احتشامزاده، پ.، احدی، ح.، عنایتی، م. ص. ا.، و حیدری ع. ر. (1389). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بخشودگی بینفردی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 16(4)، 455-443.
امانی، ف.، منادی، م.، و اخوان تفتی، م. (1397). بررسی اثربخشی برنامه مداخلهای مبتنی بر موفقیت بر ارتقای شایستگی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان دختر شهرستان مشهد. نشریه آموزش و ارزشیابی. 11(43)، 91-69.
پرندین، ش. (1385). ساخت و هنجاریابی پرسشنامه کفایت اجتماعی در نوجوانان شهر تهران.پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
جلالی، د.، آقایی، ا.، طالبی، هـ.، و مظاهری، م. ع. (1394). مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده و آموزش شناختی- رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 5(1)، 20-1.
خسروی، ص. ا.، صادقی، م.، و یابنده، م. ر. (1392). کفایت روانسنجی مقیاس شفقتخود (SCS). روشها و مدلهای روانشناختی. 4(13)، 49-47.
دشتبزرگی، ز.، و همایی، ر. (1396). رابطه شفقتخود، حمایت اجتماعی و امیدواری با بهزیستی ذهنی دانشجویان پرستاری. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 12(6)، 43-37.
دهقان منشادی، ز.، تقوی، س. م.، و دهقان منشادی، م. (1391). خصوصیات روانسنجی سیاهه مهارت ذهنآگاهی کنتاکی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار). 7(25)، 36-27.
رستمی، م.، قزلسفلو، م.، محمدلو، هـ.، و قربانیان، ا. (1394). پیشبینی سلامت روانی بر مبنای شفقتخود، هویت و خودشناسی دانشجویان. آموزش، مشاوره و رواندرمانی (تعالی مشاوره و رواندرمانی)، 4(15)، 44-30.
رضوانی، م.، و سجادیان، ا. (1397). نقش میانجی شفقتخود در تأثیر ویژگیهای شخصیتی بر عملکردهای روانشناختی مثبت در دانشجویان دختر. پژوهشنامه روانشناسی مثبت. 4(3)، 28-13.
زارعی، س. (1398). نقش واسطهای ذهنآگاهی در رابطه سرسختی روانشناختی و بخشودگی با سازگاری زناشویی زنان متأهل شهر تهران. رویش روانشناسی. 8(38)، 186-179.
سعیدی، ض.، قربانی، ن.، سرافراز، م. ر.، و شریفیان، م. ح. (1392). اثر القای شفقتخود و حرمتخود بر میزان تجربه شرم و گناه. دوفصلنامه روانشناسی معاصر. 8(1)، 102-91.
میرمهدی، ر.، کامران، ا.، مقتدایی، ک.، و سلامت، م. (1398). نقش معنویت و بخشش در علائم روانشناختی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب. پژوهشنامه روانشناسی مثبت. 5(17)، 28-17.
یعقوبی، س.، و اکرمی، ن. (1395). نقش شفقتخود در پیشبینی بخشایشگری و همدلی در جوانان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت. 2(3)، 48-35.
References
Baer, R. A., Smith, G. T., & Allen, K. B. (2004). Assessment of mindfulness by self-report: the Kentucky inventory of mindfulness skills. Assessment. 11(3), 191-206.
Deci, E. L. (2017). Intrinsic Motivation and Self-Determination☆. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. Elsevier.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2015). Self-Determination Theory. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition) (pp. 486-491). Oxford: Elsevier.
Felner, R. D., Lease, A. M., Philips, R. C. (1990). Social Competence and the Language of Adequacy as a Subject Matter for Psychology: A Quadripartite Travel Framework. In T. P. Gullotta. G. R. Adams, & R Montemayor (Eds), the Development of Social Competence (pp. 254-264). Sage.
Gardhouse, K., & Segal, Z. (2015). Mindfulness. In J. D. Wright (Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition) (pp. 549-553). Elsevier. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.14148-0
Guadagnoli, E., & Velicer, W. F. (1998). Relation to sample size to the stability of component patterns. Psychological Bulletin. 103(2), 265-275.
Jankowski, T., & Holas, P. (2014). Metacognitive model of mindfulness. Consciousness and Cognition. 28, 64-80.
Kamalinasab, Z., & Mohammadkhani, P. (2018). A Comparison of self-compassion and self-esteem based on their relationship with adaptive and maladaptive emotion regulation strategies. Practice in Clinical Psychology. 6(1), 9-20.
Klee, D., Colgan, D. D., Hanes, D., & Oken, B. (2020). The effects of an internet-based mindfulness meditation intervention on electrophysiological markers of attention. International Journal of Psychophysiology. 158, 103-113.
Leduc, C., & Bouffard, T. (2017). The impact of biased self-evaluations of school and social competence on academic and social functioning. Learning and Individual Differences. 55, 193-201.
Lichtenfeld, S., Buechner, V. L., Maier, M. A., & Fernández-Capo, M. (2015). Forgive and forget: Differences between decisional and emotional forgiveness. PloS One. 10(5), e0125561.
Morgan, L. P. K., Danitz, S. B., Roemer, L., & Orsillo, S. M. (2016). Mindfulness Approaches to Psychological Disorders. In H. S. Friedman (Ed.), Encyclopedia of Mental Health (Second Edition) (pp. 148-155). Academic Press.
Neff, K. D. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward one-self. Self and Identity. 2(2), 85-101.
Wilson, J. M., Weiss, A., & Shook, N. J. (2020). Mindfulness, self-compassion, and savoring: Factors that explain the relation between perceived social support and well-being. Personality and Individual Differences. 152, 109568.