نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرزوهای ذاتی و بیرونی ارائه مدل علّی تأثیر آرزوهای ذاتی و بیرونی بر رضایت از زندگی: نقش میانجی سلامت روانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 23-46]
  • آزاررسانی تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • آسیب ورزشی اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد (ACT)، بر نشخوار فکری در دختران نوجوان ورزشکار حرفه‌ای دارای آسیب ورزشی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 165-180]
  • آموزش روان شناختی آموزش خود نظم بخشی رفتاری-هیجانی: روشی برای بهبود فعالیت عملکرد اجرایی و علائم بیش کنشی در نوجوانان مبتلا به ADHD [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 153-167]
  • آموزش سازمانی ارائه الگوی یادگیری مبتنی بر بازی (غیردیجیتال) با رویکرد حل‌مسئله برای آموزش سازمانی و نقد دوره‌‌های آموزشی موجود براساس آن [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 209-245]
  • آموزش شناختی- رفتاری تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 317-336]
  • آموزش فیزیک روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]

ا

  • احساس تنهایی بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی و تنهایی در پیش‌بینی نوموفوبیا [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 69-82]
  • احساس گناه نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 293-316]
  • اختلالات برونی‌سازی شده مقایسه سوگیری توجه نسبت به تهدید درپسران دارای نشانه‌های اختلالات افسردگی و پرخاشگری [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 93-107]
  • اختلالات درونی‌سازی شده مقایسه سوگیری توجه نسبت به تهدید درپسران دارای نشانه‌های اختلالات افسردگی و پرخاشگری [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 93-107]
  • اختلال رفتاری اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری- مجازی درمان تعامل والد- کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال‌های رفتاری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • اختلال طیف اتیسم تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر تعامل والد کودک (PCIT) بر رابطه خانواده با کودکان دارای اختلال طیف اُتیسم [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 37-54]
  • اختلال نقص توجه/فزون کنشی آموزش خود نظم بخشی رفتاری-هیجانی: روشی برای بهبود فعالیت عملکرد اجرایی و علائم بیش کنشی در نوجوانان مبتلا به ADHD [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 153-167]
  • اختلال یادگیری ویژه اثربخشی برنامه آموزش پذیرش و تعهد بر میزان تابآوری‌تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 131-147]
  • ادراک انصاف نقش میانجی تعهد زناشویی در رابطه بین ادراک انصاف و رضایت مندی زناشویی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 281-292]
  • ارزش تکلیف ریاضی رابطه ساختاری خود- طرحواره‌های ریاضی با اشتیاق ریاضی: نقش میانجی باورهای توانایی- انتظار و ارزش تکلیف [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 201-225]
  • استرس واکاوی میزان استرس درمان‌گران در هنگام تشخیص و درمان اختلال‌های روانی، برپایه مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 43-60]
  • اشتیاق ریاضی رابطه ساختاری خود- طرحواره‌های ریاضی با اشتیاق ریاضی: نقش میانجی باورهای توانایی- انتظار و ارزش تکلیف [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 201-225]
  • اضطراب تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • اضطراب پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 93-112]
  • اضطراب تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 317-336]
  • اضطراب امتحان اثربخشی یادگیری مستقل بر پیشرفت‌ تحصیلی، خودکارآمدی‌‌ تحصیلی و اضطراب‌ امتحان دانش‌آموزان دختر پایه هفتم شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 207-222]
  • اضطرار مقایسه نارسایی هیجانی، اضطرار منفی و پرخاشگری در زندانیان با و بدون اختلال خشم انفجاری متناوب [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 169-183]
  • اعتبار روایی محتوایی، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری جنسیتی مقیاس جهت‌گیری تعلق‌پذیری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 15-29]
  • اعتبار مطالعه مقدماتی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه ظرفیت تأملی والدینی بر روی یک نمونه ایرانی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 55-68]
  • اعتباریابی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 113-130]
  • افسردگی نقش زیست‌نشانگرهای برگرفته از تکلیف عملکرد پیوسته هیجانی در تشخیص زنان و مردان افسرده [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 83-99]
  • افسردگی تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • افسردگی رابطه‌ی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و افسردگی در دختران دارای روابط عاطفی: نقش میانجی مشکلات بین‌فردی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 273-291]
  • افسردگی تبیین مؤلفه‌های حس مکان با رویکرد روان‌درمانی "افسردگی": (تحلیل محتوا) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 243-262]
  • افسردگی مقایسه سوگیری توجه نسبت به تهدید درپسران دارای نشانه‌های اختلالات افسردگی و پرخاشگری [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 93-107]
  • افسردگی تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 149-164]
  • انتخاب همسر بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 1-22]
  • انحراف اجتماعی شناسایی و تبیین اثرگذارترین و اثرپذیرترین مؤلفه‌های مؤثر بر گرایش دانش‌آموزان به وندالیسم با روش دیمتل فازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم‌آباد) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 181-208]
  • انگیزش رابطه ارکان مدل فعال‌سازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفه‌جویی با رفتار صرفه‌جویی برق در خانواده‌های تهرانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 69-91]
  • انگیزش نگرش نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختار دانش‌آموزان برای انجام تکالیف شب: آزمون مدلی بر اساس نظریه خودتعیین‌گری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 151-168]
  • ایروبیک تأثیر هشت هفته تمرین ایروبیک بر علائم خودآزاری دختران نوجوان شهرکرج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 241-253]

