اثربخشی مولفه های نظری بر رفتار و عملکرد (مطالعه موردی)
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
10.22059/japr.2012.70957
چکیده
هدف این پژوهش مطالعه نقش ذهنیت فلسفی در رفتار و عملکرد مدیریتیِ مدیران در سازمان های آموزشی می باشد. تحقیق حاضر از نوع بنیادی- کاربردی است. یافته های توصیفی با مراجعه به مراکز علمی و کتابخانه ها، و داده های آماری، به شیوه میدانی و توزیع پرسشنامه محقق ساخته بین مدیران و اعضای هیأت علمی مراکز دانشگاه پیام نور استان تهران جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار spss صورت گرفته است. نتایج نشان داد که بین ذهنیت فلسفی با تمام مولفه های عملکرد مدیریتی رابطه معنی داری وجود دارد.