اسدی، ح.، حسینی رضی، ث.، و جلیلی، پ. (1391). پیشبینی خطر خودکشی دانشجویان براساس اعتقادات مذهبی، حمایت اجتماعی، راهبردهای مقابلهای و سلامت عمومی. فصلنامۀ روانشناسی کاربردی. 6(4)، 101-87.
انجمن روانپزشکی آمریکا (1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. ترجمۀ یحیی سیدمحمدی. تهران: انتشارات روان.
آفتاب، ر. (1395). نقش میانجیگر دشواریهای بینفردی در رابطۀ بین اجتناب تجربی با افسردگی و اضطراب. فصلنامۀ روانشناسی کاربردی. 10(4)، 542-523.
آقایوسفی، ع. ر.، اورکی، م.، زارع، م.، و ایمانی، س. (1392). اثربخشی ذهنآگاهی بر کاهش استرس، اضطراب و افسردگی در سوءمصرفکنندگان مواد. فصلنامۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 7(27)، 26-17.
پسندیده، ر.، و ابوالمعالی الحسینی، خ. (1395). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر افزایش بهزیستی. فصلنامۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 11(41)، 16-7.
جلالی، د.، آقایی، ا.، طالبی، ه.، و مظاهری، م. ع. (1394). مقایسۀ اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بومیشده و آموزش شناختی رفتاری بر نگرشهای ناکارآمد و عواطف شغلی کارکنان. فصلنامۀ پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری. 5(1)، 20-1.
داودوندی، م.، نوابینژاد، ش.، و لطفی کاشانی، ف. (1390). اثربخشی آموزش گروهی شناختی-رفتاری در کاهش علائم جسمانی سندرم پیش از قاعدگی. فصلنامۀ علوم پزشکی. 21(2)، 120-114.
دلآرا، م.، غفرانیپور، ف.، آزاد فلاح، پ.، طوافیان، ص.، کاظمنژاد، ا.، و کوشکی، م. (1390). طراحی و روانسنجی مقیاس سنجش سندرم قبل از قاعدگی در نوجوانان دبیرستانی شهرستان سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 3(4)، 62-55.
دهستانی، م. (1394). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر افسردگی، اضطراب و افسردگی دانشآموزان دختر. فصلنامۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 10(37)، 56-47.
دهقانی، م.، اسماعیلیان، ن.، اکبری، ف.، حسنوند، م.، نیکمنش، ا. (1393). بررسی ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی پرسشنامۀ پنجوجهی ذهنآگاهی. مجلۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 9(33)، 87-77.
شیتز، م. گ. (1392). رفتاردرمانی دیالکتیکی برای تنظیم هیجانها و رفتارهای ناشی از آن. ترجمۀ شیرین ایزدی و مهناز غیاثی. تهران: ارجمند.
شیدایی اقدم، ش.، و فاطمیپور، ح. ر. (1396). تأثیر آموزش توجهآگاهی بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. مجلۀ اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 12(45)، 76-67.
قربانی، ن. (1392). من به روایت من. تهران: انتشارات بینش نو.
مروتی شریفآباد.، م. ع.، کریمیان کاکلکی، ز.، بکایی، م.، الجناب، ب.، گراپلو، س.، و متقی، ب. (1393). بررسی فراوانی تظاهرات بالینی نشانگان قبل از قاعدگی در زنان متأهل جوان شهر یزد. سلامت جامعه. 8(3)، 53-45.
نادری، ی.، پرهون، ه.، حسنی، ج.، و صناعی، ه. (1394). اثربخشی ذهنآگاهی بر راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان و اضطراب و افسردگی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی. مجلۀ روانشناسی کاربردی. 9(35)، 26-17.
هاشمی، ی.، طالعپسند، س.، و علوی، ک. (1393). ویژگیهای روانسنجی ابزار غربالگری نشانگان پیشقاعدگی در دانشجویان دختر دانشگاه سمنان. مجلۀ دانشکدۀ پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات). 20(2)، 96-82.
هومن ح. ع.، وطنخواه، ح. ر.، حاتمیکیا، ا.، و احمدی سرتختی، عمادالدین (1390). همترازسازی دو آزمون اضطراب کتل و اشپیلبرگر در دبیرستانهای شهر تهران. تحقیقات روانشناختی. 3(11).
Cattell, R. B., Scheier, I. H. (1963). Handbook for the IPAT Anxiety Scale Questionnaire. Institute for Personality & Ability Testing, Stanford University, California.
Chin, L. N., & Nambiar, S. (2017). Management of premenstrual syndrome. Obstetrics, Gynaecology & Reproductive Medicine, 27(1), 1-6.
Fassbinder, E., Schweiger, U., Martius, D., Brand-de Wilde, O., & Arntz, A. (2016). Emotion Regulation in Schema Therapy and Dialectical Behavior Therapy. Frontiers in Psychology, 7, 1373.
