر تنظیم هیجان بزرگسالان دارای لکنت‌زبان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 185-209]
  • زبردست، عذرا نقش میانجی خودشفقت‌ورزی در رابطه میان حمایت اجتماعی ادراک‌شده و تأثیر رویداد قرنطینۀ اجباری خانگی مبتلایان به کووید-19 [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 211-228]
  • زراعت کار، هانیه بررسی رابطۀ دلبستگی و تجربۀ بدرفتاری‌های دوران کودکی با نشانگرهای التهابی در بزرگسالی از منظر سایکونوروایمونولوژی: یک مطالعۀ فراتحلیل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 157-169]
  • زرگر، یدالله اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربه‌ای در زنان سالم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 47-65]
  • زهراکار، ;کیانوش بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر مؤلفه‌های کیفیت رابطۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 283-298]

س

  • سادات شریفی، ناهید مقایسۀ طرحواره‌های ناسازگار اولیه و سبک فرزندپروری در زنان خیانت‌کرده و خیانت‌دیده [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 357-377]
  • ساعتی معصومی، فاطمه تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظم‌جویی و هیجان‌های تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودناتوان‌سازی تحصیلی: اثربخشی برنامۀ مستخرج از مدل بر فرسودگی تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 369-387]
  • سجادیه، نرگس سادات ادراک و شناخت نوجوانان از مفهوم عاملیت: مطالعه ی پدیدارشناسانه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 19-38]
  • سرافراز، مهدی رضا نقش واسطه‌ای فرایندهای خودشناسی در رابطۀ بین شفقت خود، ارزش خود و خودشیفتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 371-394]
  • سرداری پور، مهران مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر شفقت و تئوری انتخاب بر احساس شرم و سطوح خودانتقادی دانشآموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 341-356]
  • سعادت بین جواهری، فاطمه مقایسة قدردانی از بدن، انعطاف‌پذیری تصویر بدن و سبک دلبستگی در زنان دارای خودشفقتی و بدون خودشفقتی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 293-308]
  • سلطان محمدی، آرزو تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 345-361]
  • سلطانی زاده، محمد اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در آتش‌نشانان شهر اصفهان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 83-100]
  • سلطانی فر، سارا اثربخشی استراحت، موسیقی و بازی‌های ویدیویی فعال بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 83-106]
  • سلیمانی، اسماعیل طراحی برنامۀ آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی میزان اثربخشی آن بر ارتقای همدلی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 227-245]
  • سلیمی، نسترن اثربخشی تمرین‌های یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل و جهت‌یابی دانش‌آموزان با آسیب بینایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 173-184]
  • سمیعی، فاطمه تردید مسیر شغلی در دانشجویان: نقش آرزوهای تحصیلی-شغلی و مهارت‌های مقابله [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 1-16]
  • سهیلی فرد، بهرام تأثیر سبک پردازش عینی در مقابل سبک پردازش انتزاعی بر ظرفیت حافظة ‌کاری در نشخوار فکری شدید [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 271-291]
  • سیف الدینی زرندی، الهه تأثیر تمرینات ذهن‌آگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر اضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیربازان نخبه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 247-263]

