[1] ابوالقاسمی، عباس (1382) اضطراب امتحان. تهران: انتشارات نیک آموز.
حمدی، سعید و احمدی، مجید (1390) رابطه میان اضطراب ریاضی و سبکهای یادگیری دانش آموزان. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی (31) 89-102.
استوار، نگار؛ غالم آزاد، سهیال و مصرآبادی، جواد(1391 )تاثیرگذاری آموزش به روش تقسیم بندی دانش آموزان به گروههای پیشرفت)) (STAD)بر شاخصهای شناختی، فراشناختی و عاطفی در یادگیری درس ریاضی. مجله نوآوریهای آموزشی، (41) 29-50.
الیس، سوزان و والن، سوزان (1387) . آشنایی با یادگیری از طریق همیاری. ترجمه طاهره رستگار و مجید ملکان. تهران: نی.
بذرافشان، مریم (1391). بررسی تأثیر روش یادگیری مشارکتی (الگوی جیگ ساو) بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه و نگرش آنان به درس عربی در ناحیه 1 شهرستان بهارستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
بهرنگی، محمد رضا و آقایاری، طیبه(1383) . تحول ناشی از تدریس مشارکتی از نوع جیگ ساو در وضعیت سنتی تدریس دانش آموزان پایه پنجم. مجله نوآوریهای آموزشی،10 ، 35- 53.
حسینی نسب، سید داود و فالح، نوروز (1387) . تأثیر روش تدریس مشارکتی و روش تدریس سنتی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به درس معارف اسالمی در مراکز پیش دانشگاهی شهر تبریز. مجله علوم تربیتی، 1(3)، 41 -80 .
خداداد نژاد، علی (1388) . تاثیر روش تدریس همیاری بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. مجله اندیشههای تازه در علوم تربیتی ، (17)، 73- 93.
خندان، فرح (1389). اثربخشی یادگیری مشارکتی بر اضطراب ریاضی و رفتار کمک طلبی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
رحیم زاده خوشرو، زهرا (1393) . بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس پیامهای آسمانی و نگرش به باورهای مذهبی دانش آموزان پایه هفتم شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
زکی، محمدعلی (1390). نگرش دانشآموزان به درس ریاضی و رابطه آن با اضطرب امتحان دانشآموزان دختر و پسر دبیرستان های شهر اصفهان. مجله مطالعات روانشناختی، (28)، 153- 183.
ژاکوب، مایکل؛ پاور، ا. و وان این، لو (1390). همیاری در آموختن. ترجمه سید حسن مرتضوی نصیری و محمدرضا وحدانی اسدی. تهران: انتشارات رشد.
سانتراک، جان دبلیو (1387). روان شناسی تربیتی. ترجمه شاهده سعیدی، مهشید عراقچی و حسین دانش فر. تهران: انتشارات رسا.
سیف، علی اکبر (1386). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران.
شکرانی، مسعود (1381). ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش اضطراب ریاضی دانشآموزان و بررسی برخی عوامل مرتبط با اضطراب ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صفوی، امان اله (1390). روشها، فنون و الگوهای تدریس. تهران: انتشارات سمت
عاشوری، جمال؛ کجباف، محمد باقر؛ منشئی، غالمرضا و طالبی، هوشنگ (1393). تأثیر روشهای آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، 11، (14)، 63- 73.
عبیری، مرجان؛ صادقی، عباس؛ خسروجاوید، مهناز و افقی، نادر (1393). مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی، 11، (15)، 55- 67.
علم الهدایی،حسن (1379). مقاالت تحلیلی: اضطراب ریاضی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، (60)، 99- 119.
قنبرزاده علمداری، ناهید (1380). بررسی رابطه نگرش ریاضی، باور خودکارآمدی ریاضی و انتظار عملکرد ریاضی با عملکرد ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر اول دبیرستان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
کرامتی، محمدرضا؛ حیدری، ابوذر؛ عنایتی، علی و هدایتی، اکبر (1391). تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی و اضطراب امتحان . مجله نوآوریهای آموزشی،(44)، 83- 98.
کریمی باغملک، آیت اله و عبادی، غلامحسین (1385). بررسی تاثیر دو روش بازسازی شناختی و حساسیت زدایی منظم برکاهش اضطراب ریاضی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اهواز. مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی،(26)، 191- 212.
مهران، گلنار و سلیمانی نسب، فریده (1376). نگرش دانشآموزان دختر نسبت به ریاضیات و بررسی پارهای از عوامل تشکیلدهنده به آن. مجله علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، (22)، 61- 78 .
موسوی، فاطمه (1391). مقایسه اثربخشی آموزش خصوصی همتایان و خود آموزی شناختی بر پیشرفت، اضطرب و نگرش به درس ریاضی. مجله مطالعات آموزشی و یادگیری، (8)، 137- 156.
یزدان پور، ندا؛ یوسفی، علیرضا و حقانی، فریبا (1388). تاثیر آموزش به روش پروژهای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر سوم تجربی فولادشهر در درس آمار و مدلسازی. مجله پژوهش در برنامه ریزی درسی ،22، 85- 98.
