آج، ا.، عینبیگی، ا.، جاهدی، ح.، و جعفری، م. (1394). نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقای سطح تحصیلی دانشآموزان. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی تهران.
جعفری، ف. (1383). عوامل استرسزا در نوجوانان سیزدهسالۀ مدارس راهنمایی منتخب شهر کرمانشاه در سال 1380. مجلۀ بهبود. 1(1)، 35-4.
خسروی، و.، خسروی، ع. و بهمنیاری، ن. (1395). اهمیت و ضرورت مشاوره در مدارس. کنگرۀ بینالمللی علوم انسانی، مطالعات فرهنگی. تهران.
شیخ محسنی، ف.، محرابی، م.، ظهیری، م. و محرابی، س. (1394). چگونه اضطراب امتحان را در دانشآموزان مدرسۀ خود کاهش دادم. کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی و مدیریت، حسابداری، اقتصاد. تهران.
صادقیان، ع.، مقدری کوشا، م.، و گرجی، س. (1389). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر همدان در سال تحصیلی 1388-1387. مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی همدان. 17(3)، 45-39.
عطاران، م. (1396). پژوهش روایی: اصول و مراحل. تهران: دانشگاه فرهنگیان.
غضنفری، ا. (1382). بررسی نقش عوامل شخصیتی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر اضطراب دانشآموزان مقطع متوسطۀ شهرستان شهرضا. فصلنامۀ تعلیم و تربیت. 74(3)، 156-129.
غفوری، خ.، نصر، ا.، و غفوری، ف. (1397). پژوهش روایی در تعلیم و تربیت. عیار پژوهش در علوم انسانی. 12، 70-59.
کافمن، ج. م.، و بادار، ژ. (1401). غفلت شرمآور از سلامت روان کودکان، آنچه مدارس میتوانند انجام دهند. ترجمۀ مرضیه دهقانی، موسی خواجوی و فاطمه ناصری. تهران: علم استادان.
کردی، م.، محمدی ریزی، س.، شاکری، م.، مدرس غروی، م.، و صالحی فدردی، ج. (1393). بررسی میزان شیوع افسردگی، اضطراب و استرس در دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر مشهد و ارتباط آن با برخی از رفتارهای مرتبط با سلامت. دوماهنامۀ علمی-پژوهشی طلوع بهداشت یزد. 13(5)، 67-56.
کرسول، ج. (1396). پویش کیفی و طرح پژوهش انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریۀ دادهبنیاد، قومنگاری و مطالعۀ موردی). ترجمۀ حسن داناییفرد و حسین کاظمی. تهران: صفار.
محرابیان، ط.، و رحمانی، ف. (1396). پیشبینی شدت بیخوابی براساس متغیرهای شناختی، هیجانی و صفات شخصیتی پیشنهادی DSM-5 در دانشجویان دانشگاه کردستان در سال 1395. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. 16، 1040-1025.
موحدیراد، ن.، اجودی، ح.، احمدی، م.، فخارمقدم، ف.، اکبریان، م.، و مالمیر، ع. (1391). مقایسۀ شیوع اضطراب آشکار در بین دانشآموزان دارای ویژگیهای جمعیتشناختی مختلف. فصلنامۀ علوم تربیتی. 17(5)، 146-131.
موسوی، م.، حقشناس، ح.، علیشاهی، م.، و نجمی، س. (1387). اضطراب امتحان و برخی از عوامل فردی-اجتماعی مرتبط با آن در دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز. تحقیقات علوم رفتاری. 6(1)، 25-17.
Bhargava, D., & Trivedi, H. (2018). A Study of Causes of Stress and Stress Management among Youth.
IRA- International Journal of Management & Social Sciences,
11(3), 108-117.
http://dx.doi.org/10.21013/jmss.v11.n3.p1
Green, J. L., Camilli, G., & Elmore, P. B. (2006). Handbook of complementary methods in education research. Published by Lawrence Erlbaum Associates, Inc. American Educational Research Association.
Ndetei, D. M., Khasakhala, L., Nyabola, L., Ongecha-Owuor, F., Seedat, S., Mutiso, V., Kokonya, D., & Odhiambo, G. (2008). The prevalence of anxiety and depression symptoms and syndromes in Kenyan children and adolescents.
Journal of Child and Adolescent Mental Health, 20(1), 33–51.
https://doi.org/10.2989/JCAMH.2008.20.1.6.491
Rana, A., Gulati, R., & Wadhwa, V. (2019). Stress among students: An emerging issue. Integrated Journal of Social Sciences, 6(2), 44-48.
Rockhill, C., Kodish, I., DiBattisto, C., Macias, M., Varley, C., & Ryan, S. (2010). Anxiety disorders in children and adolescents.
Current Problems Pediatric and Adolescent Health Care, 40(4), 66–99.
https://doi.org/10.1016/j.cppeds.2010.02.002
Varcaralis, E. (2000). Psychiatric nursing clinical guide, assessment tools & diagnosis. philadelphia: WB. Sunders Co.