ش

  • شاهمرادی، سمیه رابطۀ الگوهای ارتباطی و جو عاطفی خانواده مبدأ با نگرش به ازدواج: نقش واسطه‌ای تمایز‌یافتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 289-305]
  • شاهواروقی، احمد اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • شاهواروقی، محمدعلی اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • شاهواری، زهرا تجربه زیسته بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 85-104]
  • شرفی زادگان، میلاد تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 345-361]
  • شریعتمدار، آسیه مطالعۀ نقش عوامل خانوادگی در اضطراب بازگشت به خانۀ دانشجویان دختر ساکن خوابگاه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 37-57]
  • شریف نیا، منا نقش میانجی خودشفقت‌ورزی در رابطه میان حمایت اجتماعی ادراک‌شده و تأثیر رویداد قرنطینۀ اجباری خانگی مبتلایان به کووید-19 [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 211-228]
  • شکری بک باغی، فاطمه اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر واکنش پذیری افراطی و بهبود کیفیت رابطه والد-فرزند در مادران کودکان پیش دبستانی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-21]
  • شمالی اسکویی، آرزو روابط ساختاری تنظیم هیجانی و استرس دارای علائم گسستگی ذهن: نقش میانجی‌گری افسردگی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 333-349]
  • شهیدی، شهریار مقایسۀ طرحواره‌های ناسازگار اولیه و سبک فرزندپروری در زنان خیانت‌کرده و خیانت‌دیده [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 357-377]
  • شیخ، محمود تأثیر تمرینات ذهن‌آگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر اضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیربازان نخبه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 247-263]
  • شیرالی‌نیا، خدیجه اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر واکنش پذیری افراطی و بهبود کیفیت رابطه والد-فرزند در مادران کودکان پیش دبستانی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-21]
  • شیرودآقایی، الهام مقایسۀ اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری و درمان تعامل والد-کودک بر کنش‌های اجرایی کودکان با اختلال مقابله‌ای/ نافرمانی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 411-428]

ص

  • صائمی، اسماعیل اثربخشی استراحت، موسیقی و بازی‌های ویدیویی فعال بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 83-106]
  • صادقی، میثم اثر افزایش شاخص تودة بدنی بر سرعت واکنش، توجه پایدار و حافظة کاری کودکان و نوجوانان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 123-138]
  • صادقی فرد، مریم مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعه‌های انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر کاهش باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-18]
  • صالحی، کیوان بررسی رابطۀ دلبستگی و تجربۀ بدرفتاری‌های دوران کودکی با نشانگرهای التهابی در بزرگسالی از منظر سایکونوروایمونولوژی: یک مطالعۀ فراتحلیل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 157-169]
  • صانعی، فرزانه بررسی نگرش معلمان در خصوص ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای اجرای موفق آن [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 227-250]
  • صفاری بیدهندی، سمیه اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تاب‌آوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 327-343]
  • صنوبر، لاله مقایسۀ مرور خاطرات مزاحم، افکار خودآیند منفی و تعادل عاطفی در دختران با و بدون ملال پیش از قاعدگی (PMDD) [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 159-171]

ض

  • ضابطی، عطیه سادات رابطۀ اجتناب تجربی و دشواری در تنظیم هیجان با اندیشه‌پردازی خودکشی: نقش واسطه‌ای دشواری‌های بین‌فردی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 399-419]
  • ضابطی آرانی، معصومه واکاوی عوامل مؤثر در ادراک زنان نسبت به فرزندآوری در دورۀ کووید-19 [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-84]

ط

  • طالب زاده شوشتری، لیلا روابط فرازناشویی افراد مراجعه‌کننده به مشاوران و راهکارهای پیشگیری: تدوین الگو برمبنای نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 145-166]
  • طالب زاده شوشتری، لیلا بررسی نگرش معلمان در خصوص ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای اجرای موفق آن [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 227-250]

ظ

  • ظفر قلیزاده، نسیم پیش‌بینی استعداد روابط فرازناشویی براساس نقش جنسیتی دوگانه و خردمندی با درنظرگرفتن نقش میانجی رابطۀ جنسی در زنان متأهل [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 255-288]

