برزآبادی فراهانی، علی و آقایی دوست، ملینا (1389). مهارتهای زندگی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
کلینک، کریس.ال (1381). مهارتهای زندگی، ترجمه شهرام محمدخانی، تهران: اسپند هنر.
ساعتچی. محمود ، کامکاری. کامبیز، عسکریان. مهناز (1389). آزمونهای روان شناختی، نشر ویرایش .
شعبانی، حسن (1389). مهارتهای آموزشی: روشها و فنون تدریس. تهران: انتشارات سمت.
لاکانی ، مژگان؛ باقرشاهی، زهرا؛ محمدزاده، زینب؛ محمدی، کبری و ابوالقاسمی، مهیار (1385). آموزش مهارتهای زندگی. معاونت آموزشی و پرورشی اداره آموزش:سازمان هلال احمر.
ادیب، یوسف (1385). بررسی میزان دستیابی نوجوانان ایرانی به مهارتهای زندگی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 1(4).
ادیب، یوسف و فردانش، هاشم (1382). مهارتهای زندگی مورد نیاز دانشآموزان مقطع راهنمایی. دوماهنامه علمی – پژوهشی دانشور رفتار، 10(3)، 13-28.
ارجمندنیا، علی اکبر؛ غیاثی ندوشن، سعید؛ خوشنام، مژگان و مقیمیان شیاده، مایده(1390). فراتحلیل پژوهشهای انجام شده در حوزه آداب و مهارتهای زندگی در ایران. فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، شماره 12، 105-146.
اسدی، مهدیه السادات؛ آقایی، اصغر و آتشپور، احمد(1390). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر هوش مصنوعی دانشآموزان دختر دبیرستانی.فصلنامه علمی ـ پژوهشی زن و فرهنگ،3(9)، 21-31.
بخشایش، علیرضا و دهقان زردینی، راضیه(1392). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان. مجله علوم رفتاری، 7(4) ، 347 ـ 353.
بندک، موسی؛ ملکی، حسن؛ عباسپور، عباس و ابراهیمی قوام، صغری (1393). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خلاقیت دانشآموزان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(1)، 189-200.
پاکدامن ساوجی، آذر؛ گنجی، کامران و احمدزاده، احمد(1391). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی رفاه اجتماعی،12(47)، 245-265.
پنجهپور، مجتبی و عطایی، نگار(1390). مقایسه روش آموزش مسئله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم. مجله ایرانی آموزش در علوم پژشکی، 11(9) ، 1325-1388.
ثمری، علی اکبر و لعلی فاز، احمد(1384). مطالعه اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر استرس خانوادگی و پذیرش اجتماعی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 7(25) ، 47-55.
جمالی پاقلعه، زیور؛ جمالی پاقلعه، سمیه؛ نظری بدیع، مرضیه و جدیدی فیقان، مهناز(1393). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر نوجوان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(4)، 121-129.
جوادیپور، محمد؛ عزیزی، پروین و نوروززاده، رضا(1393). ﻣﻴﺰان ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی زﻧـﺪﮔﻲ در داﻧﺶ آﻣﻮز اﺑﺘﺪاﻳﻲ. دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻋﻠﻤﻲ - ﭘﮋوﻫﺸﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﺎﻫﺪ،21(4)، 113- 128.
حقیقی، جمال؛ موسوی، محمد؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز و بشلیده، کیومرث (1385). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و عزت نفس دانشآموزان دختر سال اول مقطع متوسطه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه چمران اهواز، 1، 61-78.
خوشابی، کتایون؛ نیکخواه، حمیدرضا و مرادی، شهرام(1387). بررسی میزان آگاهی دانشجویان دختر دانشگاههای شهر تهران از مهارتهای زندگی. مجله علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پژشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، 15(2)، 67-72.
دوکانهای فرد، فریده(1386). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کمرویی دانشجویان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 2(3)، 43-56.
زهتاب نجفی، عادله و سالمی، صفورا(1391). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در کاهش اضطراب زنان مطلقه. فصلنامه علمی ـ پژوهشی زن و فرهنگ، 4(13) ، 85-93.
