بیرامی، م.، هاشمی، ت.، علائی، پ.، و عبدالهی عدلیانصار، و. (1388). عوامل جمعیتشناختی، دینداری با تکیه بر اسلام و عملکرد خانواده در پیشبینی شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. نشریۀ تحقیقات علوم رفتاری. 9(1)، 43-33.
بیات، م. (1396). رابطۀ الگوهای ارتباطی خانواده و سبکهای دلبستگی با شادکامی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک. فصلنامۀ علمی-پژوهشی زن و فرهنگ. 8(31)، 102-91.
چاوشی، م. س.، یزدی، س. م.، و حسینیان، س. (1397). تدوین الگوی بومی خانواده شادیمحور با استفاده از نظریهمبنایی. فصلنامۀ فرهنگی-تربیتی زنان و خانواده. 13(44)، 26-7.
دبیری، س. (1389). تدوین مدل پیشبین شادکامی براساس عزتنفس، شخصیت و سبکهای فرزندپروری در دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ سنجش و اندازهگیری. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
دهشیری، غ.، اکبری بلوطبنگان، ا.، نجفی، م.، و مقدمزاده، ع. (1394). خصوصیات روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامۀ شادکامی آکسفورد در دانشجویان. فصلنامۀ مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. 5(12)، 26-9.
رحیمینژاد، ع.، و پاکنژاد، م. (1393). رابطۀ عملکرد خانواده و نیازهای روانشناختی با سلامت روانی نوجوانان. فصلنامۀ خانوادهپژوهی. 10(37)، 111-99.
رشیدیکوچی، ف.، نجفی، م.، و محمدیفر، م. ع. (1396). نقش سرمایههای روانشناختی مثبت و عملکرد خانواده در پیشبینی شادکامی. پژوهشنامۀ روانشناسی مثبت. 2(3)، 95-79.
ریو، ج. م. (1396). انگیزش و هیجان. ترجمۀ یحیی سیدمحمدی. تهران: نشر ویرایش.
زادهمحمدی، ع.، و ملکخسروی، غ. (1385). بررسی مقدماتی ویژگیهای روانسنجی و اعتباریابی مقیاس سنجش کارکرد خانواده (FAD). فصلنامۀ خانوادهپژوهی. 2(5)، 89-69.
سعیدی، ع. ا.، و اسماعیلزاده، خ. (1389). بررسی مسائل و مشکلات خوابگاههای دانشجویان دختر دانشگاههای دولتی در شهر تهران. نشریۀ زن و بهداشت. 1(1)، 88-43.
شاهعلی، ن. (1394). بررسی رابطۀ ساختاری نیازهای اساسی روانشناختی، خودتنظیمی انگیزشی، درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر سوم دبیرستان و پیشدانشگاهی شهرستان جهرم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی تربیتی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهران.
صفایی، س. (1391). بررسی نقش واسطهگری نیازهای روانشناختی بنیادی در رابطۀ بین الگوهای ارتباطی خانواده، شادکامی و احساس تنهایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی دانشگاه شیراز، ایران.
صالحزاده، م.، فلاحی، م.، و رحیمی، م. (1396). نقش عملکرد خانواده، دلبستگی به همسالان و عملکرد تحصیلی در پیشبینی شادکامی دختران نوجوان. پژوهشنامۀ روانشناسی مثبت. 2(4)، 78-65.
صلحی، م.، و ایراندوست، س. ف. (1396). تحلیل کیفی تجربه دانشجویان از شادکامی: یک مطالعۀ پدیدارشناسی. مجلۀ تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 6(2)، 180-170.
طل، آ.، محبی، ب.، صادقی، ر.، یاسری، م.، و صبوری، م. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر رفتارهای ارتقادهندۀ سلامت و شادکامی در زنان. مجلۀ علوم پزشکی رازی. 25(169)، 22-11.
طهرانیمقدم، ح.، و شریعتباقری، م. م. (1397). ارتباط عملکرد خانواده با مسئولیتپذیری و ارضای نیازهای روانی پایه دانش آموزان پسر دبیرستانی. فصلنامۀ خانوادهپژوهی. 14(54)، 235-221.
عبداللهی، ع.، و طاهری، آ. (1398). مدلسازی معادلات ساختاری به کمک نرمافزار اموس. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
فرخی، ا.، و سبزی، ن. (1394). شادکامی و ادراک الگوهای ارتباطی خانواده و نقش واسطهای سرمایۀ روانشناختی. نشریۀ روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11(43)، 323-313.
قمری، م.، و خوشنام، ا. ح. (1390). بررسی رابطۀ عملکرد خانوادۀ اصلی و کیفیت زندگی در بین دانشجویان. فصلنامۀ خانوادهپژوهی. 7(27)، 354-343.
قاسمی، م. (1395). فراتحلیل عوامل فردی مؤثر بر شادکامی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی تربیتی، دانشکدۀ علوم انسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران.
کرمینوری، ر.، مکری، آ.، محمدیفر، م.، و یزدانی، ا. (1381). مطالعه عوامل مؤثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران. مجلۀ روانشناسی و علوم تربیتی. 32(1)، 41-3.
کشاورز، ا.، و وفاییان، م. (1386). بررسی عوامل تأثیرگذار بر میزان شادکامی. نشریۀ روانشناسی کاربردی. 2(5)، 62-51.
گرجی، م. (1395). پیشبینی بهزیستی روانشناختی دانشجویان براساس نیازهای بنیادین روانشناختی و کمالگرایی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی عمومی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
لواسانی، م. غ.، خضریآذر، ه.، صالحنجفی، م.، و مالکی، ا. (1396). الگوی ساختاری روابط بین نیازهای اساسی روانشناختی، انگیزش تحصیلی و درگیری تحصیلی در زبان انگلیسی. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 13(43)، 53-35.
