استوار، ص.، و رضویه، ا. (1382). بررسی ویژگیهای روانسنجی اضطراب اجتماعی برای نوجوانان (SASS-A) جهت استفاده در ایران. پنجمین همایش سراسری بهداشت روانی کودکان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زنجان. 18-16 مهر، تهران، ایران.
تمناییفر، م. (1392). پیشبینی اضطراب اجتماعی براساس ابراز وجود و خودکارآمدی در دانش آموزان شهرستان کاشان. فصلنامۀ خانواده و پژوهش. 9(4)، 118-95.
تمناییفر، م. ر.، و صنعتکارفر، م. (1395). تبیین اضطراب اجتماعی براساس سبکهای مقابلهای و سبکهای دلبستگی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه کاشان.
حسنی، ج. (1389). خصوصیات روانسنجی پرسشنامۀ نظمجویی شناختی هیجان. مجلۀ روانشناختی بالینی. 3(7)، 84-73.
خواجه، ل.، و حسینچاری، م. (1390). بررسی رابطه اضطراب اجتماعی و جو روانی-اجتماعی کلاس با خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دورۀ راهنمایی. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 7(20)، 153-131.
خیر، م.، استوار، ص.، لطیفیان، م.، و تقوی، م. ر. (1387). اثر واسطهای توجه متمرکز بر خود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیریهای داوری. مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی. 14(1)، 32-24.
رحیمیان بوگر، ا. (1383). بررسی رابطۀ رضایت شغلی، استرس شغلی، جهتگیری به کار و درگیری به کار با کسبوکار با سبکهای دلبستگی به بزرگسالان در پرستاران بیمارستانهای دولتی شهر اصفهان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه اصفهان.
سادوک، و.، سادوک، ج.، و روئیز، پ. (1396). خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک. ترجمۀ مهدی گنجی. تهران: نشر سالاوان.
شافعی، ا.، شهورانی، م.، و شاهیارانی، س. (1393). مقایسۀ طرحوارههای ناسازگار اولیه در نوجوانان نرمال و نوجوانان مبتلا به اضطراب اجتماعی. دومین همایش بینالمللی اضطراب. 3-1 مهر، تهران، ایران.
فیروزی، م.، بشارت، م. ع.، و سوری، ز. (1397). اثر پیشبینی کنندگی سبکهای دلبستگی بر خودکارآمدی و پذیرش درد بیماران مبتلا به درد مزمن. فصلنامۀ بیهوشی و درد. 8(3)، 67-55.
کهرزایی، ف.، و بامدادی، ن. (1396). نقش سبکهای دلبستگی به والدین و همسالان در پیشبینی خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان. فصلنامۀ مطالعات روانشناسی تربیتی. 14(27)، 220-207.
گلدوز خیاط، ن.، و رنجبر کهن، ز. (1393). رابطۀ بین سبکهای دلبستگی و تنظیم شناختی-هیجانی کودکان و نوجوانان. چشمانداز امین در روانشناسی کاربردی. 1(2)، 19-14.
گلمحمدی، ح. (1390). رابطۀ بین سبکهای دلبستگی و شیوههای فرزندپروری ادراکشده با خودکارآمدی دانشآموزان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدی، ش.، و نشاطدوست، ح. ط. (1396). رابطۀ ابعاد تنظیم هیجان و طرحوارههای ناسازگار اولیه با اضطراب اجتماعی در زنان متأهل شهر اصفهان. فصلنامۀ سلامت جامعه. 11(1)، 68-59.
نادرزاده، ه.، صالحی، م.، جعفری روشن، م.، و کوچک انتظار، ر. (1398). مدلیابی معادلات ساختاری رابطۀ علائم اضطراب اجتماعی براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و تحریفهای شناختی در نوجوانان. فصلنامۀ پژوهش در سلامت روانشناختی. 13(1)، 57-40.
هاشمی، ت.، احمدبیگی، ن.، پرواز، س.، و کریمی شهابی، ر. (1394). نقش سبک دلبستگی در اضطراب اجتماعی با توجه به اثرات میانجی عزتنفس. مجلۀ دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، 22(1)، 66-47.
یوسفی کلهخانه، ز.، هاشمی نصرتآباد، ت.، و علیلو، م. م. (1396). نقش سیستمهای مغزی-رفتاری و تجربیات استرسزا در نشانههای اختلال اضطراب اجتماعی. مجلۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 11(44)، 88-77.
Afram, A., & Kashdan, T. B. (2015). Coping with rejection concerns in romantic relationships. An experimental investigation of social anxiety and risk regulation. Journal of Contextual Behavioral Science, 4(3), 151-156.
Alkozier, A., Creswell, C., Cooper, P. J., & Allen, J. B. (2015). Autonomic arousal in childhood anxiety disorders: Associations with state anxiety and social anxiety disorder. Journal of Affective Disorders, 175(3), 25-33.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th Ed.). American Psychiatric Publishing, Arlington.
Bandura, A. (1999). Aggression: A social learning analysis. Englewood Cliffs: Prentice Hill.
Blalock, D. K., Kashdan, T.B., & Farmer, A.S. (2016). Trait daily emotion regulation in social anxiety therapy and research. Cognitive Behavior Therapy, 40(3), 416-425.
Bowlby, J. (1973). Attachment and loss, Vol.2. Separation, Anxiety and danger. New York: Basic Books.
Brockman, R., parker, P., Ciarrochi, J., & Kashdan. T.B. (2016). Emotion regulation strategies in daily life: mindfulness, cognitive reappraisal and emotion suppression. Journal of Cognitive Behavior Therapy, 46(2), 1-23.
