استوار، ص.، و رضویه، ا. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان (SAS-A) جهت استفاده در ایران. فصلنامۀ روشها و مدلهای روانشناختی. 3(12)، 78-69.
اسلمی، ن.، خیر، م.، و هاشمی، ل. (1392). ارتباط بین کمالگرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطهای عزتنفس در میان دانشآموزان پایۀ سوم دبیرستانهای شهر شیراز. آموزش و ارزشیابی. 6(23)، 121-105.
اسماعیلپور، خ.، بخشیپور رودسری، ع.، و محمدزادهگان، ر. (1393). تعیین ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس تحریف شناختی بینفردی در دانشجویان دانشگاه تبریز. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری. 2(3)، 107-95.
آقابالازاده، ل.، و مطلبی، م. (1398). بررسی نقش نشخوارگری ذهنی و کمالگرایی در تبیین اختلال اضطراب اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه در سال تحصیلی 1398-1397. مجلۀ دانشکدۀ پرستاری و مامایی ارومیه. 17(1)، 20-11.
تاجآبادی، ز.، دهقانی، ف.، و صالحزاده، م. (1399). نقش چشمانداز زمانی و طرد همسالان در پیشبینی رفتارهای پرخطر نوجوانان شهر یزد. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران. 8(2)، 141-129.
تمناییفر، م.، و تولیت، و. (1394). پیشبینی اضطراب اجتماعی با توجه به صفات شخصیتی و خودکارآمدی. شخصیت و تفاوتهای فردی. 4(9)، 132-115.
خیر، م.، استوار، ص.، لطیفیان، م.، تقوی، م.، و سامانی، س. (1387). رابطۀ بین اضطراب اجتماعی، جهتگیری مذهبی و حمایت اجتماعی با سلامت روانی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. اولین همایش روانشناسی سلامت. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد اهواز.
رئوفی احمد، ر.، ترخان، م.، قربان شیرودی، ش.، و نوذری، م. (1391). رابطۀ بین سوگیری توجه و خودکارآمدی اجتماعی با اضطراب اجتماعی در دختران مقطع متوسطۀ شهری ساری. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. 2(6)، 45-33.
شیرزاد، ف.، نوذری، م. (1394). نقش واسطهای تحریفهای شناختی در رابطۀ بین هوش اخلاقی و خودکارآمدی عمومی. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیبشناسی جامعه. کرمان.
قاسمی پورکردمحله، م.، و بزازیان، س. (1392). رابطۀ سبکهای فرزندپروری والدین و کمالگرایی با اضطراب اجتماعی دانش آموزان تیزهوش. علوم رفتاری. 5(15)، 114-101.
قدمپور، س.، محمدخانی، ش.، و حسنی، ج. (1398). نقش تشخیصی ترس از ارزیابی مثبت و منفی، کمالگرایی و توجه معطوف به خود در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، پرخوری عصبی و افراد بهنجار. روانشناسی بالینی. 11(1)، 12-1.
کامکار، پ.، و گلشنی، ف. (1397). تعیین رابطۀ بین ویژگیهای شخصیت و تحریف شناختی با کمالگرایی در بیماران اختلال وسواس فکری عملی. چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و مطالعات رفتاری ایران. تهران.
گنجه، س.ع.، نامور، ه.، آقایوسفی، ع.، و نوابخش، م. (1399). تعیین کارکردهای اوقات فراغت در نوجوانان و جوانان و تأثیر عوامل روانشناختی بر آن. سلامت اجتماعی، 7(4)، 445-430.
محمدی، ع.، و روشن چسلی، ر. (1399). ارتباط کمالگرایی و نشانههای اضطراب اجتماعی با میانجیگری شفقت به خود در دانشجویان دانشگاه شاهد. دوفصلنامۀ راهبردهای شناختی در یادگیری. 8(15)، 181-161.
