اژهای، ج.، منظری توکلی، و.، حسینی، ر.، و هاشمیزاده، و. (1391). بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری گروهی، معنای درمانی گروهی و تلفیق آنها بر افزایش سازگاری اجتماعی دانشآموزان ناسازگار. پژوهش در سلامت روانشناختی. 6(3)، 40-30.
آقاجانی، س. ا. نریمانی، م.، و آریاپوران، س. (1390). مقایسه کمالگرایی و تحمل ابهام در دانشآموزان دختر تیزهوش و عادی.
فصلنامه ایرانی کودکان استثنائی. 11(1)، 90-83.
بشارت، م. ع. (1386). ساخت و اعتباریابی مقیاس کمالگرایی چندبُعدی تهران. پژوهشهای روانشناختی. 1٠(1 و 2)، 67-49.
بشارت، م. ع.، کرمی، س.، و و اژهای، ج. (1389). مقایسه ویژگیهای شخصیتی کمالگرایی و مهارگری در دانشآموزان مدارس تیزهوش و عادی. پژوهش در حیطه کودکان استثنائی. 10(1)، 80-65.
البوشکه، س. ف. (1393). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری مذهبمحور بر اهمالکاری و کمالگرایی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهر رامشیر. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران.
پوراسماعیل نیازی، م.، موسوی، م.، و صادقیان، ع. (1394). بررسی تأثیر آموزش بازسازی شناختی بر میزان پرخاشگری. نخستین کنگره بینالمللی جامع روانشناسی ایران. تهران.
تقیپور، ح. ع.، غفاری، م.، سام دلیری، ا.، و فرضی، ف. (1393). اثربخشی آموزش شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانشآموزان. فصلنامه تحقیقات روانشناختی. 6(24)، 57-43.
توکلی طرقی، ا.، و ترابی، ف. (1393). کودکان استثنائی دوگانه چه کسانی هستند؟ شناسایی، ویژگیها و مشکلات. تعلیموتربیت استثنائی. 14(4)، 54-44.
تیموری، س.، و عطاییفر، ر. (1389) رابطه تنیدگی مادر و اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان. فصلنامه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 4(16)، 26-17.
جعفری، ف.، موسوی، ف.، و امامیپور، س. (1394). نقش کمالگرایی و اهداف پیشرفت در پیشبینی اضطراب امتحان دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 22(7)، 79-65.
جمشیدی، ب.، رزمی، م. ر.، حقیقت، ش.، و سامانی، س. (1387). رابطه انسجام و انعطافپذیری خانواده با ابعاد کمالگرایی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی. 14(2)، 205-199.
زرگر، ی.، مردانی، م. ف.، مهرابیزاده هنرمند، م. (1391). اثربخشی مداخله شناختی رفتاری بر کمالگرایی و احساس گناه در دانشجویان. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 6(4)، 86-71.
صادقیان، آ.، فلاح، م.، زارعی، ح.، و زارع، م. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر عزتنفس و رضایت از زندگی در دانشجویان دختر کمالگرا. دوماهنامه علمی- پژوهشی طلوع یزد آفتاب. 14(2)، 69-57.
صالحزاده، م.، نجفی، م. ر.، و ابراهیمی، ا. ا. (1390). اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد در بیماران مبتلا به صرع. ماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. 19(3)، 387-377.
عبدخدائی، م. س.، مهرام، ب.، و ایرانلو ز. (1390). رابطه کمالگرایی و توفیقطلبی با رفتار شهروندی در کارکنان ادارات آموزشوپرورش شهر تهران. دومین همایش ملی علوم ورزشی و تربیت بدنی ایران.
علیمرادی، خ. (1394). همهگیرشناسی و درمانشناختی- رفتاری ویژه آسیب بر کاهش نشانگان ضربه عشق در دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه خلیج فارس.
عیسیزادگان، ع، امانی ساری بگلو، ج.، و عبدلی سلطان احمدی، ج. (1392). نقش تصورات قالبی جنسیتی (مردانگی و زنانگی) در پیشبینی باورهای غیرمنطقی و کمالگرایی در میان دانشآموزان دبیرستان شهرستان مهاباد. مطالعات روانشناختی. 9(4)، 149-129.
فراهانی، ح.، و عریضی، ح. (1388). روشهای پیشرفته پژوهش در علوم انسانی (رویکردی کاربردی) (برای دانشجویان رشتههای علوم رفتاری، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، تربیت بدنی، مدیریت و علوم سیاسی. اصفهان: جهاد دانشگاهی اصفهان.
