امینی، س.، و خشوعی، م. (۱۳۹۶). رابطه رابطۀ تابآوری و شادکامی والدین با مشکلات رفتاری دانشآموزان ابتدایی. روانشناسی افراد استثنایی, . ۷ (۲۶),، ۱76-۱59.
بختیاری، ز.، اسدی، ج.، و بیانی، ع. (1399). تأثیرتاثیر آموزش تابآوری بر مولفههای اضطراب (اضطراب جدایی، هراس اجتماعی، اضطراب تعمیمیافته، وسواس و وحشت) در کودکان مقطع ابتدایی. . نشریهۀ علمی روانشناسی اجتماعی. ۸ (۵۶).)، 44-۳۴-۴۴.
خسروی، س.، و لطیفی، ز. (۱۳۹۹). اثربخشی برنامۀه بین بینالمللی فرندز بر ارتقایء تاب آوری تابآوری هیجانی و افزایش آرامش روانی کودکان. نشریه نشریۀ مطالعات کاربردی درعلوم اجتماعی و جامعه شناسی، . ۳ (۲).، 34-۲۷.
خلعتبری,، ج.,، و بهاری,، ص. (۱۳۸۹). ارتباط بین تابآوری و رضایت از زندگی. . فصلنامهۀ روانشناسی تربیتی. ۱ (۲),، ۹۴-۸۳.
رحیمی، س.، واحدی، ش.، و ایمان ایمانزاده، ع. (۱۳۹۸). تاثیرآموزش تأثیر آموزش «فلسفه برای کودکان» بر تاب آوری تابآوری دانش دانشآموزان ابتدایی. نشریه نشریۀ تفکر و کودک، . ۱۰ (۲).، 6۷-4۷.
رشیدی, ، ع., .، امیری, ، م., .، مهرآور گیگلو, ، ش., .، و نودهی, ، ح. (۱۳۹۴). بررسی رابطه رابطۀ ادراک از محیط یادگیری کلاس با تابآوری تحصیلی. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 12(2)، , ۱۲ (۲)، ۱98-189.
سلطانی قهفرخی، ز.، صالح صالحزاده، م.، و اسعدی، س. (۱۳۹۷). نقش عوامل فردی و بافتی در پیش بینی تاب آوری تابآوری کودکان و نوجوانان مراکز شبه شبهخانواده. پژوهشنامه پژوهشنامۀ مددکاری اجتماعی, . ۷ (۳ (۲۵))، 60-52.
صادقی، ص.، معارف معارفوند، م.، و شجاع، آ. (۱۳۹۳). رابطه رابطۀ خلاقیت و تابآوری کودکان کار. فصلنامه فصلنامۀ مددکاری اجتماعی,. ۳ (۱),، 15-۱۰-۱۵.
صبری, ، م.,، فولادچنگ,، م.,، محمدی دهاقانی,، م.,، و گلزار,، ح. (۱۳۹۳). رابطه رابطۀ بین ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و تابآوری در دانشآموزان: نقش میانجی میانجیگری هوش هیجانی. فصلنامه فصلنامۀ علمی- پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی,. ۵ (۱۸),، 128-۱۰۹-۱۲۸.
کشاورزی، س.، و یوسفی، ف. (۱۳۹۱). رابطه رابطۀ بین هوش عاطفی، هوش معنوی و تابآوری. مجله مجلۀ روانشناسی,. ۱۶ (3)، ۳ (پیاپی ۶۳)), ۳۱۸-۲۹۹.
محمودی، ق.، حسنزاده، ر.، فصیحی، ر.، و اقبال، م. (۱۳۹۲). رابطۀ سبک دلبستگی و نارسایی هیجانی بر تابآوری دانشجویان. فصلنامۀ نسیم تندرستی (سلامت خانواده). ۲(۱)، ۶۹-۶۴.
ناعمی, ، ع. (۱۳۹۴). اثربخشی آموزش خانواده خانوادهمحور بر سلامت روان و تابآوری زنان دارای همسرمعتاد (مطالعۀ موردی: سبزوار). . زن در توسعه و سیاست. 13(1)، 52-41., ۱۳ (۱).۴۱-۵۲.
نریمانی، م.، طالبی جویباری، م.، و ابولقاسمی، ع. (۱۳۹۲). مقایسۀ سبک اسناد و تابآوری در بین دانشآموزان آسیبدیده و عادی. روانشناسی افراد استثنایی. 3(10)، ۶۴-۴۱.
Al-Yagon, M., Garbi, L., & Rich, Y. (2022). Children's Children’s resilience to ongoing border attacks: the role of father, mother, and child resources.
Child Psychiatry & Human Development, Advance online publication.
https://doi.org/10.1007/s10578-021-01303-6
Chowbey, P., & Barley, R. (2022). Building resilience: Young children from minority ethnic backgrounds starting school in a multi-ethnic society. British Journal of Sociology of Education, 43(3), 415-432.
Hall, J., Sylva, K., Melhuish, E., Sammons, P., Siraj‐Blatchford, I., & Taggart, B. (20092009). The role of pre‐school quality in promoting resilience in the cognitive development of young children. Oxford Review of Education, 35(3), 331-352.
Khalaf, M. A. (2014). Validity and reliability of the academic resilience scale in Egyptiancontext. US-China Education Review, 4 (3), 202-210.
Tasijawa, F. A., & Siagian, I. (2022). School-based Interventions to Improve Adolescent Resilience: A Scoping Review.
Open Access Macedonian Journal of Medical Sciences,
10(F), 33-40.
https://doi.org/10.3889/oamjms.2022.8063