ب

  • بازداری رفتاری اثربخشی تمرینات حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی، در مؤلفه‌های بازداری رفتاری و حافظه فعال کودکان پسر اوتیستیک با عملکرد بالا [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 143-163]
  • باند فرکانسی مقایسه طیف توان الکتروانسفالوگرافی بین بیماران مبتلا به‌ سندرم روده تحریک‌پذیر و افراد سالم [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 49-65]
  • باورهای توانایی- انتظار ریاضی رابطه ساختاری خود- طرحواره‌های ریاضی با اشتیاق ریاضی: نقش میانجی باورهای توانایی- انتظار و ارزش تکلیف [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 201-225]
  • باورهای محدودکننده بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 1-22]
  • بخشودگی بین فردی تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 381-396]
  • برنامه آموزشی بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 1-22]
  • برنامه پایش ازدواج تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • برنامه حضوری- مجازی درمان تعامل والد- کودک اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری- مجازی درمان تعامل والد- کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال‌های رفتاری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • به ‌اشتراک‌گذاری دانش و اطلاعات ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]
  • بهزیستی روانی تعیین سهم ذهن آگاهی و بهزیستی روانی در پیش‌بینی یادگیری خودتنظیم شده در دانشجویان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 83-92]

پ

  • پایایی تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • پایایی تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی کودک و نوجوان (EmQue-CA) [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 263-280]
  • پدیدارشناسی مطالعه پدیدارشناختی مدرسه طبیعت و پیامدهای آن در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 117-136]
  • پرخاشگری مقایسه نارسایی هیجانی، اضطرار منفی و پرخاشگری در زندانیان با و بدون اختلال خشم انفجاری متناوب [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 169-183]
  • پرخاشگری مقایسه سوگیری توجه نسبت به تهدید درپسران دارای نشانه‌های اختلالات افسردگی و پرخاشگری [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 93-107]
  • پرخوری رابطه ترس از خودشفقتی و ترس از شادی با پرخوری از طریق میانجی‌گری عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 101-115]
  • پردازش اطلاعات مقایسه اثربخشی توان‌بخشی تقویت توجه و تقویت حافظه بر سیالی کلامی و سرعت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 179-191]
  • پرسشنامه MPEX روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]
  • پرسشنامه شاخص ذخیره شناختی رواسازی نسخه فارسی پرسشنامه شاخص ذخیره شناختی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 87-99]
  • پرسشنامه همدلی کودک و نوجوان تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی کودک و نوجوان (EmQue-CA) [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 263-280]
  • پریشانی روان‌شناختی نقش واسطه‌ای پریشانی روان‌شناختی، راهبرد ارزیابی مجدد تنظیم هیجان و راهبرد سرکوبگری تنظیم هیجان در رابطه خشونت خانگی و عملکردهای شناختی در زنان قربانی خشونت [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-21]
  • پیش‌ازازدواج بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 1-22]
  • پیشرفت تحصیلی اثربخشی یادگیری مستقل بر پیشرفت‌ تحصیلی، خودکارآمدی‌‌ تحصیلی و اضطراب‌ امتحان دانش‌آموزان دختر پایه هفتم شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 207-222]
  • پیش‌زمینه‌سازی مذهبی خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 337-351]

