اسکندری پیلهرود، س.، نجفیانپور، ب.، و نژادمحمدنامقی، ع. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر عزتنفس و امید به زندگی نوجوانان 12 تا 17 سال بدسرپرست و بیسرپرست. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 20(2)، 33-24.
بیرامی، م.، موحدی، ی.، خرازی نوتاش، ه.، آلبرت، س. (1394). مقایسۀ پذیرش اجتماعی و سلامت عمومی در دانشجویان با و بدون اعتیاد به اینترنت. مجلۀ سلامت جامعه. 9(2)، 28-20.
پوررضوی، س.، و حافظیان، م. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 6(1)، 2648-4826.
پورسلمان، س.، اصغرنژاد فرید، ع. ا. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر مدیریت خشم و تابآوری نوجوانان. خانوادهدرمانی کاربردی. 1(2)، 124-105.
تاجآبادی، ز.، دهقانی، ف.، و صالحزاده، م. (1399). نقش چشمانداز زمانی و طرد همسالان در پیشبینی رفتارهای پرخطر نوجوانان شهر یزد. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران. 8(2)، 141-129.
ثمری، ع. ا.، و لعلیفاز، ا. (1384). مطالعۀ اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر استرس خانوادگی و پذیرش اجتماعی. فصلنامۀ اصول بهداشت روانی. 25(3)، 55-47.
دهقاننژاد، س.، حاجحسینی، م.، و اژهای، ج. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر سازگاری اجتماعی و سرمایۀ روانشناختی دختران نوجوان ناسازگار. روانشناسی مدرسه، 6(1)، 67-49.
سادات، س.، و واحدی، ش. (1398). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر بهزیستی ذهنی دانشآموزان. تفکر و کودک. 10(1)، 123-101.
صادقی، م.، و بیرانوند، ز. (1396). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی به شیوۀ گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظمدهی تحصیلی دانشآموزان دختر دورۀ اول متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری. 5(9)، 159-137.
صالح صدقپور، ب.، محمودیان، م.، و سلیمانیان، ح. ر. (1388). بررسی تأثیر آموزش آموزههای قرآنی بر بهبود پذیرش اجتماعی. فصلنامۀ تخصصی پژوهشهای میانرشتهای قرانی. 1(1)، 26-17.
صدری دمیرچی، ا.، و صمدیفرد، ح. ر. (1396). نقش همجوشی شناختی، ادراک تعامل اجتماعی و اجتناب شناختی در پیشبینی فرسودگی شغلی معلمان. دوفصلنامۀ شناخت اجتماعی. 6(2)، 104-88.
صفارحمیدی، ا.، حسینیان، س.، و زندیپور، ط. (1396). تأثیر آموزش مثبتاندیشی بر ادراک شایستگی و مهارتهای اجتماعی کودکان بیسرپرست و بدسرپرست. سلامت روان کودک. 4(1)، 23-13.
صفآرا، م.، و معظمآبادی، م. (1396). اثربخشی آموزش مثبتاندیشی بر کاهش زورگویی و افزایش استقلال عاطفی نوجوانان شهر طبس. مطالعات روانشناسی بالینی. 8(29)، 176-161.
ظروفی، م. (1392). بررسی رابطۀ پذیرش اجتماعی با مهارتهای اجتماعی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شبستر. مطالعات جامعهشناسی. 5(19)، 110-91.
عظیمی، د.، شریعتمدار، آ.، و نعیمی، ا. (1397). اثربخشی آموزش سرسختی روانشناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و پذیرش اجتماعی دانشآموزان. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی. 14(48)، 102-87.
گلمحمدنژاد بهرامی، غ.، و یوسفی سهزابی، غ. (1398). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع متوسطۀ شهر مهربان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 20(4)، 122-113.
گنجه، س. ع.، نامور، ه.، آقایوسفی، ع.، و نوابخش، م. (1399). تعیین کارکردهای اوقات فراغت در نوجوانان و جوانان و تأثیر عوامل روانشناختی بر آن. سلامت اجتماعی. 7(4)، 445-430.
مهرابیزاده هنرمند، م.، کریمنژاد، ف.، و رحیمی، ه. (1391). بررسی ارتباط خودکارآمدی و پذیرش اجتماعی با تیپ شخصیتی D در دانشجویان. فصلنامۀ رویش روانشناسی. 3(3)، 26-9.
هادیان، م. (1387). بررسی ارتباط ادراک اجتماعی و کنترل خشم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. روانشناسی عمومی. دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه پیامنور اصفهان، ایران.
یکانیزاد، ا.، گلمحمدنژاد بهرامی، غ.، و سلیماننژاد، ا. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر سرمایۀ روانشناختی و شادزیستی دانشآموزان. سلامت روان کودک. 5(4)، 147-135.
Alto, M., Handley, E., Rogosch, F., Cicchetti, D., & Toth, S. (2018). Maternal relationship quality and peer social acceptance as mediators between child maltreatment and adolescent depressive symptoms: Gender differences. Journal of Adolescence, 63(2), 19-28. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.adolescence.2017.12.004
Antonopoulou, K., Chaidemenou, A., & Kouvava, S. (2019). Peer Acceptance and Friendships among Primary School Pupils: Associations with Loneliness, Self Esteem and School Engagement. Educational Psychology in Practice, 35(3), 339-351.