ع

  • عابدان زاده، رسول اثربخشی استراحت، موسیقی و بازی‌های ویدیویی فعال بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 83-106]
  • عابدی، احمد مقایسۀ تأثیر الگوی والدگری مبتنی بر نظریۀ کارکردهای اجرایی و برنامۀ بارکلی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به نقص‌توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 97-115]
  • عابدی، محمدرضا رابطۀ میان خودپندارۀ تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان با توجه به نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 39-58]
  • عباس پور، مرضیه تحلیل ادراک معلمان دورۀ ابتدایی شهر تهران برای شناسایی روش‌های بهبود بدخطی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-95]
  • عباسی سورشجانی، مریم تأثیر سبک پردازش عینی در مقابل سبک پردازش انتزاعی بر ظرفیت حافظة ‌کاری در نشخوار فکری شدید [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 271-291]
  • عبدی، رضا شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق و ارائۀ مدلی برای پیش‌بینی طلاق با استفاده از الگوریتم درخت تصمیم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 247-263]
  • عروتی عزیز، مرضیه اثربخشی ترکیب درمان ‌شناختی-رفتاری و درمان روان‌پویشی کوتاه‌مدت بر افزایش نیرومندی من و کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 353-369]
  • عسکری، فهیمه اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربه‌ای در زنان سالم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 47-65]
  • عسکری زاده، قاسم مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال جوانان شاغل [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 265-282]
  • عسگری، کریم تجربه زیسته بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 85-104]
  • علوی نژاد، سیده ثریا واکاوی عوامل مؤثر در ادراک زنان نسبت به فرزندآوری در دورۀ کووید-19 [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-84]
  • علیوندی وفا، مرضیه بررسی نقش اتحاددرمانی در اثربخشی درمان با میانجی‌گری همراهی مراجع [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 171-190]
  • عمادی، فریناز مطالعۀ نقش عوامل خانوادگی در اضطراب بازگشت به خانۀ دانشجویان دختر ساکن خوابگاه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 37-57]

غ

  • غباری بناب، باقر اثربخشی تمرین‌های یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل و جهت‌یابی دانش‌آموزان با آسیب بینایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 173-184]
  • غدیری، فرهاد طراحی برنامۀ آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی میزان اثربخشی آن بر ارتقای همدلی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 227-245]
  • غریبی، حمیدرضا پیش‌بینی سطوح بهشیاری بر اساس ابعاد کمال‌گرایی خودمحور، دیگرمحور و جامعه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 167-181]
  • غفرانی، عاطفه مؤلفه‌های روان‌شناختی مرتبط با موفقیت دانشجویان در محیط یادگیری ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 105-127]
  • غلامعلی لواسانی، مسعود ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس هزینه؛ مؤلفه‌ای از نظریۀ انتظار - ارزش [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
  • غلامعلی لواسانی، مسعود تأثیر سبک پردازش عینی در مقابل سبک پردازش انتزاعی بر ظرفیت حافظة ‌کاری در نشخوار فکری شدید [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 271-291]

ف

  • فتاحی، محمد تحلیل ادراک دانشجویان دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از مفهوم مدیریت افکار [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 139-174]
  • فتاحی، مطهره ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس هزینه؛ مؤلفه‌ای از نظریۀ انتظار - ارزش [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
  • فتحی آذر، اسکندر تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطاف‌پذیری روان‌شناختی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد مبتنی بر زمینۀ فرهنگی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 265-282]
  • فراهانی، حجت اله رابطۀ اختلال شخصیت و قضاوت اخلاقی با نقش تعدیل‌کنندۀ همدلی: کاربرد فناوری ردیابی چشم [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 335-352]
  • فراهانی، محمد نقی مقایسة اثر روش‌های مداخله‌ای آموزش، بازخورد و القای ریاکاری بر نگرش، قصد و رفتار صرفه‌جویی انرژی الکتریکی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 23-41]
  • فرخی، نورعلی اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تاب‌آوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 327-343]
  • فرقدانی، آزاده اثربخشی درمان تمایزیافتگی خود بر خودمیان‌بینی و سازگاری زناشویی زوجین براساس نظریۀ سیستم‌های خانوادۀ بوون [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 421-440]
  • فلاح چای، سید رضا مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعه‌های انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر کاهش باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-18]
  • فولاد چنگ، محبوبه تبیین علی ابعاد بیصداقتی تحصیلی براساس وظیفه‌گرایی و مسئولیت‌پذیری تحصیلی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 59-82]
  • فیروزآبادی، علی نقش واسطه‌ای فرایندهای خودشناسی در رابطۀ بین شفقت خود، ارزش خود و خودشیفتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 371-394]
  • فیروزکوهی برنج آبادی، مجید کارایی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر دشواری‌های بین فردی و اعتیاد به اینترنت در میان دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 283-301]
  • فیروزی خجسته فر، ریحانه تجربه زیسته بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 85-104]

