ابارشی، ز.، طهماسیان، ک.، مظاهری، م. ع. و پناغی، ل. (1388). تأثیر آموزش برنامۀ ارتقای روانی اجتماعی کودک از طریق بهبود تعامل مادر کودک بر خوداثرمندی والدگری و رابطۀ مادر و کودک زیر سه سال. فصلنامۀ علمی-پژوهشی در سلامت روانشناختی. 3(3)، 52-50.
امام علی (ع) (1380). نهجالبلاغه. ترجمۀ محمد دشتی. چاپ اول. قم: مؤسسۀ تحقیقاتی امیرالمؤمنین.
تمیمی آمدی، م. (1380). غررالحکم و درر الکلم. ترجمه و تحقیق سید هاشم رسولی محلاتی. قم: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
سادوک، ب.، سادوک، و.، و روئیز، پ. (1396). خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک. ترجمۀ مهدی گنجی. تهران: ساوالان.
ساطوریان، س. ع.، هراتیان، ع.، طهماسیان، ک.، و احمدی، م. (1394). مشکلات درونیسازیشده و برونیسازیشده در کودکان: ترتیب تولد و فاصلۀ سنی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 12(46)، 187-173.
سلیمی سودرجانی، م.، و یوسفی، ز. (1396). تأثیر آموزش سبکهای والدگری مبتنی بر پذیرش و تعهد به مادران بر اضطراب جدایی و نافرمانی کودکان. فصلنامۀ سلامت روان کودک. ۲، ۱15-۱04.
طباطبایی، م. ح. (1374). المیزان. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم.
عینیپور، ج.، و شباهنگ، ن. (1397). تجارب زیستۀ مادران از والدگری موفق در تحصیل: مطالعۀ پدیدارشناختی. فصلنامۀ سلامت روان کودک. ۵(۴)، 66-۵۲.
فرشاد، م. ر.، نجارپوریان، س.، و شنبدی، ف. (1397). تأثیر آموزش والدگری مثبت مبتنی بر رویآورد ساندرز بر شادزیستی و تعارض والد- فرزندی دانشآموزان. فصلنامۀ سلامت روان کودک. ۵(۱)، 67-۵۹.
گلهگیریان، ص.، و دیره، ع. (1396). مقایسۀ تأثیر فراشناخت درمانی و درمان مبتنی بر دلبستگی بر مشکلات رفتاری بروننمود کودکان پرخاشگر. فصلنامۀ سلامت روان کودک. ۴(۱)، 34-۲۴.
محمدی ریشهری، م. (1395). میزان الحکمه. قم: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی.
مقدم، م.، قمرانی، ا.، و عبادی، ا. (1398). تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزههای امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر خردمندی والدین، رابطۀ والد-کودک، خلاقیت و علائم کودکان دختر پیشدبستانی دارای مشکلات رفتاری درونیشده. پایاننامۀ منتشرنشدۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد نجفآباد، دانشکدۀ علوم انسانی، گروه تحصیلی روانشناسی بالینی.
منادی، م. (1389). روش کیفی و نظریهسازی. راهبرد. 19(54)، 134-107.
مینایی، ا. (1390). کتابچۀ راهنمای فرمهای سن مدرسه، نظام سنجش مبتنی بر تجربۀ آخنباخ. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
Amato, P. R., & Kane, J. B. (2011). Parents’ marital distress, divorce, and remarriage: Links with daughters’ early family formation transitions. Journal of Family Issues, 32(8), 1073-1103.
Ban, J., & Oh, I. (2016). Mediating effects of teacher and peer relationships between parental abuse/neglect and emotional/behavioral problems. Child Abuse & Neglect, 61(1), 35-42.
Bhusiri, P., Phuphaibul, R., Suwonnaroop, N., & Viwatwongkasem, C. (2018). Effects of parenting skills training program for aggressive behavior reduction among school-aged children: a quasi-experimental study. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 22(4), 332-346.
Bulgan, G., & Çiftçi, A. (2017). Psychological adaptation, marital satisfaction, and academic self-efficacy of international students. Journal of International Students, 7(3), 687-702.
Colman, I., Wadsworth, M. E., Croudace, T. J., & Jones, P. B. (2007). Forty-year psychiatric outcomes following assessment for internalizing disorder in adolescence. American Journal of Psychiatry, 164(1), 126-133.
Driscoll, K., & Pianta, R. C. (2011). Mothers' and Fathers' Perceptions of Conflict and Closeness in Parent-Child Relationships during Early Childhood. Journal of Early Childhood & Infant Psychology, (7).
