بشارت، م. (1384). بررسی رابطۀ کمالگرایی مثبت و منفی و مکانیزمهای دفاعی. مجلۀ پژوهشهای روانشناختی. 15، 21-7.
جوکار، ف.، فرهادی، م.، و دلفان بیرانوند، آ. (1397). پیشبینی بهزیستی ذهنی براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبکهای دفاعی، صداقت و نیازهای اساسی روانشناختی. فصلنامۀ مطالعات روانشناختی. 14(2)، 74-57.
حجتخواه، س. م.، و مصباح، ا. (1395). اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس شرم درونیشده و سازگاری اجتماعی مادران دارای کودک کمتوانذهنی. فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی. 24(6)، 180-153.
حیدرینسب، ل. (1385). مقایسۀ مکانیزمهای دفاعی در نمونههای بالینی و غیربالینی براساس هنجاریابی و یافتههای مبتنی بر روانسنجی پرسشنامۀ ایرانی سبکهای دفاعی (DSQ). رسالۀ دکتری روانشناسی. دانشگاه تربیت مدرس.
حیدرینسب، ل.، منصور، م.، آزاد فلاح، پ.، و شعیری، م. ر. (1386). روایی و اعتبار پرسشنامۀ سبکهای دفاعی در نمونههای ایرانی. دوماهنامۀ دانشور رفتار. 6(22)، 26-11.
خانجانی، م.، شهیدی، ش.، فتحآبادی، ج.، مظاهری، م، ع.، و شکری، ا. (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه (18 سؤالی) مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 9(32)، 36-27.
زارعی، ع. ر.، و حقایق، س. ع. (1395). پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس مکانیزمهای دفاعی و راهبردهای انطباقی در بیماران مبتلا به سندرم نقص ایمنی اکتسابی. نشریۀ روانشناسی سلامت. 4(20)، 31-22.
شبانی، ر.، محمودی، غ. ر.، غباری بناب، ب.، امامیپور، س.، و سپاه منصور، م. (1394). پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس سبکهای دلبستگی و شفقت به خود در مادران دانشآموزان دورۀ ابتدایی شهر ارومیه. فصلنامۀ زن و مطالعات خانواده. 8(27)، 94-73.
مجاور، ش.، و شاطرلو، ع. (1395). رابطۀ بین حمایت اجتماعی و بهزیستی روانشناختی در مادران کودکان کمتوانذهنی. دومین کنفرانس ملی روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی. بابل، ایران.
محمدپور یزدی، ا. ر.، بیرشک، ب.، فتی، ل.، و دژکام، م.(1388). مطالعۀ مورد شاهدی سبکهای دفاعی و اضطراب حالت صفت در دانشجویان مبتلا به اختلال اضطراب منتشر. مجلۀ علمی-پژوهشی اصول بهداشت روانی. 11(1)، 7-1.
محمدی، پ. (1392). مقایسۀ شیوههای والدگری و سبکهای مقابله با استرس مادران کودکان مبتلا به سندرم داون و گروه شاهد. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
مدنی، ز.، لواسانی، م. غ. ع.، و اژهای، ج. (1395). بررسی رابطۀ تابآوری و حمایت اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در مادران با دانشآموزان آهستهگام و عادی. مجلۀ مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 1(3)، 42-27.
مرادی، م.، دهقانیزاده، م. ح.، و سلیمانیخشاب، ع. ع. (1394). حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی تحصیلی. مجلۀ مطالعات آموزش و یادگیری. 7(1)، 24-1.
مؤمنی، ف.، شهیدی، ش.، موتابی، ف.، و حیدری، م. (1392). ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس خودشفقتورزی. مجلۀ روان شناسی معاصر. 8(2)، 40-27.
American Association on Intellectual and Developmental Disabilities. (2010). Intellectual Disability: Definition, Classification, and Systems of Support. USA, Washington.
Andrews, G., Singh, M., & Bond, M. (1993). The defense style questionnaire. Journal of Nervous and Mental Disease, 181(4), 246-256.
