ارجمندنیا، ع. ا.، صفایی، ا.، و ملکی، س. (1396). ارزیابی ویژگیهای روانسنجی مقیاس شیوههای فرزندپروری ارجمندنیا. مجلة روانشناسی خانواده. 4(1)، 64-53.
اسفندیاری، غ. ر. (1374). مقایسة شیوههای فرزندپروری مادران در دو گروه کودکان مبتلابه اختلال رفتار و تأثیر آموزش
مادران در کاهش اختلال رفتاری. پایاننامة کارشناسی ارشد. رشته روانشناسی بالینی، دانشکدة علوم رفتاری و سلامت روان، انستیتوی روانپزشکی تهران.
اصغری نکاح، س. م. (1386). ضرورت و جایگاه مداخلة زودهنگام و آموزش پیشدبستانی برای کودکان دارای نیازهای ویژه. نشریة تعلیم و تربیت استثنایی. 2(74)، 11-3.
اقبالی، م.، موسوی، س. و. ا.، و حکیما، ف. (1395). اثربخشی آموزش تحلیل رفتار متقابل بر سبکهای فرزندپروری مادران. روانشناسی خانواده. 3(2)، 26-17.
امیرسرداری، ل.، اسماعیلی، ا.، و خادمی، ع. (1395). کفایت شاخصهای روانسنجی پرسشنامه فرزندپروری یانگ (YPI). روانشناسی تربیتی. 7(1)، 10-1.
بهپژوه، ا. (1394). خانواده و کودکان با نیازهای ویژه. تهران: آوای نور.
بهپژوه، ا.، کرمینژاد، ر.، غباری بناب، ب.، و شکوهی یکتا، م. ب. (1392). آموزش هوش هیجانی و اثربخشی آن بر دانشآموزان با آسیب بینایی. روانشناسی افراد استثنایی. 4(2)،20-1.
بیرامی، م.، و بهادری خسروشاهی، ج. (1389). ارتباط شیوة تربیتی والدین با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان راهنمای مدارس شهر ایلخچی. آموزش و ارزشیابی. 10(3)، 21-7.
جولاییها، س.، زارع، ح.، و موسوی، س. (1396). ارزیابی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه فرا والدگری. مجلة علمی پژوهان. 16(1)، 48-42.
زارعی، ا. (1389). بررسی رابطة بین شیوههای فرزندپروری والدین با ارتکاب نوجوان به رفتارهای پرخطر براساس مقیاس کلونینگر. مجلة علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. ۱۸ (۳)، 224-220.
زینالی، ش.، خانجانی، ز.، و سهرابی، ف. (1394). اثربخشی آموزش والدین بر کاهش علائم اختلال سلوک و پرخاشگری نوجوانان 14-16. سلامت و بهداشت. 6(5)، 574-565.
سعادتیان، ص.، و شیرافکن، ع. (1397). تأثیر مداخلات خانوادهمحور بر سبکهای فرزندپروری والدین و شادکامی نوجوانان دچار مشکلات رفتاری شهرستان مشهد. آموزش، مشاوره و رواندرمانی. 7(26)، 94-83.
سلطاننژاد، س.، سعدی پور، ا.، و اسدزاده، ح. (1394). رابطة سبکهای فرزندپروری ادراکشده با اهمالکاری و خودناتوانسازی. فصلنامة روانشناسی تربیتی. 11(37)، 22-1.
سیفی، م.، و بازارویچ قادراف، ق. (1397) رابطة بین اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی: بررسی نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. پژوهش در نظامهای آموزشی. 12(ویژهنامه)، 1270-1261.
شریفی درآمدی، پ.، و مالمیر، م. (1391). بررسی و مقایسة سرعت پردازش اطلاعات در نوجوانان نابینا و بینای 14-16 سال شهر تهران. افراد استثنایی. 2(6)، 60-47.
شفیعپور، س. ز.، شیخی، ع.، میرزایی، م.، و کاظمنژاد لیلی، ا. (1394). سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان. پرستاری و مامایی جامعنگر. 25(76)، 56-49.
صدر، م. م.، خادم الرضا، ن.، اخباری، س.، علمائی، م.، و هاشمیان، س. س. (1397). ویژگیهای روانسنجی نسخة فارسی پرسشنامة سبکهای فرزندپروری. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 24(1)، 91-80.