ت

  • تاب‌آوری تحصیلی اثربخشی برنامه آموزش پذیرش و تعهد بر میزان تابآوری‌تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 131-147]
  • تجارب تجزیه‌ای نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 293-316]
  • تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای بررسی نقش نواحی آهیانه خُلفی در تفکر خلاق واگرا از طریق تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-224]
  • تحریک مغزی بررسی نقش نواحی آهیانه خُلفی در تفکر خلاق واگرا از طریق تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-224]
  • تحلیل چند سطحی مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه هشتم در کشورهای ایران و کره، مبتنی بر داده‌های تیمز [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
  • تربیت مثبت مدرسه محور اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت مدرسه محور بر سطوح درگیری تحصیلی دانش آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 19-35]
  • ترس از خودشفقتی رابطه ترس از خودشفقتی و ترس از شادی با پرخوری از طریق میانجی‌گری عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 101-115]
  • ترس از شادی رابطه ترس از خودشفقتی و ترس از شادی با پرخوری از طریق میانجی‌گری عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 101-115]
  • تسلط بر خود ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]
  • تعلق پذیری روایی محتوایی، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری جنسیتی مقیاس جهت‌گیری تعلق‌پذیری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 15-29]
  • تعلق‌پذیری عمومی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 113-130]
  • تعهد زناشویی پیش‌بینی رضایت جنسی و تعهد زناشویی براساس دین‌داری و صمیمیت زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه تهران [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 223-241]
  • تعهد زناشویی نقش میانجی تعهد زناشویی در رابطه بین ادراک انصاف و رضایت مندی زناشویی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 281-292]
  • تغییرپذیری ضربان قلب واکاوی میزان استرس درمان‌گران در هنگام تشخیص و درمان اختلال‌های روانی، برپایه مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 43-60]
  • تغییر ناپذیری روایی محتوایی، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری جنسیتی مقیاس جهت‌گیری تعلق‌پذیری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 15-29]
  • تغییر و بهبود نگرش ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]
  • تفکر علمی ارتقا تفکر علمی در کودکان پیش‌دبستانی: طراحی بسته آموزشی مبتنی بر رویکرد تجربی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • تقویت مقابله زوجی اثربخشی آموزش تقویت مقابله زوجی بر سازگاری زناشویی و راهبردهای مقابله‌ای زوجی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 67-85]
  • تکلیف شب نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختار دانش‌آموزان برای انجام تکالیف شب: آزمون مدلی بر اساس نظریه خودتعیین‌گری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 151-168]
  • تکلیف عملکرد پیوسته هیجانی نقش زیست‌نشانگرهای برگرفته از تکلیف عملکرد پیوسته هیجانی در تشخیص زنان و مردان افسرده [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 83-99]
  • تمایزیافتگی خود پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 93-112]
  • تمرینات حرکتی ریتمیک اثربخشی تمرینات حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی، در مؤلفه‌های بازداری رفتاری و حافظه فعال کودکان پسر اوتیستیک با عملکرد بالا [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 143-163]
  • تنظیم هیجان نقش واسطه‌ای پریشانی روان‌شناختی، راهبرد ارزیابی مجدد تنظیم هیجان و راهبرد سرکوبگری تنظیم هیجان در رابطه خشونت خانگی و عملکردهای شناختی در زنان قربانی خشونت [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-21]
  • توالی حرکتی تأثیر آموزش زودهنگام بر عملکرد و یادداری تکلیف توالی حرکتی: شواهدی از دوره‌های حساس یادگیری حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 133-152]
  • توانبخشی شناختی تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه فعال و سرعت پردازش در کودکان و نوجوانان سرطانی بقایافته [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 225-240]
  • توانبخشی شناختی تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 149-164]
  • توانمند‌سازی ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]
  • توانمندسازی روان‌شناختی طراحی مدل ساختاری روابط سبک‌های رهبری ادراک‌ شده، خودکارآمدی و توانمندسازی ساختاری با توانمندسازی روان‌شناختی دبیران [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 255-272]
  • توانمندسازی ساختاری طراحی مدل ساختاری روابط سبک‌های رهبری ادراک‌ شده، خودکارآمدی و توانمندسازی ساختاری با توانمندسازی روان‌شناختی دبیران [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 255-272]
  • توجه مقایسه اثربخشی توان‌بخشی تقویت توجه و تقویت حافظه بر سیالی کلامی و سرعت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 179-191]
  • تیمز 2011 مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه هشتم در کشورهای ایران و کره، مبتنی بر داده‌های تیمز [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]

ح

  • حافظه فضایی مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 165-179]
  • حافظه فعال تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه فعال و سرعت پردازش در کودکان و نوجوانان سرطانی بقایافته [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 225-240]
  • حافظه فعال اثربخشی تمرینات حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی، در مؤلفه‌های بازداری رفتاری و حافظه فعال کودکان پسر اوتیستیک با عملکرد بالا [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 143-163]
  • حافظه فعال مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 165-179]
  • حافظه کاری مقایسه اثربخشی توان‌بخشی تقویت توجه و تقویت حافظه بر سیالی کلامی و سرعت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 179-191]
  • حل‌مسئله ارتقا تفکر علمی در کودکان پیش‌دبستانی: طراحی بسته آموزشی مبتنی بر رویکرد تجربی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]