نادرزاده، ه.، صالحی، م.، جعفری روشن، م.، و کوچک انتظار، ر. (1398). مدلیابی معادلات ساختاری رابطۀ علائم اختلال اضطراب اجتماعی براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و تحریفهای شناختی در نوجوانان. پژوهش در سلامت روانشناختی. 13(1)، 57-40.
نجاریان، ب.، عطاری، ی.، و زرگر، ی. (1378). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش کمالگرایی. مجلۀ علوم تربیتی. 6(2)، 58-43.
Andretta, J. R., & McKay, M. T. (2020). Self-efficacy and well-being in adolescents: A comparative study using variable and person-centered analyses. Children and Youth Services Review, 118(23), 1053-1057. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105374
Caouette, J. D., & Guyer, A. E. (2016). Cognitive distortions mediate depression and affective response to social acceptance and rejection. Journal of Affective Disorders, 190, 792–799. https://doi.org/10.1016/j.jad.2015.11.015
Chiu, K., Clark, D. M., & Leigh, E. (2021). Cognitive predictors of adolescent social anxiety. Behavior Research and Therapy, 137(17), 1038-1042.
Cook, S. I., Meyer, D., & Knowles, S. R. (2019). Relationships between psychoevolutionary fear of evaluation, cognitive distortions, and social anxiety symptoms: A preliminary structural equation model. Australian Journal of Psychology, 71(2), 92-99.
Dembo, J., Veen, S., & Widdershoven, G. (2020). The influence of cognitive distortions on decision-making capacity for physician aid in dying. International Journal of Law and Psychiatry, 72(14), 101-105.
Gaudiano, B. A., & Herbert, J. D. (2003). self-efficacy for social situations in adolescents with
generalized social anxiety disorder. Behavioral and Cognitive Psychotherapy, 35(10), 209-223.
Gill, C., Watson, L., Williams, C., & Chan, S. W. Y. (2018). Social anxiety and self-compassion in adolescents. Journal of Adolescence, 69(3), 163-174.
Gnilka, P. B., & Broda, M. D. (2019). Multidimensional perfectionism, depression, and anxiety: Tests of a social support mediation model. Personality and Individual Differences, 139(7), 295-300.
Hamamci, Z., & Büyüköztürk, Ş. (2004). The interpersonal cognitive distortions scale: development and psychometric characteristics. Psychological Reports, 95(1), 291-303.
Huang, C. (2016). Achievement goals and self-efficacy: A meta-analysis. Educational Research Review, 19, 119-137.
Iancu, I., Bodner, E., & Ben-Zion, I. Z. (2015). Self-esteem, dependency, self-efficacy and self-criticism in social anxiety disorder. Comprehensive Psychiatry, 58(4), 165-171.
Ikeda, S. (2020). Social anxiety enhances sensitivity to negative transition and eye region of facial expression. Personality and Individual Differences, 163(12), 110-114.
Jaremka, L. M., & Pacanowski, C. R. (2019). Social anxiety symptoms moderate the link between obesity and metabolic function. Psychoneuroendocrinology, 110(7), 1044-1052.
Kimbrel, N. A., Nelson-Gray, R. O., & Mitchell, J. T. (2012). BIS, BAS, and bias: The role of personality and cognitive bias in social anxiety. Personality and Individual Differences, 52(3), 395-400.
Kuru, E., Safak, Y., Özdemir, I., Tulacı, R. G., Özdel, K., Özkula, N. J., & Örsel, S. (2018). Cognitive distortions in patients with social anxiety disorder: Comparison of a clinical group and healthy controls. The European Journal of Psychiatry, 32(2), 97-104.
LaGreca, A. M., & Lopez, N. (1998). Social anxiety among adolescents: Linkages with peer relations and friendships. Journal of Clinical child Psychology, 26(4), 83-94.
Linardon, J., Braithwaite, R., Cousins, R., & Brennan, L. (2017). Appearance-based rejection sensitivity as a mediator of the relationship between symptoms of social anxiety and disordered eating cognitions and behaviors. Eating Behaviors, 27(1), 27-32.
