دوره و شماره: دوره 13، شماره 3، آذر 1401 
مقایسۀ سطح بازداری پاسخ در دانش‌آموزان ابتدایی نارساخوان تحولی ادراکی، زبان‌شناختی و عادی در خواندن

صفحه 1-17

10.22059/japr.2022.321427.643806

عارف کشتگر؛ میترا راستگومقدم؛ محمدحسین سالاری فر


واکاوی عوامل خطر و محافظ در زنان اقدام کننده به خودکشی: یک رویکرد پدیدارشناختی

صفحه 19-38

10.22059/japr.2022.325677.643874

سپیده کیانزاد؛ حمید طاهر نشاط دوست؛ حسینعلی مهرابی؛ سید غفور موسوی


اثربخشی روش درمان شمارش پیش‌رونده بر نشانه‌های استرس پس آسیبی بیماران جراحی بای‌پس عروق کرونر

صفحه 39-52

10.22059/japr.2022.339857.644206

سید سعید پورنقاش تهرانی؛ سمیه عزیزی


پیامدهای روانی-اجتماعی دوران پساکروناویروس 2019 (کووید-19) مطالعة مروری نظام‌مند

صفحه 53-72

10.22059/japr.2022.328657.643939

فرزین باقری شیخانگفشه؛ علی فتحی آشتیانی


اثربخشی برنامۀ ارتقای دانش، نگرش و عملکرد با رویکرد مثبت‌نگری به اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی بر تعامل والد-کودک، استرس فرزندپروری و خودکارآمدی

صفحه 73-93

10.22059/japr.2022.331862.644027

خدیجه قندیانی آرانی؛ سعید حسن زاده؛ مسعود غلامعلی لواسانی؛ محمدپارسا عزیزی


اثربخشی بستة آموزشی توان‌بخشی روان‌شناختی بر میل به طلاق و صمیمیت زناشویی در زوجین در حال طلاق

صفحه 95-114

10.22059/japr.2022.326272.643929

بیتا آگاهی اصفهانی؛ محسن گل پرور؛ هادی فرهادی


نقش میانجی مکانیسم‌های دفاعی در رابطۀ بین ترومای دوران کودکی و سرمایۀ روان‌شناختی دانشجویان با نشانه‌های روان‌تنی

صفحه 115-137

10.22059/japr.2022.336112.644144

زهرا شریفی؛ عذرا زبردست؛ سجاد رضائی


تجربه‌های شناختی و احساسی نوجوانان در استفاده از شبکة اجتماعی اینستاگرام

صفحه 139-160

10.22059/japr.2022.341080.644222

عباس جواهری محمدی؛ ثمین بهارشانجانی؛ مطهره وکیلی


اثربخشی آموزش مهارت‌های شناختی-اجتماعی بر ساختار انگیزشی دانش‌آموزان با گرایش به رفتارهای پرخطر

صفحه 161-179

10.22059/japr.2022.320851.643794

زهرا لواسانی؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی؛ سوزان امامی پور


مقایسة اثربخشی درمان هیجان‌مدار و درمان مثبت‌نگر بر رضایت زناشویی و احساس تنهایی زنان ازدواج‌کرده بدون رضایت والدین

صفحه 181-204

10.22059/japr.2022.346235.644328

اسماعیل صدری؛ زهرا مرادی؛ حسین کشاورز افشار؛ سیدرضا پورسید


اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر تیزهوش

صفحه 205-224

10.22059/japr.2022.327437.643922

زهرا محمدنیا؛ مهدی شاه نظری؛ بیتا نصراللهی


اثربخشی پروتکل یکپارچة درمان فراتشخیصی بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مضطرب و خودکارآمدی مادران آن‌ها

صفحه 225-241

10.22059/japr.2022.330196.643986

زهرا علوی؛ سوگند قاسم زاده؛ علی اکبر ارجمندنیا؛ مسعود لواسانی؛ سمیرا وکیلی


اثربخشی آموزش خودنظم‌دهی هیجانی بر شایستگی اجتماعی و ابرازگری هیجانی دانش‌آموزان پسر با نشانه‌های قلدری

صفحه 243-260

10.22059/japr.2022.327778.643924

عنایت الله فلاحت؛ ناصر امینی؛ شهدخت آزادی


مقایسۀ عملکرد حافظۀ معنایی در کودکان دارای ناتوانی‌های ویژۀ یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه

صفحه 261-274

10.22059/japr.2021.304086.643541

حمزه محمدی؛ جواد حاتمی؛ جمیل منصوری؛ داود مفاخری؛ سروش رنجبر


تدوین الگوی ساختاری رابطة شخصیت با شایستگی تحصیلی با میانجی‌گری خودکارآمدی تحصیلی

صفحه 275-292

10.22059/japr.2022.327140.643910

فاطمه عطار خامنه ‌ای؛ پروین کدیور؛ سوزان امامی پور؛ مژگان سپاه منصور


مطالعۀ تجارب زیستۀ معلمان زن دارای رضایت شغلی در زمینۀ حل موفقیت آمیز تعارض کار-خانواده

صفحه 293-309

10.22059/japr.2022.326518.643905

دیمن سواره؛ آسیه شریعتمدار؛ جواد خدادادی سنگده


رابطۀ میان سبک‌های فرزندپروری و نشانه‌های اضطراب اجتماعی: نقش واسطه‌ای حساسیت بین فردی و نقش تعدیل‌کنندۀ فرونشانی

صفحه 311-325

10.22059/japr.2022.337870.644176

محمد علی رضایی؛ زهرا طاهری فر؛ حجت اله فراهانی


پیش‌بینی استرس تروماتیک کرونا و رشد پس از آسیب در پرستاران بخش مراقبت بیماران کرونایی براساس حمایت اجتماعی ادراک‌شده: نقش میانجی شفقت خود و تنظیم شناختی هیجان

صفحه 327-341

10.22059/japr.2022.325602.643869

سارا زادافشار؛ محدثه خردمند؛ حسام کاظمیان؛ ناهید اکرمی


اثربخشی گروه‌درمانی پیشگیری از عود مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر کمال‌گرایی مثبت و منفی در مردان مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی در مقایسه با درمان‌های رایج

صفحه 343-359

10.22059/japr.2022.329366.643957

رضوانه اسدی اسدآباد؛ سعید ایمانی؛ جلیل فتح آبادی؛ علیرضا نوروزی


اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر نشخوار فکری، خودانتقادگری و افکار خودآیند منفی دانشجویان دارای تجربۀ شکست عشقی

صفحه 361-376

10.22059/japr.2022.325539.643868

مصطفی پیمبری؛ محسن منصوبی فر؛ ناهید هواسی سومار؛ آرزو تاری مرادی؛ محمدرضا بلیاد


سیستم خودهای انگیزشی زبان دوم و عملکرد زبان انگلیسی: نقش واسطه‌ای خودنظم‌بخشی و اضطراب زبان دوم

صفحه 377-393

10.22059/japr.2022.332007.644060

فاطمه عزیزخان؛ زهرا نقش؛ سیده زهرا عمادی


مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش (بستۀ درمانی مبتنی بر تجربه‌ها) بر اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی بیماران زن مبتلا به سندرم رودۀ تحریک‌پذیر

صفحه 395-412

10.22059/japr.2022.321055.643803

مریم رضایی؛ مهرداد کلانتری؛ محمدرضا عابدی