خ

  • خانواده‌محور طراحی و تدوین برنامه مداخله روان‌شناختی خانواده‌محور: ارزیابی اثربخشی در رضامندی زوجیت والدین شاغل دارای نوجوان [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 23-41]
  • خداناباور خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 337-351]
  • خشم مقایسه نارسایی هیجانی، اضطرار منفی و پرخاشگری در زندانیان با و بدون اختلال خشم انفجاری متناوب [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 169-183]
  • خشم تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • خشونت خانگی نقش واسطه‌ای پریشانی روان‌شناختی، راهبرد ارزیابی مجدد تنظیم هیجان و راهبرد سرکوبگری تنظیم هیجان در رابطه خشونت خانگی و عملکردهای شناختی در زنان قربانی خشونت [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-21]
  • خلاقیت نقش میانجی‌گری سبک‌های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 227-243]
  • خودآزاری تأثیر هشت هفته تمرین ایروبیک بر علائم خودآزاری دختران نوجوان شهرکرج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 241-253]
  • خودپنداره اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر شفقت به خود بر مشکلات رفتاری و خودپنداره کودکان با نارسایی های ذهنی و تحولی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 1-18]
  • خودتنظیمی مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 181-199]
  • خودشئ‌انگاری بررسی مدل ساختاری تأثیر عزت‌نفس، خودشئ‌انگاری، و طرحواره‌های ظاهر بر سبک انتخاب لباس [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 169-178]
  • خود- طرحواره‌های ریاضی رابطه ساختاری خود- طرحواره‌های ریاضی با اشتیاق ریاضی: نقش میانجی باورهای توانایی- انتظار و ارزش تکلیف [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 201-225]
  • خودکارآمدی طراحی مدل ساختاری روابط سبک‌های رهبری ادراک‌ شده، خودکارآمدی و توانمندسازی ساختاری با توانمندسازی روان‌شناختی دبیران [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 255-272]
  • خودکارآمدی تحصیلی اثربخشی یادگیری مستقل بر پیشرفت‌ تحصیلی، خودکارآمدی‌‌ تحصیلی و اضطراب‌ امتحان دانش‌آموزان دختر پایه هفتم شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 207-222]
  • خودمراقبتی ساخت و هنجاریابی مقیاس خودمراقبتی سالمندان شهر تهران [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 185-208]
  • خودمراقبتی ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]
  • خود نظم بخشی آموزش خود نظم بخشی رفتاری-هیجانی: روشی برای بهبود فعالیت عملکرد اجرایی و علائم بیش کنشی در نوجوانان مبتلا به ADHD [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 153-167]
  • خوش‌بینی تحصیلی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎ مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 47-67]

د

  • دانش‌آموزان شناسایی و تبیین اثرگذارترین و اثرپذیرترین مؤلفه‌های مؤثر بر گرایش دانش‌آموزان به وندالیسم با روش دیمتل فازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم‌آباد) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 181-208]
  • دانش آموزان ابتدایی اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت مدرسه محور بر سطوح درگیری تحصیلی دانش آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 19-35]
  • دانش‌آموزان نخبه‌و تیزهوش تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 317-336]
  • دانشجویان متأهل پیش‌بینی رضایت جنسی و تعهد زناشویی براساس دین‌داری و صمیمیت زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه تهران [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 223-241]
  • دانشگاه بیرجند ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 113-130]
  • دانشگاه تهران نقش میانجی تعهد زناشویی در رابطه بین ادراک انصاف و رضایت مندی زناشویی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 281-292]
  • دختران پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 93-112]
  • درگیری تحصیلی اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت مدرسه محور بر سطوح درگیری تحصیلی دانش آموزان ابتدایی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 19-35]
  • درمان تعامل والد-کودک تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر تعامل والد کودک (PCIT) بر رابطه خانواده با کودکان دارای اختلال طیف اُتیسم [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 37-54]
  • درمان‌گران واکاوی میزان استرس درمان‌گران در هنگام تشخیص و درمان اختلال‌های روانی، برپایه مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 43-60]
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد (ACT)، بر نشخوار فکری در دختران نوجوان ورزشکار حرفه‌ای دارای آسیب ورزشی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 165-180]
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثربخشی برنامه آموزش پذیرش و تعهد بر میزان تابآوری‌تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 131-147]
  • دلزدگی زناشویی مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 181-199]
  • دوره حساس تأثیر آموزش زودهنگام بر عملکرد و یادداری تکلیف توالی حرکتی: شواهدی از دوره‌های حساس یادگیری حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 133-152]
  • دو‌‌زبانگی مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 165-179]
  • دیالکتیک مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 181-199]
  • دیمتل فازی شناسایی و تبیین اثرگذارترین و اثرپذیرترین مؤلفه‌های مؤثر بر گرایش دانش‌آموزان به وندالیسم با روش دیمتل فازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم‌آباد) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 181-208]
  • دین‌داری پیش‌بینی رضایت جنسی و تعهد زناشویی براساس دین‌داری و صمیمیت زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه تهران [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 223-241]