طالبی نجفآبادی، س.، برجعلی، ا.، محمدخانی، ش.، فرخی، ن. ع.، و دانش، ع. (1397). تبیین رابطة سبکهای فرزندپروری ادراکشده و نشانههای وسواس: نقش میانجیگر خودکارآمدی و درهمآمیختگی فکر. اندیشه و رفتار. 12(47)، 97-67.
قاسمزاده، س.، افروز، غ. ع.، بهپژوه، ا.، و شکوهی یکتا، م. (1396). اثربخشی رواندرمانی مبتنی بر غنیسازی روابط درون خانوادگی بر مهارت فرزندپروری مادران و نشانههای بالینی کودکان با اختلال رفتاری. مطالعات روانشناختی. 13(1)، 24-7.
گلابی، ف.، علیزاده اقدم، م. ب.، و زارعزاده اردشیر، ل. (1397). سبک فرزندپروری و احساس تحقیرشدگی مطالعة زنان بالای 15 سال ساکن در مناطق دهگانة شهر شیراز. زن در فرهنگ و هنر. 10(3)، 380-351.
گنجی، م. (1397). روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5. چاپ هفتم. تهران. نشر: سالاوان.
محمودی، م.، میرزمانی، س. م.، و ذبیحی، ر. (۱۳۹۷). رابطة سلامت روانی والدین با سازگاری فرزندان پسر مقطع ابتدایی منطقة ۱۷ شهر تهران. فصلنامة تعالی مشاوره و رواندرمانی. ۷ (27)، 22-14.
هومن، ح. ع. (1378). راهنمای تدوین گزارش پژوهشی، رساله و پایاننامة تحصیلی. تهران، نشر: پارسا.
هومن، ح. ع.، و عسگری، ع. (1384). تحلیلعاملی: دشواریها و تنگناهای آن. مجلة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. 35(2)، 20-1.
Abdul Gafor, K., Kurukkan, A. (2014). Construction and Validation of Scale of Parenting Style. Guru Journal of Behavioral and Social Sciences. 2(4), 315-23.
Achtergarde, S., Postert, C., Wessing, I., Romer, G. & Müller, J. M. (2014). Parenting and child mental health: Influences of parent personality, child temperament, and their interaction. The Family Journal. 23(2), 167-179.
Bartholomeu, D., Montiel, J. M., Fiamenghi Jr, G. A., & Machado, A. A. (2016). Predictive power of parenting styles on children’s social skills: A Brazilian sample. Sage Open. 6(2), 1-7.
Baumrind, D. (1971). Current patterns of parental authority. Developmental Psychology. 4(1-
2), 1-103.
Baumrind, D. (1973). The development of instrumental competence through socialization. In A. Pick (Ed.), Minnesota symposia on child psychology (Vol. 7, pp. 3-46). Minneapolis: University of Minnesota Press.
Baumrind, D. (1991). The influence of parenting style on adolescent competence and substance use. The Journal of Early Adolescence. 11(1), 56-95.
Bornstein, M. H., Putnick, D. L., & Suwalsky, J. (2018). Parenting cognitions → parenting practices → child adjustment? The standard model. Development and Psychopathology. 30(2), 399–416.
Buri, J. R. (1991). Parental Authority Questionnaire. Journal of Personality Assessment. 57(1), 110–119.
Chen, M., & Chan, K. L. (2016). Effects of parenting programs on child maltreatment prevention: A meta-analysis. Trauma, Violence, & Abuse. 17(1), 88-104.
Collins, W. A., Maccoby, E. E., Steinberg, L., Hetherington, E. M., & Bornstein, M. H. (2000). Contemporary research on parenting: The case for nature and nurture. American Psychologist. 55(2), 218-232.
Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin. 113(3), 487-496.
Darling, N. y., & Toyokawa, T. (1997). Construction and validation of the parenting style inventory II (PSI-II). Unpublished manuscript.
Dixon, J. K. (2001). Factor analysis. In B. H. Murno (Ed.), Statistical methods for health care research (pp. 321-50). Philadelphia: Lippincot Williams & Wilkins.
Fan, J., & Zhang, L. F. (2014). The role of perceived parenting styles in thinking styles. Learning and Individual Differences. 100(32), 204-211.
