ابوالقاسمی، عباس؛ گلپور، رضا؛ نریمانی محمد و قمری حسین .(1386) بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت
تحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب امتحان، مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی 10(3)، 20- 5
بازرگان، زهرا (1375). روشهای نوین مشارکت اولیا در آموزش و پرورش؛ مجله روانشناسی و علوم تربیتی؛ 10 (4-1)، 102-85
بازرگان، عباس ) 1384). ضرورت توجه به دیدگاههای فلسفی زیربنایی معرفتشناسی در علوم انسانی برای انتخاب روش تحقیق با تاکید بر روشهای کیفی پژوهش و ارزشیابی آموزشی. )مجموعه مقالات( علوم تربیتی: به مناسبت نکوداشت دکترعلیمحمدکاردان)صص38-50)، تهران: انتشارات سمت.
بازرگان، عباس (1389). مقدمه ای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: نشر
دیدار.
باقری فر، علیاکبر؛ و صالحی، کیوان (1395). آسیب شناسی باورهای دینی دانشآموزان دبیرستانی. کنفرانس بین المللی
مطالعات اجتماعی فرهنگی و پژوهش دینی غدیر. -
بهاری قره گوز، علی وهاشمی، تورج (1392). بررسی میزان شیوع مشکلات ویژه یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی
استان آذر بایجان شرقی . مجله ناتوانیهای یادگیری؛1 (3)، 43- 28
جعفری، علیرضا (1391) ؛ مهلک ترین بیماری آموزشی کشور؛ بازیابی شده در تاریخ 26 / 6 / 1394 ؛ از آدرس: http://fararu.com/fa/news/138386
خصالی، آزاده؛ صالحی، کیوان؛ بهرامی، مسعود (1395). تحلیل ادراک و تجربه زیسته معلمان ابتدایی از دلایل ناکارآمدی
برنامه ارزشیابی توصیفی کیفی: مطالعه به روش پدیدارشناسی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. 5(12) ، 121-152 .
حسن زاده پلکویی، شهربانو و صالحی، کیوان (1396). تحلیل پدیدارشناسانه چالشهای ناشی از افت استرس مولد تحصیلی در
نظام ارزشیابی توصیفیکیفی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7 (20)، 191- 151
حیدری، مرضیه و رجایی پور، سعید (1387)؛ بررسی سطح روحیه معلمان مدارس ابتدایی،راهنمایی ومتوسطه شهرستان آباده؛
فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی؛ 4 (1)، 43-29
رحیمی، عبدالکریم (1387). عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. دسترسی در 3 / 11 / 1393 ، از وب سایت
رضایی، مریم (1393). چرا گاهی بازخورد منفی برای کارمندان بهترین است؟،گرفته شده در تاریخ 21 / 6 / 1394 از آدرس:
http://www.apa-iran.com/web/?p=885
ریم، سیلویا (1390). وقتی که فرزندان باهوش نمره های کم می گیرند.تهران:صابرین
سیف، علی اکبر (1392). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران
شعاری نژاد، علی اکبر (1387) ؛ روانشناسی رشد 1؛ تهران:انتشارات دانشگاه پیام نور
صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید؛ شکوهی یکتا، محسن (1394 الف)، بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته معلمان
از آسیبهای احتمالی ناشی از اجرای برنامه ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی، فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9 (31)، 68-19
صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید؛ شکوهییکتا، محسن (1394 ب). تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربهزیسته
معلمان مدارسابتدایی از نقاطضعف و قوت برنامه ارزشیابیتوصیفی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(31)، 68-19
عطوفی سلمانی، محمدرضا، بهاری، سیف الله و گودرزی ملایری، بهزاد (1387). بررسی تاثیر جو روانی اجتماعی کلاس بر
پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کاشان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی؛ 3 (4)، 82- 63
غفاری، سمیه؛ گویا، زهرا (1394). ارزشیابی توصیفی: نظریه بدون عمل!. نظریه رشد ریاضی. 119(3)، 13-8
فرج الهی، مهران و حقیقی فهیمه السادات (1386). نقش ارزیابی مستمردر تعمیق یادگیری دانشآموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران؛ مجله تعلیم و تربیت، 23 (4)، 117-79.
قریشی راد، فخرالسادات (1376). بررسی علل پدیده کمآموزی و افت تحصیلی در مدارس و راههای مقابله با آن؛ مجله تربیت،
13 (6)، 36-32
لطف آبادی، حسین؛ نوروزی، وحیده؛ حسینی، نرگس(1386). بررسی آموزش روش شناسی پژوهش در روان شناسی و علوم
تربیتی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی نوآوریهای آموزشی. 6(21)، 140- 109
میر شمشیری، مرجان و مهر محمدی، محمود (1386). افسانه تعلیم وتربیت: مطالعه موردی یک مدرسه به روش خبرگی و
نقادی تربیتی ؛ فصلنامه نو آوریهای آموزشی؛ 8 (30)، 30- 7
عبدالهی، شیرزاد (24/3/94). فرزند شما احتمالا نابغه نیست؟، اعتماد،16
Geske, A., & Ozola, A. (2008). Factors influencing reading literacy at the primary school level. Problems of education in the 21st century. 6, 71-77
Akinbote, O. (2007). Problems for Teacher Education for Primary Schools in Nigeria: Beyond Curriculum Design and Implementation - Essays in Education- 22, 4-11
Salehi, K., & Golafshani, N. (2010). Using mixed methods in research studies: an opportunity with its challenges. International journal of multiple research approaches, 4, 186 – 191.
Penner, J. L., McClement, S. E. (2008). Using Phenomenology to Examine the Experiences of Family Caregivers of Patients with Advanced Head and Neck Cancer: Reflections of a Novice Researcher. International Journal of Qualitative Methods, 7(2), 92-101.
Jaiyeoba-Adebola, O. (2011). Primary school teachers’ knowledge of primary education objectives and pupils development؛ The African Symposium; 11, 4-11
Commodari, E. (. 2015 ) Preschool teacher attachment, school readiness and risk of learning difficulties. Early Childhood Research Quarterly, 28,123-133
Akinola John-, Y.O., & Gabhainn ,S. N. (2014). Socio-ecological school environments and childrens health and wellbeing outcomes. Health Education. 115, 420-434
Pavalache-Ilie, M., & Ţîrdia, F.A. (2015). Parental Involvement and Intrinsic Motivation with Primary School Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences.187, 607-612
Kus, Z. (2015). Participation Status of Primary School Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 177, 190-196.