آلبهبهانی، م.، و محمدی، ن. (1386). بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهه سازمان شخصیت کرنبرگ. مجله روانشناسی. 11(2)، 195-185.
بادان فیروز، ع.، رحیمیان بوگر، ا.، ناجی، ا.، و شیخی، م. (1396). تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان: نقش پیشبین قدرت ایگو و سازمان شخصیت. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 11(8)، 45-37.
بشارت، م. ع.، دهقانی، س.، مسعودی، م.، پورخاقان، ف،. و مطهری، س. (1393). پیشبینی نشانههای اختلال وسواس فکری- عملی براساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 5(4)، 29-49.
بهمنی، ب.، ترابیان، س.، رضایینژاد، س.، منظری توکلی، و.، و معینیفرد، م. (1395). بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی هیجانی بر سازگاری اجتماعی و اضطراب اجتماعی نوجوانان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 7(2)، 80-69.
پیوستهگر، م. (1392). شیوع رفتار خودآسیبی عمدی و رابطه آن با احساس تنهایی و سبک دلبستگی در دانشآموزان دختر. فصلنامه مطالعات روانشناختی. 9(3)، 51-30.
حسنی، ج. (1390). بررسی اعتبار و روایی فرم کوتاه پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان. تحقیقات علوم رفتاری. 9(4)، 229-240.
حکیم شوشتری، م.، و خانیپور، ح. (1393). مقایسه خودآسیبرسانی و اقدام به خودکشی در نوجوانان: مرور نظاممند. مجلهروانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 20(1)، 13-3.
خانیپور، ح.، حکیم شوشتری، م.، برجعلی، ا.، گلزاری، م.، و فلسفینژاد، م. (1393). رابطه نقص کنترل تکانه و خودجرحی بدون خودکشی در نوجوانان با سابقه بدرفتاری دوران کودکی: اثر واسطهای خودبیکفایتپنداری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 20(4)، 343-339.
سامانی، س.، صادقی، ل. (1389). کفایت شاخصهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان. مجله روشها و مدلهای روانشناختی. 1(1)، 62-51.
سپهریانآذر، ف.، اسدی مجره، س.، اسدنیا، س.، و فرنودی، ل. (1393). رابطه سبکهای دلبستگی و راهبردهای مقابلهای با دشواریهای تنظیم هیجان در دوران نوجوانی. مجله پزشکی ارومیه. 25(10)، 930-922.
شکوهییکتا، م.، غباریبناب، ب،. زمانی، ن،. و پورکریمی، ج. (1394). رابطه خشم و راهبردهای مقابلهای در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 6(3)، 59-39.
صالحی، ا.، مظاهری، ز.، آقاجانی، ز.، و جهانبازی، ب. (1394). نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در پیشبینی افسردگی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 16(1)، 118-108.
طاهباز حسینزاده، س.، قربانی، ن.، و نبوی، س. م. (1390). مقایسه گرایش شخصیتی خودتخریبی و خودشناسی انسجامی در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز و افراد سالم. روانشناسی معاصر. 6(2)، 44-35.
فرجاد، م.، محمدی، ن.، رحیمی، چ.، و هادیانفرد، ح. ( 1392). رابطه سازمان شخصیت با مکانیسمهای دفاعی. مجله روانشناسی. 2(65)، 32-18.
کوچکی راوندی، م.، و منیرپور، ن.، ارج، ع. (1394). نقش سبکهای دلبستگی، کیفیت روابط موضوعی و قدرت ایگو در پیشبینی سندروم روده تحریکپذیر. دو ماهنامه علمی- پژوهشی فیض. 19(3)، 241-231.
Armsden, G. C., & Greenberg, M. T. (1987). The Inventory of Parent and Peer Attachment: Individual Differences and Their Relationship to Psychological Well-being in Adolescence. Journal of Youth and Adolescence. 16(5), 427-454.
Asarnow, J. R., Porta, G., Spirito, A., Emslie, G., Clarke, G., Wagner, K. D., et al. (2011). Suicide attempts and non-suicidal self-injury in the treatment of resistant depression in adolescents: Findings from the TORDIA study. Journal of American Academy of Child Psychiatry. 50(8), 772-781.
Besharat, M. A., & Shahidi, V. (2015). Mediating Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies on the Relationship Between Attachment Styles and Alexithymia. Europe’s J Psychol. 10(2), 352–362.
Centers for Disease Control and Prevention, National Center for Injury Prevention and Control (2008). Web-based injury statistics query and reporting system New York: Center for Disease Control and Prevention.
Eurelings-Bontekoe, E. H. M., Luyten, P., I., Jssennagger, M., Vreeswijk, M. V., & Koelen, J. (2010). "Relationship between personality organization and Youngs cognitive model of personality pathology". Personality and Individual Differences. 49(3), 198-203
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2002). Manual for the use of the cognitive emotion, regulation questionnaire: A questionnaire measuring cognitive coping strategies. Leiderdorp, the Netherlands: DATEC.
Grandclerc, S., De Labrouhe, D., Spodenkiewicz, M., Lachal, J., & Moro, M. R. (2016). Relations between nonsuicidal self-injury and suicidal behavior in adolescence: a systematic review. PLos One. 11(4), 1-15.
