بهادری خسروشاهی، جعفر (1396)، تأثیر آموزشِ پذیرش و تعهد بر خودانتقادی و شایستگی در دانشآموزان با تجارب خودآزاری. مجله تحقیقات آموزشی، جلد 4، شماره 34: 33-18.
تقیزاده، اکرم (1391)، بررسی جنبههای خودآزاری، شیوع، علت، درمان. مجله رشد، 8 (2): 26-22.
جوانبختی، غزاله؛ واعظ موسوی، محمد کاظم؛ قاسمی، عبدالله (1395)، تأثیر تمرینهای هوازی همراه با موسیقی بر منتخبی از ویژگیهای رفتاری بیماران دوقطبی. مجله مطالعات روانشناسی ورزشی، دوره 5، شماره 17: 128-119.
حسین زاده، علی؛ حواسی، علی؛ حیدری، آرش (1389). بررسی جنبههای اجتماعی ایده پردازی خودکشی، همایش ملی آسیبهای اجتماعی.دومین همایش ملی آسیبهای اجتماعی. دانشگاه شهیدچمران اهواز
حسینزاده، علی؛ حواسی، علی و حیدری، آرش (1390)، جنبههای اجتماعی ایده خودکشی (مطالعه موردی دانشجویان).
حسینی، سیدحمزه؛ کاظمی، شقایق و شهبازنژاد ، لیلا (1385)، رابطه ورزش و سلامت روان دانشآموزان. مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 15 (53):97 - 104.
خانیپور، حمید؛ شوشتری، میترا؛ برجعلی، احمد؛ گلزاری، محمود و فلسفی نژاد، محمدرضا (1392)، خودآزارشدن در نوجوانان بزهکار و نوجوانان دارای اختلالات خلقی: یک مطالعه کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم بهداشتی، 2 (3)، 207-195.
رزاقزاده، صبا (1395)، مقایسه اثربخشی یک دوره تمرین هوازی و کاهش استرس مبتنی بر آگاهی (MBSR) بر اضطراب جسمی اجتماعی و اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه تبریز، دانشگاه دولتی تبریز.
روحبخش اجتماعی، مهلا؛ آئینی، مریم و صبحی قراملکی، ناصر (1397)، اثربخشی تمرینهای ایروبیک به همراه موسیقی بر استرس، اضطراب و افسردگی کودکان با اختلال رفتاری درونریز، مطالعات روانشناسی ورزشی، دوره 7، شماره 26: 61-76.
زارعیان، احسان؛ رحمتی، فروغ (1393). تأثیر تمرین ایروبیک بر اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه. مطالعات روانشناسی بالینی. دوره 5، شماره 17 : 18-1
شعارینژاد، علیاکبر (1389). روانشناسی رشد 2، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
عبادیزال، خدیجه (1390)، ایروبیک و نقش آن در بهبود زانو، بازگشت LBP و آرتروز، تهران: انتشارات البرز آفتاب.
عطادخت، اکبر؛ دانشور، سمیه؛ فتحی گیلارلو، مهناز و سلیمانی، اسماعیل (1394)، مشخصات اختلال روانشناختی ذهنی و افسردگی، اضطراب و استرس در نوجوانان اردبیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. دوره 14، شماره 7: 560-549.
گشول، مجتبی؛ کرمی، بختیار؛ خوشکلام، ارکان (1393). تأثیر موسیقیدرمانی بر رفتارهای کلیشهای، رفتارهای خودآسیبزا و رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان اوتیسم. مجله روانشناسی استثنایی، 4 (15):149-132.
محمدپور اصل، اصغر. (۱۳۸۸). میزان بروز خودآزاری در دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه شهر تبریز، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، دوره 11، شماره 3، ص 37-31.
نظرعلی، پروانه؛ قیاثی، رقیه و حناچی، پریچهر (1391)، مقایسه تمرین هوازی و بیهوازی بر سطوح آندورفین پلاسمایی دختران فعال و غیرفعال، علوم زیستی ورزشی، 13، 50-37.
هالجین، ر.، و ویتبورن، س. (1394)، آسیب شناسی روانی 2. ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران: نشر روان
ars, B., Heron, J., Crane, C., Hawton, K., Kidger, J., Lewis, G., Macleod, J., Tilling, K. & Gunnell, D. (2014) Clinical and social outcomes of adolescent self-harm: population based birth cohort study.
