اسملتزر، س.، و بئر، ب.، هینکل، ج.، و چیویر، ک. (1390). مفاهیم بیوفیزیکی و روانی-اجتماعی. ترجمۀ ژیلا عابد سعیدی. تهران: سالمی.
بارلو، د.، اهرنریش-می، ژ.، کندی، س.، شرمن، ج.، و بیلک، ا. (1398). پروتکل یکپارچه برای درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانی کودکان. ترجمۀ سوگند قاسم زاده و لیلا سالک ابراهیمی. تهران: ابنسینا.
سرمد، ز.، بازرگان، ع.، و حجازی، ا. (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
حرفتی، ر. (1389). بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال استرس پس از سانحه و میزان پرخاشگری در کودکان آزاردیدۀ جسمی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه محقق اردبیلی.
راپی، ر.، ویگنال، آ.، اسپنس، س.، کابم، و.، و لینهام، ه. (1394). کمک به کودک مضطرب: راهنمای گامبهگام والدین و درمانگران. ترجمۀ سمیرا رستمی. تهران: ارجمند.
شهیم، س. (۱۳۷۸). بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از کودکان عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر با استفاده از مقیاس درجهبندی مهارت اجتماعی. مجلۀ روانشناسی و علوم تربیتی. 4(۱)، ۳۷-۱۸.
طالبی، ن.، نایینی، م.، نوروزی، ر.، و یعقوبی، ل. (1396). اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر بهبود راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و سازگاری اجتماعی زنان نابارور. مجلۀ اصول بهداشت روانی. 19(3)، 166-160.
طهرانچی، ف. (1394). تأثیر برنامة آموزش والدینی مؤثر بر خودکارآمدی مادر و تعارض مادر نوجوان در خانوادههای مادرسرپرست. پایاننامة کارشناسی ارشد روانشناسی خانوادهدرمانی. پژوهشکدة خانواده. دانشگاه شهید بهشتی.
طهماسیان، ک.، اناری، آ. و فتحآبادی، م. (1389). عوامل مؤثر در خوداثرمندی والدینی مادران کودکان 2-6 ساله. فصلنامۀ خانوادهپژوهی. 6(4)، 495-483.
عبدی، ر.، بخشیپور، ع.، محمودعلیلو، م.، و فرنام، ع. (1392). ارزیابی کارایی درمان فراتشخیصی یکپارچه در کاهش شدت نشانههای زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجلۀ تحقیقات علوم رفتاری. 11(۵)، ۳90-۳75.
عظیمی، ع.، امیدی، ع.، شفیعی، ا.، و نادمی، آ. (1396). اثربخشی درمان فراتشخیصی مبتنی بر تنظیم هیجانی بر ابعاد تنظیم هیجانی و سازگاری فردی و اجتماعی در دانشجویان دختر. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی اراک. 20(۱۰)، 73-62.
قناعتپیشه، م.، و صالحی، م. (۱۳۹۷). مقایسۀ مهارتهای اجتماعی و یادگیری خودراهبر دانشآموزان مدارس هوشمند و سنتی دورۀ متوسطۀ دوم. فصلنامۀ علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1(33)، 88-73.
گنجهای، ن.، و باباپور، ج. (1400). پیشبینی اضطراب اجتماعی براساس باورهای فراشناختی و مهارت اجتماعی نوجوانان. فصلنامۀ پژوهشهای نوین روانشناختی. 15(60)، 45-31.
نرگسی، ف.، فتحی، ع.، داوودی، ا.، و اشرفی، ع. (1398). اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر حساسیت اضطرابی، تحمل پریشانی و علائم وسواسی-اجباری در افراد دچار اختلال وسواسی اجباری. مجلۀ دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی). 26(22)،66-49.
یزدخواستی، ف.، و عریضی، ح. (1390). هنجاریابی سه نسخۀ کودک، پدر/مادر و معلم: سیاهۀ رفتاری کودک در شهر اصفهان. مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار). 17(1)، 70-60.
Achenbach, T. M. (1991). Integrative guide for the 1991 CBCL/4-18, YSR, and TRF profiles. Burlington, VT: University of Vermont, Department of Psychiatry.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). Washington: American Psychiatric Publishing.
Barlow, D. H., Ellard, K. K., Fairholme, C. P., Farchione, T. J., Boisseau, C. L., Allen, L. B., & Ehrenreich-May, J. (2011). The unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders: Therapist guide. New York: Oxford University Press.
Barlow, D. H., Farchione, T. J., Bullis, J. R., Gallagher, M.W., Murray-Latin, H., Sauer-Zavala, SH., Bentley, K. H., Tompson-Hollands, J., Conklin, L. R., Boswell, J. F., Ametaj, A., Carl, J. R., Boettcher, H. T., & Cassiello-Robbins, C. (2017). The unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders compared with diagnosis-specific protocols for anxiety disorders: A randomized clinical trial. JAMA Psychiatry, 74(9), 875-884.
Bilek, E. L., & Ehrenreich-May, J. (2012). An open trial investigation of a transdiagnostic group treatment for children with anxiety and depressive symptoms. Behavior Therapy, 43(4), 887-897.