ذ

  • ذخیره شناختی رواسازی نسخه فارسی پرسشنامه شاخص ذخیره شناختی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 87-99]
  • ذهن‌آگاهی تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 381-396]
  • ذهن آگاهی تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • ذهن آگاهی تعیین سهم ذهن آگاهی و بهزیستی روانی در پیش‌بینی یادگیری خودتنظیم شده در دانشجویان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 83-92]
  • ذهن‌سازی مطالعه مقدماتی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه ظرفیت تأملی والدینی بر روی یک نمونه ایرانی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 55-68]

ر

  • رابطه با خانواده تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر تعامل والد کودک (PCIT) بر رابطه خانواده با کودکان دارای اختلال طیف اُتیسم [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 37-54]
  • رابطه مادر- کودک اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری- مجازی درمان تعامل والد- کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال‌های رفتاری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • رابطه معلم- شاگرد اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎ مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 47-67]
  • رابطه‌ی عاطفی رابطه‌ی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و افسردگی در دختران دارای روابط عاطفی: نقش میانجی مشکلات بین‌فردی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 273-291]
  • راهبردهای شناختی تنظیم هیجان رابطه‌ی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و افسردگی در دختران دارای روابط عاطفی: نقش میانجی مشکلات بین‌فردی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 273-291]
  • راهبردهای مقابله‌ای زوجی اثربخشی آموزش تقویت مقابله زوجی بر سازگاری زناشویی و راهبردهای مقابله‌ای زوجی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 67-85]
  • رشد اجتماعی مطالعه پدیدارشناختی مدرسه طبیعت و پیامدهای آن در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 117-136]
  • رشد عاطفی مطالعه پدیدارشناختی مدرسه طبیعت و پیامدهای آن در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 117-136]
  • رضامندی زوجیت طراحی و تدوین برنامه مداخله روان‌شناختی خانواده‌محور: ارزیابی اثربخشی در رضامندی زوجیت والدین شاغل دارای نوجوان [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 23-41]
  • رضایت از زندگی ارائه مدل علّی تأثیر آرزوهای ذاتی و بیرونی بر رضایت از زندگی: نقش میانجی سلامت روانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 23-46]
  • رضایت جنسی پیش‌بینی رضایت جنسی و تعهد زناشویی براساس دین‌داری و صمیمیت زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه تهران [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 223-241]
  • رضایت زناشویی اثربخشی آموزش تقویت مقابله زوجی بر سازگاری زناشویی و راهبردهای مقابله‌ای زوجی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 67-85]
  • رضایت زناشویی نقش میانجی تعهد زناشویی در رابطه بین ادراک انصاف و رضایت مندی زناشویی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 281-292]
  • رفتار اطلاع‌یابی واکاوی میزان استرس درمان‌گران در هنگام تشخیص و درمان اختلال‌های روانی، برپایه مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 43-60]
  • رفتار بخشش خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 337-351]
  • رفتار جامعه‌گرا خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 337-351]
  • رفتار نوع‌دوستانه خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 337-351]
  • رگرسیون ستیغی مقایسه رگرسیون خطی و الگوریتم‌های رگرسیون انقباضی (ستیغی، لسو و الستیک شبکه‌ای) با استفاده از داده‌های بیماران استرس‌پس‌از‌سانحه [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 193-206]
  • رگرسیون شبکه‌ای الستیک مقایسه رگرسیون خطی و الگوریتم‌های رگرسیون انقباضی (ستیغی، لسو و الستیک شبکه‌ای) با استفاده از داده‌های بیماران استرس‌پس‌از‌سانحه [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 193-206]
  • رگرسیون لسو مقایسه رگرسیون خطی و الگوریتم‌های رگرسیون انقباضی (ستیغی، لسو و الستیک شبکه‌ای) با استفاده از داده‌های بیماران استرس‌پس‌از‌سانحه [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 193-206]
  • رواسازی تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • روان‌درمانی تبیین مؤلفه‌های حس مکان با رویکرد روان‌درمانی "افسردگی": (تحلیل محتوا) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 243-262]
  • روان‌رنجورخویی نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 293-316]
  • روان‌سنجی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 113-130]
  • روان شناسی در فضای مجازی تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 317-336]
  • روایی مطالعه مقدماتی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه ظرفیت تأملی والدینی بر روی یک نمونه ایرانی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 55-68]
  • روایی تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی کودک و نوجوان (EmQue-CA) [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 263-280]
  • روایی سنجی روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]
  • روایی صوری تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • روایی محتوایی روایی محتوایی، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری جنسیتی مقیاس جهت‌گیری تعلق‌پذیری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 15-29]
  • رویکرد تلفیقی گاتمن و گلاسر اثربخشی برنامه پیشگیری و بهبود رابطه مبتنی بر رویکرد تلفیقی گاتمن و گلاسر بر عشق، احترام و صمیمیت زناشویی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 137-149]
  • رویکرد حل‌مسئله ارائه الگوی یادگیری مبتنی بر بازی (غیردیجیتال) با رویکرد حل‌مسئله برای آموزش سازمانی و نقد دوره‌‌های آموزشی موجود براساس آن [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 209-245]

