اختیاری، ح.، صفایی، ه.، اسماعیلی جاوید، غ.، عاطف وحید، م.ک.، عدالتی، ه.، مکری، آ. (1387). روایی و پایایی نسخههای فارسی پرسشنامههای آیزنک، بارت، دیکمن و زاکرمن در تعیین رفتارهای مخاطرهجویانه و تکانشگری. مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 14(3)، 336-326.
اسلامی، م.، حاج حسینی، م.، و اژهای، ج. (1396). امید در نگرش دانشآموزان تکوالد: فرزندان طلاق. فصلنامۀ اندیشههای نوین تربیتی. 13(2)، 52-25.
آرامی، ز.، شریفی، ط.، غضنفری، ا.، و عابدی، ا. (1398). مقایسۀ اثربخشی برنامه مثبتاندیشی فردریکسون و برنامۀ تغییر ذهنیت دوئیک بر سرمایۀ روانشناختی دانشآموزان تیزهوش مبتلا به اضطراب امتحان پایۀ نهم شهر اصفهان. فصلنامۀ کودکان استثنایی. 19(3)، 48-37.
برجعلی، ا. (1397). الگوی تأثیر انگیزۀ تحصیلی با میانجیگری سرمایۀ روانشناختی بر موفقیت تحصیلی. فصلنامۀ فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 9(33)، 19-1.
جلالی دهکردی، د.، و آقابابایی، ع. (1391). مقایسۀ تأثیر روشهای پیشگیری از سوءمصرف مواد بر تکانشگری و راهبردهای مقابلهای دانشآموزان پسر. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 13(4)، 17-5.
حسینی یزدی، س. ع.، مشهدی، ع.، کیمیایی، س. ع.، و عاصمی، ز. (1394). اثربخشی برنامۀ مداخلهای ویژۀ کودکان طلاق بر بهبود خودپنداره و تابآوری کودکان. فصلنامۀ روانشناسی کاربردی. 9(1)، 21-7.
درگاهی، ش.، شیخالاسلامی، ع.، عظیمی، د.، و شوانی، ا. (1397). پیشبینی فشار مراقبت براساس حس انسجام و سرمایۀ روانشناختی در همسران جانبازان قطع عضو. فصلنامۀ طب جانباز. 10(4)، 208-203.
رشیدی کوچی، ف.، نجفی، م.، و محمدی فر، م. ع. (1395). نقش سرمایههای روانشناختی مثبت و عملکرد خانواده در پیشبینی شادکامی در دانشآموزان دبیرستانی. پژوهشنامۀ روانشناسی مثبت. 2(3)، 95-79.
رمضانی، ش.، محمدی، ن.، علیزاده چهار برج، ط.، و رحمانی، س. (1396). تأثیر آموزش تابآوری بر سبکهای مقابلهای و خوشبینی کودکان بیسرپرست و بدسرپرست. فصلنامۀ سلامت روان کودک. 4(4)، 59-46.
رئیسی، ح.، شریفی، ط.، غضنفری، ا.، و چرامی، م. (1399). مقایسۀ اثربخشی درمان خودشفقتورزی و آموزش سرمایۀ روانشناختی بر تحمل پریشانی و خودتنظیمی هیجانی. تحقیقات علوم رفتاری. ۱۸(۴)، ۴92-۴81.
زارعزاده خیبری، ش.، رفیعینیا، پ.، و اصغری نکاح، س. م. (1392). اثربخشی هنردرمانی گروهی بیانگر بر خودکارآمدی تعاملی کودکان آسیبدیده از سرپرستی. روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی. 10(40)، 381-371.
زاهد بابلان، ع.، و کریمیانپور، غ. (1396). بررسی نقش واسطۀ خودکارآمدی تغییر در رابطۀ بین سرمایۀ روانشناختی و تعهد به تغییر. پژوهشنامۀ روانشناسی مثبت. 3(2)، 87-77.
