قرآن کریم، ترجمۀ الهی قمشهای، قم-اجود، دارالقرآن کریم، 1391.
ابافت شلمزاری، م.، و قربانی، مریم. (1397). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای همدلی بر بهبود قضاوت اخلاقی دانشآموزان. فصلنامۀ ایدههای نوین روانشناسی. 2(6)، 9-1.
ابراهیمی، ط.، اصلیپور، ط.، و خسروجاوید، م. (1398). تأثیر بازیدرمانی گروهی بر رفتارهای پرخاشگرانه و مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی. فصلنامۀ سلامت روان کودک. 2(6)، 52-40.
امینی، ش. (1396). تأثیر بازیهای مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان. کنگرۀ انجمن روانشناسی ایران. 1(12)، 261-257.
انگجی، ل.، و عسگری، ع. (۱۳۸۵). بازی و تأثیر آن بر رشد کودک، چاپ اول، تهران: انتشارات طراحان ایماژ.
بیات، م.، و بیات، م. (1395). روانشناسی محیطی و بررسی تأثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان. دومین کنفرانس بین المللی تحقیقات در عمران،معماری و شهرسازی و محیط زیست پایدار،13 خرداد 1395، استانبول، ترکیه.
پریرخ، م.، و نادری، م.، و آقامحمدیان شعرباف، ح. (1392). چگونه وبسایتها اجتماعیشدن کودکان را تسهیل میکنند؟ رویکردی پیاژهای. پژوهشنامۀ کتابداری و اطلاعرسانی. 5(2)، 205-182.
جعفری، ا.، رحمانی، ه.، و امیری مجد، م. (1395). پیشبینی قضاوت اخلاقی در دانشآموزان دختر مدارس ابتدایی عادی و تیزهوش براساس ارزشهای شخصی-خانوادگی و خودپنداره. فصلنامۀ پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 2(6)، 80-65.
جعفریان، م. (1398). رشد معنوی و اخلاقی در دوران کودکی و تأثیر آن در بزرگسالی: یک مقالۀ مروری. فصلنامۀ علمی-ترویجی در حوزۀ اخلاق. 36(58)، 97-73.
حسنی، م. (1395). بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دورۀ ابتدایی. فصلنامۀ علمی-پژوهشی تربیت اسلامی. 11(22)، 28-1.
خاکپور، م.، و مهرآفرید، م. (1391). قضاوت اخلاقی کودکان پیشدبستانی پنج و ششساله. تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 3(1)، 14-1.
خدام، ح.، مدانلو، م.، ضیایی، ط.، و کشتکار، ع. ع. (1388). اختلالات رفتاری و برخی عوامل مرتبط با آن در کودکان سن مدرسۀ شهر گرگان. پژوهش پرستاری، 14، 37-29.
دوران، ب. و فتحی آشیانی، ع. (1397). مقایسۀ نظامنامۀ اخلاق حرفهای روانشناسان در کشورهای ایران، آمریکا، کانادا، بریتانیا و استرالیا. مجلۀ روانشناسی. 22(4)، 412-396.
رضایی، ز.، حجازی، ا.، و کارشکی، ح. (1399). نقش تعدیلکنندگی همدلی در رابطۀ بین قضاوت اخلاقی و رفتار اخلاقی در دانشآموزان. مجلۀ روانشناسی. 24(2)، 183-167.
رضایی، م.، و حسینینسب، د. (1396). اثربخشی نمایش عروسکی بر مهارتهای اجتماعی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی شهرستان مراغه. نشریۀ علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی. 40(10)، 26-13.
زادشیر، ف.، استکی، م.، و امامیپور، س. (1388). مقایسۀ قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانشآموزان دبستانهای غیرانتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوۀ حفظ با معانی با غیرانتفاعی عادی. مجلۀ روانشناسی کاربردی. 2(10)، 47-25.
ساویز، م.، حجازی، ا.، افروز، غ.، و صالحی، ک. (1399). مفهوم اخلاق از دیدگاه نوجوانان ایرانی: یک مطالعۀ پدیدارشناسی. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 130(16)، 117-56.
شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامۀ درسی ملی. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
عبدالمالکی، ص.، و آرمند، م. (1395). مفهوم بازی و انواع آن در کلاس: دیدگاه مربیان مهدکودک و پیشدبستانهای شهر تهران. فصلنامۀ مطالعات پیشدبستان و دبستان. 2(6)، 85-59.
غیاثیزاده، م. (1391). رابطۀ سلامت روان و عملکرد تحصیلی با رشد قضاوت اخلاقی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه. زن و فرهنگ. 3(10)، 122-111.
کوشان، م.، و بهنام وشانی، ح. (1380). بررسی شیوع برخی اختلالات رفتاری و عوامل خانوادگی مؤثر در کودکان دبستانی شهر سبزوار. مجلۀ اسرار. 8(4)، 46-39.
مامی، ش.، و امیریان، ک. (1395). تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانشآموزان. فصلنامۀ آموزش و ارزشیابی. 9(36)، 92-75.
میرزایی، پ.، و قمری، س. (1399). اثربخشی بازیهای گروهی، قصهگویی نمایش خلاق بر کاهش اضطراب دانشآموزان پسر دورۀ ابتدایی شهر تهران. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 1(29)، 78-69.
نویدیان، ا.، واحدی، ش.، فتحی آذر، ا.، و بدری، ر. (1398). تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان با استفاده از داستانهای بومی در رشد اخلاقی دانشآموزان ابتدایی. فصلنامۀ تدریسپژوهی. 7(3)، 91-74.
یادگاری، م.، صالحی، ک.، و سجادیه، ن. (1398). ارائۀ نظریۀ دادهبنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطۀ شهر تهران. فصلنامۀ مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. 2(11)، 186-147.
یعقوبی، ا.، و بیات، ط. (1395). تأثیر آموزش حالات ذهنی بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایۀ پنجم ابتدایی. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 12(42)، 187-173.
Ahloy-Dallaire, J., Espinosa, J., & Mason, G. (2018). Play and optimal welfare: Does play indicate the presence of positive affective states? Behavioral Processes, 156(11), 3-15.
Clarkson, E. (2021). Moral behavior in games: A review and call for additional research. New Ideas in Psychology, 64
Eisenberg, N., Zhou, Q., & Koller, S. (2001). Brazilian adolescents' prosocial moral judgment and behavior: Relations to sympathy, perspective taking, gender‐role orientation, and demographic characteristics. Child Development, 72(2), 518-534.
Emre, Y. (2021). The Effect of Educational Game Method on Learning Achievements of Seventh-Grade Students with Different Learning Styles. Science Education International. 32(2), 88-95.
Fernandes, R. (2019). The Kansei of Play: Group Games Effects on Children's Affective Impressions and Cooperative Motivations. International Journal of Affective Engineering, 19(3), 245-257.
Hakam, K. A., Fitriya, R., Nurbayani, S., & Wismaliya, R. (2020). Moral Dilemma Stories in Football Games to Develop Moral Judgment in Elementary School Students. In 4th International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education, 1-4.
Hooshyar, D., Pedaste, M., Yang, Y., Malva, L., Hwang, G.J., Wang, M., Lim, H. & Delev, D. (2021). From gaming to computational thinking: An adaptive educational computer game-based learning approach. Journal of Educational Computing Research, 59(3), 383-409.
Kenanoglu, D., & Duran, M. (2021). The Effect of Traditional Games on the Language Development of Pre-School Children in Pre-School Education. Asian Journal of Education and Training, 7(1), 74-81.
Kumar, S. (2017). Moral Judgement of B.ED student teachers in relation to their social maturity. International Journal of Research-Granthaa, 5(9), 250-265.
Lyons, S. (2018). Benefits of Cooperative Games for Young Children. Playthings that Nurture the Spirit of Cooperation.
Proios, M., & Proios, I. (2017). The Influence of Religiosity on Moral Judgment in Sport. Social Sciences, 6(1), 2-16.
Tsung-Y, C., Martin, K-C., Yeh., & Yu-Lun, L. (2021). The Impact of Game Playing on Students' Reasoning Ability, Varying According to Their Cognitive Style. Educational Technology & Society, 24(3), 29-43.
Yildirim, Z., & Baran, M. (2021). A Comparative Analysis of the Effect of Physical Activity Games and Digital Games on 9th Grade Students' Achievement in Physics. Education and Information Technologies, 26(1), 543-563.