ایزدی، و. (1395). مقایسه مهارتهای اجتماعی و خلاقیت در کودکان باهوش و متوسط. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
پیرخائفی، ع. ر. (1372). رابطه هوش و خلاقیت در بین دانشآموزان پسر مقطع دوم نظری دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
ترابی، ف. (1390).رابطه سبکهای تفکر و خلاقیت در دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان ممتاز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. گروه روانشناسی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه شیراز.
حسینی، ا. (1382). بررسی تأثیر برنامه آموزش خلاقیت بر دانش، نگرش و مهارت معلمان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 2(5)، 55-66.
عابدی، م. ر. (1390). رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 7(28)، 386-377.
علیمی لیوانی، ز. (1393). رابطه بین سبکهای تفکر با خلاقیت دانشآموزان دوره اول متوسطه منطقه 8 تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشکده روانشناسی. دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
قربانی، ل. (1398). پیشبینی نظمجویی شناختی- هیجانی فرزندان براساس مؤلفههای آموزگاری (مادر) با میانجیگری سبکهای تفکر. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم.
کربلائی آقاکوچک، م. (1392). بررسی رابطه هوشهای چندگانه با سبکهای تفکر در دانشجویان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
هاشمی، س. (1388). بررسی رابطه هوش هیجانی، خلاقیت هیجانی و خلاقیت در دانشجویان هنر، ادبیات و علوم پایه. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی. 5(2)، 102-79.
هومن، ح. ع. (1387). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: سمت.
Basadur, M. S. (1997). Managing creativity. A japans model. Academy of Management Executive. 6(2), 29-42.
Batey, M., & Charnorro, T. (2012). Intelligence and personality as predictors of divergent thinking: the role of general, fluid and crystallizad intelligence. Thinking Skills and Creativity. 4(1), 60-69.
Bereiter, C. (2002). Education and mind in the knowledge age. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Bleedorn, B. (2003). An education track for creativity and other quality thinking processes. Lanham, Maryland: The scarecrow press, Inc.
Carl, N. (2018). IQ and political attitudes across British regions and local authorities. Intelligence. 69, 169-175.
Carson, S. H., Peterson, J. B., & Higgins, D. M. (2015). Reliability, validity and factor structure if the creative achievement questionnaire. Creativity Research Journal. 17(1), 37-50.
Da Costa, S., Paez, D., Sanchez, F., Garaigordobil, M., & Gondim, S. (2015). Personal factors of creativity: A second order meta-analysis. Journal of Work and Organizational Psychology. 31(3), 165-173.
Emamipour, S., & Shams Esfandabad, H. (2013). Developmental study of thinking styles in Iranian student’s university. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 84, 1736-1739.
Gong, H., & Xin, X. (2019). Buzz and tranquility, what matters for creativity? A case study of the online games industry in Shanghai. Geoforum. 106, 105-114.
Gralewski, J., & Karwowski, M. (2019). Are teachers’ ratings of students’ creativity related to students’ divergent thinking? A meta-analysis. Thinking Skills and Creativity. 33, 189-199.
Groza, M. D., Locander, D. A., & Howlett, C. H. (2016). Linking thinking styles to sales performance: The importance of creativity and subjective knowledge. Journal of Business Research. 69(10), 4185-4193.
Guliford, J. P. (1950). Creativity in Amercian. New York: McGraw-Hill.
Hargreaves, A. (2003). Teaching in the knowledge society: Education in the age of insecurity. New York: Teacher’s College Press.
Ivcevic, Z., Brackett, M. A., & Mayer, J. D. (2007). Emotional intelligence and emotional creativity. Journal of Personality. 75(2), 199-235.
Jafri, M. H., Dem, C., & Choden, S. (2016). Emotional intelligence and employee creativity: moderating role of proactive personality and organizational climate. Bus. Perspect. Res. 4(1), 54-66.
Kaufman, J. C. (2001). Thinking styles in creative writers and Journalists. Doctoral dissertation. Taiwan University.
Kim, M. (2011). The relationship between thinking style differences and career choices for high-achieving students. Roeper Review. 33(4), 252-262.