Brumario, L. E., & Kerns, K. A. (2008). Mother- Child attachment and social anxiety symptoms in middle childhood. Journal of Applied Development Psychology, 29(5), 393-402.
Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Pastorelli, C., & Cervone, D. (2004). The contributions of self- efficacy beliefs to psychosocial outcomes in adolescence: Predicting beyond global disposition tendencies. Personality and Individual Differences, 37(4), 751-763.
Collins, N. L., & Read, S. (1990). Adult attachment working models and relationship quality in dating couples. Journal of Personality and Social Psychology, 58(4), 644-663.
Derogatis, L. R. (1994). SCL-90-R: Symptom checklist -90-R. National computer system. United States of America. 27, 32-45.
Gaudiano, B. A., & Herbert, J. D. (2003). Preliminary psychometric evaluation of new self-efficacy scale and its relationship to treatment outcome in social anxiety disorder. Cognitive Therapy and Research, 27(5), 537-555.
Gaudiano, B. A., & Herbert, J. D. (2006). Self- efficacy for social situations in adolescents with generalized social anxiety disorder. Behavioral and Cognitive Psychotherapy, 35(02), 209-223.
Gilliland, R., Blue Star, J., Hasen, B., & Carpenter, B. (2015). Relationship attachment styles in a sample of hypersexual patients. Journal of Sex and Marital Therapy, 41(6), 581-592.
Granefski, N., & Krajj, V. (2006). Relationship between cognitive emotion strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific samples. Pers Individ Diff, 40(8), 1659-1669.
Hazan, C., & Shaver, P. (1987). Romantic love conceptualized as an attachment process. Journal of Personality and Social Psychology, 52(3), 511-524.
Jazaieri, H., Morrison, A. S., Goldin, P. R., & Gross, J. J. (2015). The role of emotion and emotion regulation in social anxiety disorder. Cur Psychology Rep, 17(1). 1-9.
Juretic, J. (2018). Quality of close relationships and emotional regarding social anxiety. Psychiatria Panubina, 13(4), 441-451.
Kassel, J. D., Wardle, M., & Robber, J. E. (2007). Adult attachment security and college student substance use. Addict Behave, 32(6), 1164-1176.
Kogut, E. (2016). Adult attachment styles, self-efficacy and causal attribution style for achievement- related failures. Journal of Learning and Individual Differences, 50, 64-72.
Kurland, R. M., & Siegle, H. I. (2016). Attachment and academic classroom behavior: self- efficacy and procrastination as moderators on the influence of attachment on academic success. Article in Psychology, 07(08), 1061-1074.
La Greca, A. M., & Lopez, N. (1998). Social anxiety among adolescents: Linkage with peer relations and friendship. Journal of Clinical Child Psychology. 26(4), 83-94.
Manning, R. D. C., & Taylor, P. J. (2017). A systematic review if adult attachment and social anxiety. Journal of Affective Disorders, 211(5), 44-59.
O'Day, E. B., Morrison, A., Goldin. P. R., Gross, J. J., & Heimberg, R. G. (2019). Social anxiety, Loneliness and the moderating role of emotion regulation. Journal of Social and Clinical Psychology, 38(9), 751-773.
Nislen, S. K., Lonfeldt, N., Taylor, B.W., Hageman, I., Vangkilde, S., & Daniel, S.I.F. (2017). Adult attachment style and anxiety- the mediating role of emotion regulation. Journal of Affective Disorders, 218, 253-259.
Pamer-Sackl, P., Jahn, R., Erkilic-Ozlu, Z., Pollak, E, Ohmann, S., Schwarzenberg, J., Plener, P., & Kalayci, T. (2019). Social anxiety disorder and emotion regulation problems in adolescents. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 13(1), 13-37.
Pascuzzo, E., Moss, E., & Cyr, C. (2015). Attachment and emption regulation strategies in predicting adult psychopathology. Article in SAGE Open, 5(3), 1-15.
Potthoff, S., Garnefski, N., Miklosi, M., & Ubbiali, A. (2016). Cognitive emotion regulation and psychopathology across cultures: A comparison between six European countries. Personality and Individual Differences, 98(3), 218-224.
Rababah, M. M. (2016). Social self- efficacy and its relationship with both depression and anxiety. Stress among a sample of Javara university students. Journal of Education and Practice, 7(35), 84-89.
Ranjbaran, R., Reyshahri, A.P., Saghai Pourseifi, M., & Javadi, N. (2016). The pattern to predict social phobia based on social self- efficacy, shyness and coping style in the secondary school students. International Journal of Medical Research and Health Science, 5(9), 275-281.
Read, D.L., Clark, G., Rock, A., & Coventry, W.L. (2018). Adult attachment and social anxiety: The mediating role of emotion regulation strategies. School behavioral, cognitive and social sciences university of New England, Armidale, NSW, Australia.
Rudy, B. M., & Matthews, R. A. (2014). Cognitive indicators of social anxiety n youth: A structural evaluation analysis. Journal of Behavioral Therapy, 1(45), 116-125.
Van vlierberghe, L., Breat, C., Bosmans, G., Roseel, Y., & Bogels, S. (2010). Maladaptive schemas and psychopathology in adolescence: On the utility of Young's schema theory in youth. Cogn Ther Res, 34(4), 316-32.
Vatan, S., & Pellitteri, J. (2016). The relationship between attachment styles, emotion regulation and psychopathology symptoms in Turkish and American students. Psychology Research, 6(1), 14-23.