Balikci, A., Erdem, M., Bolu, A., Oznur, T., & Celik, C. (2014). Defense mechanisms in endogenous depression. Journal of Arastirma/Original Article, 56(4), 154-158.
Bond, M., & Perry, J. C. (2004). Long-term changes in defense styles with psychodynamic psychotherapy for depressive, anxiety and personality disorders. American Journal of Psychiatry, 161(9), 1665-1671.
Bond, M., Gardner, S. T., Christian, J., & Sigal, J. J. (1983). Empirical study of self-rated defense styles. Archives of General Psychiatry, 40(3), 333-338.
Brody, S., & Carson, C. M. (2012). Brief report: self-harm is associated with immature defense mechanisms but not substance use in a nonclinical Scottish adolescent sample. Journal of Adolescence, 35(3), 765-767.
Cerqueira, M. M. F., Alves, R. D. O., & Aguiar, M. G. G. (2016). Experiences in the therapeutic itineraries of mothers of children with intellectual disabilities. Ciencia & Saude Coletiva, 21(10), 3223-3232.
Cheng, C. (1997). Role of perceived social support on depression in Chinese adolescents: A prospective study examining the buffering model. Journal of Applied Social Psychology, 27(9), 800-820.
Coakes, S. J., & Steed, L. (2009). SPSS: Analysis without anguish using SPSS version 14.0 for Windows. John Wiley & Sons, Australia.
Elliott, G. C., Kao, S., & Grant, A. (2004). Mattering: Empirical validation of a social-psychological concept. Self and Identity. 3(4), 339-354.
Faul, F., Erdfelder, E., Buchner, A., & Lang, A. G. (2009). Statistical power analyses using G* Power 3.1: Tests for correlation and regression analyses. Behavior research methods, 41(4), 1149-1160.
Feldman, C., & Kuyken, W. (2011). Compassion in the landscape of suffering. Contemporary Buddhism, 12(1), 143–155.
Ferrari, M., & Sussman, M. B. (Eds.). (2016). Childhood disability and family systems. London.
Halstead, E. J., Griffith, G. M., & Hastings, R. P. (2018). Social support, coping, and positive perceptions as potential protective factors for the well-being of mothers of children with intellectual and developmental disabilities. International Journal of Developmental Disabilities, 64(4-5), 288-296.
Harandi, T. F., Taghinasab, M. M., & Nayeri, T. D. (2017). The correlation of social support with mental health: A meta-analysis. Electronic Physician, 9(9), 5212-5222.
Hare, D. J., Burtton, M., Bromley, J., & Emersson, E. (2004). The health and social care needs of family carers supporting adult with autistic disorder. Autism, 8(4), 425-444.
Hedda, m., James, W. H., Aaron, T. E. (2010). Families with children who have autism spectrum disorders: stress and support. Social Science Journals, 77(1), 7-36.
Hu, L. T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
Inwood, E., & Ferrari, M. (2018). Mechanisms of Change in the Relationship between Self‐Compassion, Emotion Regulation, and Mental Health: A Systematic Review. Applied Psychology: Health and Well‐Being, 10(2), 215-235.
Jaiswal, S. V., Subramanyam, A. A., Shah, H. R., & Kamath, R. M. (2018). Psychopathology and coping mechanisms in parents of children with intellectual disability. Indian Journal of Psychiatry, 60(3), 312-317.
Jenaabadi, H. (2013). Comparison of social-psychological interaction between parent of mentally-retarded children and parents of normal children. Journal of Education and Instructional Studies in the World, 3(3), 34-39.
Kang, J. (2013). Instrumental social support, material hardship, personal control and neglectful parenting. Children and Youth Services Review, 35(9), 1366-1373.
Keyes, C. L. M., Shmotkin, D., & Ryff, C. D. (2002). Optimizing well-being: The empirical encounter of two traditions. Journal of Personality and Social Psychology, 82(6), 1007-1022.
Ki, E-J., & Jang, J. (2018). Social support and mental health. Journal of Asian Pacific Communication, 28(2), 226-250.