Gresham, D., & Gullone, E. (2012). Emotion regulation strategy use in children and adolescents: The explanatory roles of personality and attachment. Personality and Individual Differences, 52(5), 616-621.
Hooley, Jill M., & Joseph C. Franklin. (2018). "Why do people hurt themselves? A new conceptual model of nonsuicidal self-injury." Clinical Psychological Science. 6(3), 428-451.
Hopwood, C. J., Malone, J. C., Ansell, E. B., Sanislow, C. A., Grilo, C. M., McGlashan, T. H., … & Morey, L. C. (2011). Miles CP (1977). Conditions predisposing to suicide: A review. Journal of Nervous and Mental Disease. 164(4), 231-24
Joiner Jr, T. E., & Van Orden, K. A. (2008). The interpersonal–psychological theory of suicidal behavior indicates specific and crucial psychotherapeutic targets. International Journal of Cognitive Therapy. 1(1), 80-89.
Kernberg, O. F. (2004). Borderline Personality Disorder and Borderline Personality Organization: Psychopathology and Psychotherapy. In: J. J. Magnavita (ed.), Handbook of Personality Disorders (pp. 92-119). Hoboken, NJ US: John Wiley& Sons Inc.
Klonsky, E. D., & May, A. M. (2014). Differentiating suicide attempters from suicide ideators: a critical frontier for suicidology research. Suicide and Life‐Threatening Behavior. 44(1), 1-5.
Marszał, M., & Górska, D. (2015). The regulative function of mentalization and mindfulness in borderline personality organization. Current Issues in Personality Psychology. 3(1), 51-63.
Mikulincer, M., & Shaver, P. R. (2001). Attachment theory and intergroup bias: Evidence that priming the secure base schema attenuates negative reactions to out-groups. Journal of Personality and Social Psychology. 81(1), 97-115.
Mikulincer, M., & Shaver, P. R. (2005). Attachment theory and emotions in close relationships: Exploring the attachment-related dynamics of emotional reactions to relational events. Personal Relationships. 12(2), 149-168.
Mikulincer, M., & Shaver, P. R. (2008). Adult attachment and affect regulation. In J.Cassidy and P.Shaver (Eds.), Handbook of Attachment: Theory, Research, and Clinical Applications) pp. 503-531). New York: Guilford Press.
Miles, C. P. (1977). Conditions predisposing to suicide: A review. Journal of Nervous and Mental Disease. 164(4), 231-24.
Muehlenkamp, J. J., Claes, L., Havertape, L., & Plener, P. L. (2012). International prevalence of adolescent non-suicidal self-injury and deliberate self-harm. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health. 6(1), 6-10.
Nagra, G. S., Lin, A., & Upthegrove, R. (2016). What bridges the gap between self-harm and suicidality? The role of forgiveness, resilience and attachment. Psychiatry Research. 241(1), 78-82.
Nock, M. K., & Prinstein, M. J. (2004). A functional approach to the assessment of self-mutilative behavior. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 72(5), 885-890.
Orbach, I., Milstein, I., Har-Even, D., Apter, A., Tiano, S., & Elizur, A. (1991). A Multi-Attitude Suicide Tendency Scale for adolescents. Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology. 3(3), 398-404.
ÖZER, Ü. YILDIRIM, E. A., & ERKOÇ, Ş. N. (2015). Relationship of Suicidal Ideation and Behavior to Attachment Style in Patients with Major Depression. Arch Neuropsychiatr. 52(3), 283-288.
Peh, C. X., Shahwan, S., Fauziana, R., Mahesh, M. V., Sambasivam, R., Zhang, Y., & Subramaniam, M. (2017). Emotion dysregulation as a mechanism linking child maltreatment exposure and self-harm behaviors in adolescents. Child Abuse & Neglect. 67(1), 383-390.
Pisani, A. R., Wyman, P. A., Petrova, M., Schmeelk-Cone, K., Goldston, D. B., Xia, Y., & Gould, M. S. (2013). Emotion Regulation Difficulties, Youth–Adult Relationships, and Suicide Attempts among High School Students in Underserved Communities. J Youth Adolescence. 42(6), 807–820.
Pompili, M., Ruberto, A., Girardi, P., & Tatarelli, R. (2004). Suicidality in DSM IV cluster B personality disorders. An overview. Annali Dell'Istituto Superiore Di Sanita, 40(4), 475-483.
Sansone, R. A., Wiederman, M. W. & Sansone, L. A. (1998). The self-harm inventory [SHI]: Development of a scale for identifying self-destructive behaviors and borderline personality disorder. J Clin Psychol. 70(54), 937-83.
Vahedi, S., Badri Gargari, R., & Gholami, S. (2016). Mediating Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies on the Relationship between the Attachment Styles and Emotional Problems: A Path Analysis. Iran Psychiatry Behav Sci. 10(4), e4013.
Wagner, B. M., & Zimmerman, J. H. (2006). Developmental influences on suicidality among adolescents: Cognitive, emotional, and neuroscience aspects. In T. E. Ellis (Ed.), Cognition and suicide: Theory, research, and therapy (pp. 287–308). Washington, DC: American Psychological Association.
Whitlock, J., & Knox, K. (2007). The relationship between suicide and self-injury in a young adult population. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. 161(7), 634-640.