Lynch, H., McDonagh, C., & Hennessy, E. (2021). Social Anxiety and Depression Stigma Among Adolescents. Journal of Affective Disorders, 281(17), 744-750.
Mao, Y., Zuo, X., Ding, C., & Qiu, J. (2020). OFC and its connectivity with amygdala as predictors for future social anxiety in adolescents. Developmental Cognitive Neuroscience, 44(16), 1008-1011.
Newby, J., Pitura, V. A., Penney, A. M., Klein, R. G., Flett, G. L., & Hewitt, P. L. (2017). Neuroticism and perfectionism as predictors of social anxiety. Personality and Individual Differences, 106(7), 263-267.
Nwoke, M. B., Onuigbo, E. N., & Odo, V. O. (2017). Social support, self-efficacy and gender as predictors of reported stress among inpatient caregivers, The Social Science Journal, 54(2), 115-119.
Ota, M., Takeda, S., Pu, S., Matsumura, H., Araki, T., Hosoda, N., & Kaneko, K. (2020). The relationship between cognitive distortion, depressive symptoms, and social adaptation: A survey in Japan. Journal of Affective Disorders, 265(8), 453-459.
Pietrabissa, G., Gullo, S., Aimé, A., Mellor, D., McCabe, M., Alcaraz-Ibánez, M., ... & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Measuring perfectionism, impulsivity, self-esteem and social anxiety: Cross-national study in emerging adults from eight countries. Body Image, 35(11), 265-278.
Rice, F., Riglin, L., Lomax, T., Souter, E., Potter, R., Smith, D. J., Thapar, A. K., & Thapar, A. (2019). Adolescent and adult differences in major depression symptom profiles. Journal of Affective Disorders, 243(1), 175-181.
Rudy, B. M., Davis, T. E., Matthews, R. A. (2012). The relationship among self-efficacy, negative self-referent cognitions, and social anxiety in children: A multiple mediator model. Behavior Therapy, 43(3), 619-628.
Rutherford, T., Long, J.J., & Farkas, G. (2017). Teacher value for professional development, self-efficacy, and student outcomes within a digital mathematics intervention. Contemporary Educational Psychology, 51(9), 22-36.
Schluter, M. G., Kim, H. S., Poole, J. C., Hodgins, D. C., McGrath, D. S., Dobson, K. S., & Taveres, H. (2019). Gambling-related cognitive distortions mediate the relationship between depression and disordered gambling severity. Addictive Behaviors, 90(22), 318-323.
Smith, M. M., Sherry, S. B., McLarnon, M. E., Flett, J. L., Hewitt, P. L., Saklofske, D. H., & Etherson, M. E. (2018). Why does socially prescribed perfectionism place people at risk for depression? A five-month, two-wave longitudinal study of the Perfectionism Social Disconnection Model. Personality and Individual Differences, 134(12), 49-54.
Stevenson, J., Mattiske, J. K., & Nixon, R. D. V. (2019). The effect of a brief online self-compassion versus cognitive restructuring intervention on trait social anxiety. Behavior Research and Therapy, 123(14), 1034-1038.
Trent, E. S., Viana, A. G., Raines, E. M., Woodward, E. C., Storch, E. A., & Zvolensky, M. J. (2019). Parental threats and adolescent depression: The role of emotion dysregulation. Psychiatry Research, 276(17), 18-24.
Wang, C., & Chen, D. (2022). Associations of sugar-sweetened beverage knowledge, self-efficacy, and perceived benefits and barriers with sugar-sweetened beverage consumption in adolescents: A structural equation modeling approach. Appetite, 168(19), 1056-1060.
Yu, M., Zhou, H., Wang, M., & Tang, X. (2021). The heterogeneity of social anxiety symptoms among Chinese adolescents: Results of latent profile analysis. Journal of Affective Disorders, 274(6), 935-942.