یزدانی، محمد جواد (1390). ارائه مدل پیش بینی اضطراب ریاضی بر اساس ساختار هدفی کالس، خودتنظیمی و خودکارآمدی ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
Allen, E.A.(2009). What Factor Influence Algebra 1 Students' Attitude to Ward math? Wake Forest UniversityDepartment of EducationWinston-Salem, NC.Studies in Teaching2009 Research Digest, 1-7.
Anowar,H.&Tarmizi,R.A.(2012).Effects of cooperative learning on students’ achievement and attitudes in secondary mathematics.Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 93, 21 October 2013, Pages 473-477.
Aronson, E., Bridgeman, D. L., &Geffner, R. (1978). The effects of a cooperative classroom structure on students' behaviour and attitudes. Social psychology of education: Theory and research. Washington, DC, New York, itd: Hemisphere.
Aziz,Z.,&Anowar H.(2010).A comparison of Cooperative learning and conventional teaching on students’ achievement in secondary mathematics.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 53-62.
Bassant,k.c. (1995).factors associated with types of mathematics anxiety in college students. Journal of Research in mathematics education, 29, 327- 345.
Capar , G &Tarim , K (2015). Efficacy of the cooperative learning method onmathematics achievement and attitude. Educational Sciences: Theory & Practice , 15(2) , 553-559.
] Di Martino,P& R. Zn,(2001). Attitude toward mathemtics:Some the issues,inM,vandenHeuvel- Panhuizen(Ed). Procedings of the 25th Conferenceof the International group for the Psychology of MthematicsEducation,V,3,Freudenthal Institude,University of Urecht,Urecht, the Neatherlands,pp:209-216.
Erdem, A (2009). Preservice teachers’ attitudes towards cooperative learning ın mathematics course. Procedia Social and Behavioral Sciences (1), 1668–1672.
Erden, M., &Akgul, S. (2010). Predictive power of mathematics anxiety and perceived social support from teacher for primary students’ mathematics achievement. Journalof Theory and Practice in Education, 6,(1) , 3-16.
Gokce, Kurt &Derin, Atay (2007). The effect of peer feedback on the writing anxiety of the prospective Turkish teachers of EFL. Journal of Theory and Practice in Education, 3(1), 12-23.
Gokkurt, B. Dundar, S. Soylu, Y. &Akgun, L. (2012). The effects of learning together technique which is based on cooperative learning on 13- students' achieevement in mathematics class. Procedia – Social and Behavioral Sciences 46 ,3431 – 3434.
Greenwood, J. ( 1984 ) . My anxieties about math anxiety. MathematicsTeacher,(77), 662- 663.
Jain, Sachin& Dowson, Martin. (2009). Mathematics anxiety as a function of multidimensional self- regulation and self-efficacy. Contemporary Educational Psychology (34) ,240–249.
Johnson, D.,& Johnson ,R.(2001). Cooperative learning and conflict resolution. Retrievedfrom . http:/www.newhorizons.org 231.
Ma, X. (1999).Ameta-analysis of relationship between anxiety toward mathematics and achievement in mathematics.Journal For Research in Mathematics Educational , (30), 520-540.
Millis,B.(2010). Cooperative learning in high education. Publisher: Stylus Publishing.
Nunez-P., M.I., Suarez-Pellicioni, M.& Bono, R. (2013). Effects of math anxiety on student success in higher education. International Journal of Educational Research, 58, 36-43 .
Oludipe, Daniel. &Awokoy, Joanthan. O. (2010). Effect of Cooperative Learning teaching strategy on theReduction of Students Anxiety for Learning Chemistry. Journal of Turkish Science Education, 7(1),30- 36.
Pawattana, A. Prasarnpanich, S. &Attanawong, R. (2014). Enhancing primary school students’ social skillsusing cooperative learning in mathematics.Procedia - Social and Behavioral Sciences ,(112), 656- 661.
Richardson, F. C. &Suinn, R. M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scale: Psychometric Data. Journal of Counselling Psychology, 19 ,(6), 551-554.
Schmidt,L.(2007).Dealing with anxiety and attitudes toward math.Retrieved fromhttp://www.rapid in tellect. com/AEQ web/cho 3859z 7.htm.
ŞENGÜL , S. & KATRANCI , Y. (2014). Effects of jigsaw technique on seventh grade primary school students’ attitude towards mathematics. Procedia - Social and Behavioral Sciences ,(116), 339- 344.
Vandecandelaere,M. Speybroeck,S. Vanlaar,G. Fraine,B.D.& Van Damme,J. (2012). Learning environment and students’ mathematics attitude.Studies in Educational Evaluation, (38),107-120.
Veenman , Simon (2002). The effects of cooperative learning on students learning. Educational studies , 26.(3).
Zakaria , E. Solfitri , T. Daud , Y. &ZainalAbidin , Z. (2013). Effect of cooperative learning on secondary schoolstudents’ mathematics achievement . Creative Education, Vol.4,(1).