Mulyadis, S. (2011). Intellectual giftedness and creative personality development through learning with process approach learning programme. International Journal of Business and Social Science. 2(3), 67-76.
Mulyadis, S. (2011). Intellectual giftedness and creative personality development through learning with process approach lerning programme. International Journal of Business and Social Science. 2, 67-76.
Murphy, A., & Janeke, H. C. (2016). The relationship between thinking styles and emotional intelligence: an exploratory study. South African Journal of Psychology. 39(3), 357-375.
Ozdemir Beceren, B., & Ozdemir, A. A. (2010). The comparison of prospective preschool teachers’ thinking styles and intelligence types. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2(2), 2131-2136.
Preckel, F., Wermer, C., & Spinath, F. M. (2011). The interrelationship between speeded and unspeeded divergent thinking and reasoning, and the role of mental speed. Intelligence. 39(5), 378–388.
Robinson, K., & Azzam, A. M. (2009). Why creativity now? Educational Leadership. 67(1), 22-26.
Runco, M. A. (2017). A longitudinal study of exceptional giftedness and creativity. Creative Research Journal. 12(2), 161-164.
Sarmadi, M. R., Farajollahi, M., Saeidipour, B., & Ahmadifar, M. (2016). The impact of lecturers’ thinking styles on students’ creativity in distance higher education. Turkish Online Journal of Distance Education. 17(4), 105-117.
Sheppard, L. D., & Vernon, Ph. A. (2017). Intelligence and speed of information processing: A review of 50 years of research. Journal of Personality and Individual Differences. 44(3), 535-551.
Silvia, P. J. (2011). Are intelligence and creativity really so different? Fluid intelligence, executive processes and strategy use in divergent thinking. Journal of Intelligence. 39(1), 36-45.
Sternberg, R. J. (1986). Synthesis of research on the effectiveness of intellectual skills programs: Snake-oil remedies or miracle cures? Educational Leadership. 44(2), 60-67.
Sternberg, R. J. (1992). Thinking Styles. New York: Cambridge university press.
Sternberg, R. J. (1994). Allowing for thinking styles. Educational Leadership. 52(3), 36-40.
Sternberg, R. J. (1997). Thinking styles. London: Cambridge University Press.
Sternberg, R. J. (1998). Successful intelligence. New York: Plume.
Sternberg, R. J. (2005). Creativity or creativities? International Journal of Human-computer Studies. 63, 370-382.
Sternberg, R. J., & Lubart, T. (1995b). Defying the Crowd: Cultivating creativity in a culture of conformity. New York: Free Press.
Sternberg, R. J., & Wagner, R. K. (2009). Thinking styles inventory. Unpublished test, Yale university.
Sternberg, R. J., & Zhang, L. F. (2005). Styles of Thinking as a Basis of Differentiated Instruction. Theory into Practice. 44(3), 245-253.
Sternberg, R. J., & Kaufman, J.C. (2011). Intelligence (as Related to Creativity). Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. Encyclopedia of Creativity (Second Edition) Pages 673-676.
Torrance, E. P. (2002). The manifesto: A guide to developing a creative career. Westport: Ablex.
Torrance, P. (1984). Norms-Technical manual Torrance test of creative thinking. Verbal test forms A and B. Figural test forms A and B. Personal press Inc.
Trassi, A. P., Oliveira, K. L., & Santos, A. A. A. (2020). The relationship between intellectual styles, intelligence and learning strategies. Estudos de Psicologia (Campinas). 37, e170046.
Vincent, A. H., Decker, B. P., & Mumford, M. D. (2015). Divergent thinking intelligence and expertise. A test of alternative models. Creativity Research Journal. 14(2), 163-178.
Wechsler, D. (1958). Wechsler-Bellevue intelligence scale. New York the psychological corporation.
Wechsler, D. (2003). WISC-IV: Administration and Scoring Manual. A San Antonio: The Psychological Corporation.
Zhua, C., & Zhang, L-F. (2011). Thinking styles and conceptions of creativity among university students. Educational Psychology. 31(3), 361-375