Bekhet, A. K., & Garnier-Villarreal, M. (2020). Effects of Positive Thinking on Dementia Caregivers’ Burden and Care-Recipients’ Behavioral Problems. Western Journal of Nursing Research, 42(5), 231-237.
Boyer, B. P., Nelson, J. A., Holub, S. C. (2021). Sex differences in the relation between body mass index trajectories and adolescent social adjustment. Social Development, 213(36), 978-982.
Celano, C. M., Freedman, M. E., Harnedy, L. E., Park, E. R., Januzzi, J. L., Healy, B. C., Huffman, J. C. (2020). Feasibility and preliminary efficacy of a positive psychology-based intervention to promote health behaviors in heart failure: The REACH for Health study. Journal of Psychosomatic Research, 139(17), 110-115.
Chang, E. C. (2020). Perfectionism as a predictor of positive and negative psychological outcomes: Examining a mediation model in younger and older adults. Journal of Counselling Psychology, 47(9), 18-26.
Chen, J. M., & Hamilton, D. L. (2015). Understanding diversity: The importance of social acceptance. Personality and Social Psychology Bulletin, 41(4), 586-598.
Crowne, D. P., & Marlowe, D. (1960). A new scale of social desirability independent of psychopathology. Journal of Consulting Psychology, 24(4), 349–354.
Feragen, K. B., Kvalem, I. L., Rumsey, N., & Borge, A. I. H. (2010). Adolescents with and without a facial difference: The role of friendships and social acceptance in perceptions of appearance and emotional resilience. Body Image, 7(4), 271-279.
Fulk, B. M., Brigham, F. J., Lohman, D. A. (2018). Motivation and self regulation: a comparison of students with learning and behavior problems, Remedical and Special Education, 19(6), 300-30.
Glass, C. V. (1994). Where is the mind? Constructi- vist and sociocultural perspectives on learning, information age. Greenwich: Publishing, Inc.
Hanoum, M., Prestiana, D. I., Meylinda, A., Septiningtyas, D. T., & Puspitasari, S. (2021). Training on Positive Thinking and Self-Efficiency in Writing Thesis. The First International Conference on Government Education Management and Tourism. Bandung, Indonesia.
Hua, W., & Meiting, L. (2021). Dramaturgical perspective mediates the association between parenting by lying in childhood and adolescent depression and the protective role of parent-child attachment. Child Abuse & Neglect, 114(22), 1049-1054.
Hunt, D., & Randhawa, B. (2019). Personality factors and ability groups. Perceptual &Motor Skills, 50(8), 902–908.
Jones, C. M., & Foli, K. J. (2018). Maturity in Adolescents with Type 1 Diabetes Mellitus: A Concept Analysis. Journal of Pediatric Nursing, 42(10), 73-80.
Kobayashi, H. (2000). Standardization perception of social; interaction questionnaire in Japan. Japanese Journal of Grouping Psychotherapy Psychodrama, 23(2), 67-89.
Kwon, Y-S. (2019). The Effects of Positive Thinking and Stress on the Ability for Interpersonal Relationship in Nursing Students. Indian Journal of Public Health Research & Development, 10(11), 4349-4355.
Lee, W. K., & Joo, Y. S. (2020). Adolescent extracurricular activity participation: Associations with parenting stress, mother–adolescent closeness, and social skills. Children and Youth Services Review, 116(17), 105-109.
Pratikto, H., Ongkowidjojo, Y.A.C. (2021). Positive Thinking against Students’ Stress who are Active in Student Organization During the Pandemic. International Seminar of Multicultural Psychology, 13(8), 145-152.
Rezeppa, T., Okuno, H., Qasmieh, N., Racz, S. J., Borelli, J. L., & Reyes, A. (2021). Unfamiliar Untrained Observers’ Ratings of Adolescent Safety Behaviors Within Social Interactions with Unfamiliar Peer Confederates. Behavior Therapy, 52(3), 564-576.
Rice, F., Riglin, L., Lomax, T., Souter, E., Potter, R., Smith, D. J., Thapar, A. K., & Thapar, A. (2019). Adolescent and adult differences in major depression symptom profiles. Journal of Affective Disorders, 243(?), 175-181.
Rivera, E., Timperio, A., Loh, V., Deforche, B., & Veitch, J. (2021). Important park features for encouraging park visitation, physical activity and social interaction among adolescents: A conjoint analysis. Health & Place, 70(22), 1026-1029.
Sagmen, S. B., Yildizeli, S. O., Baykan, H., Ozdemir, M., & Ceyhan, B. (2020). The effects of anxiety and depression on asthma control and their association with strategies for coping with stress and social acceptance. Revue Française d'Allergologie, 60(5), 401-406.
Sârbescu, P., Rusu, S., & Costea, I. (2012). The Marlowe-Crowne social desirability scale in Romania: The development of a 13 item short form. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 3(2), 142-146.
Tal, A., & Kerret, D. (2020). Positive psychology as a strategy for promoting sustainable population policies. Heliyon, 6(4), 36-39.
Trent, E. S., Viana, A. G., Raines, E. M., Woodward, E. C., Storch, E. A., & Zvolensky, M. J. (2019). Parental threats and adolescent depression: The role of emotion dysregulation. Psychiatry Research, 276(33), 18-24.