ز

  • زوجین مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 181-199]
  • زیست‌نشانگر‌ها نقش زیست‌نشانگرهای برگرفته از تکلیف عملکرد پیوسته هیجانی در تشخیص زنان و مردان افسرده [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 83-99]

س

  • ساخت آزمون ساخت و هنجاریابی مقیاس خودمراقبتی سالمندان شهر تهران [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 185-208]
  • ساختار عاملی روایی محتوایی، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری جنسیتی مقیاس جهت‌گیری تعلق‌پذیری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 15-29]
  • سازگاری زناشویی اثربخشی آموزش تقویت مقابله زوجی بر سازگاری زناشویی و راهبردهای مقابله‌ای زوجی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 67-85]
  • سازوکارهای دفاعی نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 293-316]
  • سالمندان ساخت و هنجاریابی مقیاس خودمراقبتی سالمندان شهر تهران [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 185-208]
  • سالمندی رواسازی نسخه فارسی پرسشنامه شاخص ذخیره شناختی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 87-99]
  • سبک انتخاب لباس بررسی مدل ساختاری تأثیر عزت‌نفس، خودشئ‌انگاری، و طرحواره‌های ظاهر بر سبک انتخاب لباس [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 169-178]
  • سبک تفکر نقش میانجی‌گری سبک‌های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 227-243]
  • سبک رهبری ادراک‌شده طراحی مدل ساختاری روابط سبک‌های رهبری ادراک‌ شده، خودکارآمدی و توانمندسازی ساختاری با توانمندسازی روان‌شناختی دبیران [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 255-272]
  • سرزندگی تحصیلی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎ مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 47-67]
  • سرعت پردازش تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه فعال و سرعت پردازش در کودکان و نوجوانان سرطانی بقایافته [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 225-240]
  • سلامت روانی ارائه مدل علّی تأثیر آرزوهای ذاتی و بیرونی بر رضایت از زندگی: نقش میانجی سلامت روانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 23-46]
  • سنجش پایایی روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]
  • سندرم روده تحریک‌پذیر مقایسه طیف توان الکتروانسفالوگرافی بین بیماران مبتلا به‌ سندرم روده تحریک‌پذیر و افراد سالم [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 49-65]
  • سوگیری توجه مقایسه سوگیری توجه نسبت به تهدید درپسران دارای نشانه‌های اختلالات افسردگی و پرخاشگری [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 93-107]
  • سوگیری حافظه تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 149-164]
  • سیالی کلامی مقایسه اثربخشی توان‌بخشی تقویت توجه و تقویت حافظه بر سیالی کلامی و سرعت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 179-191]

ش

  • شایستگی نقش انگیزش والدین در انگیزش خودمختار دانش‌آموزان برای انجام تکالیف شب: آزمون مدلی بر اساس نظریه خودتعیین‌گری [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 151-168]
  • شایستگی اجتماعی تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 381-396]
  • شفقت تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 381-396]

ص

  • صرفه‌جویی در مصرف برق شهر تهران رابطه ارکان مدل فعال‌سازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفه‌جویی با رفتار صرفه‌جویی برق در خانواده‌های تهرانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 69-91]
  • صمیمیت زناشویی اثربخشی برنامه پیشگیری و بهبود رابطه مبتنی بر رویکرد تلفیقی گاتمن و گلاسر بر عشق، احترام و صمیمیت زناشویی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 137-149]
  • صمیمیت زناشویی پیش‌بینی رضایت جنسی و تعهد زناشویی براساس دین‌داری و صمیمیت زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه تهران [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 223-241]

ط

  • طرحواره‌های ظاهر بررسی مدل ساختاری تأثیر عزت‌نفس، خودشئ‌انگاری، و طرحواره‌های ظاهر بر سبک انتخاب لباس [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 169-178]
  • طرحواره‌های ناسازگار اولیه پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 93-112]
  • طیف توان مقایسه طیف توان الکتروانسفالوگرافی بین بیماران مبتلا به‌ سندرم روده تحریک‌پذیر و افراد سالم [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 49-65]

ظ

  • ظرفیت تأملی والدینی مطالعه مقدماتی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه ظرفیت تأملی والدینی بر روی یک نمونه ایرانی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 55-68]