ق

  • قاسم زاده، سوگند ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل‌عاملی تأییدی مقیاس شفا در والدین کودکان دارای آسیب بینایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 235-254]
  • قاسمی، امیدرضا نقش واسطه‌ای فرایندهای خودشناسی در رابطۀ بین شفقت خود، ارزش خود و خودشیفتگی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 371-394]
  • قاسمی ارگنه، محمد کارایی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر دشواری‌های بین فردی و اعتیاد به اینترنت در میان دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 283-301]
  • قاضی نژاد، نیکو ارائۀ الگوی رشد پس از سانحه مبتنی بر روان‌شناسی مثبت در بهبودیافتگان سرطان: مطالعه‌ای فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 197-225]
  • قبادیان، مسلم ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ اهداف و آرزوها [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 129-155]
  • قدرتی پور، سپیده اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در آتش‌نشانان شهر اصفهان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 83-100]
  • قربان جهرمی، رضا مقایسۀ طرحواره‌های ناسازگار اولیه و سبک فرزندپروری در زنان خیانت‌کرده و خیانت‌دیده [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 357-377]
  • قلیچی، لیلا مقایسة اثربخشی درمان یکپارچة فراتشخیص اختلالات هیجانی و درمان فراتشخیص کارآمدی هیجانی بر تنظیم هیجان بزرگسالان دارای لکنت‌زبان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 185-209]
  • قمرانی، امیر تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزه‌های امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر رابطۀ والد-فرزند و علائم مشکلات رفتاری درونی‌شدۀ فرزندان دختر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-22]
  • قنبرزاده، متین تعیین اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمه‌ای همراه با آموزش خواندن بر حافظۀ فعال و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان: شواهدی از پتانسیل‌های وابسته به رویداد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 59-81]

ک

  • کارگر، مرجان مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال جوانان شاغل [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 265-282]
  • کاظمی، حمید اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در آتش‌نشانان شهر اصفهان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 83-100]
  • کاظمیان مقدم، کبری تأثیر طرحواره‌درمانی هیجانی بر بخشودگی، کیفیت روابط زناشویی و تمایزیافتگی زنان مواجهشده با پیمانشکنی همسر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 315-332]
  • کربلایی محمد میگونی، احمد مقایسة اثربخشی درمان یکپارچة فراتشخیص اختلالات هیجانی و درمان فراتشخیص کارآمدی هیجانی بر تنظیم هیجان بزرگسالان دارای لکنت‌زبان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 185-209]
  • کرمی، مرتضی اثربخشی آموزش گروهی-مجازی برنامة مداخله‌ای حمایت از نیازها بر کامروایی نیازهای اساسی روان‌شناختی و بهزیستی کارکنان [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 213-233]
  • کرمی بلداجی، روح الله مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعه‌های انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر کاهش باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-18]
  • کعب عمیر، نوری اثربخشی آموزش گروهی-مجازی برنامة مداخله‌ای حمایت از نیازها بر کامروایی نیازهای اساسی روان‌شناختی و بهزیستی کارکنان [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 213-233]
  • کلانتر هرمزی، آتوسا مطالعۀ نقش عوامل خانوادگی در اضطراب بازگشت به خانۀ دانشجویان دختر ساکن خوابگاه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 37-57]
  • کلانتری، مهرداد تجربه زیسته بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی: یک مطالعه کیفی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 85-104]
  • کوچی، صدیقه نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبک‌های دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانش‌آموزان دختر دورۀ دوم متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 309-326]
  • کوچی، طیبه نقش میانجی‌گری عاطفۀ مثبت و منفی در رابطۀ بین ذهن‌آگاهی و بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان شهر ایلام [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 351-368]

گ

  • گراوند، هوشنگ ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامۀ اهداف و آرزوها [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 129-155]
  • گلپاشا، الهه تبیین تجارب رفتاری و مقابله‌های روان‌شناختی زنان قربانی رابطۀ فرازناشویی: یک تحقیق کیفی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 251-269]
  • گلشنی، فاطمه مدل ساختاری فاجعه‌انگاری درد با خوردن هیجانی: نقش میانجی حساسیت اضطرابی و ترس مرتبط با درد در افراد دارای درد مزمن [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 321-339]
  • گندمی، زینب اثربخشی توان‌بخشی شناختی مبتنی بر کارکردهای اجرایی (بتا) بر عملکرد رفتاری دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 207-225]

