ابراهیمی، م.؛ ﻣﻬـﻮﺵ ﻭﺭﻧﻮﺳـﻔﺎﺩﺭﺍﻧﻲ، عب.، ﺣﻘﮕـﻮ، ح.، ﭘﻮﺭﻣﺤﻤﺪﺭﺿـﺎﻱ تجریشی، م.، و داناییفرد، ف. (1392). ﺍﺛﺮﺑﺨﺸـﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴـﺖهای ﻳﻜﭙﺎﺭﭼﮕﻲ ﺣﺴﻲ-ﺣﺮﻛﺘﻲ ﺑﺮ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫـﺎﻱ ﺍﺧـﺘﻼﻝ ﻧﻘـﺺ ﺗﻮﺟـﻪ-ﺑﻴﺶﻓﻌﺎﻟﻲ. ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺩﺭ ﻋﻠﻮﻡ توانبخشی. 9(2)، 231-220.
پیراستهجو، ا. (1394). اثربخشی درمان یکپارچگی حسی بر کاهش نشانگان اختلال طیف درخودماندگی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. رشتة روانشناسی عمومی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.
خسروی، ز.، و حیرانی، ع. (1397). تأثیر تمرینهای یکپارچهسازی حسی -حرکتی بر مهارتهای حرکتی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. دوفصلنامۀ ورزش. 3(1)، 110-99.
دهقان، ف.، بهنیا، ف.، امیری، ن.، پیشیاره، ا.، و صفرخانی، م. (1389). ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ تمرینهای ﺍﺩﺭﺍﻛﻲ و حرکتی ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﭘﻨﺞ ﺗﺎ ﻫﺸﺖ سالۀ ﻣﺒـﺘﻼ ﺑـﻪ ﺍﺧـﺘﻼﻝ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺶﻓﻌﺎﻟﻲ. ﺗﺎﺯﻩﻫﺎﻱ ﻋﻠـﻮﻡ ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ. 12(3)، 96-82.
دینی، م.، اقدسی، ع. ن.، و گلمحمدنژاد بهرامی، غ. ر. (1394). تأثیر تمرینهای یکپارچگی حسی بر نیمرخ حسی کودکان دبستانی نارساخوان و نارسانویس. آموزش و ارزشیابی. 7(28)، 20-9.
شهبازی، س.، رحمانی، م.، و حیرانی، ع. (1394). اثربخشی فعالیتهای یکپارچهسازی حسی-حرکتی بر تعادل و زمان واکنش کودکان با اختلال رشد حرکتی. توانبخشی نوین. 9(3)، 9-1.
طاهری، ح. ر.، بهرام، ع.، و شفیعزاده، م. (1384). تأثیر روشهای ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ ﺧﻄﺎ ﻭ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧـﻲ ﻛـﺎﻫﺶﻳﺎﻓﺘـۀ ﺑـﺎﺯﺧﻮﺭﺩ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺑﺮ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻛﺸﻒ ﺧﻄـﺎ، ﻋﻤﻠﻜـﺮﺩ ﻭ ﻳـﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﻳـﻚ ﺗﻜﻠﻴـﻒ ﺣﺮﻛﺘﻲ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ. علوم حرکتی و ورزشی. 3(6)، 138-72.
قاسمپور، ل.، سادات حسینی، ف.، و محمدزاده، م. ح. (1393). تأثیر تمرینهای یکپارچگی حسی-حرکتی بر مهارتهای حرکتی درشت کودکان کمتوان ذهنی شدید. مجلۀ مطالعات ناتوانی. 4(4)، ۸۴-۷۵.
مهوش ورنوسفادرانی، ع.، پرهون، ک.، و پوشنه، ک. (1395). اثربخشی یکپارچگی حسی-حرکتی بر عملکرد تعادلی و خواندن کودکان نارساخوان. تحقیقات علوم رفتاری. 14(2)، 263-257.
هاشمی، ا.، و شهربانیان، ش. (1396). تأثیر تمرینهای یکپارچگی حسی-حرکتی بر مهارتهای حرکتی درشت کودکان با اختلال هماهنگی رشدی. مجلة علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. 25(3)، 427-419.
هداوندخانی، ف.، بهنیا، ف.، فرهبد، م.، و صالحی، م. (1385). رابطه یکپارچگی بینایی-حرکتی با دستنویسی در دانشآموزان کمتوان ذهنی. مجلۀ پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی. 6(4)، 854-839.
همتینژاد، م.ع.، و رحمانینیا، ف. (1383). تعیین اعتبار و روایی آزمونهای مهارتی بسکتبال در دختران دانشجو. نشریۀ حرکت. 20(20)، 146-135.
Celeste, M. (2006). Play behaviors and social interactions of a child who is blind: In theory and practice. Journal of Visual Impairment & Blindness. 100(2), 75–90.
Chiacchiero, M., Dresely, B., Silva, U., DelosReyes, R., & Vorik, B. (2010). The relationship between range of movement, flexibility and balance in the elderly. Topics in Stroke Rehabilitation. 26(2), 148-155.
Elbasan, B., Kayhan, H., & Duzgun, I. (2012). Sensory integration and activities of daily living in children with developmental coordination disorder. Italian Journal of Pediatrics. 38(14), 2-7.
Ferguson, GD., Jelsma, D., & Jelsma, J. (2013). The efficacy of two task-orientated interventions for children with Developmental Coordination Disorder: Neuromotor Task Training and Nintendo Wii Fit training. Research in Developmental Disabilities. 34(9), 2449–2461.
Kim H, Carlson AG, Curby TW, Winsler A. (2016). Relations among motor, social, and cognitive skills in pre-kindergarten children with developmental disabilities. Research in Developmental Disabilities. 53, 43-60.
Lang, R., O’Reilly, M., Healy, O., Rispoli, M., Lydon, H., & Streusand, W. (2012). Sensory integration therapy for autism spectrum disorders: A systematic review. Research in Autism Spectrum Disorders. 6(3), 1004-1018.
Li, W., Albrecht, S., Yang, L., Roland, S., Tumbleston, J. R., McAfee, T., & Yan, L. (2014). Mobility-controlled performance of thick solar cells based on fluorinated copolymers. Journal of the American Chemical Society. 136(44), 15566-15576
Mailloux, Z., Parham, L. D., Roley, S. S., Ruzzano, L., & Schaaf, R. C. (2018). Introduction to the Evaluation in Ayres Sensory Integration® (EASI). The American journal of occupational therapy : official publication of the American Occupational Therapy Association, 72(1), 7201195030p1–7201195030p7.
Muursepp, I., Aibast, H., Gapeyeva, H., & Paasuke, M. (2012). Motor skills, haptic perception and social abilities in children with mild speech disorders. Brain Development. 34(2), 128–132.
Sawyer, M. G., Harchak, T. F., Spence, S. H., Bond, L., Graetz, B., Kay, D., Patton, G., & Sheffield, J. (2010) School-based prevention of depression: A 2-year follow-up of a randomized controlled trial of the beyond blue schools research initiative. Journal of Adolescent Health. 47(3), 297-304.
Shemy, S., & Mohamed, N. (2017). Effect of sensory integration on motor performance and balance in children with developmental coordination disorder: a randomized controlled trial. International Journal of Therapies and Rehabilitation Research. 6(1), 1-9.
Uodžbalienė, V., & Muckus, K. (2006). The influence of the degree of visual impairment on psychomotor reaction and equilibrium maintenance of adolescents. Medicina. 42(1), 49-56.