ستوده اصل، ن.، کاهویی، م.، سن سبلی، ع.، و فوداجی، ف. (1397). سرمایههای اجتماعی و روانشناختی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. کومش. 20(2)، 262-256.
سعیدی، م.، گلزاری، م.، برجعلی، ا.، و صادقپور، آ. (1395). اثربخشی آموزش خوشبینی بر میزان افسردگی و رضایت از زندگی زنان در آستانۀ طلاق. اسلام و پژوهشهای روانشناختی. 2(4)، 70-55.
سلیمانی، ن.، و میرزائی، خ. (1397). الگوی نقش مؤلفههای سرمایۀ روانشناختی در رضایت از زندگی و انگیزۀ پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاههای پیام نور غرب استان اصفهان. فصلنامۀ رهبری و مدیریت آموزشی. 12(1)، 144-125.
شیرزاد، س.، کوشکی، ش.، قنبریپناه، ا.، و فرزاد، و. (1397). مدلیابی سرمایۀ روانشناختی نوجوانان پسر در خانوادههای کارکنان نیروی انتظامی با طلاق عاطفی بر پایۀ ویژگیهای شخصیتی. فصلنامۀ طب انتظامی. 8(1)، 40-33.
صحتی، م.، عشایری، ح.، و دولتآبادی، ش. (1400). اثربخشی آموزش سرمایههای روانشناختی بر رفتارهای ارتقای سلامت و انعطافپذیری روانشناختی در بیماران خودایمنی (پسوریازیس). مجلۀ دستاوردهای روانشناختی. 28(2)، 28-19.
فاضلی، م.، احتشامزاده، پ.، و هاشمی شیخشبانی، س. ا. (1393). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر انعطافپذیری شناختی افراد افسرده. مجلۀ اندیشه و رفتار. 9(34)، 36-27.
فرجزاده، پ.، غضنفری، ا.، چرامی، م.، و شریفی، ط. (1399). اثربخشی آموزش سرمایههای روانشناختی بر اهمالکاری تحصیلی دانشجومعلمان دختر با اشتیاق تحصیلی پایین. پژوهش در یادگیری آموزشی و آموزشگاهی. 7(4)، 42-31.
قدرتی اصفهانی، ز.، و مرادی، ا. (1399). مقایسۀ اثربخشی آموزش سرمایههای روان شناختی و فعالسازی رفتاری بر امید در دانشجویان دختر خوابگاههای دانشگاه اصفهان. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان). 18(2)، 312-293.
قرهداغی، ع.، و مبینیکشه، ف. (1399). مقایسۀ خودپنداره، نقش جنسیتی و بلوغ عاطفی در فرزندان با و بدون تجربۀ طلاق والدین. فصلنامۀ فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 11(42)، 260-231.
کریمی، س.، دلاور، ع.، قائمی، ف.، و درتاج، ف. (1398). اثربخشی امیددرمانی بر سرمایۀ روانشناختی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. فصلنامۀ علمی-پژوهشی پرستاری دیابت زابل. 7(2)، 819-809.
گلپایگانی، ف.، بیات، ب.، مجدیان، و.، و آقابزرگی، س. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت دلبستگی و نوعدوستی کودکان دارای مشکلات رفتاری برونیسازیشده. فصلنامۀ کودکان استثنایی. 18(4)، 88-77.
مشتاقی، س.، و مؤیدفر، ه. (1396). نقش مؤلفههای سرمایۀ روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی دریادگیری. 5(8)، 78-61.
مولایی یساولی، ه.، و عبدی، م. (1394). مقایسۀ تابآوری و راهبردهای مقابله با فشار روانی در افراد وابسته به مواد و عادی. فصلنامۀ مددکاری اجتماعی. 4(1)، 29-24.
نادری، ف.، و حقشناس، ف. (1388). رابطۀ تکانشگری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان. یافتههای نو در روانشناسی. 4(12)، 121-111.
