اسلامی، م. ع.، درتاج، ف.، سعدیپور، آ.، و دلاور، ع. (1395). مدلیابی علی اشتیاق تحصیلی برمبنای منابع شخصی و منابع اجتماعی در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی (فرهنگ مشاوره). 7(28)، 161-133.
اعرابیان، آ.، خداپناهی، م. ک.، حیدری، م.، و صالح صدقپور، ب. (1383). بررسی رابطۀ باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. روانشناسی. 32، 371-360.
براتی، س. (1376). بررسی رابطۀ خوداثربخشی، عزتنفس و خودپایی در میان دانشآموزان سوم دبیرستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران.
جوادی علمی، ل.، و اسدزاده، ح. (1398). مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان براساس کمکطلبی تحصیلی، تدریس تحولآفرین، حمایت اجتماعی با میانجیگری نقش سرزندگی تحصیلی. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی. 10(37)، 122-101.
خدایی، م.، صالحی، ک.، و محسنپور، م. (1394). نقش نیازهای اساسی روانشناختی در درگیری تحصیلی؛ با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پایۀ نهم. پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 6(3)، 235-219.
خروشی، پ.، نیلی، م. ر.، و عابدی، آ. (1393). رابطۀ اشتیاق عاطفی و شناختی یادگیری با خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان. دوماهنامۀ راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 7(4)، 233-230.
زینلی، ف.، و حقایق، س. ع. (1399). اثربخشی یادگیری مستقل بر پیشرفت تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانشآموزان دختر پایۀ هفتم شهر اصفهان. فصلنامۀ پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 11(3)، 207-222.
شیخالاسلامی، ع.، و کریمیانپور، غ. (1396). پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان براساس حمایت تحصیلی و جو روانی-اجتماعی کلاس. راهبردهای شناختی در یادگیری. 6(10)، 95-11.
صفری، ه.، جناآبادی، ح.، سلمآبادی، م.، و عباسی، آ. (1394). پیشبینی اشتیاق تحصیلی براساس هوش معنوی و سرسختی روانشناختی. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 8(9)، 12-7.
عباسی، م.، درگاهی، ش.، پیرانی، ذ.، و بنیادی، ف. (1395). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشجویان. آموزش در علوم پزشکی. 15، 169-160.
عباسی، م.، پیرانی، ذ.، رزمجویی، ل.، و بنیادی، ف. (1394). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیشبینی اشتیاق رفتاری دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 8(5)، 300-295.
کولهمرز، م. ج. (1396). نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری. 5(8)، 182-159.
نیرومند، ع. ب. (1397). رابطۀ هیجانهای تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی و تابآوری تحصیلی با اشتیاق تحصیلی دانشآموزان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه محقق اردبیلی.
منصوری، ب. (1380). هنجاریابی پرسشنامۀ هوش هیجانی سیبریاشرینگ در بین دانشجویانکارشناسیارشد دانشگاههای تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
References
Archambault, I., Janosz, M., Fallu, J. S., & Pagani, L. S. (2009). Student Engagement and Its Relationship with Early High School Dropout. Journal of Adolescence. 32(3), 651–670.
Barkley, E. F. (2010). Student Engagement Techniques: A Handbook for College Faculty. 1st Ed. New Jersey: Jossey-Bass.
Bandura, A. (2003). Cultivating Competence, Self-Efficacy, and Intrinsic Interest through Proximal Self-Motivation. Journal of Personality and Social Psychology. 41(3), 586–598.
Bar-On, R. (1997). BarOn Emotional Quotient Inventory: Technical Manual. Toronto: Multi-Health Systems.
Butler, D. L., & Winne, P. H. (1995). Feedback and Self-Regulated Learning: A Theoretical Synthesis. Review of Educational Research. 65(3), 245–281.
Brearli, H. (2007). Critical Thinking Assessment Predicts Real-World Outcomes of Critical Thinking. Applied Cognitive Psychology. 26(5), 721–729.
Campbell, M. (2009). Validation of the Falls Efficacy Scale and Falls Efficacy Scale International in Geriatric Patients with and without Cognitive Impairment: Results of Self-Report and Interview-Based Questionnaires. Gerontology. 56(2), 190–199.
