بررسی رابطه رضایت مندی زوجیت و سبک های تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
10.22059/japr.2013.63680
چکیده
رضایت زناشویی یکی از مهمترین مؤلفههای عملکرد سالم در خانواده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین رضایتمندی زوجیت با سبکهای تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران به اجرا در آمد. برای این منظور، نمونهای به حجم 200 نفر از معلمان متأهل زن در مدارس راهنمایی و متوسطه شهر تهران انتخاب شد. روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای بود. پرسشنامه رضایتمندی زوجیت افروز و پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ - واگنر به معلمان متاهل زن شهر تهران داده شد. 169 پرسشنامه مورد تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل همبستگی دو مقیاس فوق حاکی از آن است که بین رضایتمندی کلی با برخی مؤلفههای سبک تفکر از قبیل تفکر قانونگذار، قضایی، پایورسالار، کلینگر، آزاداندیش در سطح اطمینان 99 درصد (01/0)=P با سبکهای اجرایی، فردسالار و بروننگر در سطح اطمینان 95 درصد (05/0)=P رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین رضایت کلی زوجیت افروز با بعضی از مولفهها از جمله تفکر جزیینگر و دروننگر ارتباط معناداری یافت نشد. همچنین بین بیشتر مؤلفههای رضایتمندی زوجیت و مؤلفههای سبکهای تفکر، در سطح اطمینان 95 و 99 درصد رابطه معنادار و مستقیم وجود داشت و در برخی دیگر رابطه معناداری یافت نشد.
. (1392). بررسی رابطه رضایت مندی زوجیت و سبک های تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4(3), 137-152. doi: 10.22059/japr.2013.63680
MLA
. "بررسی رابطه رضایت مندی زوجیت و سبک های تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران", فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4, 3, 1392, 137-152. doi: 10.22059/japr.2013.63680
HARVARD
. (1392). 'بررسی رابطه رضایت مندی زوجیت و سبک های تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران', فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 4(3), pp. 137-152. doi: 10.22059/japr.2013.63680
VANCOUVER
. بررسی رابطه رضایت مندی زوجیت و سبک های تفکر معلمان متأهل زن در شهر تهران. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 1392; 4(3): 137-152. doi: 10.22059/japr.2013.63680