البرزی، محبوبه ) 1389). خلاقیت در جوامع جمع گرا: پرورش خلاقیت در کودکان. سومین کنفرانس ملی خلاقیت
شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، تهران، 13-12 آبان.اسفیدانی ، رحیم و محسنین،شهریار(1393). مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار لیزرل،تهران،انتشارات کتاب مهربان.
حسینی ، افضل السادات (1390). یادگیری خلاق، کلاس خلاق. تهران، انتشارات مدرسه.
حسینی ، افضل السادات ) 1388). ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن. مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
سبحانی نژاد، مهدی؛ و عابدی، ا حمد (1385).بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خود تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، 97- 82
سرمد، زهره ) 1378). متغیرهای تعدیل کننده و واسطه ای: تمایزات مفهومی و راهبردی. پژوهشهای روانشناختی، (4) ، 5، 81- 63
- عباس زاده، میر محمد سید، امانی، جواد، خضری آذ ر، هیمن و پاشوی، قاسم (1391). مقدمه ای بر مدل یابی معادلات ساختاری به روش PLS و کاربرد آن در علوم رفتاری، ارومیه، انتشارات دانشگاه ارومیه.
عریضی، میدرطا، عابدی، ا مد و تاجی، مریم (1386). رابطه رفتارهای معلم با سرزندگی و انگیزش درونی دانش آموزان
- . دبیرستانهای شهر اصفهان. نوآوریهای آموزشی، 28- 13
موسوی، سیده ماهرخ (1383). روانشناسی تربیتی، تهران، انتشارات ساوالان.
نخستین گلدوست، اصغر؛ و معینی کیا، مهدی (1388). رابطه راهبردهای یادگیری خود تنظیم و راهبردهای انگیزش برای یادگیری با عملکرد ت صیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وا د اردبیل. دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنامه ریزی درسی، 85- 100
هومن، حیدر علی (1387). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزر ل، چاپ دوم، تهران: سمت.
Ahmad, A.R.,Seman,A.A,Awang,M.M.,& Sulaiman,F. (2015). Application of Multiple Intelligence Theory to Increase StudentMotivation in Learning History. Asian Culture and History, 1(7), 210-219.
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: a new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers, and students. Learning and Instruction, 7, 161e186.
Boekaerts, M. (2002). Bringing about change in the classroom: strengths and weaknesses of the self-regulated learning approach EARLI presidential address, 2001. Learning and Instruction, 12, 589-604.
Bruce, W.T., Dennis, A. A., and Dennis R.S. (2007). Learning and Motivation strategies: You’re Guide to success. Pearson Education.
Butler, D. Ly & Winner, P. H. (1995). Feedback and self- regulated learning: A theoretical synthesis. Review of Educational Research. No. 6, pp. 245-281.
Corno,L.,Kanfer,R. (1993).The role of volition in learning and performance. Review of Research in education, 19.
Ghasemi,F.,Rastegar,A.,Ghorban Jahromi,R.,&Roozegar Marvdashti.R. (2011). the relationship between creativity and achievement motivation with high school
students’ entrepreneurship. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 1291-1296.
Hosseini,A.S,& Watt,A.p. (2010).The effect of a teacher professional development in facilitating students creativity. Educational Research and Reviews, 5(8), 432-438.
Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling (Second Edition).New York, NY:The Guilford Press.
Pintrich, P.R. (2000). Intraindiyidual differences in student motivational and self –regulated learning. Handbook of self- regulation. San Diego, Academic Press, pp. 451- 502.
Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33e40.
Razi, H.R., Vahidiyan, Z. &Hashemi,S. (2015).Studing The Relationship between Self-Regulation and High School Students Academic Motivation of The Second Course in County of Larestan. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 5,455-467.
Robert J. Vallerand, Luc G. Pelletier, Marc R. Blais, Nathalie M. Brière, Caroline B. Senécal, Évelyne F. Vallières. (1992).Educational and psychological Measurement,25-53.
Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (Eds.). (1994). Self-regulation, learning and performance: Issues and educational applications. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Winne, P. H. (1995). Inherent details in self-regulated learning. Educational Psychologist, 30, 173e187.
Wolters, G. A. (1998). Self- regulated learning and college student’s regulation of motivation. Journal of Educational Psychology, No.90, pp. 224-235.
Wolters, G. A. (1999). The relation between high school students, motivational and their use of learning strategies, effort, and classroom. Learning and Individual Differences, No.11, pp. 281-299.
Zimmerman, B. J. (1986). Becoming self- regulated learned: which are the subprocesses? Contemporary. Journal of Educational psychology, No.11, pp. 307-313.
Zimmerman, B.J. (1989). A social cognitive view of self- regulated learning and academic learning. Journal of Educational Psychology, No. 18, pp.329-339.
Zimmerman, B. J. (1999). A social cognitive of self – regulated academic learning. Journal of Educational psychology, No. 81, pp. 125-134.