فهیمی، ز. (1391). تأثیر آموزش مهارتهای جنسی مبتنی بر رویکرد (شناختی- رفتاری) بر افزایش میزان رضایت جنسی، زناشویی و کاهش میزان افسردگی و اضطراب در زنان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.
کارخانه، م.، و یزدانبخش، ک. (1394). اثربخشی آموزش مداخلهای شناختی رفتاری در کاهش اضطراب امتحان نوجوانان. روانشناسی تربیتی. 6(1)، 101-91.
کاظمی، ح. (1382). مقایسه تحریفهای شناختی در بیماران مضطرب و افسرده. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شیراز.
کمالی، س. (1392). مسائل سنجش و تشخیص دانشآموزان ورودی به مدرسه. تعلیموتربیت استثنائی. 1(114)، 31-23.
مصطفیزاده، ع.، جهانسیر، خ.، و اشرفی، س. (1388). مقایسه میزان اضطراب در دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب. فصلنامه علوم تربیتی. 2(7)، 220-203.
ملکیان بهابادی، م.، محسنی ذنوزی، هـ.، وکشاورز، م. (1388). کمالگرایی و عزتنفس در نخبگان علمی، ورزشی و افراد غیرنخبه در شهر تهران.دانش و پژوهش در روانشناسیکاربردی. 11(41)، 147-127.
موسوی، ن. ا. (1392). مقایسه اضطراب و احساس تنهایی در دانشآموزان متوسطه تیزهوشان و عادی ناحیه دو شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
نامجو، م.، کافی، م.، حکیمجوادی، م.، غلامعلی لواسانی، م.، و آتشکار، ر. (1390). رابطه کمالگرایی، سبکهای دفاعی و نشانههای افسردگی در دانشجویان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. 2(1)، 76-53.
نجاریان نوشآبادی، ا.، قربانی، ف.، رافعی، ا.، و مهرآبادی، ح. (1393). بررسی اثربخشی مشاوره گروهی شناختی رفتاری بر کمالگرایی دانشآموزان تیزهوش دختر. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری. تهران.
واحدی، ا.، مکوند حسینی، ش.، و بیگدلی، ا. ا. (1391). تشخیص آسیبهای سطحی شخصیت از طریق رواندرمانی پویشی کوتاهمدت. مجله روانشناسی بالینی. 4(3)، 85-75.
References
Arch, J., Eifert, G., Davies, C., Vilardaga, J. C. P., Rose, R. D., & Craske, M. G. (2012). Randomized clinical trial of cognitive behavioral therapy (CBT) versus acceptance and commitment therapy (ACT) for mixed anxiety disorders. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 80(5), 750-765.
Barak, A., & Bloch, N. (2006). Factors related to perceived helpfulness in supporting highly distressed individuals through an online support chat. Cyber Psychology & Behavior. 9(1), 60-68.
Beck, A. T., Epstein, N., Brown, G., & Steer, R. A. (1988). An inventory for measuring clinical anxiety: Psychometric properties. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 56(6), 893-897.
Bengtsson, J., Nordinm, S., & Carlbring, P. (2015). Therapists' experiences of conducting cognitive ehavioural therapy online vis-à-vis face-to-face. Journal Cognitive Behaviour Therapy. 44(6), 470-479.
Bloom, J. W., & Walz, G. R. (2014). Cybercounseling & Cyberlearning. AnEncore, US: CAPS.
Chand, S. P., Chibnall, J. T., & Slavin, S. J. (2017). Cognitive behavioral therapy for maladaptive perfectionism in medical students: A preliminary investigation. Academic Psychiatry. 42(1), 58-61.
Cohen J. (1998). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Edmunds, J. M., Read, K. L., Ringle, V. A., Brodman, D. M., Kendall, P. C., & Beidas, R. S. (2014). Sustaining clinician penetration, attitudes and knowledge in cognitive-behavioral therapy for youth anxiety. Implementation Science. 9(1), 89.
Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in the self and social contexts: Conceptualization, assessment, and association with psychopathology. Journal of Personality and Social Psychology. 60(3), 456-470.
King, R., Bambling, M., Reid, W., & Thomas, I. (2006). Telephone and online counseling for youth people: A naturalistic comparison of session outcome, session impact and therapeutic alliance. Counselling & Psychotherapy Research. 6(3), 109-115.
Lewis, J., Coursol, D. H., Bremer, K. L. & Komarendo, O. (2015). Alienation among college students and attitudes toward face-to-face and online counseling: implications for student learning. Journal of CognitiveEducation and Psychology. 14(1), 28-37.