ل

  • لطفی کاشانی، فرح تأثیر آموزش مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه (CASEL) بر مشکلات عاطفی-رفتاری درونی و برونی‌سازی‌شده و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر ابتدایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 379-398]
  • لهراسبی، سروش اثر افزایش شاخص تودة بدنی بر سرعت واکنش، توجه پایدار و حافظة کاری کودکان و نوجوانان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 123-138]
  • لواسانی، مسعود بررسی رابطۀ عوامل روان‌شناختی (افسردگی، ویژگی‌های شخصیتی، حمایت عاطفی) با عملکرد حافظۀ رویدادی و معنایی در سالمندی: نقش واسطه‌ای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 17-36]

م

  • مؤمنی، آزاده بررسی نگرش معلمان در خصوص ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای اجرای موفق آن [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 227-250]
  • ماسنانی، زهرا روابط فرازناشویی افراد مراجعه‌کننده به مشاوران و راهکارهای پیشگیری: تدوین الگو برمبنای نظریۀ داده‌بنیاد [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 145-166]
  • مامی، شهرام نقش میانجی‌گری عاطفۀ مثبت و منفی در رابطۀ بین ذهن‌آگاهی و بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان شهر ایلام [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 351-368]
  • مامی، شهرام نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبک‌های دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانش‌آموزان دختر دورۀ دوم متوسطه [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 309-326]
  • متقی قمصری، عطیه سادات بررسی رابطۀ عوامل روان‌شناختی (افسردگی، ویژگی‌های شخصیتی، حمایت عاطفی) با عملکرد حافظۀ رویدادی و معنایی در سالمندی: نقش واسطه‌ای کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 17-36]
  • محب، نعیمه شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق و ارائۀ مدلی برای پیش‌بینی طلاق با استفاده از الگوریتم درخت تصمیم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 247-263]
  • محسن پور، مریم سنجش‌شناختی تشخیصی: مرور انتقادی مطالعات ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 101-122]
  • محمدلو، اکرم اثربخشی توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر مسئله گشایی خلاق و سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 307-333]
  • محمدی فیض آبادی، عاطفه ویژگی‌های روان‌سنجی و تحلیل‌عاملی تأییدی مقیاس شفا در والدین کودکان دارای آسیب بینایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 235-254]
  • محمودی، مریم اثر افزایش شاخص تودة بدنی بر سرعت واکنش، توجه پایدار و حافظة کاری کودکان و نوجوانان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 123-138]
  • مرادی، علیرضا اثر افزایش شاخص تودة بدنی بر سرعت واکنش، توجه پایدار و حافظة کاری کودکان و نوجوانان [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 123-138]
  • مرتضایی، علی اثربخشی آموزش راهبردهای هیجان‌مدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 363-378]
  • مروتی، ذکراله اثربخشی توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر مسئله گشایی خلاق و سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 307-333]
  • مساح، علی اثربخشی برنامة فرزندپروری مثبت بر ارتباط مادران با کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 43-58]
  • مصطفی زاده، علی تدوین مدل اشتیاق تحصیلی براساس راهبرد خودکارآمدی با میانجی‌گری هوش هیجانی در دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه شهرستان مریوان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 127-143]
  • مقدس تبریزی، یوسف تأثیر تمرینات ذهن‌آگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای بر اضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیربازان نخبه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 247-263]
  • مقدم، اعظم سنجش‌شناختی تشخیصی: مرور انتقادی مطالعات ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 101-122]
  • مقدم، منصور تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزه‌های امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر رابطۀ والد-فرزند و علائم مشکلات رفتاری درونی‌شدۀ فرزندان دختر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-22]
  • منجم، آرش اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 23-46]
  • منصوری، جمیل پیش‌بینی سطوح بهشیاری بر اساس ابعاد کمال‌گرایی خودمحور، دیگرمحور و جامعه‌محور [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 167-181]
  • منظری توکلی، وحید اثربخشی آموزش راهبردهای هیجان‌مدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 363-378]
  • مهقانی، زهرا ادراک و شناخت نوجوانان از مفهوم عاملیت: مطالعه ی پدیدارشناسانه [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 19-38]
  • موسوی نسب، سید محمد حسین مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال جوانان شاغل [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 265-282]
  • میکائیلی، نیلوفر مقایسۀ مرور خاطرات مزاحم، افکار خودآیند منفی و تعادل عاطفی در دختران با و بدون ملال پیش از قاعدگی (PMDD) [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 159-171]

