ارجمندنیا، ع.، فتحآبادی، ر.، طاهریان، م. و عاشوری، م. (1396). اثربخشی تمرینهای حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه توانمدسازی کودکان استثنایی، 8(21)، 74-68.
ارسلانی، ف.، شیخ، م. و حمایت طلب، ر. (1398). اثربخشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری، توجه و مهارتهای حرکتی دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی. فصلنامه طب توانبخشی، 8(3)، 209-220.
بهرامخانی، م.، درویشی، ن.، کشاورز، ز. و دادخواه، ا. (1391). مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اوتیسم و عادی و ارتباط آنها با توانایی ریاضیات و خواندن. فصلنامه علمی- پژوهشی توانبخشی، 13(5)، 135-128.
خلوصی، ز.، عشایری، ح. و قدرتی، س. (1397). اثربخشی آموزش حرکات ریتمیک ملودیک و بازی بر عملکرد نورونهای آینهای و حافظه کاری کودکان بیشفعال 4-7 ساله، فصلنامه عصب روانشناسی، 4(14)، 129-144.
دادستان، پ. (1389). اختلالهای زبان؛ روشهای تشخیص و بازپروی. تهران: انتشارات سمت.
دهقانی، م.، کریمی، ن.، تقیپورجوان، ع.، حسننتاججلودار، ف.، و پاکیزه، ع. (1391). اثربخشی بازی های حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش از دبستان. ناتوانی های یادگیری. 2(1)، 77-53.
علیزاده،ح. (1387). نقص توجه /فزون جنبشی. تهران: انتشارات رشد.
قربانزاده، ب. (1397). تأثیر تمرین ریتمیک بر حافظه و توجه کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتارحرکتی، 14(27)، 43-54.
قمری گیوی، ح.، نریمانی، م. و محمودی، ه. (1391). اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﻧﺮماﻓﺰار ﭘﻴﺸﺒﺮد ﺷﻨﺎﺧتی ﺑﺮ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی اﺟﺮایی، ﺑﺎزداری ﭘﺎﺳﺦ و ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻛﺎری ﻛﻮدﻛﺎن دﭼﺎر ﻧﺎرﺳﺎﺧﻮانی و ﻧﻘﺺ توجه /بیش فعالی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(2)، 98-115.
کاسه چی، م. (1390). روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه غربالگری کودکان اوتیستیک با عملکرد بالا، پایاننامه کارشناسی ارشد کاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
مدنی، س.، علیزاده،ح.، فرخی، ن. وحکیمیراد، الهام. (1397). تدوین برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی (بازداری پاسخ، بهروزرسانی، توجهپایدار) و ارزیابی میزان اثربخشی آن بر کاهش نشانههای کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. روانشناسی افراد استثنایی، 7(26)، 1-25.
مختاری، م.، یاریاری، ف.، حسن آبادی، ح. و عبدالهی، م.(1393). مقایسه کارکردهای اجرایی انعطافپذیری ذهنی و حافظه در دانشآموزان اوتیستیک با کارکرد بالا، نشانگان داون آموزش پذیروعادی. مجله توانبخشی، 14(1)، 5-18.
Aadland, K. N., Ommundsen, Y., Anderssen, S. A., Brønnick, K. S., Moe, V. F., Resaland, G. K., Skrede, T, Stavnsbo, M, Aadland, E. (2019). Effects of the Active Smarter Kids (ASK) physical activity school-based intervention on executive functions: a cluster-randomized controlled trial. Scandinavian Journal of Educational Research, 63(2), 214-228.
Alloway, T. P., Gathercole, S. E., & Pickering, S. J. (2016). Verbal and visuospatial short‐term and working memory in children: Are they separable? Child development, 77(6), 1698-1716.
Anderson, L & Diamond, A. (2006). Assessing executive functions in children: biological, psychological and developmental considerations. Neuropsychological Rehabilitation, 8(11), 319- 349.