یعقوبی، ا.، نادریپور، ح.، یارمحمدی واصل، م.، و محققی، ح. (1398). تبیین بهزیستی روانشناختی براساس ذهنآگاهی، نیاز به شناخت و سرمایههای روانشناختی در دانشجویان. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 15(52)، 237-217.
Almarzooqi, S., Chilcot, J., McCracken, L. M. (2017). The role of psychological flexibility in migraine headache impact and depression. Journal of Contextual Behavioral Science, 6(2), 239-243. https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2017.04.004
Avey, J. B., Luthans, F., Smith, R. M., & Palmer, N. F. (2010). Impact of positive psychological capital on employee well-being over time. Journal of Occupational Health Psychology, 15(1), 17–28.
Avey, J. B., Reichard, R. J., Luthans. F., & Mhatre, K. H. (2011). Meta-analysis of the impact of positive psychological capital on employee attitudes, behaviors, and performance. Source Development Quarterly, 22(2), 213-217.
Barratt, E., Stanford, M. S., Kent, T. A., & Felthous, A. (2004). Neuropsychological and cognitive psychophysiology substrates of impulsive aggression. Biological Psychiatry, 41(12), 1045-1061.
Bastaits, K., Pasteels, I., & Mortelmans, D. (2019). How do post-divorce paternal and maternal family trajectories relate to adolescents’ subjective well-being? Journal of Adolescence, 64(14), 98-108.
Bitmiş, M. G., & Ergenelib, A. (2015). How psychological capital influences burnout: The mediating role of job insecurity. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 207(23), 363–368.
Carver, C. S., Scheier, M. F., & Segerstrom, S. C. (2010). Optimism. Clinical Psychology Review, 30(3), 879-889.
Crespin-Boucaud, J., & Hotte, Z. (2021). Parental divorces and children’s educational outcomes in Senegal. World Development, 145(31), 1054-1060.
Darvishmotevali, M., & Ali, F. (2020). Job insecurity, subjective well-being and job performance: The moderating role of psychological capital. International Journal of Hospitality Management, 87(9), 102-109.
Defoe, I.N., Khurana, A., Betancourt, L. M., Hurt, H., & Romer, D. (2022). Cascades From Early Adolescent Impulsivity to Late Adolescent Antisocial Personality Disorder and Alcohol Use Disorder. Journal of Adolescent Health, 71(5), 579-586.
Denckla, C. A., Consedine, N. S., Chung, W. J., Stein, M., Roche, M., & Blais, M. (2018). A double-edged sword? Sub-types of psychological flexibility are associated with distinct psychiatric disorders. Journal of Research in Personality, 77(14), 119-125.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity, Cognitive Therapy Research, 34(7), 241-253.
Guo, L., Decoster, S., Babalola, M. T., De Schutter, L., Garba, O. A., & Riisla, K. (2018). Authoritarian leadership and employee creativity: The moderating role of psychological capital and the mediating role of fear and defensive silence. Journal of Biusiness Research, 92(12), 219-230.
Hayes, S.C. (2016). Acceptance and Commitment Therapy, Relational Frame Theory, and the Third Wave of Behavioral and Cognitive Therapies-Republished Article. Behavior Therapy, 47(6), 869-885.
Heinz, A. J., Bui, L., Thomas, K. M., & Blonigen, D. M. (2015). Distinct facets of impulsivity exhibit differential associations with substance use disorder treatment processes: A cross-sectional and prospective investigation among military veterans. Journal of Substance Abuse Treatment, 22(8), 1-37.
Kang, H. J., & Busser, J. A. (2018). Impact of service climate and psychological capital on employee engagement: The role of organizational hierarchy. International Journal of Hospitality Management, 75(10), 1-9.
Kim, M., Kim, A. C. H., Newman, J. I., Ferris, G. R., & Perrewé, P. L. (2019). The antecedents and consequences of positive organizational behavior: The role of psychological capital for promoting employee well-being in sport organizations. Sport Management Review, 22(2), 108-125.