Dunsmore, J. C., Booker, J. A., Ollendick, T. H., & Greene, R. W. (2016). Emotion socialization in the context of risk and psychopathology: Maternal emotion coaching predicts better treatment outcomes for emotionally labile children with oppositional defiant disorder. Social Development, 25(1), 8-26.
Eisenberg, N., Hernández, M. M., & Spinrad, T. L. (2017). The relation of self-regulation to children’s externalizing and internalizing problems. Emotion regulation and psychopathology in children and adolescents, 18-42.
Esbjørn, B. H., Normann, N., Christiansen, B. M., & Reinholdt-Dunne, M. L. (2018). The efficacy of group metacognitive therapy for children (MCT-c) with generalized anxiety disorder: An open trial. Journal of anxiety disorders, 53, 16-21.
Fox, J. K., Halpern, L. F., & Forsyth, J. P. (2008). Mental health checkups for children and adolescents: A means to identify, prevent, and minimize suffering associated with anxiety and mood disorders. Clinical Psychology: Science and Practice, 15(3), 182-211.
Fraire, M. G., & Ollendick, T. H. (2013). Anxiety and oppositional defiant disorder: A transdiagnostic conceptualization. Clinical Psychology Review, 33(2), 229-240.
Guido, C. A., Zicari, A. M., Duse, M., & Spalice, A. (2019). Eye movement desensitisation and reprocessing (EMDR) treatment associated with parent management training (PMT) for the acute symptoms in a patient with PANDAS syndrome: a case report. Italian journal of pediatrics, 45(1), 74.
Hahlweg, K., Heinrichs, N., Kuschel, A., Bertram, H., & Naumann, S. (2010). Long-term outcome of a randomized controlled universal prevention trial through a positive parenting program: is it worth the effort?. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 4(1), 1-14.
Katzmann, J., Döpfner, M., & Görtz-Dorten, A. (2018). Child-based treatment of oppositional defiant disorder: mediating effects on parental depression, anxiety and stress. European child & adolescent psychiatry, 27(9), 1181-1192.
Landers, A. L., Bellamy, J. L., Danes, S. M., & Hawk, S. W. (2017). Internalizing and externalizing behavioral problems of American Indian children in the child welfare system. Children and Youth Services Review, 81(2), 413-421.
LeCroy, C. W. (2011). Parenting mentally ill children: Faith, caring, support, and surviving the system. California: ABC-CLIO.
Liu, X., Lin, X., Heath, M. A., Zhou, Q., Ding, W., & Qin, S. (2018). Longitudinal linkages between parenting stress and oppositional defiant disorder (ODD) symptoms among Chinese children with ODD. Journal of Family Psychology, 32(8), 1078.
Luby, J. L. (Ed.). (2009). Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment. New York: Guilford Press.
Magai, D. N., Malik, J. A., & Koot, H. M. (2018). Emotional and behavioral problems in children and adolescents in Central Kenya. Child Psychiatry & Human Development, 49(4), 659-671.
Ogundele, M. O. (2018). Behavioural and emotional disorders in childhood: a brief overview for paediatricians. World journal of clinical pediatrics, 7(1), 9-26.
Perle, J. G., Levine, A. B., Odland, A. P., Ketterer, J. L., Cannon, M. A., & Marker, C. D. (2013). The association between internalizing symptomology and risky behaviors. Journal of Child & Adolescent Substance Abuse, 22(1), 1-24.
Ramdaniati, S., & Hermaningsih, S. (2016). Comparison study of art therapy and play therapy in reducing anxiety on pre-school children who experience hospitalization. Open journal of nursing, 6(01), 46-52.
Rodas, N. V., Chavira, D. A., & Baker, B. L. (2017). Emotion socialization and internalizing behavior problems in diverse youth: A bidirectional relationship across childhood. Research in developmental disabilities, 62, 15-25.
Ryan, R., O’Farrelly, C., & Ramchandani, P. (2017). Parenting and child mental health. London Journal of Primary Care, 9(6), 86-94.
Sharf, R. S. (2015). Theories of psychotherapy & counseling: Concepts and cases. Cengage Learning.
Stallard, P. (2019). Think Good, Feel Good: A cognitive behavioural therapy workbook for children and young people. United Kingdom: John Wiley & Sons.
Tkacz, J., & Brady, B. (2019). Pmh28 the increasing rate of childhood mental illnesses and associated healthcare costs in the United States: Trends over the past decade. Value in Health, 22(2), 231.
Yunus, F. W., Liu, K. P., Bissett, M., & Penkala, S. (2015). Sensory-based intervention for children with behavioral problems: a systematic review. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45(11), 3565-3579.