سالک حدادی، نگار و بدری، رحیم(1392). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سبکهای مقابلهای. فصلنامه آموزشی و ارزشیابی، 6(22)، 79-94.
سپاه منصور، مژگان(1386). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر انگیزه پیشرفت، خود احترامی و سازگاری اجتماعی. اندیشه و رفتار، 2(6)، 85-93.
غریبی، حسن و قلی زاده، زلیخا(1386). سطح مهارتهای زندگی دانشآموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 117-141.
کریمی، فریبا و فکری، سعید(1392). سنجش مهارتهای زندگی دانشآموزان پایه اول متوسطه. فصلنامه آموزش و ارزشیابی، 6(22)، 73-85.
گنجه، علیرضا؛ دهستانی، مهدی و زاده محمدی، علی (1392). مقایسه اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله و هوش هیجانی در کاهش پرخاشگری دانشآموزان پسر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربرزی، 14(2)، 38ـ50.
محمودی، مریم؛ زهراکار، کیانوش و شعبانی، حسن(1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر بهبود کیفیت زندگی دانشجویان. روانشناسی تحولی، روانشناسی ایرانی، 10(37)، 71-79.
نوحی، عصمت؛ عباس زاده، عباس؛ مداح سادات، سیدباقر و برهانی، فریبا(1391). تجارب یادگیری مشارکتی در آموزش مسئله محور. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت،1(4)، 255-267.
ولیپور، احمد؛ بالویی جامخانه، عزت الله و سقایی، سحر(1392).بررسی و مقایسه مهارتهای زندگی بر میزان رضایت از زندگی دانشآموزان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، 4(4)، 39-56.
یارمحمدی واصل، مسیب؛ نارنجیها، هومان و رفیعی، حسن(1389). ساخت و اعتباریابی آزمون مهارتهای زندگی در افراد وابسته به مواد. فصلنامه علمی ـ پژوهشی رفاه اجتماعی،10(29)، 151-176.
Albertyn, R.M., Kappa, C.A., & Croenewald, C.J. (2001). Patterns of empover ment in indiridualas through the course of a life skills program. Journal of stuien in the education of adults, 33(2), 20-78.
Azer, S.A. (2001). Problem-based learning. A critical review of its educational objectives and the rationale for its use. Saudi Med; 22(4), 299-305
Botvin, G.J., & Griffin K.W. (2005). Prevention Science, drug a buse prevention, and life skills Training: Comments on the state of the Science. Journal of Expermental Criminology, 1, 63-78.
Bowed, A.D. (1992). Integration and mains treming in cultural contex: cancdian and American approaches. International Journal of Disability: Development and Education, 39(1), 19-31.
Buhler, A., Schorder, E., & Silbereisen, R.K. (2008). The role of life skills promotion in substance abuse prevention: amediation analysis. Health Education Research, 23(4), 300-321.
Celia, L.M., & Gordon, P.R.(2001). Using problem-based learning to promote critical thinking in an orientation program for novice nurses. J Nurses Staff Dev; 17(1): 7-12.
Day, R., & Salsali, M.(2000). Problem based learning in collaborative pilot baccalaureate nursing programs: a project of the faculty of nursing Canada. Alberta University Press; 15(4): 5-22.
Gokhale, A.A. (1995). Collaborative learning enhances critical thinking. Journal of Technology Education; 7(1): 219-29.
Rosing, J. (1997). Teaching Biochemistry at a medical faculty with a problem-based learning system; 25(2), 71-74.
Schneider, P., & Zimman, W.F. (1998). Need assessment about life skill training program in Germanian students. Journal school psycho, 2,142 – 151.
Wichroski, M.A. (2000). Facilitating Self steem and social supports in a Family life skills program. Journal of women and Social work, 15(2), 217-277.
Wilburn, V.R., & Smith, D.E. (2005). Stress, self esteem and social ideation in late adolescents, Journal of Adolescents, 40, 33-45.
Wilburn, V.R., & Smith, D.E. (2005). Stress, self esteem and social ideation in late adolescents, Journal of Adolescents, 40, 33-45.