Farzand, M., Cerkez, Y., & Çavusoglu, Ç. (2017). Empirical studies on parenting styles: A trend analysis. International Journal of Educational Sciences. 19(2-3), 152-158.
Franke, N., Keown, L. J., & Sanders, M. R. (2020). An RCT of an online parenting program for parents of preschool-aged children with ADHD symptoms. Journal of Attention Disorders. 24(12), 1716-1726.
García, F., & Gracia, E. (2014). The indulgent parenting style and developmental outcomes in South European and Latin American countries. In Parenting across cultures (pp. 419-433). Dordrecht: Springer.
George, D. Y., Mallery, M. (2003). Using SPSS for windows step by step: A simple guide and reference. Boston, MA: Allyn & Bacon.
Gohel, M., Mukherjee, S., & Choudhary, S. K. (2011). Psychosocial impact on the parents of mentally retarded children in Anand district. Healthline. 2(2), 62-66.
Hardy, D. F., Power, T. G., & Jaedicke, S. (1993). Examining the relation of parenting to children's coping with everyday stress. Child Development. 64(6), 1829-1841.
Hawk, C. K., & Holden, G. W. (2006). Meta-parenting: An initial investigation into a new parental social cognition construct. Parenting: Science and Practice, 6(4), 321-342.
Hosokawa, R., & Katsura, T. (2017). Marital relationship, parenting practices, and social skills development in preschool children. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health. 11(2), 1-8.
Hubbs-Tait, L., Dickin, K. L., Sigman-Grant, M., Jahns, L., & Mobley, A. R. (2013). Relation of parenting styles, feeding styles and feeding practices to child overweight and obesity: Direct and moderated effects. Appetite. 71, 126–136.
Mantymaa, M., Puura, K., Luoma, I. Salmelin, R. K., & Tamminen, T. (2006). Mother's early perception of her infant's difficult temperament, parenting stress and early mother–infant interaction. Nordic Journal of Psychiatry. 60(5), 379-386.
Matejevic, M., Jovanovic, D., & Jovanovic, M. (2014). Parenting style, involvement of parents in school activities and adolescents’ academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 128(2), 288-293.
McClun, L. A., & Merrell, K. W. (1998). Relationship of perceived parenting styles, locus of control orientation, and self‐concept among junior high age students. Psychology in the School. 35(4), 381-390.
Mehrinejad, S. A., Rajabimoghadam, S., & Tarsafi, M. (2015). The Relationship between parenting styles and creativity and the predictability of creativity by parenting styles. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 205, 56-60.
Pascolini, D., & Mariotti, S. P. (2012). Global estimates of visual impairment: 2010. British Journal of Ophthalmology. 96(5), 614-618.
Parker, G., Tupling, H., & Brown, L. B. (1979). Parental bonding instrument (PBI). British Journal of Medical Psychology. 52(1), 1-10.
Pustejovsky, J. E., Ferron, J. M., Kaufmann, J. M., Hallahan, D. P., & Pullen, P. C. (2017). Handbook of special education. New York:Routledge.
Robinson, C. C., Mandleco, B., Olsen, S. F., & Hart, C. H. (1995). Authoritative, authoritarian, and permissive parenting practices: Development of a new measure. Psychological Reports. 77(3), 819-830.
Saltalı, N. D., & İmir, H. M. (2018). Parenting Styles as a Predictor of the Preschool Children’s Social Behaviours. Participatory Educational Research. 5(2), 18-37.
Shafipour, S. Z., Sheikhi, A., Mirzaei, M., & KazemnezhadLeili, E. (2013). Parenting styles and its relation with children behavioral problems. Journal of Holistic Nursing and Midwifery, 25(76), 49-56.
Soenens, B., Deci, E. L., & Vansteenkiste, M. (2017). How parents contribute to children’s psychological health: The critical role of psychological need support. In Development of self-determination through the life-course (pp. 171-187). Dordrecht: Springer.
Stevenson‐Hinde, J. O. A. N., & Akister, J. (1995). The McMaster model of family functioning: Observer and parental ratings in a nonclinical sample. Family Process. 34(3), 337-347.
Tulviste, T., & Ahtonen, M. (2007). Child-rearing values of Estonian and Finnish mothers and fathers. Journal of Cross-Cultural Psychology. 38(2), 137-155.
Young, J. E. (1994). Young Parenting Inventory. New York: Cognitive Therapy Center.