آقاداداشی، آ. (1384). هنجاریابی آزمون عزتنفس کوپر اسمیت بر روی دانشآموزان مقطع راهنمایی تحصیلی شهرستان ابهر. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی و روانسنجی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
اکبری، ر.، غفارثمر، ر.، کیانی، غ.، و اقتصادی، ا. ر. (1390). اعتبار عاملی و ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ فرسودگی شغلی ماسلاچ (نسخۀ فارسی). فصلنامۀ دانش و تندرستی. 6(3)، 8-1.
بابادی، ع.، کجباف، م. ب.، نوری. ا.، عابدی، م. ر.، و دارندگان، ک. (1398). بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر شاخص تودۀ بدنی، اندازۀ دور کمر و باسن و میزان عزتنفس در زنان چاق متقاضی جراحی زیبایی شکم. نشریۀ جراحی ایران. 27(1)، 51-41.
برومند، م. (1380). بررسی عملیبودن اعتبار و روایی و هنجاریابی آزمون عزتنفس کوپر اسمیت در شهرستان اسلامشهر. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی. واحد تهران مرکز.
حسینزاده، م.، شاهرخی، م.، قاسمی، ا.، و قنبری، م. ر. (1399). اثر ساختاری تعهد سازمانی بر فرسودگی شغلی کارکنان: نقش واسطهای مهارتهای سیاسی کارکنان (مطالعۀ موردی: فرماندهی انتظامی ویژۀ شرق استان تهران). فصلنامۀ علمی-تخصصی دانش انتظامی شرق تهران. 7(26)، 122-103.
خلیلی، غ. ر.، زهراکار، ک.، و کسایی اصفهانی، ع. (1399). مقایسۀ اثربخشی آموزش مبتنی بر درمان کوتاهمدت راهحلمحور و درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر معنای کار در کارکنان شرکت نفت. مجلۀ علوم روانشناختی. 19(90)، 713-699.
درایدن، و.، و یانکورا، ج. (1380). رواندرمانی و مشاورۀ عقلانی-هیجانی-رفتاری. ترجمۀ مظاهر رضایی و نوشیروان خضریمقدم. تهران: ارجمند.
زمهربرمان، ی. (1396). بررسی اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود تنظیم شناختی هیجان، عزتنفس و امید به زندگی دانشجویان دختر دارای تجربۀ شکست عاطفی دانشگاه سیستان و بلوچستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان.
سرپرست، ع. (1396). اثربخشی آموزش ارتقای عزتنفس بر عزتنفس، حساسیت نسبت به طرد و شایستگی اجتماعی دانشجویان با عزتنفس پایین. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
سلیمانی، ف. (1395). اثربخشی گروهدرمانی پذیرش و تعهد بر افزایش پذیرش، ارزش، خوددلسوزی و کاهش فرسودگی شغلی در کارآموزان رواندرمانی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
شاملو، م. (1394). اثربخشی آموزش گروهی کاهش استرس مبتنی بر حضور پویای در لحظه (MBSR) بر استرس شغلی و فرسودگی شغلی معلمان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علوم تربیتی-مشاوره و راهنمایی. دانشکدۀ علوم انسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی.
عابدی، م.، شفیعآبادی، ع.، احمدی، س. ا.، و سلیمیزاده، م. ک. (1382). بررسی میزان فرسودگی شغلی مشاوران آموزش و پرورش شهر اصفهان و عوامل مؤثر بر آن. دانش و پژوهش در روانشناسی. 15(5)، 28-23.
علیاکبری دهکردی، م.، صالحی، ش.، و رضایی، ا. (1392). مقایسۀ باورهای غیرمنطقی و سبکهای دفاعی در بین بیماران کرونر قلب و افراد عادی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی روانشناسی سلامت. 2(2)، 32-18.
علیپور، ا.، صفارینیا، م.، صرامی فروشانی، غ. ر.، آقاعلیخانی، ع. م.، و آخوندی، ن. (1392). بررسی اثربخشی مداخلۀ سرمایۀ روانشناختی لوتانز بر فرسودگی شغلی کارشناسان شاغل در شرکت ایرانخودرو دیزل. فصلنامۀ علمی-تخصصی طب کار. 5(3)، 41-30.
مسگر خراسانی، م. (1395). اثربخشی طرحوارهدرمانی بر بهبود رضایت شغلی و کاهش فرسودگی شغلی کارکنان کارخانجات تولیدی توس چینی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد.
منصوری آرانی، م. (1395). بررسی اثربخشی مشاورۀ گروهی شناختی رفتاری بر افکار ناکارآمد شغلی و فرسودگی شغلی معلمان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علوم تربیتی-مشاوره. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
مهرینژاد، س. ا.، صدری، ن.، رمضان ساعتچی، ل.، و غفاری، ز. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر عزتنفس و تعارض والد-نوجوان دختران دورۀ متوسطۀ اول تهران. اندیشههای نوین تربیتی. 15(1)، 205-188.
نریمانی، م.، بگیان کولهمرز، م. ج.، و مهدینژاد مقدم، ب. (1394). مقایسۀ باورهای غیرمنطقی، خودکارآمدی و بهزیستی روانشناختی در بیماران مبتلا به سردردهای میگرنی و افراد سالم. فصلنامۀ علمی-پژوهشی روانشناسی سلامت. 4(1)، 20-7.
نوروزی، ش. (1398). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر حمایت اجتماعی ادراکشده و فرسودگی شغلی پرستاران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکدۀ علوم انسانی. دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب.
