اسدی، ن. (1393). طراحی نظام مطلوب استعدادیابی ورزش بسیج ایران. طرح تحقیقاتی، پژوهشکدۀ تربیتبدنی و علوم ورزشی بسیج، تهران، ۶۳-۵۴.
اکبری، م.، و غفوریان، ف. ا. (۱۳۹۳). تحلیل دادههای کیفی با استفاده از نرمافزار اطلس تی. آی. چاپ اول. تهران: دانشگاه تهران.
رضایی، م. (1394). بررسی شیوههای شناسایی و آموزش استعدادهای درخشان در کشورهای ایران، آلمان و ژاپن. پایاننامۀ کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفۀ آموزش و پرورش. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ایران.
رضاییپور، م.، و مطهرینژاد، ح. (1394). مشاوره و اهمیت آن در راهنمایی شغلی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
اولین کنگرۀ علمی-پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی. جامعهشناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران. 4 آذر 1394، تهران.
https://civilica.com/doc/408261
روحی، م.، دهقانی، م.، و خطاط، م. (1402). شناسایی مؤلفههای تفکر محاسباتی در مهارتهای یادگیری دورۀ ابتدایی.
نشریۀ مطالعات آموزش و یادگیری.
15(1)، 45-16.
https://www.magiran.com/paper/2626525/
زیوری رحمان، م.، صالحی، ک.، خدایی، ا.، مقدمزاده، ع.، و حکیمزاده، ر. (1401). آسیبشناسی استعدادیابی تحصیلی در ایران (مروری ساختارمند بر ادبیات انجامشده در سه دهۀ اخیر).
مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. 12(39)، 140-103.
https://doi.org/10.22034/emes.2022.547411.2346
سرلک، ح. ا.، شاهسواری، م.، اوجاقی میرکوهی، ن.، و رحمانی، ط. (1394). بررسی و مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر انتخاب شغل و اهمیت مشاورۀ شغلی.
اولین کنفرانس بینالمللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسبوکار، صومعهسرا، 30 آبان 1394.
https://civilica.com/doc/396814
سیف، ع. ا. (1391). روانشناسی تربیتی. چاپ هشتم. تهران: دانشگاه پیام نور.
سیف نراقی، م.، و نادری، ع. (1380). اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان و روشهای اصلاح و ترمیم آن. چاپ چهارم. تهران: بدر.
شفیعآبادی، ع. (1392). راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی و نظریههای انتخاب شغل. چاپ بیستونهم. تهران: سمت.
طهماسبپور شفیعی، م.، رضوی، س. م. ح.، امیرنژاد، س.، دوستی پاشاکلائی، م.، و حسینی، س. ع. (1401). ارائۀ مدل استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان براساس مهارتهای روانتنی، شناختی، مقابلهای و روانی پایه
. مجله مطالعات ناتوانی. 12(3)، 8-1.
http://jdisabilstud.org/article-1-2371-fa.html
عطایی، ا.، و ترابی، ز. (1400). نقش مؤلفههای کالبدی محیط در خلاقیت و پویایی ذهنی کودکان (در فضای معماری مختص کودک ردۀ سنی 3 تا 6 سال).
دوفصلنامۀ اندیشۀ معماری. 5(10)، 162-150.
https://doi.org/10.30479/at.2020.12432.1416
گلشیرازی، ن.، صفاری، م.، نمازیزاده، م.، و نادی، م. ع. (1400). مطالعه تطبیقی باشگاههای بازی کودکان در ایران و کشورهای منتخب.
مطالعات مدیریت ورزشی. 13(70)، 259-219.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1590.html
مصطفایی، م. (1399). بیمصرف نیستی، راهنمای جامع کشف استعدادهای شما. چاپ اول. تهران: سخنوران.
میرسلیمی، م. ا. (1391). مقایسۀ باورهای معرفتشناختی و راهبردهای یادگیری در دانشآموزان تیزهوش و عادی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علوم تربیتی آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ایران.
نظری، ع. (1389). بررسی تطبیقی الگوهای جذب و آموزش کودکان تیزهوش در سه کشور استرالیا، ژاپن و ایران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد علوم تربیتی آموزش و پرورش تطبیقی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران.
