احمدوند، ز.، حیدرینسب، ل.، و شعیری، م. (1391). تبیین بهزیستی روانشناختی براساس مؤلفههای ذهنآگاهی. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت. 1(2)، 69-60.
انوشیروانی، ا. (1394). مقایسه بهزیستی روانشناختی، حمایت اجتماعی ادراک شده و کیفیت زندگی در زنان مبتلا به اختلال خواب با افراد عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد، روان شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
بیانی، ع.، محمدکوچکی، ع.، و بیانی، ع. (1387). روایی و پایایی مقیاس به زیستی روانشناختی ریف. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. ۱۴(۲)، ۱۵۱-146.
حسنیزنگبار، ط.، و لیوارجانی، ش. (1396). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی. 10(39)، 93-69.
روحانی، م.، جانبزرگی، م.، احدی، ح.، و بلیاد، م. (1398). اثربخشی الگوی کوتاهمدت «درمانگری چندبُعدی معنوی (SMP)» بر افزایش بهزیستی روانشناختی مبتلایان به نشانگان افسردگی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 10(3)، 45-37.
علیزاده، ع.، و محمدی، ا. (1393). اثربخشی مواجهه مبتنی بر ذهنآگاهی در درمان اختلال وسواسی جبری. مجله تحقیقات علوم رفتاری. 12(3)، 350-342.
قربانی، ر.، و فولادچنگ، م. (1394). ارتباط خودتنظیمی و تسلط جمعی با بهزیستی روانشناختی. علوم تربیتی و روانشناسی. 2(8)، 42-31.
کجباف، م.، مولوی، ح.، و شیرازی تهرانی ع. (1382). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. تازههای علوم شناختی. ۵(۱)، ۳۳-27.
Ajilchi, B., & Nejati, V. (2017). Executive functions in students with depression, anxiety, and stress symptoms. Basic and Clinical Neuroscience. 8(3), 223-232.
Ajjawi, R., Dracup, M., Zacharias, N., Bennett, S., & Boud, D. (2019). Persisting students’ explanations of and emotional responses to academic failure. Higher Education Research & Development. 2(39), 185-1991.
Al-badareen, G. (2016). Cognitive Emotion Regulation Strategies as Predictors of Academic Achievement among University Students. Journal of Educational and Psychological Studies. 10(4), 680-686.
Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment. 13(1), 27–45.
Balkis, M., & Duru, E. (2016). Procrastination, self-regulation failure, academic life satisfaction, and affective well-being: underregulation or misregulation form. European Journal of Psychology of Education. 31(3), 439-459.
Caballero, C., Scherer, E., West, M. R., Mrazek, M. D., Gabrieli, C. F., & Gabrieli, J. D. (2019). Greater Mindfulness is Associated with Better Academic Achievement in Middle School. Mind, Brain, and Education. 13(3), 157-166.
De la Fuente, J., Mañas, I., Franco, C., Cangas, A. J., & Soriano, E. (2018). Differential effect of level of self-regulation and mindfulness training on coping strategies used by university students. International journal of Environmental Research and Public Health. 15(10), 2230.
Gross, J. J., Uusberg, H., & Uusberg, A. (2019). Mental illness and well‐being: an affect regulation perspective. World Psychiatry. 18(2), 130-139.
Guendelman, S., Medeiros, S., & Rampes, H. (2017). Mindfulness and emotion regulation: Insights from neurobiological, psychological, and clinical studies. Frontiers in Psychology. 8, 220.
Kaunhoven, R. J., & Dorjee, D. (2017). How does mindfulness modulate self-regulation in pre-adolescent children? An integrative neurocognitive review. Neuroscience & Biobehavioral Reviews. 74(Pt A), 163-184.
Lin, J. W., & Mai, L. J. (2018). Impact of mindfulness meditation intervention on academic performance. Innovations in Education and Teaching International. 55(3), 366-375.
Lindfors, P., Berntsson, L., & Lundberg, U. (2006). Factor structure of Ryff’s psychological well-being scales in Swedish female and male white-collar workers. Personality and Individual Differences. 40(6), 1213-1222.
McCloskey, L. E. (2015). Mindfulness as an intervention for improving academic success among students with executive functioning disorders. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 174, 221-226.
Mikaeili, N., & Barahmand, U. (2013). Training in self-regulation enhances psychological well-being of distressed couples. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 84, 66-69.
Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology. 82(1), 33-40.
Roeser, R. W., Skinner, E., Beers, J., & Jennings, P. A. (2012). Mindfulness training and teachers' professional development: An emerging area of research and practice. Child Development Perspectives. 6(2), 167-173.
Ryff, C. D., & Keyes, C. L. M. (1995). The structure of psychological well-being revisited. Journal of Personality and Social Psychology. 69(4), 719-727.
Sandhu, P., & Zarabi, D. (2018). Self-regulation learning and well-being in mainstream classromms: focusing the lens of students with learning disability. International Journal of Educational Sciences and Research. 8(1), 75-90.
Zimmerman, B. J. (2002). Becoming a self-regulated learner: An overview. Theory into Practice. 41(2), 64-70.