ع

  • عاطفه مثبت رابطه ترس از خودشفقتی و ترس از شادی با پرخوری از طریق میانجی‌گری عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 101-115]
  • عاطفه منفی رابطه ترس از خودشفقتی و ترس از شادی با پرخوری از طریق میانجی‌گری عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 101-115]
  • عدم و ثبات واریانس مقایسه رگرسیون خطی و الگوریتم‌های رگرسیون انقباضی (ستیغی، لسو و الستیک شبکه‌ای) با استفاده از داده‌های بیماران استرس‌پس‌از‌سانحه [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 193-206]
  • عزت‌نفس بررسی مدل ساختاری تأثیر عزت‌نفس، خودشئ‌انگاری، و طرحواره‌های ظاهر بر سبک انتخاب لباس [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 169-178]
  • عشق و احترام اثربخشی برنامه پیشگیری و بهبود رابطه مبتنی بر رویکرد تلفیقی گاتمن و گلاسر بر عشق، احترام و صمیمیت زناشویی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 137-149]
  • علوم رفتاری ارائه الگوی یادگیری مبتنی بر بازی (غیردیجیتال) با رویکرد حل‌مسئله برای آموزش سازمانی و نقد دوره‌‌های آموزشی موجود براساس آن [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 209-245]
  • عملکرد شناختی نقش واسطه‌ای پریشانی روان‌شناختی، راهبرد ارزیابی مجدد تنظیم هیجان و راهبرد سرکوبگری تنظیم هیجان در رابطه خشونت خانگی و عملکردهای شناختی در زنان قربانی خشونت [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 1-21]

ف

  • فراترکیب کاربرد علوم شناختی در مدیریت (با بهره گیری از رویکرد فراترکیب) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 109-132]
  • فرزندپروری مبتنی بر شفقت اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر شفقت به خود بر مشکلات رفتاری و خودپنداره کودکان با نارسایی های ذهنی و تحولی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 1-18]
  • فعال‌سازی هنجار رابطه ارکان مدل فعال‌سازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفه‌جویی با رفتار صرفه‌جویی برق در خانواده‌های تهرانی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 69-91]
  • فعالیت بدنی تأثیر هشت هفته تمرین ایروبیک بر علائم خودآزاری دختران نوجوان شهرکرج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 241-253]
  • فکر واگرا بررسی نقش نواحی آهیانه خُلفی در تفکر خلاق واگرا از طریق تحریک جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 209-224]

ک

  • کشور ایران و کره مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه هشتم در کشورهای ایران و کره، مبتنی بر داده‌های تیمز [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
  • کمال‌گرایی تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 317-336]
  • کنش اجرایی آموزش خود نظم بخشی رفتاری-هیجانی: روشی برای بهبود فعالیت عملکرد اجرایی و علائم بیش کنشی در نوجوانان مبتلا به ADHD [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 153-167]
  • کودکان مطالعه پدیدارشناختی مدرسه طبیعت و پیامدهای آن در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 117-136]
  • کودکان بقایافته تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه فعال و سرعت پردازش در کودکان و نوجوانان سرطانی بقایافته [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 225-240]
  • کودکان پیش‌دبستانی ارتقا تفکر علمی در کودکان پیش‌دبستانی: طراحی بسته آموزشی مبتنی بر رویکرد تجربی [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 31-48]
  • کووید 19 ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 245-261]

گ

  • گشودگی به تجربه نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 293-316]

ل

  • لوسمی لنفوبلاستی حاد تأثیر توانبخشی شناختی بر حافظه فعال و سرعت پردازش در کودکان و نوجوانان سرطانی بقایافته [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 225-240]

م

  • مؤلفه‌های حس مکان تبیین مؤلفه‌های حس مکان با رویکرد روان‌درمانی "افسردگی": (تحلیل محتوا) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 243-262]
  • مادران پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 93-112]
  • مازوخیسم تأثیر هشت هفته تمرین ایروبیک بر علائم خودآزاری دختران نوجوان شهرکرج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 241-253]
  • متغیرهای سطح 1 یا دانش آموز مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه هشتم در کشورهای ایران و کره، مبتنی بر داده‌های تیمز [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
  • متغیرهای سطح 2 یا معلم مقایسه عوامل مؤثر بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه هشتم در کشورهای ایران و کره، مبتنی بر داده‌های تیمز [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
  • مدرسه طبیعت مطالعه پدیدارشناختی مدرسه طبیعت و پیامدهای آن در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 117-136]
  • مدل پاسخ مدرج روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]
  • مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو واکاوی میزان استرس درمان‌گران در هنگام تشخیص و درمان اختلال‌های روانی، برپایه مدل فرایند جست‌وجوی اطلاعات کولثاو [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 43-60]
  • مدیریت کاربرد علوم شناختی در مدیریت (با بهره گیری از رویکرد فراترکیب) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 109-132]
  • مدیریت خشم تاثیر ذهن‌آگاهی و مدیریت خشم بر خشم، اضطراب و افسردگی دانش‌آموزان آزاررسان پسر دوره متوسطه اول [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 101-120]
  • مرورنظام‌مند تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • مشکلات بین‌فردی رابطه‌ی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و افسردگی در دختران دارای روابط عاطفی: نقش میانجی مشکلات بین‌فردی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 273-291]
  • مشکلات رفتاری اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر شفقت به خود بر مشکلات رفتاری و خودپنداره کودکان با نارسایی های ذهنی و تحولی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 1-18]
  • مهارت زندگی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎ مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 47-67]

