ابراهیمزاده، خ.، الهی، ط.، و رضایی، م. (1391). حافظۀ کاری کودکان یکزبانه و دوزبانه. فصلنامۀ پژوهشهای نوین روانشناختی. 7(28)، 29-8.
اربابی، سارا، شریفی، شهلا و مشهدی، علی (1392). تأثیر دوزبانگی بر شناخت: مطالعۀ دوزبانههای آذری-فارس. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجه. 3(1)، 1-1.
اقلید، ژ.، کوباسی، ف.، نجاتی، و.، و طباطبایی، س. م. (1392). مقایسۀ توجه پایدار به محرک شنیداری و دیداری در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و همتایان سالم. پژوهش در علوم توانبخشی. 9(3)، 444-435.
دیناروند، ج. (1373). بررسی و مقایسۀ میزان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان عادی شهر شوش دانیال. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تربیت مدرس.
دشتی، ف.، مصرآبادی، ج.، و زوار، ت. (1396). نیمرخهای دانشآموزان تکزبانه و دوزبانه براساس مشکلات خواندن و نوشتن. اندیشههای نوین روانشناسی. 13(3)، 210-187.
شهیم، س. (1390). مقیاس تجدیدنظرشدۀ هوشی وکسلر برای کودکان. شیراز: دانشگاه شیراز.
شیرزائی، ف.، و شهابیزاده، ف. (۱۳۹۴). بررسی دوزبانگی بر اختلال یادگیری، هوش هیجانی و چپدستی. همایش ملی روانشناسی و مدیریت آسیبهای اجتماعی. چابهار (دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار). سیستان و بلوچستان. ایران.
شفیعآبادی، ا.، محمدیفر، م. ع.، و رضایی، ع. م. (1396). مقایسۀ حافظۀ کاری افراد دوزبانه و تکزبانه و تفاوتهای جنسیتی. تازههای علوم شناختی. 80 (74)، 42-30.
کاکاوند، ع. ر.، و احدی، ح. (1387). اختلالهای یادگیری (از نظریه تا عمل) به همراه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات رایج تحصیلی و یادگیری. تهران: ارسباران.
کرمی نوری، ر.، مرادی، ع. ر.، اکبری زردخانه، س.، و غلامی، ع. ر. (1387الف). بررسی تحول سیالی واژگان کلامی و مقولهای در گفتار کودکان فارس زبان. نوآوریهای آموزشی. 7 (25)، 117-97.
کرمی نوری، ر.، مرادی، ع. ر.، اکبری زردخانه، س.، و غلامی، ع. ر. (1387ب). بررسی تحول سیالی واژگان کلامی و مقولهای در کودکان دوزبانۀ ترک-فارس و کرد-فارس. تازههای علوم شناختی. 10(2)، 60-49.
نصیریپور، ص.، و طالعپسند، س. (1398). عملکرد کودکان با اختلال یادگیری در حافظۀ کاری: نقش دوزبانگی. فصلنامۀ کودکان استثنایی. 19(4)، 64-57.
واعظی، ش.، ذوالفقاری اردچی، ف.، و رحیمی، ا. (1391). پردازش ذهنی در کودکان یکزبانه و دوزبانه. فصلنامۀ تفکر و کودک. 3(5)، 134-119.
محمدی، ح. (1393). مقایسۀ حافظۀ معنایی و حافظۀ فعال دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری یکزبانه و دوزبانه. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
یارمحمدیان، ا. (1392). تحلیل رابطۀ بین اختلالات یادگیری و اختلالات زبان در دانشآموزان مقطع ابتدایی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی توانبخشی. 14(1)، 31-23.
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). Washington DC: American Psychiatric Pub.
Baddeley, A. D., & Logie, R. H. (1999). Working memory: the multiple-component model. Cambridge: Cambridge University Press.
Baddeley, A. D., Eysenck, M. W., & Anderson, M, C. (2020). Memory. London: Routledge.
Bandura, A. Ross, D., & Ross, S. A. (1961). Transmission of aggression through the imitation of aggressive models. Journal of Abnormal and Social Psychology, 63, 575-582
Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A., & Buchner, A. (2007). G*Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior Research Methods, 39(2), 175-191.
Faul, F., Erdfelder, E., Buchner, A., & Lang, A. (2009). Statistical power analyses using G*Power 3.1: Tests for correlation and regression analyses. Behavior Research Methods, 41(4), 1149-1160.
Holligan, C., & Johnston, R. S. (1988). The use of phonological information by good and poor readers in memory and reading tasks. Memory & Cognition, 16(6), 522-532.
Hutchison, S. M. (2010). Executive function and bilingualism: what are the effects of language proficiency? MA dissertation of general psychology. Faculty of psychology. University of Victoria. USA.
Hall, J., McGregor, K. K., & Oleson, J. (2017). Weaknesses in lexical-semantic knowledge among college students with specific learning disabilities: Evidence from a semantic fluency task. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 60(3), 640-653.
Hall, J., McGregor, K. K., & Oleson, J. (2017). Weaknesses in lexical-semantic knowledge among college students with specific learning disabilities: Evidence from a semantic fluency task. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 60(3), 640-653.
Jones, M. N., Willits, J., Dennis, S., & Jones, M. (2015). Models of semantic memory. Oxford Handbook of Mathematical and Computational Psychology, 9(8) 232-254.
Kormi Nouri, R., Shojaei, R. S., Moniri, S., Gholami, A. R., Moradi, A. R., Akbari‐Zardkhaneh, Saeed, & Nilsson, L. G. (2008). The effect of childhood bilingualism on episodic and semantic memory tasks. Scandinavian Journal of Psychology, 49(2), 93-109.
Kormi Nouri, R., Moniri, S., & Nilsson, L. G. (2003). Episodic and semantic memory in bilingual and monolingual children. Scandinavian Journal of Psychology, 44(1), 47-54.
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2009). Fundamentals of human neuropsychology. New York: Worth Publishers.
Lerner, J. W. (1976). Children with learning disabilities: theories, diagnosis, teaching strategies. Boston: Houghton Mifflin.
Oller, D. K., & Eilers, R. E. (Eds.). (2007). Language and literacy in bilingual children (No. 2). New Jersy: Blackwell Publishers.
Peng, P., Barnes, M., Wang, C., Wang, W., Li, S., Swanson, H.L., Dardick, W. and Tao, S., (2018). A meta-analysis on the relation between reading and working memory. Psychological Bulletin, 144(1), 48-58.
Peng, P., & Fuchs, D. (2016). A meta-analysis of working memory deficits in children with learning difficulties: Is there a difference between verbal domain and numerical domain? Journal of Learning Disabilities, 49(1), 3-20.
Pritchard, A. (2017). Ways of learning: Learning theories for the classroom. Routledge.
Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2016). Cognitive psychology. Wadsworth Publishing, Belmont. CA. United States.
Spätgens, T. M. (2018). Developing semantic networks: Individual differences in Dutch monolingual and bilingual children’s semantic knowledge and reading comprehension. LOT Publishing. Utrecht.
Spätgens, T., & Schoonen, R. (2019). Individual differences in reading comprehension in monolingual and bilingual children: The influence of semantic priming during sentence reading. Learning and Individual Differences, 76(5), 112-128.
Weist, R. M. (2018). Whorfian potential in child language. Psychology of Language and Communication, 22(1), 467-491.