Coleman, P. K., & Karraker, K. H. (2000). Parenting self-efficacy among mothers of school-age children: Conceptualization, measurement, and correlates. Family Relations, 49(1), 13–24.
Copeland, W. E., Angold, A., Shanahan, L., & Costello, E. J. (2014). Longitudinal patterns of anxiety from childhood to adulthood: The great smoky mountains study. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 53(1), 21-33.
Dumka, L. E., Stoerzinger, H. D., Jackson, K. M., & Roosa, M. W. (1996). Examination of the cross cultural and cross-language equivalence of the parenting self-age measure. Family Relations, 45(2), 216-222.
Ghasemzadeh, S., & Naghsh, Z. (2020). Effectiveness of unified protocol for transdiagnostic treatment in emotion regulation of mothers and anxiety of children with type I diabetes. Iranian Red Crescent Medical Journal, 22(11), 145-152.
Ginsburg, G. S., Becker, K. D., Drazdowski, T. K., & Tein, J. (2012). Treating anxiety disorders in inner city schools: Results from a pilot randomized controlled trial comparing CBT and usual care. Child & Youth Care Forum, 41(1), 1 –19.
Gresham, F. M., & Elliot, S. N. (1990). Manual Social Skills Rating System. Minnesota: American Guidance Servic.
Grossman, R. A., Ehrenreich-May, J. (2019). Using the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders with youth exhibiting anger and irritability. Cognitive and Behavioral Practice, 27(2), 184-201.
Haley, T., Puskar, K., & Terhorst, L. (2011). Psychometric properties of the screen for child anxiety related emotional disorders in a rural high school population. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 24(1), 23-32.
Halldorsson, B., Castelijn, S., & Creswell, C. (2018). Are children with social anxiety disorder more likely than children with other anxiety disorders to anticipate poor social performance and reflect negatively on their performance? Journal of Affective Disorders, 245(2), 561-568.
Jones, T. L., & Prinz, R. J. (2005). Potential roles of parental self-efficacy in parent and child adjustment: A review. Clinical Psychology Review, 25(3), 341-363.
Junttila, N., Vauras, M., & Laakkonen, E. (2007). The role of parenting self-efficacy in children's social and academic behavior. European Journal of Psychology of Education, 22(1), 41–61.
Kodjebacheva, G., Sabo, T., & Xiong, J. (2016). Interventions to improve child-parent medical provider communication: A systematic review. Social Science & Medicine, 166(1), 120-127.
Laposa, J. M., Mancuso, E., Abraham, G., Loli-Dano, L. (2017). Unified protocol transdiagnostic treatment in group format: A preliminary investigation with anxious individuals. Behavior Modification, 41(2), 253-268.
Martinsen, K. D., Kendall, P. C., Stark, K., & Neumer, S. P. (2016). Prevention of anxiety and depression in children: acceptability and feasibility of the transdiagnostic EMOTION program. Cognitive and Behavioral Practice, 23(1), 1-13.
Martin, A., & Volkmar, F. R. (2007). Lewis's child and adolescent psychiatry: A comprehensive textbook. New York: Lippincott Williams & Wilkins.
Matson, J. L., Neal, D., Fodstad, J. C., Hess, J. A., Mahan, S., & Taylor, T. (2010). Reliability and validity of the Motson evaluation of social skills with youngsters. Behavior Modification, 34(6), 539-558.
Mousavi, R., Moradi, A., Farzad, V. Mahdavi, E., Spence. S., & Navabinejad, S. (2007). Psychometric properties of the Spence Children's Anxiety Scale with an Iranian sample. International Journal of Psychology, 1(1), 17-26.
Pennell, C., Whittingham, K., Boyd, R., Sanders, M., & Colditz, P. (2012). Prematurity and parental self efficacy: The preterm parenting & self-efficacy checklist. Infant Behavior and Development, 35(4), 678-688.
Regev, D., & Snir, S. (2015). Objectives, interventions and challenges in parent-child art psychotherapy. The Arts in Psychotherapy, 42(1), 50-56.
Salo, S., Kivistö, K., Korja, R., Biringen, Z., Tupola, S., Kahila, H., & Kivitie-Kallio, S. (2009). Emotional availability, parental self-efficacy beliefs, and child development in caregiver-child relationships with buprenorphine-exposed 3-year-olds. Parenting: Science and Practice, 9(3-4), 244-259.
Sarcheshmeh, S., Karimi, M., Mahmoudi, F., Shaghaghi, P., Abkenar, S. (2017). Effect of training of life skills on social skills of high school students with intellectual disabilities. Practice in Clinical Psychology, 5(3), 177-186.
Spence, S.H. (1998). A measure of anxiety symptoms among children. Behaviour Research and therapy, 36(5), 545-566.
Wilamowska, Z. A., Thompson Hollands, J., Fairholme, C. P., Ellard, K. K., Farchione, T. J., & Barlow, D. H. (2010). Conceptual background, development, and preliminary data from the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders. Depression and Anxiety, 27(10), 882-890.
Weaver, C. M., Shaw, D. S., Dishion, T. J., & Melvin, N. (2008). Parenting self-efficacy and problem behavior in children at high risk for early conduct problems: Themediating role of maternal depression. Infant Behavior and Development, 31(4), 594–605.