Liu, R. T., Hernandez, E. M., Trout, Z. M., Kleiman, E. M., & Bozzay, M. L. (2017). Depression, social support, and long-term risk for coronary heart disease in a 13-year longitudinal epidemiological study. Psychiatry Research, 251, 36-40.
Lunsky, Y., & Bramston, P. (2006). A preliminary study of perceived stress in adults with intellectual disabilities according to self‐report and informant ratings. Journal of Intellectual and Developmental Disability, 31(1), 20-27.
McDowell, T. L., & Serovich, J. M. (2007). The effect of perceived and actual social support on the mental health of HIV-positive persons. Aids Care, 19(10), 1223-1229.
Miranda, B., & Louza, M. R. (2015). The physician`s ouality of life: Relationship with ego defense mechanisms and object relations. Journal of Comprehensive Psychiatry, 63(5), 22-29.
Neff, K. D. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85–101.
Neff, K. D., & Faso, D. J. (2015). Self-compassion and well-being in parents of children with autism. Mindfulness, 6(4), 938-947.
Neff, K. D., & McGehee, P. (2010). Self-compassion and psychological resilience among adolescents and young adults. Self and Identity, 9(3), 225-240.
Neff, K. D., Vonk, R. (2009). Self-compassion versus global self-esteem:two different ways of relating to oneself. Journal of Personality, 77(1), 23-50.
Neff, K. D. (2009). The role of self-compassion in development: A healthier way to relate to oneself. Human Development. 52(4), 211-14.
Park, K. (2013). Park's textbook of preventive and social medicine. 22nd ed. Jabalpur India: Banarsidas Banot Publishers. 71-78.
Robinson, S., Hastings, R. P., Weiss, J. A., Pagavathsing, J., & Lunsky, Y. (2018). Self‐compassion and psychological distress in parents of young people and adults with intellectual and developmental disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(3), 454-458.
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Exploration on the meaning of psychological wellbeing. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081.
Ryff, C. D. (1995). Psychological well-being in adult life. Current Directions in Psychological Science, 4(4), 99-104.
Ryff, C. D., & Keyes, L. M. (1995). The Structure of Psychological Well-Being Revisited. Journal of Personality and Social Psychology, 69(4), 719-727.
Ryff, C. D., & Singer, B. (2002). From social structure to biology: Integrative science in pursuit of human health and well-being. In C. R. Snyder & S. J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 541-554). London, England: Oxford University.
Ryff, C. D., & Singer, B. H. (2006). Best news yet on the six-factor model of well-being. Social Science Research, 35(4), 1103-1119.
Sarno, I., Madeddu, F., & Gratz, K. L. (2010). Self-injury, psychiatric symptoms, and defense mechanisms: findings in an Italian nonclinical sample. Eur Psychiatry, 25(3), 136–45.
Siklos, S., & Kerns, K. A. (2006). Assessing need for social support in parents of children with autism and down syndrome. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36(7), 921-933.
Slade, M. (2010). Mental illness and well-being: the central importance of positive psychology and recovery approaches. BMC Health Services Research, 10(1), 1-14.
Tati, N. S. (2017). The Influence of self-Compassion and coping strategies to subjective well-being of Parents with intellectual disabled children. In: International Conference on Diversity and Disability Inclusion in Muslim Societies (ICDDIMS 2017), Jakarta: Atlantis Press.
Yarnell, L. M., & Neff, K. D. (2013). Self-compassion, interpersonal conflict resolution, and well-being. Self and Identity Research, 12(2), 149-159.
Yu, D. S., Lee, D. T., & Woo, J. (2004). Psychometric testing of the Chinese version of the medical outcomes study social support survey (MOS-SSSC). Research in Nursing & Health, 27(2), 135-143.
Ziadni, M. S., Jasinski, M. J., Labouvie-Vief, G., & Lumley, M. A. (2017). Alexithymia, defenses, and ego strength: cross-sectional and longitudinal relationships with psychological well-being and depression. Journal of Happiness Studies, 18(6), 1799-1813.
Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52(1), 30–41.