Laletas, S., & Khasin, M. (2021). Children of high conflict divorce: Exploring the experiences of primary school teachers. Children and Youth Services Review, 127(21), 106-109.
Landers, A. L., Bellamy, J. L., Danes, S. M., & Hawk, S. W. (2017). Internalizing and externalizing behavioral problems of American Indian children in the child welfare system. Children and Youth Services Review, 81(11), 413-421.
Lehrer, H. M., Steinhardt, M. A., Dubois, S. K., & Laudenslager, M. L. (2020). Perceived stress, psychological resilience, hair cortisol concentration, and metabolic syndrome severity: A moderated mediation model. Psychoneuroendocrinology, 113(14), 1045-1049.
Mahfuda, T., Triyonoa, M. B., Sudira, P., & Mulyani, Y. (2020). The influence of social capital and entrepreneurial attitude orientation on entrepreneurial intentions: the mediating role of psychological capital. European Research on Management and Business Economics, 26(7), 33–39.
Mlouki, I., Bouanene, I., Sioud, I., Bchir, A., Al'Absi, M., & El Mhamdi, S. (2021). Impulsivity mediates the impact of early life adversity on high risk behaviors among Tunisian adolescents. Preventive Medicine Reports, 23(9), 1014-1018.
Nakamura, B., Ebesutani, C., Bernstein, A., & Chorpita, B. (2009). A psychometric analysis of the Child Behavior Checklist DSM-oriented Scales. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 31(4), 178-189.
Pan, X., Mao, T., Zhang, J., Wang, J., & Su, P. (2017). Psychological capital mediates the association between nurses’ practice environment and work engagement among Chinese male nurses. International Journal of Nursing Sciences, 4(1), 378-383.
Pivarunas, B., & Conner, B. T. (2015). Impulsivity and emotion dysregulation as predictors of food addiction. Eating Behaviors, 19(3), 9-14.
Poots, A., & Cassidy, T. (2020). Academic expectation, self-compassion, psychological capital, social support and student wellbeing. International Journal of Educational Research, 99(10), 101-105.
Riise, E. N., Wergeland, J. H., Njardvik, U., & Öst, L. (2021). Cognitive behavior therapy for externalizing disorders in children and adolescents in routine clinical care: A systematic review and meta-analysis. Clinical Psychology Review, 83(9), 1019-1023.
Sanchez, H., Clark, D. A., & Fields, S. A. (2019). The relationship between impulsivity and shame and guilt proneness on the prediction of internalizing and externalizing behaviors, Heliyon, 5(11), 27-36.
Shareh, H., Farmani, A., Soltan,i E. (2014). Investigating the reliability and validity of the cognitive flexibility inventory (CFI-I) among iranian university students. Practice in Clinical Psychology, 2(1), 43-50.
Sorek, Y. (2020). Grandparental and overall social support as resilience factors in coping with parental conflict among children of divorce. Children and Youth Services Review, 118(22), 1054-1058.
Stokkebekk, J. (2019). “Keeping balance”, “Keeping distance” and Keeping on with life”: Child positions in divorced families with prolonged conflicts. Children and Youth Services Review, 102(31), 108-119.
Tsaur, S., Hsu, F., & Lin, H. (2019). Workplace fun and work engagement in tourism and hospitality: The role of psychological capital. International Journal of Hospitality Management, 81(7), 131-140.
Waldeck, D., Tyndall, I., Riva, P., & Chmiel, N. (2017). How do we cope with ostracism? Psychological flexibility moderates the relationship between everyday ostracism experiences and psychological distress. Journal of Contextual Behavioral Science, 6(4), 425-432.
Ye, X., Ren, S., Li, X., & Wang, Z. (2020). The mediating role of psychological capital between perceived management commitment and safety behavior. Journal of Safety Research, 72(9), 29-40.
You, J. W. (2016). The relationship among college students’ psychological capital, learning empowerment, and engagement. Learning and Individual Differences, 49(12), 17-24.