Bue-Estes, C. L., Willer, B., Burton, H., Leddy, J. J., Wilding, G. E., & Horvath, P. J. (2008). Short-term exercise to exhaustion and its effects on cognitive function in young women. Perceptual and motor skills, 107(3), 933-945.
Begeer, S., Wierda, M., Scheeren, A. M., Teunisse, J. P., Koot, H. M., & Geurts, H. M. (2014). Verbal fluency in children with autism spectrum disorders: Clustering and switching strategies. . Journal of Autism, 18(8), 1014-1018.
Bo, W., Lei, M., Tao, S., Jie, L. T., Qian, L., Lin, F. Q., & Ping, W. X. (2019). Effects of combined intervention of physical exercise and cognitive training on cognitive function in stroke survivors with vascular cognitive impairment: a randomized controlled trial. Clinical rehabilitation, 33(1), 54-63.
Christensen, D. L., Braun, K. V. N., Baio, J., Bilder, D., Charles, J., Constantino, J. N, Daniels,j & Lee, L. C. (2018). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years—autism and developmental disabilities monitoring network, 11 sites, United States, 2012. MMWR Surveillance Summaries, 65(13), 1-16.
Coetsee, C., & Terblanche, E. (2017). The effect of three different exercise training modalities on cognitive and physical function in a healthy older population. European Review of Aging and Physical Activity, 14(1), 1-10.
Coles, C. D., Platzman, K. A., Lynch, M. E., & Freides, D. (2002). Auditory and visual sustained attention in adolescents prenatally exposed to alcohol. Alcoholism: Clinical and Experimental Research, 26(2), 263-271.
Ehlers, S., Gillberg, C., & Wing, L. (1999). A screening questionnaire for Asperger syndrome and other high-functioning autism spectrum disorders in school age children. Journal of autism and developmental disorders, 29(2), 129-141.
Flöel, A., Ruscheweyh, R., Krüger, K., Willemer, C., Winter, B., Völker, K., & Knecht, S. (2010). Physical activity and memory functions: are neurotrophins and cerebral gray matter volume the missing link? Neuroimage, 49(3), 2756-2763.
Goldshtrom, Y., Korman, D., Goldshtrom, I., & Bendavid, J. (2011). The effect of rhythmic exercises on cognition and behaviour of maltreated children: A pilot study. Journal of bodywork and movement therapies, 15(3), 326-334.
Huang-Pollock, C. L., Mikami, A. Y., Pfiffner, L., & McBurnett, K. (2009). Can executive functions explain the relationship between attention deficit hyperactivity disorder and social adjustment? Journal of Abnormal Child Psychology, 37(5), 679-691.
Kalaivnai, P., & Kalimo, KM. (2018). A Study on Psychological Problems Faced by the Parents of Autism Children. Arts and Social Sciences Journal, 9(4), 1-5.
Ketcham, C. J., & Stelmach, G. E. (2002). Motor control of older adults. Encyclopedia of aging. New York: Macmillan Reference USA.
Kim, S. J., & Park, E. H. (2018). Relationship of Working Memory, Processing Speed, and Fluid Reasoning in Psychiatric Patients. Psychiatry investigation, 15(12), 1154–1161.
Latzman, R. D., Elkovitch, N., Young, J., & Clark, L. A. (2010). The contribution of executive functioning to academic achievement among male adolescents. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 32(5), 455-462.
Loprinzi, P. D., & Kane, C. J. (2015). Exercise and cognitive function: a randomized controlled trial examining acute exercise and free-living physical activity and sedentary effects. Mayo Clinic Proceedings Elsevier, 90(4), 450-460
Loprinzi, P. D., Frith, E., Edwards, M. K., Sng, E., & Ashpole, N. (2018). The effects of exercise on memory function among young to middle-aged adults: systematic review and recommendations for future research. American Journal of Health Promotion, 32(3), 691-704.
