امانی، ا.، مظاهری، م.، و نجاتی، و. (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 27(147)، 138-126.
انجمن روانپزشکی آمریکا (1397). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5). ترجمه مهدی گنجی. تهران: ساوالان.
اهرمی، ر.، شوشتری، م.، گلشنی منزه، ف.، و کمرزرین، ح. (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی کودکان استثنائی. 1(3)، 155-139.
باعزت، ف.، و نوریزاده، ن. (1397). تأثیر بسته آموزشی- شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار، انتخابی و انتقالی کودکان خردسال. فصلنامه سلامت روان کودک. 5(3)، 68-58.
بیابانگرد، ا. (1398). روانشناسی تربیتی. (روانشناسی آموزش و یادگیری). چاپ هشتم. تهران: ویرایش.
حسینی، م.، مرادی، ع.، کرمی نوری، ر.، حسنی، ج.، و پرهون، هـ. (1395) بررسی اعتبار و روایی عاملی آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). فصلنامه تازههای علوم شناختی. 18(1)، 34-22.
ساعد، ا.، روشن، ر.، و مرادی، ع. (1387). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس حافظه وکسلر- نسخه سوم در دانشجویان، دانشور رفتار. 15(31)، 10-1.
سرشکی، ا. ف.، یادگاری، ف.، و کنعانی، ز. (1395). اثربخشی آموزش توجه بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. فصلنامه روانشناسی شناختی. 4(4)، 54-42.
شاهمحمدی، م.، انتصارفومنی، غ.، حجازی، م.، و اسدزاده، ح. (1398). تأثیر برنامه آموزشی توانبخشی شناختی بر هوش غیرکلامی، توجه و تمرکز و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی. فصلنامه سلامت روان کودک. ۶(۲)، ۱۰۶-93.
فتحیآشتیانی، م.، اخوانتفتی، م.، و خادمی، م. (1395). اثربخشی آموزش شناختی سرعت پردازش و حافظه کاری کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 12(41)، 141-125.
کرمینوری، ر.، و مرادی، ع. (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). تهران: جهاد دانشگاهی.
محمودپور، آ. (1395). روشها و راهبردهای تقویت دقت و توجه ویژه دانشآموزان دوره ابتدایی «به همراه تمرینهای دقت و توجه». تهران: منادی تربیت
محمودپور، آ. (1397). روشها و راهبردهای تقویت حافظه «به همراه تمرینهای حافظه». تهران: مدرسه.
نظری، س.، و سیاحی، ح. (1393). مقایسه سیالی کلامی آوایی و معنایی در دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. نشریه تعلیموتربیت استثنائی. 14(2)، 24-18.
نهروانیان، پ.، عسگری، پ. ف.، درتاج، ف.، نادری، ف.، و بختیارپور، س. (1397). تأثیر آموزش شناختی بر حافظه کاری و توجه متمرکز کودکان مضطرب. مجله پژوهش در نظامهای آموزشی. 21(40)، 14-9.
یارمحمدیان، ا.، قمرانی، ا.، سیفی، ز.، و ارفع، م. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر حافظه، عملکرد خواندن و سرعت پردازش اطلاعات دانشآموزان نارساخوان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(4)، 117-110.
Adubasim, I. (2018). Improving Working Memory and Processing Speed of Students with Dyslexia in Nigeria. Journal of Education and Entrepreneurship. 5(2), 103-123.
Alloway, T. P., Wootan, S., & Deane, P. (2014). Investigating working memory and sustained attention in dyslexic adults. International Journal of Educational Research. 67, 11-17.
Avtzon, S. A. (2012). Effect of neuroscience based cognitive skill training on growth of cognitive deficits associated with learning disabilities in children grades.2-4. [PhD thesis]. Minneapolis: College of Education, Walden University.
Baddeley, A. (2018). Exploring working memory. Thrd avenue. NewYork: Oxford University Press.
Diamond, A. (2013). Executive functions. Annual Review of Psychology. 64, 135-168.
Kim, S. J., & Park, E. H. (2018). Relationship of Working Memory, Processing Speed, and Fluid Reasoning in Psychiatric Patients. Psychiatry Investigation. 15(12), 1154-1161.
Lezak, M. D. (2010). Neuropsychological Assessment. 3rd ed. NewYork: Oxford University Press.
Liu, Y., Zhang, F., Wang, Z., Cao, L., Wang, J., Na, A., ... & Zhao, X. (2016). Overgeneral autobiographical memory at baseline predicts depressive symptoms at follow-up in patients with first-episode depression. Psychiatry Research. 243, 123-127.
Maehler, C., & Schuchardt, K. (2016). Working memory in children with specific learning disorders and/or attention deficits. Learning and Individual Differences. 49(1), 341-347
Meijer, K. A., Van Geest, Q., Eijlers, A. J. C., Geurts, J., Schoonheim, M. M., & Hulst, H. E. (2018). Is impaired information processing speed a matter of structural or functional damage in MS? NeuroImage: Clinical. 20, 844-850.
Molinari, M., & Leggio, M. (2016). Cerebellum and verbal fluency (phonological and semantic). In The linguistic cerebellum (pp. 63-80). Academic Press.
Moll, K., Gobel, S., Gooch, D., Landrel, K., & Snowing, M. (2016). Cognitive Risk Factors for Specific learning disorders: Processing Speed, Temporal Processing, and Working Memory. Journal of Learning Disabilities. 49(3), 272-281.
Serniclaes., W. G., & Sprenger-Charolles, L. (2015). Review of neural rehabilitation programs for dyslexia: how can an allophonic system be changed into a phonemic one? Frontiers in Psychologhy. 6(1), 190-199.
Shiran, A., & Breznitz, Z. (2011). The effect of cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers. Journal of Neurolinguistics. 24(5), 524-537.
Watson, S. M., Gable, R. A., & Morin, L. L. (2016). The role of executive functions in classroom instruction of students with learning disabilities. International Journal of School and Cognitive Psychology. 3(167), 1-11.
Wiseheart, R., & Altmann, L. J. (2018). Spoken sentence production in college students with dyslexia: Working memory and vocabulary effects. International Journal of language & Communication Disorders. 53(2), 355-369.
Wout, F., Donnell, O., & Jarrold, C. (2019). An investigation of children’s working memory capacity for task rules. Cognitive Development. 51(2), 14-31.
Xiu, L., Zhou, R., & Jiang, Y. (2016). Working memory training improves emotion regulation ability: Evidence from HRV. Journal Physiology & Behavior. 155(1), 25-29.
Zuk, J., Perdue, M. V., Becker, B., Yu, X., Chang, M., Raschle, N. M., & Gaab, N. (2018). Neural correlates of phonological processing: Disrupted in children with dyslexia and enhanced in musically trained children. Developmental Cognitive Neuroscience. 34, 82-91.