BMJ; 349, g5954.doi:
http://dx.doi.org/10.1136/bmj.g5954
Beauchaine, T. P., Hinshaw, S. P., & Bridge, J. A. (2019). Nonsuicidal self-injury and suicidal behaviors in girls: The case for targeted prevention in preadolescence. Clinical Psychological Science
Best, J. R. (2010). Effects of physical activity on children’s executive function: Contributions of experimental research on aerobic exercise. Developmental Review, 30(4), 331-351.
Blanchard, C. M., Rodgers, W. M., Spence, J. C., & Courneya, K. S. (2001). Feeling state responses to acute exercise of high and low intensity. Journal of Science and Medicine in Sport, 4(1), 30-38.
Boone, S. D. (2015). Physical Activity as a Contributing Factor to Engagement in Self-Harm Behaviors Among Youth. MA thesis, The Faculty of the Department of Psychology, Western Kentucky University, Bowling Green, Kentucky.
Bradford, R., Rutherford, D. L., & John, A. (2002). Quality of life in young people: ratings and factor structure of the Quality of Life Profile—Adolescent Version. Journal of adolescence, 25(3), 261-274.
Brown, DR. (1992). Physical activity and psychological well-being. Canadian Journal of Sport Science. 17(3):185-193.
Brausch, A. M., & Woods, S. E. (2019). Emotion regulation deficits and nonsuicidal self‐injury prospectively predict suicide ideation in adolescents. Suicide and Life‐Threatening Behavior, 49(3), 868-880.
Dua, J. S., Cooper, A. R., Fox, K. R., & Stuart, A. G. (2010). Exercise training in adults with congenital heart disease: feasibility and benefits. International journal of cardiology, 138(2), 196-205.
Gilbert, P., McEwan, K., Irons, C., Bhundia, R., Christie, R., Broomhead, C., & Rockliff, H. (2010). Self‐harm in a mixed clinical population: The roles of self‐criticism, shame, and social rank. British Journal of Clinical Psychology, 49(4), 563-576.
Hashemi Nazari, S. (2007). hosravi J, Faghizadeh S, Etemadzadeh H. Investigation of mental health among fire stations’ staff. Hakim, 10(2), 56-64.
Hackney, A.C. (2006). Exercise as a stressor to the human neuroendocrine system. Medicina, 42(10), 788-97 .
Johnson, E. B. (2002). Contextual teaching and learning: What it is and why it's here to stay. Corwin Press.
Jonsson, L. S., Svedin, C. G., Priebe, G., Fredlund, C., Wadsby, M., & Zetterqvist, M. (2019). Similarities and Differences in the Functions of Nonsuicidal Self‐Injury (NSSI) and Sex as Self‐Injury (SASI). Suicide and Life‐Threatening Behavior, 49(1), 120-136.
Klemera, E., Brooks, F. M., Chester, K. L., Magnusson, J., & Spencer, N. (2017). Self-harm in adolescence: protective health assets in the family, school and community. International journal of public health, 62(6), 631-638.
Klonsky, E. D. (2011). Non-suicidal self-injury in United States adults: prevalence, sociodemographics, topography and functions. Psychological medicine, 41(9), 1981-1986
Long, M., & Jenkins, M. (2010). Counsellors' perspectives on self-harm and the role of the therapeutic relationship for working with clients who self-harm. Counselling and Psychotherapy Research, 10(3), 192-200.
Miller, A. B., Linthicum, K. P., Helms, S. W., Giletta, M., Rudolph, K. D., Hastings, P. D., Nock, M. K., & Prinstein, M. J. (2018). Reciprocal associations between adolescent girls’ chronic interpersonal stress and nonsuicidal self-injury: A multi-wave prospective investigation. Journal of Adolescent Health, 63(6), 694-700
Ross, S., & Heath, N. (2002). A study of the frequency of self-mutilation in a community sample of adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 31(1), 67-77.
Sansone, R. A., Wiederman, M. W., & Sansone, L. A. (1998). The self‐harm inventory (SHI): development of a scale for identifying self‐destructive behaviors and borderline personality disorder. Journal of clinical psychology, 54(7), 973-983.
Simeon, D., & Hollander, E. (Eds.). (2008). Self-injurious behaviors: Assessment and treatment. American Psychiatric Pub.
Turp, M. (2002). Hidden self-harm: narratives from psychotherapy. Jessica Kingsley Publishers.
Weinberg, R. S., & Gould, D. (2010). Fundamentos de psicología del deporte y del ejercicio físico. Cultura, Ciencia y Deporte, 5(15), 207-208.