ابافت، ح. (1387). رابطۀ راهبردهای فراشناختی، خوداثربخشی و شیوههای فرزندپروری با خودناتوانسازی تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانهای اهواز. روانشناسی اجتماعی (یافتههای نو در روانشناسی). 7(2)، 122-108.
رستمی، ز.، عابدی، م. ر.، و شوفلی، و. (1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. دوفصلنامۀ علمی-پژوهشی رویکردهای نوین آموزشی. 6(1)، 38-21.
رمضانی، م.، و خامسان، ا. (1396). شاخصهای روانسنجی پرسشنامۀ درگیری تحصیلی ریو 2013 با معرفی درگیری عاملی. فصلنامۀ اندازهگیری تربیتی. 8(29)، 204-185.
رمضانی، م. (1395). نقش واسطهای خودتنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطۀ بین حمایت اجتماعی ادراکشده از سوی معلم و درگیری تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطۀ شهر بیرجند. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه بیرجند.
کدیور، پ.، فرزاد، و.، کاوسیان، ج.، و نیکدل، ف. (1388). رواسازی پرسشنامۀ هیجانهای تحصیلی پکران. فصلنامۀنوآوریهایآموزشی. 32(8)، 38-7.
یوسفی، ف. (1385). بررسی رابطۀ راهبردهای نظمدهی شناختی هیجان با افسردگی و اضطراب در دانشآموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی. 6(4)، 842-811.
میگلی، ف.، و یوردان، ح. ر. (1392). مقایسۀ مشکلات تنظیم هیجانی در افراد با رفتارهای جنسی پرخطر و عادی. مجلۀ علوم پزشکی مازندران. 23(109)، 214-206.
هاشمی شیخشبانی، ا. (1380). بررسی رابطۀ برخی پیشایندهای مهم و مربوط با خودناتوانسازی تحصیلی و رابطۀ آن با پیامدهای برگزیده در دانشآموزان پسر اول دبیرستان اهواز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران.
نعیمی، ع. (1387). دانشگاه شهید چمران اهواز رباط بین کیفیت تجربۀ یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی. مطالعات روانشناختی. 5(3): 28-19.
Alvy, L. M., McKirnan, D. J., Mansergh, G., Koblin, B., Colfax, G. N., & Flores, S. A. (2011). Depression is associated with sexual risk among men who have sex with men, but is mediated by cognitive escape and self-efficacy. AIDS Behavior. 15, 1171–1179.
Alvy, L. M., McKirnan, D. J., Mansergh, G., Koblin, B., Colfax, G. N., & Flores, S. A. (2019). Depression is associated with sexual risk among men who have sex with men, but is mediated by cognitive escape and self-efficacy. AIDS Behavior. 15(1), 1171-1179.
Azevedo, R. (2019). Theoretical, conceptual, methodological, and instructional issues in research on meta cognition and self-regulated learning: A discussion. Meta Cognition Learning. 4(5), 85–92.
Chang, Y. P. (2018). A Study of EFL college students’ selfhandicapping and English performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2(2), 2006–2010.
Cocorada, E. (2016). Achievement emotions and performance among university students. Bulletin of the Transilvania University of Brasov Series VII. Social Sciences Law. 9(2), 119–128.
Crockett, L. J., Moilanen, K. L., Raffaelli, M., & Randall, B. A. (2016). Psychological profiles and adolescent adjustment: A person-centered approach. Development and Psychopathology. 18(1), 195–214.
Garnefski, N., Van- Der- Kommer, T., Kraaij, V., Teerds, J., Legerstee, J., & Tein, E. O. (2012). The Relationship between Cognitive Emotion Regulation Strategies and Emotional problems: Comparison between a clinical and a Non-clinical Sampel. Eur Journal Pers. 16(1), 403–420.
Garnefski, N., Van- Der- Kommer, T., Kraaij, V., Teerds, J., Legerstee, J., & Tein, E. O. (2002). The effect of burnout on engagement: An empirical study on tourism students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education. 9(1), 13–23.
Glaser-Zikuda, M., Stuchlíkova, I., & Janík T. (2013). Emotional aspects of learning and teaching: reviewing the field-discussing the issues. Orbis Scholae. 7(2), 7–22.
King, B., McInerney, D., Ganotice, F., & Vilarosa, J. (2015). Positive affect catalyzes academic engagement: Cross-sectional, longitudinal, and experimental evidence. Learning and Individual Differences. 39(2015), 64–72.
Maslach, C., & Qjakson, S. E. (1984). Burnout in organizational setting. Applied Social Psychology Annual. 5, 133–153.
Masalach, C., Schaufeil, W. B., & Liter, M. P. (2001). Job burnout. Annual Review of Psychology, 52, 397–422.
Midgly, C. (2000). Pattern of adaptive learning. University of Michigan. U.S.A.
Pekrun, R., Goetz, T., Frenzel, A. C., Barchfeld, P., Perry, R. P. (2011). Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). ContemporaryEducational Psychology. 36(1), 36–48.
Reeve, J. (2013). How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement. Journal of Educational Psychology. 105(3), 579–595.
Salmela- Aro, K., Kiuru, N., Pietikäinen, M., & Jokela, J. (2008). Does school matter? The role of school context in adolescents’ school- related burnout. European Psychologist. 13(1), 12–23.
Schaufeli, W. B., Martinez, I., Pinto, A. M., Salanova, M., & Bakker, A. (2002). Burnout and engagement in university students: A cross- national study. Journal of Cross-Cultural Psychology. 33(4), 464–481.
Steinunn, K. K., Gestsdottir, F., Birgisdottir, R., & Lerner, M. (2018). School engagement and intentional self-regulation: A reciprocal relation in adolescence. Journal of Adolescence. 64(5), 23–33.
Taris, T., Van Beek, W. I., & Schaufeli, W. B. (2010). Why do perfectionists have a higher burnout risk than other? The meditational effect of workaholism. Romanian Journal of Applied Psychology. 12(1): 1–7.
Wang, M. T., & Holcombe, R. (2010). Adolescents’ perceptions of school environment, engagement, and academic achievement in middle school. American Educational Research Journal. 47(1), 633–662.
Zhang, Y., Gan, Y., & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529–1540.