ن

  • نادری، زهرا تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 345-361]
  • نادری، فرح بررسی نقش واسطه‌ای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 117-138]
  • نادمی، آرش نقش میانجی‌گری عاطفۀ مثبت و منفی در رابطۀ بین ذهن‌آگاهی و بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان شهر ایلام [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 351-368]
  • نارنجی ثانی، فاطمه مؤلفه‌های روان‌شناختی مرتبط با موفقیت دانشجویان در محیط یادگیری ترکیبی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 105-127]
  • نصرتی، فاطمه اثربخشی تمرین‌های یکپارچگی حسی-حرکتی بر تعادل و جهت‌یابی دانش‌آموزان با آسیب بینایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 173-184]
  • نقش، زهرا ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس هزینه؛ مؤلفه‌ای از نظریۀ انتظار - ارزش [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 107-126]
  • نقش، زهرا بررسی پدیدارشناسانة گرایش دانشجویان با رشته‌های غیرمرتبط به تحصیل در رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 139-157]
  • نوذری، عفت اثربخشی آموزش مهارت‌های مدیریت استرس بر رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دختر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 303-319]
  • نوروزی سزیرود، کبری بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر مؤلفه‌های کیفیت رابطۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 283-298]
  • نویدیان، انور تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطاف‌پذیری روان‌شناختی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد مبتنی بر زمینۀ فرهنگی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 265-282]
  • نیسی، عبدالکاظم اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربه‌ای در زنان سالم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 47-65]
  • نیکدل، مهدی بررسی نقش واسطه‌ای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 117-138]
  • نیکنام، مژگان تتبیین تعهد زناشویی در زنان متأهل براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه و مکان کنترل؛ بررسی نقش میانجی‌گر معنویت [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 395-409]
  • نیکوسرشت، تبسم روابط ساختاری تنظیم هیجانی و استرس دارای علائم گسستگی ذهن: نقش میانجی‌گری افسردگی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 333-349]
  • نیلفروشان، پریسا رابطۀ میان خودپندارۀ تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان با توجه به نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 39-58]

و

  • واحدی، شهرام تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انعطاف‌پذیری روان‌شناختی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد مبتنی بر زمینۀ فرهنگی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 265-282]
  • وکیلی، مطهره ارائۀ الگوی رشد پس از سانحه مبتنی بر روان‌شناسی مثبت در بهبودیافتگان سرطان: مطالعه‌ای فراترکیب [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 197-225]
  • ولایی، مرتضی واکاوی عوامل مؤثر در ادراک زنان نسبت به فرزندآوری در دورۀ کووید-19 [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-84]

ه

  • هارون رشیدی، همایون تأثیر طرحواره‌درمانی هیجانی بر بخشودگی، کیفیت روابط زناشویی و تمایزیافتگی زنان مواجهشده با پیمانشکنی همسر [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 315-332]
  • هاشمی، تورج بررسی نقش اتحاددرمانی در اثربخشی درمان با میانجی‌گری همراهی مراجع [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 171-190]
  • هنرمند عظیمی، مرتضی شناسایی عوامل مؤثر بر طلاق و ارائۀ مدلی برای پیش‌بینی طلاق با استفاده از الگوریتم درخت تصمیم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 247-263]

ی

  • یاراحمدی، یحیی تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظم‌جویی و هیجان‌های تحصیلی با نقش واسطه‌ای خودناتوان‌سازی تحصیلی: اثربخشی برنامۀ مستخرج از مدل بر فرسودگی تحصیلی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 369-387]
  • یوسفی افراشته، مجید اثربخشی توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر مسئله گشایی خلاق و سرعت پردازش اطلاعات دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 307-333]