Stevens, J. P. (2002). Applied Multivariate Statistics for the Social Sciences. 4th Ed. Lawrence Erlbaum Associates Inc: New Jersey.
Kadima, P. A., Damen, W., Vorschoiz, P., & Boizh, N. (2015). The Formation of Academic Self-Concept in Elementary Education: A Unifying Model for External and Internal Comparisons. Contemporary Educational Psychology. 41(1), 124–132.
Wang, M. T., & Eskil, R. (2013). Adolescents’ Perceptions of Classroom Environment, School Engagement, and Academic Achievement. American Educational Research Journal. 47(3), 633–662.
Cole, J., Logan, T. K., & Walker, R. (2011). Social Exclusion, Personal Control, Self-Regulation, and Stress among Substance Abuse Treatment Clients. Drug and Alcohol Dependence. 113(1), 13–20.
Cui, G., Yaoa, M., & Zhang, X. (2017). Can Nursing Students’ Perceived Teacher Enthusiasm Dampen their Class Related Boredom during Theoretical Lessons? A Cross-Sectional Study among Chinese Nursing Students. Nurse Education Today. 53, 29–33.
Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School Engagement: Potential of the Concept, State of the Evidence. Review of Educational Research. 74(1), 59–109.
Gallahue, D. L., & Ozmun, J. C. (2016). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. McGraw-Hill Humanities, Social Sciences & World Languages.
Karabenick, S. A. (2004). Perceived Achievement Goal Structure and College Student Help Seeking. Journal of Educational Psychology. 96(3), 569–581.
Keller, M., Hoy, A.W., Goetz, T., & Frenzel, A. (2016). Teacher Enthusiasm: Reviewing and Redefining a Complex Construct. Educational Psychology Review. 28(4), 743–769.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement.30, 607–610.
Sherer, M., & Maddux, J. (1982). The Self-Efficacy Scale: Construction and Validation. Psychological Reports. 51, 663–671.
Martin, A., & Marsh, H. (2008). Academic Buoyancy: Towards an Understanding of Students’ Everyday Academic Resilience. Journal of School Psychology. 46, 53–83.
Maslaka, M. A., Kim, J., & McLoughlin, A. S. (2018). Educational Engagement in China: A Case from the Northwest. International Journal of Educational Development. 30(3), 254–262.
Mayer, J. D., & Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence? In: Salovey, P., Sluyter, D (Eds.), Emotional Development and Emotional Intelligence: Educational Implications. New York: Basic Books.
Gutman, L. M., & Schoon, I. (2018). Emotional Engagement, Educational Aspirations, and Their Association during Secondary School. Journal of Adolescence. 67, 109–119.
Pekrun, R. (2006). The Control-Value Theory of Achievement Emotions: Assumptions, Corollaries, and Implications for Educational Research and Practice. Educational Psychology Review. 18, 315–341.
Pintrich, P. R. (1999). The Role of Motivation in Promoting and Sustaining Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research. 31(6), 459–470.
Prentice, C., Ma, E., & Wong, I. A. (2019). Performance Driven Outcomes—the Case of Frontline Employees in the Hospitality Sector. Journal of Hospitality Marketing & Management. 28(1), 101–123.
Salmela-Aro, K. (2015). Shool Burnout and Engagement: Lessons from a
Longitudinal Study in Finland. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 21, 59–64.
Tuominen-Sioni, H., & Salmela-Aro, K. (2014). Schoolwork Engagement and Burnout among Finnish High School Students and Young Adults: Profiles, Progressions, and Educational Outcomes. Developmental Psychology. 50(3), 649–662.
Walker, K., & Pearce, M. (2014). Student Engagement in One-Shot Library Instruction. The Journal of Academic Librarianship. 40(3-4), 281–290.
Wan, Y. K. P. (2010). Exploratory Assessment of the Macao Casino Dealers’ Job Perceptions. International Journal of Hospitality Management. 29(1), 62–71.
Wang, M. T., Willet, J. B., & Eccles, J. (2011). The Assessment of School Engagement: Examining Dimensionality and Measurement Invariance by Gender and Race/Ethnicity. Journal of School Psychology. 49(4), 465–480.
Zhou, H., Liu, M., & Zeng, J. (2018). Selection of Nursing Teaching Strategies in Mainland China: A Questionnaire Survey. Nurse Education Today. 39, 147–151.