ولیزاده، ش.، و امامیپور، س. (1386). تأثیر درمان عقلانی-هیجانی بر عزتنفس دانشآموزان دختر نابینا. روانشناسی کاربردی. 3(1)، 50-43.
هاشمی، س. ا. (1396). اثربخشی آموزش گروهی شفقت خود بر فرسودگی شغلی و رضایت شغلی معلمان. روشها و مدلهای روانشناختی. 9(31)، 46-25.
Bartelink, N. H., Mulkens, S., Mujakovic, S., & Jansen, M. W. (2017). Long-term effects of the realfit intervention on self-esteem and food craving. Child Care in Practice, 24(1), 65-75.
Bridges, K. R., & Roig, M. (1997). Academic procrastination and irrational thinking: A re-examination with context controlled. Personality and Individual Differences, 22(6), 941-944.
Chen, X. J., Hannibal, N., & Gold, C. (2016). Randomized trial of group music therapy with Chinese prisoners: impact on anxiety, depression, and self-esteem. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 60(9), 1064-1081.
Coopersmith, S. (1976). The Antecedents of self-esteem. San Francisco: W. H.
Datu, J. A., Wong, G. S. P., & Rubie-Davies, C. (2021). Can kindness promote media literacy skills, self-esteem, and social self-efficacy among selected female secondary school students? An intervention study. Computers & Education, 161, 104062.
Davis, D. M., & Hayes, J. A. (2011). What are the benefits of mindfulness? A practice review of psychotherapy-related research. Psychotherapy, 48(2), 118-208.
Ellis, A. (1997). Using rational emotive behavior therapy techniques to cope with disability. Professional Psychology: Research and Practice, 28(1), 17-22.
Fincka, C., Barradasb, S., Zengerc, M., & Hinze, A. (2018). Quality of life in breast cancer patients: Associations with optimism and social support. International Journal of Clinical and Health Psychology, 18(1), 27-34.
Flook, L., Goldberg, S. B., Pinger, L., Bonus, K., & Davidson, R. J. (2013). Mindfulness for teachers: A pilot study to assess effects on stress, burnout, and teaching efficacy. Mind, Brain, and Education, 7(3), 182-195.
Goodman, M. J., & Schorling, J. B. (2012). A mindfulness course decreases burnout and improves well-being among healthcare providers. The International Journal of Psychiatry in Medicine, 43(2), 111-128.
Jonsdottir, I. H., Rodjer, L., Hadzibajramovic, E., Borjesson, M., & Ahlborg, G., Jr. (2010). A prospective study of leisure-time physical activity and mental health in Swedish health care workers and social insurance officers. Preventive Medicine, 51(5), 373-377.
Jones, J., & Trower, P. (2004). Irrational and evaluative beliefs in individuals with anger disorders. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 22(3), 153-169.
Lawrence, D. (2006). Enhancing self-esteem in the classroom (3rd ed.). Paul Chapman Publishing. London.
Magennis, R., & Smith, B. (2005). All used up factors associated with burnout among Missouri social service workers. Journal of Sociology, 43(6), 1-33.
Maslach, C., & Jackson, S. E. (1981). The measurement of experienced Burnout. Journal of Occupational Behavior, 2(2), 99-113.
Maslach, C., & Leiter, M. P. (1997). The Truth about Burnout. San Francisco: Jossey- Bass.
Maslach, C., & Leiter, M. P. (2016). Understanding the burnout experience: Recent research and its implications for psychiatry. World Psychiatry, 15(2), 103-111.
Maslach, C., Schaufeli, W. B., & Leiter, M. P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology, 52, 397-422.
Mohammed, W. A., Pappous, A., Muthumayandi, K., & Sharma, D. (2018). The effect of mindfulness meditation on therapists’ body-awareness and burnout in different forms of practice. European Journal of Physiotherapy, 20(4), 213-224.
Sánchez, S. (2014). Prevalence of burnout syndrome in nursing professionals of the critical care and emergency units of the Jáen medical-surgical hospital. Occupational Nursing Journal, 4(4), 115-125.
Shoji, K., Cieslak, R., Smoktunowicz, E., Rogala, A., Benight, C. C., & Luszczynska, A. (2016). Associations between job burnout and self-efficacy: A meta-analysis. Anxiety, Stress, & Coping, 29(4), 367-386.
Silverman, S., & DiGiuseppe, R. (2001). Cognitive-behavioral constructs and children’s behavioral and emotional problems. Journal of Rational-Emotive & Cognitive - Behavior Therapy, 19(2), 119-134.
Siu, O. L., Cooper, C. L., & Phillips, D. R. (2014). Intervention studies on enhancing work well-being, reducing burnout, and improving recovery experiences among Hong Kong health care workers and teachers. International Journal of Stress Management, 21(1), 69-84.
Toews, M., & Yazedian, A. (2007) College adjustment among freshmen: Predictors for white and Hispanic males and females. College Student Journal, 41(4), 891-900.
Turkal, M., Richardson, L. G., Cline, T., & Guimond, M. E. (2018). The effect of a mindfulness-based stress reduction intervention on the perceived stress and burnout of RN students completing a doctor of nursing practice degree. Journal of Nursing Education and Practice, 8(10), 58-67.
Turner, M. J., & Barker, J. B. (2014). Examining the effects of rational emotive behavior therapy (REBT) on the irrational beliefs of blue-chip professionals. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 33(1), 17-36.
Wood, A. G. (2017). Demanding Success: Examining the Effects of Rational Emotive Behaviour Therapy on Performance-Related Outcomes.
PhD Thesis of Phliosophy. Staffordshire University.
Stoke-on-Trent, Staffordshire, England.