ن

  • ناتوانی‌ ویژه یادگیری مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 165-179]
  • نارساخوانی مقایسه اثربخشی توان‌بخشی تقویت توجه و تقویت حافظه بر سیالی کلامی و سرعت پردازش اطلاعات دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 179-191]
  • نارسایی های ذهنی و تحولی اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر شفقت به خود بر مشکلات رفتاری و خودپنداره کودکان با نارسایی های ذهنی و تحولی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 1-18]
  • نسبت روایی محتوایی تهیه و رواسازی برنامه پایش ازدواج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 121-141]
  • نشخوار فکری اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد (ACT)، بر نشخوار فکری در دختران نوجوان ورزشکار حرفه‌ای دارای آسیب ورزشی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 165-180]
  • نگرش درباره فیزیک روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 353-380]
  • نوجوان تأثیر هشت هفته تمرین ایروبیک بر علائم خودآزاری دختران نوجوان شهرکرج [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 241-253]
  • نوجوان آموزش خود نظم بخشی رفتاری-هیجانی: روشی برای بهبود فعالیت عملکرد اجرایی و علائم بیش کنشی در نوجوانان مبتلا به ADHD [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 153-167]
  • نوموفوبیا بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی و تنهایی در پیش‌بینی نوموفوبیا [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 69-82]

و

  • واژگان کلیدی: علوم شناختی کاربرد علوم شناختی در مدیریت (با بهره گیری از رویکرد فراترکیب) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 109-132]
  • واژه‌های کلیدی: نارسایی هیجانی مقایسه نارسایی هیجانی، اضطرار منفی و پرخاشگری در زندانیان با و بدون اختلال خشم انفجاری متناوب [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 169-183]
  • والدین شاغل طراحی و تدوین برنامه مداخله روان‌شناختی خانواده‌محور: ارزیابی اثربخشی در رضامندی زوجیت والدین شاغل دارای نوجوان [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 23-41]
  • ورزشکار حرفه‌ای اثربخشی درمان مبتنی‌بر پذیرش و تعهد (ACT)، بر نشخوار فکری در دختران نوجوان ورزشکار حرفه‌ای دارای آسیب ورزشی [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 165-180]
  • وندالیسم شناسایی و تبیین اثرگذارترین و اثرپذیرترین مؤلفه‌های مؤثر بر گرایش دانش‌آموزان به وندالیسم با روش دیمتل فازی (مورد مطالعه: دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم‌آباد) [دوره 11، شماره 2، 1399، صفحه 181-208]
  • ویژگی‌های شخصیتی بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی و تنهایی در پیش‌بینی نوموفوبیا [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 69-82]

ه

  • هم‌خطی چندگانه مقایسه رگرسیون خطی و الگوریتم‌های رگرسیون انقباضی (ستیغی، لسو و الستیک شبکه‌ای) با استفاده از داده‌های بیماران استرس‌پس‌از‌سانحه [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 193-206]
  • هنجاریابی ساخت و هنجاریابی مقیاس خودمراقبتی سالمندان شهر تهران [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 185-208]
  • هنردرمانی تبیین مؤلفه‌های حس مکان با رویکرد روان‌درمانی "افسردگی": (تحلیل محتوا) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 243-262]
  • هوش نقش میانجی‌گری سبک‌های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت [دوره 11، شماره 4، 1399، صفحه 227-243]
  • هوش هیجانی تبیین مؤلفه‌های حس مکان با رویکرد روان‌درمانی "افسردگی": (تحلیل محتوا) [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 243-262]

ی

  • یادگیری حرکتی تأثیر آموزش زودهنگام بر عملکرد و یادداری تکلیف توالی حرکتی: شواهدی از دوره‌های حساس یادگیری حرکتی [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 133-152]
  • یادگیری خودتنظیم‌شده تعیین سهم ذهن آگاهی و بهزیستی روانی در پیش‌بینی یادگیری خودتنظیم شده در دانشجویان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 83-92]
  • یادگیری مبتنی بر بازی ارائه الگوی یادگیری مبتنی بر بازی (غیردیجیتال) با رویکرد حل‌مسئله برای آموزش سازمانی و نقد دوره‌‌های آموزشی موجود براساس آن [دوره 11، شماره 1، 1399، صفحه 209-245]
  • یادگیری مستقل اثربخشی یادگیری مستقل بر پیشرفت‌ تحصیلی، خودکارآمدی‌‌ تحصیلی و اضطراب‌ امتحان دانش‌آموزان دختر پایه هفتم شهر اصفهان [دوره 11، شماره 3، 1399، صفحه 207-222]