دوره و شماره: دوره 13، شماره 4، 1401 
ارزیابی مدل رفتارهای پرخطر براساس سیستم‌های مغزی-رفتاری و ابعاد تاریک شخصیت با میانجی‌گری توانایی کنترل فکر در دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه

صفحه 1-17

10.22059/japr.2023.328357.643937

مهرنوش عابدین زاده؛ سیدعباس حقایق؛ زهره رییسی


واکاوی تجارب زیستۀ مربیان مناطق محروم در کارگاه آنلاین خلاقیت

صفحه 19-35

10.22059/japr.2023.344818.644304

افضل السادات حسینی؛ صادق کشاورزیان؛ سیده خدیجه امیریان؛ مینا نظامی


اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر سازگاری اجتماعی و رفتارهای خودمراقبتی بیماران قلبی با علائم افسردگی (پس از عمل جراحی قلب باز)

صفحه 37-52

10.22059/japr.2023.329491.643964

زهرا آذری قهفرخی؛ مجتبی انصاری شهیدی؛ مهران شاه زمانی؛ هادی فرهادی


اثر بازخورد بر جهت‌گیری هدف‌های پیشرفت دانش‌آموزان: تعامل بین مرجع مقایسه و کانون تنظیم

صفحه 53-70

10.22059/japr.2023.328083.643935

نرگس مجتهدی فر؛ سیاوش طالع پسند؛ اسحق رحیمیان بوگر


نقش واسطه‌ای فرایندهای خودنظم‌بخشی در رابطۀ استرس ادراک‌شده با افسردگی، شرم و گناه در دو گروه بیماران پسوریازیس و همراهان بیماران

صفحه 71-89

10.22059/japr.2023.346137.644326

فاطمه افصحی؛ نیما قربانی؛ رضا رستمی


طرحواره‌درمانی و درمان متمرکز بر شفقت و ارزیابی اثربخشی آن بر دلزدگی زناشویی زنان

صفحه 91-108

10.22059/japr.2023.329307.643954

فرناز عمادی فر؛ محمدحسین فلاح یخدانی؛ سعید وزیری یزدی؛ زهرا چابکی نژاد


رابطۀ سرمایه‌های روانی و اجتماعی با انواع بهزیستی: نقش واسطه‌ای معنای زندگی

صفحه 109-124

10.22059/japr.2023.348880.644384

عباس رحیمی نژاد؛ هادی بهرامی احسان؛ مهدی ایمانی زاده


اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری بهبودیافتگان کووید-19

صفحه 125-138

10.22059/japr.2023.328932.643948

مجتبی محمودی نودژ؛ آزیتا امیرفخرایی؛ عبدالوهاب سماوی


اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر نظریۀ عقلانی-هیجانی-رفتاری (REBT) بر ارتقای عزت‌نفس و کاهش فرسودگی شغلی در مردان شاغل متأهل

صفحه 139-155

10.22059/japr.2023.330116.643982

بهزاد عمرانی؛ مهدیه رحمانیان؛ مهناز علی اکبری دهکردی


پیش‌بینی تمایزی اعتیاد به پورنوگرافی: براساس احساس شرم و خودشیفتگی ناسالم

صفحه 157-172

10.22059/japr.2023.327531.643918

عاصم اسماعیلی؛ کیومرث فرحبخش؛ آسیه شریعتمدار


نقش میانجی ادراک اجتماعی در ارتباط بین تعامل مادر-کودک و مهارت‌های اجتماعی کودک از نظر مادران دارای کودک پیش‌دبستانی

صفحه 173-186

10.22059/japr.2023.331218.644011

یاسر رضاپور میرصالح؛ فهیمه کوهستانی؛ ندا عرفان


مدل پیش‌بینی اضطراب اجتماعی براساس کمال‌گرایی و خودکارآمدی اجتماعی با میانجی‌گری تحریف‌های شناختی در نوجوانان دختر و پسر

صفحه 187-202

10.22059/japr.2023.332120.644036

مژگان فاطمی؛ سعید بختیارپور؛ رضا پاشا؛ فریبا حافظی


اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری شناختی و عزت‌نفس زنان آسیب‌دیده از خیانت زناشویی

صفحه 203-216

10.22059/japr.2023.329770.643974

علی حسین زاده اسکویی؛ سحر صمدی کاشان؛ محمد صادق زمانی زارچی؛ رضوانه اسدی اسدآباد؛ مریم بختیاری


روایت‌پژوهی تجارب زیستۀ یک مشاور: بررسی اختلالات اضطراب در دانش‌آموزان دبیرستانی

صفحه 217-232

10.22059/japr.2023.340944.644221

مرضیه دهقانی؛ کریمه آزرمی بستان آباد


رهیافتی پدیدارشناسانه از ادراک معلمان از تاب‌آوری کودکان شهر تهران: یک مطالعۀ کیفی

صفحه 233-250

10.22059/japr.2023.338201.644181

محمد جوادی پور؛ کتایون مطیعی؛ رضوان حکیم زاده


مقایسۀ اثربخشی درمان‌های هیجان‌مدار و شناختی-رفتاری متمرکز بر آسیب بر تجارب هیجانی ناشی از طلاق والدین در نوجوانان

صفحه 251-267

10.22059/japr.2023.331947.644032

حمید حقیقی؛ عذرا اعتمادی؛ سیداحمد احمدی


تدوین الگوی مقابلۀ روان‌شناختی بر مبنای روان‌شناسی مثبت‌گرا و ارزیابی تأثیر آن بر تاب‌آوری افراد دارای اضطراب کووید-19

صفحه 269-285

10.22059/japr.2023.332139.644038

الهام خاکزاد؛ سیدعلی حسینی المدنی؛ رحیم حمیدی پور


تدوین بستۀ آموزش سرمایه‌های روان‌شناختی و ارزیابی اثربخشی آن بر تکانشگری و انعطاف‌پذیری روان‌شناختی دانش‌آموزان طلاق دارای اختلال رفتار برونی‌سازی‌شده

صفحه 287-303

10.22059/japr.2023.331368.644017

مهشید شعبانی؛ شهره قربان شیرودی؛ جواد خلعتبری


اثربخشی آموزش مثبت‌اندیشی بر پذیرش و تعامل اجتماعی نوجوانان دختر شهرستان سرپل ذهاب

صفحه 305-317

10.22059/japr.2023.328751.643945

جلال مولایی؛ مریم چرامی؛ طیبه شریفی؛ رضا احمدی