رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های زبان آموزی توسط آنان
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
10.22059/japr.2013.52573
چکیده
هدف پژوهش بررسی رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های پنج گانه زبان آموزی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 90-1389 بودند و با روش نمونه گیری تصادفی تعداد 200 نفر انتخاب، و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل پذیرش فناوری استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل صورت گرفت. نتایج نشان داد بین امکانات اختصاصی موجود در تلفن همراه دانشجویان برای زبان آموزی و مهارت های پنجگانه زبان آموزی رابطه وجود دارد. بین استفاده عمومی از تلفن همراه و این مهارت ها رابطه معناداری مشاهده نشد. نوع استفاده از تلفن همراه نیز با این مهارت ها رابطه معناداری داشت. بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری از نظر متغیرهای پژوهشی وجود نداشت. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که تلفن همراه و امکانات آموزشی موجود در آن می تواند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کرده و آن را تسهیل نماید. با این حال، این امر تا حدودی وابسته به انگیزش دانشجویان برای یادگیری زبان انگلیسی نیز می باشد، چرا که هر چه انگیزش آنان برای یادگیری زبان بیشتر باشد، امکانات جانبی بیشتری را روی تلفن های همراه خود داشته باشند.
. (1392). رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های زبان آموزی توسط آنان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4(3), 93-106. doi: 10.22059/japr.2013.52573
MLA
. "رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های زبان آموزی توسط آنان", فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4, 3, 1392, 93-106. doi: 10.22059/japr.2013.52573
HARVARD
. (1392). 'رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های زبان آموزی توسط آنان', فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4(3), pp. 93-106. doi: 10.22059/japr.2013.52573
VANCOUVER
. رابطه امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه دانشجویان با یادگیری مهارت های زبان آموزی توسط آنان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 1392; 4(3): 93-106. doi: 10.22059/japr.2013.52573