LoCicero, K. A., & Ashby, J. S. (2000). Multidimensional perfectionism in middle school age gifted students: A comparison to peers from the general cohort. Roeper Review. 22(3), 182-185.
Manhal-Baugus, M. (2001). E-therapy: Practical, ethical, and legal issues. Cyber Psychology & Behavior. 4(5), 551-563.
Menon, G. M., & Rubin, M. (2011). A survey of online practitioners: Implications for education and practice. Journal of Technology in Human Services. 29(2), 133-141.
Misha, F., Bogo, M., & Sawyer, J. K. (2015). Cyber counseling: Illuminating benefits and challenges. Journal Clin Soc Work. 43, 169-178.
Monga, S., Young, A., & Owens, M. (2009). Evaluating a cognitive behavioral therapy group program for anxious five to seven-year-old children: a pilot study. Depression and Anxiety. 26(3), 243-250.
Norton, P. J., & Hope, D. A. (2005). Preliminary evaluation of a broad-spectrum cognitive-behavioral group therapy for anxiety. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry. 36(2), 79-97.
Owens, M., Stevenson, J., Hadwin, J. A., & Norgate, R. (2014). When does anxiety help or hinder cognitive test performance? The role of working memory capacity. British Journal of Psychology.105(1), 92-101.
Peyre, H., Ramus, F., Melchior, M., Forhan, A., Heude, B., Gauvrit, N., & EDEN Mother-Child Cohort Study Group. (2016). Emotional, behavioral and social difficulties among high-IQ children during the preschool period: Results of the EDEN mother–child cohort. Personality and Individual Differences. 94, 366-371.
Radhu, N., Daskalakis, Z. J., Arpin-Cribbie, C. A., Irvine, J., & Ritvo, P. (2012). Evaluating a web-based cognitive-behavioral therapy for maladaptive perfectionism in university students. Journal of American College Health, 60(5), 357-366.
Radhu, N., Daskalakis, Z. J., Guglietti, C. L., Farzan, F., Barr, M. S., Arpin-Cribbie, C. A., & Ritvo, P. (2012). Cognitive behavioral therapy-related increases in cortical inhibition in problematic perfectionists. Brain Stimulation. 5(1), 44-54.
Randles, D. F. G., Nash, K. A., Mcgregor, I. D., & Hewitt, P. L. (2010). Dimensions of perfectionism, behavioral inhibition and rumination. Personality and Individual Differences. 49(2), 83-87.
Rawson, S., & Maidment, J. (2011). Email counseling with young people in Australia: A research report. Womanin Welfare Education. 10, 14-28.
Reiss, N., Warnecke, I., Tolgou, T., Krampen, D., Luka-Krausgrill, U., & Rohrmann, S. (2017). Effects of cognitive behavioral therapy with relaxation vs. imagery rescripting on test anxiety: A randomized controlled trial. Journal of Affective Disorders. 208, 483-489.
Riley, C., Lee, M., Cooper, Z., Fairburn, C. G., & Shafran, R. (2007). A randomised controlled trial of cognitive-behaviour therapy for clinical perfectionism: A preliminary study.Behaviour Research and Therapy. 45(9), 2221-2231.
Skinner, A., & Latchford, G. (2006). Attitudes to counseling vie the internet: A comparison between in-person counseling clients and internet support group users. Counselling & Psychotherapy Research. 6(3), 158-163.
Steele, A. L., Waite, S., Egan, S. J., Finnigan, J., Handley, A., & Wade, T. D. (2013). Psycho-education and group cognitive-behavioural therapy for clinical perfectionism: a case-series evaluation. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 41(02), 129-143.
Stoeber J., Davis, C. R., & Townley, J. (2013). Perfectionism and workaholism in employees: The role of work motivation. Personality and Individual Differences. Oct 1. 55(7), 733-738.
Stoeber, J. (2004). Dimensions of test anxiety: Relations to ways of coping with pre-exam anxiety and uncertainty. Anxiety, Stress & Coping: An International Journal. 17(3), 213-226.
Stoeber, J., & Stoeber, F. S. (2009). Domains of perfectionism: Prevalence and relationship with perfectionism, gender, age, and satisfaction with life. Personality and Individual Differences. 46, 530-535.
Zainudin, Z. N., & Yusop, Y. M. (2018). Client’s satisfaction in face-to-face counselling and cyber counseling approaches: A comparison. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 8(3), 677-684.