Feigenbaumi, J. (2008). Dialectical behavior therapy. Psychiatry, 7(3), 112-116.
Grecucci, A., Pappaianni, E., Siugzdaite, R., Theuninck, A., & Job, R. (2015). Mindful emotion regulation: Exploring the neurocognitive mechanisms behind mindfulness. BioMed Research International, 2015, Vol. 2015, Article ID 670724, pp. 9-43.
Haverkamp, G. L., Torensma, B., Vergouwen, A. C., & Honig, A. (2015). Psychological Distress in the Hospital Setting: A Comparison between Native Dutch and Immigrant Patients. PLoS One, 10(6), e0130961.
Hofmann, S. G., Sawyer, A. T., Witt, A. A., & Oh, D. (2010). The effect of mindfulness-based therapy on anxiety and depression: A meta-analytic review. Journal of consulting and clinical psychology, 78(2), 169-183.
Hölzel, B. K., Carmody, J., Vangel, M., Congleton, C., Yerramsetti, S. M., Gard, T., & Lazar, S. W. (2011). Mindfulness practice leads to increases in regional brain gray matter density. Psychiatry Research: Neuroimaging, 191(1), 36-43.
Jarosz, A. C., & El-Sohemy, A. (2019). Association between Vitamin D Status and Premenstrual Symptoms. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 119(1), 115-123.
Kabak-Zinn, J. (2012). Mindfulness for Beginners: Reclaiming the Present Moment and Your Life. Sounds True, University of Massachusetts, Massachusetts.
Kleinstäuber, M., Witthöft, M., & Hiller, W. (2012). Cognitive-behavioral and pharmacological interventions for premenstrual syndrome or premenstrual dysphoric disorder: a meta-analysis. Journal of Clinical Psychology in Medical Settings, 19(3), 308–319.
Ko, C. H., Long, C. Y., Chen, S. Y., Chen, I. J., Huang, T. H., & Yen, J. Y. (2013). Depression, irritability, and anxiety in women with premenstrual dysphoric disorder. International journal of psychiatry in medicine, 46(1), 39-55.
Lienhart, C. (2019). The relationship between mindfulness, self-compassion and body appreciation. EXPLORE. Journal of Science and Healing, 10, 193-195.
Linardon, J. (2019). Can acceptance, mindfulness, and self-compassion be learned by smartphone apps? A systematic and meta-analytic review of randomized controlled trials. Behavior Therapy (IF4.183), Pub Date: 2020-07-01.
Malinowski, A. S., Veselka, L., & Atkinson, B. E. (2017). An investigation of vulnerability factors for depression. Personality and Individual Differences, 107, 126-130.
Marchand, W. R. (2012). Mindfulness-based stress reduction, mindfulness-based cognitive therapy, and Zen meditation for depression, anxiety, pain, and psychological distress. Journal of Psychiatric Practice, 18(4), 233-252.
Michalak, J., Burg J., & Heidenreich T. (2012). Don’t forget your body: Mindfulness, embodiment, and the treatment of depression. Mindfulness, 3(3), 190-199.
Mohamadirizi, S., & Kordi, M. (2013). Association between menstruation signs and anxiety, depression, and stress in school girls in Mashhad in 2011-2012. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 18(5), 402-407.
Nillni, Y. I., Toufexis, D. J., & Rohan, K. J. (2011). Anxiety sensitivity, the menstrual cycle, and panic disorder: a putative neuroendocrine and psychological interaction. Clinical Psychology Review, 31(7), 1183-1191.
Rapkin, A. J. (2013). Premenstrual dysphoric disorder and severe premenstrual syndrome in adolescents. Pediatric Drugs. 15(3), 191-202.
Stonerock, G. L., Hoffman, B. M., Smith, P. J., & Blumenthal, J. A. (2015). Exercise as Treatment for Anxiety: Systematic Review and Analysis. Annals of Behavioral Medicine: A Publication of the Society of Behavioral Medicine, 49(4), 542-556.
Vollestad, J., Sivertsen, B., & Nielsen, G. H. (2011). Mindfulness-based stress reduction for patients with anxiety disorders: evaluation in a randomized controlled trial. Behavior Research and Therapy, 49(4), 281-288.
Wilson, J. M., Weiss, A., & Shook, N. J. (2020). Mindfulness, self-compassion, and savoring: Factors that explain the relation between perceived social support and well-being. Personality and Individual Differences, 152, 109568.
Yesildere Saglam, H., & Orsal, O. (2020). Effect of exercise on premenstrual symptoms: A systematic review. Complementary Therapies in Medicine, 48, 102-172.
Yonkers, K. A., & Simoni, M. K. (2018). Premenstrual disorders. American Journal of Obstetrics and Gynecology, 218(1), 68-74.