یوسفی، ن. (1391). بررسی شاخصهای روانسنجی مقیاسهای شیوۀ سنجش خانوادگی مکمستر.
فصلنامۀ اندازهگیری تربیتی. 2(7)، 120-91.
یعقوبیان، ف.، کجباف، م. ب.، و قمرانی، ا. (1392). اثربخشی آموزش گروهی مؤلفههای شناخت و عمل به وظایف دینی بر ارتقای شادی. نشریۀ آموزش پرستاری. 2(3)، 77-68.
References
Argyle, M. (1987). The psychology of happiness. London: Routledge.
Argyle, M., Martin, M., & Lu, L. (1995). Testing for Stress and Happiness: The Role of Social and Cognitive Factors. In C. D. Spielberger, & I. G. Sarason (Eds.), Stress and Emotion (pp. 173-187). Washington DC: Taylor & Francis.
Argyle, M. (2001). The psychology of happiness (Rev. ed), East Sussex, Great Britain: Rovtledg.
Bauer, J., & Mulder, R. H. (2006). Upward feedback and its contribution to employees' feeling of self- determination. Journal of Workplace Learning, 18(7/8), 508-521.
Botha, F., & Booysen, F. (2014). Family functioning and life satisfaction and happiness in South African households. Social Indicators Research, 119(1), 163-182. 3.
Cruise, S.M., Lewis, C.A., & Guckin, C.M. (2006). Internal consistency, reliability, and temporal stability of the Oxford happiness questionnaire short-form: Test-retest data over two weeks. Social Behavior and Personality: an International Journal, 34(2), 123-2.
Diener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95(3), 542-575.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Springer.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The "wha" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
Epstein, N. B. Baldwin. L. M., & Bishop, D. S. (1983). The Macmaster model of family assessment device. Journal of Marital and Family Therapy. 9(2), 171-180.
Filak, V. F., & Sheldon, K. N. (2003). Student psychological need satisfaction and college teacher-course evaluations. Educational psychology. 23(3), 235-480.
Freed, R. D., Rubenstein, L. M., Daryanani, I., Obino, T. M & Alloy, L. B. (2016). The relationship between family functioning and adolescent depressive symptoms: the role of emotional clarity. Journal of Youth and Adolescence, 45(3), 505-519.
Guardia, G. J., Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). Within person variation in security of attachment: A self theory perspective on attachment, Need Fulfillment and wellbeing. Journal of personality and social psychology, 79(3), 367- 384.
Ghamari, M. (2012). Family function and depression, anxiety and somatization among college students. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 2(5), 101-105.
Gray, R. S., Chamratrithirong, A., Pattaravanich, U., & Prasartkul, P. (2013). Happiness among Adolescent Students in Thailand: Family and Non-Family Factors. Social Indicators Research, 110(2), 703–71.
Hills, P., Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: A Compact Scale for Measurement Psychological Well Being. Personality and Individual Differences, 33,
1073-1082.
Jang, H., Kim, E. J., & Reeve, J. (2016). Why students become more engaged or more disengaged during the semester: A self-determination theory dual-process model. Learning and Instruction, 43(3), 27-38.
Krapp, A. (2005). Basic needs and the Development of interest and intrinsic motivational orientations. Learning and Instruction. 15(5), 381-395.
Kline, R. B. (2005). Methodology in the social sciences.Principles and practice of structural equation modeling (2nd ed.). Guilford New York
Kumar, M., & Tiwari, P. S. N. (2016). Structural Influence of Family on Religious Orientation: Quality of Life and Happiness. International Journal of Applied Psychology, 6(4), 94-99.
Miller, I.W., Ryan, C.E., Kietner, G.I., Bishop, D.S., & Epstein, N.B. (2000). The McMaster approach to families: Theory, assessment, treatment and research. Journal of Family Therapy, 22(2), 168-189.
Mark, D., Holder, M., & Goleman, B. (2009). The contribution of social Relationship to children, happiness. Journal Happiness Studies. 10(3), 329-349.
Malmivoara, L.U., & Lehtoo, J.E. (2013). Social factors explaining children’s subjective happiness and Depressive symptoms. Social Indicators Research, 111(2), 603-615.
Mousavi moghadam, S.R., Cheraghi, F., Seyedi, M., & Dousti, R. (2016). Examine the Relationship Between Happiness and Practices of Parenting with Conduct Disorders of Children. Research Journal of Medical Sciences, 10(4), 227-231.
Ryan, C. E., Epstein. N, B., Keitner, G. I., Miller, I. W., & Bishop, D. S. (2005). Evaluating and Treating Families: The McMaster pproach. Routledge, New York, NY, 340 pages.
Roca, J. C., & Gagne, M. (2008). Understanding e-learning continuance intention in the workplace: A self-determination theory perspective. Computers in Human Behavior. 24(4), 1585–1604.
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness: using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. New York: free press.
Sapmaz, F., Doğan, T., Sapmaz, S., Temizel, S., & DilekTel, F. (2012). Examining Predictive Role of Psychological Need Satisfaction on Happiness in terms of Self-Determination Theory. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 55(4), 861-868.
Tian, L., Zhang, X., & Huebner, E. S. (2018). The effects of satisfaction of basic psychological needs at school on children’s prosocial behavior and antisocial behavior: The mediating role of school satisfaction. Frontiers in Psychology, 9, 548.
Urdan, T., & Schoenfelder, E. (2006). Classroom effects on student motivation: Goal structures, social relationships, and competence beliefs. Journal of School Psychology. 44(5), 331-349.