Martins, A. Q., Kavussanu, M., Willoughby, A., & Ring, C. (2013). Moderate intensity exercise facilitates working memory. Psychology of sport and exercise, 14(3), 323-328.
Moriya, M., Aoki, C., & Sakatani, K. (2016). Effects of physical exercise on working memory and prefrontal cortex function in post-stroke patients. In Oxygen Transport to Tissue XXXVIII (pp. 203-208). Springer, Cham.
McLennana, B., McIlveen, P., & Pererac, H. N. (2017). Pre-service teachers' self-efficacy mediates the relationship between career adaptability and career optimism. Teaching and Teacher Education, 63(14), 176-185.
Payne, V. G., & Isaacs, L. D. (2017). Human motor development: A lifespan approach. Routledge.
Peck–Murray, J. A. (2015). Utilizing everyday items in play to facilitate hand therapy for pediatric patients. Journal of Hand Therapy, 28(2), 228-232.
Pérez-Martín, M. Y., González-Platas, M., Eguía-del Río, P., Croissier-Elías, C., & Sosa, A. J. (2017). Efficacy of a short cognitive training program in patients with multiple sclerosis. Neuropsychiatric disease and treatment, 13(3), 245- 252
Robinson, S., Goddard, L., Dritschel, B., Wisley, M., & Howlin, P. (2009). Executive functions in children with autism spectrum disorders. Brain and cognition, 71(3), 362-368.
Rasberry, C. N., Lee, S. M., Robin, L., Laris, B. A., Russell, L. A., Coyle, K. K., & Nihiser, A. J. (2011). The association between school-based physical activity, including physical education, and academic performance: a systematic review of the literature. Preventive medicine, 52(22), 10-20.
Ross, S. M., Case, L., & Leung, W. (2016). Aligning physical activity measures with the international classification of functioning, disability and health framework for childhood disability. Quest, 68(4), 521-535.
Sanderson, C., & Allen, M. L. (2013). The specificity of inhibitory impairments in autism and their relation to ADHD-type symptoms. Journal of autism and developmental disorders, 43(5), 1065-1079.
Sibley, B. A., & Etnier, J. L. (2003). The relationship between physical activity and cognition in children: a meta-analysis. Pediatric exercise science, 15(3), 243-256.
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2016). Cognitive psychology. Nelson Education.
Stuss, D. T., & Alexander, M. P. (2000). Executive functions and the frontal lobes: a conceptual view. Psychological research, 63(3-4), 289-298.
Tsujii, T., Komatsu, K., & Sakatani, K. (2013). Acute effects of physical exercise on prefrontal cortex activity in older adults: a functional near-infrared spectroscopy study. In Oxygen transport to tissue XXXIV (pp. 293-298). Springer, New York, NY.
Volkmar, F., Siegel, M., Woodbury-Smith, M., King, B., McCracken, J., & State, M. (2014). Practice parameter for the assessment and treatment of children and adolescents with autism spectrum disorder. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 53(2), 237-257.
Vogt, T., Schneider, S., Abeln, V., Anneken, V., & Strüder, H. K. (2012). Exercise, mood and cognitive performance in intellectual disability—A neurophysiological approach. Behavioural brain research, 226(2), 473-480.
Willcutt, E. G., Doyle, A. E., Nigg, J. T., Faraone, S. V., & Pennington, B. F. (2005). Validity of the executive function theory of attention-deficit/hyperactivity disorder: a meta-analytic review. Biological psychiatry, 57(11), 1336-1346.
Zhong, S., Wang, Y., Lai, S., Liu, T., Liao, X., GChen, G., & Jia, Y. (2018). Associations between executive function impairment and biochemical abnormalities in bipolar disorder with suicidal ideation. Journal of Affective Disorders, 241(25), 282-290.
Ziereis, S., & Jansen, P. (2015). Effects of physical activity on executive function and motor performance in children with ADHD. Research in developmental disabilities, 38(16), 181-191.