References
Akbari, M., & Ghafourian, F. (2014). Qualitative data analysis using Atlas.ti software (1st Ed.). Tehran: Tehran University Press. (In Persian)
Asadi, N. (2013). Designing the ideal system for finding talent in Iran’s Basij sports. Research project, Basij Research Institute of Physical Education and Sports Sciences, Tehran, pp. 54-63. (In Persian)
Ataei, E., & Toraby, Z. (2021). The Role of Physical Components of Environment in Children's Morale and Mental Dynamics (In architecture space for children aged 3-6 years),
two-quarterly Journal of Architectural Thought, 5(10), 150-162.
https://doi.org/10.30479/at.2020.12432.1416 (In Persian)
Cho, S., Han, S., & Freeley, M. E. (2012).
Development of leadership of former and prospective science Olympians and general students: Examining contributions of personal characteristics and family processes.
Talent Development & Excellence, 4(2), 127-141.
http://www.david-dai.net/s/T_2012DaiSpeerschneider.pdf#page=43
Fermín-González, M., & Echenique-Arginzones, A. (2022). Early childhood education for sustainability: An assessment of the ERS-SDEC Scale (OMEP) in a comparative study of Chile–Venezuela.
International Journal of Early Childhood,
54(1), 93-118.
https://doi.org/10.1007/s13158-022-00315-0
Gardner, H. (1999). Intellignence Reframed. Multiple Intelligence for 21st. New York: Basic Books.
Goharrostami, H. R., Hajiaghapor, J., & Shafiei, SH. (2020). Investigation of the the talent development environment status of adolescent Boy Judokas in Premier League.
Quarterly Journal of Sport Development and Management, 9(2), 121-130.
https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4373 (In Persian)
Golshirazi, N., Saffari, M., Namazizadeh, M., & Nadi, M. (2020). Comparative Study of Children's Play Clubs in Iran and Selected Countries.
Sports Management Studies, 13(70), 219-259.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1590.html?lang=en (In Persian)
Guba, E. G. & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (pp. 105–117). Sage Publications, Inc.
https://psycnet.apa.org/record/1994-98625-005
Jarver, J. (1982). Do we need talent identification. Modern Athlete and Coch, 20(1), 7-8.
Kiewra, K. A. (2019).
Nurturing children's talents: A guide for parents. Bloomsbury Publishing USA. [
Link]
Lee, S. Y. (2021). Supportive Environments for Developing Talent 2. In The Social and Emotional Development of Gifted Children (pp. 191-204). Routledge.
Lemos, A. S. C., Magiolino, L. L. S., & Silva, D. N. H. (2022). Development and Personality: the role of the environment in early childhood.
Educação & Realidade,
47, e116926.
https://doi.org/10.1590/2175-6236116926vs02
Mirsalimi, M. (2011). Comparison of epistemological beliefs and learning strategies in gifted and normal students. Master's Thesis of Educational Sciences, Teaching Exceptional Children, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Iran. (In Persian)
Mohsenpour, M. (2011). Evaluation of qualitative data,
scientific-research quarterly of the student research committee of Sabzevar University of Medical Sciences and Health Services,
3-4(24), 50-55.
https://beyhagh.medsab.ac.ir/article_642.html?lang=en (In Persian)
Mun, R. U., Ezzani, M. D., & Yeung, G. (2021). Parent engagement in identifying and serving diverse gifted students: what is the role of leadership?
Journal of Advanced Academics,
32(4), 533-566.
https://doi.org/10.1177/1932202X211021836
Mustafaei, M. (2019). You are not useless, a comprehensive guide to discover your talents (1st Ed.). Tehran: Sokhanvaran Publishing House. (In Persian)
Nazari, A. (2010). A comparative study of the patterns of recruiting and educating gifted children in three countries: Australia, Japan and Iran. Master's thesis of educational sciences, comparative education, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran. (In Persian)
Paik, S. J., Kunisaki, L. T., Tran, V. Q., & Garcia, I. E. (2022). Talent development of artists and scientists: The importance of parental involvement and home factors. In
Relational Aspects of Parental Involvement to Support Educational Outcomes (pp. 287-310). Routledge.
https://doi.org/10.4324/9781003128434-19
Plucker, J. A., McWilliams, J., & Guo, J. (2021). Smart contexts for 21st-century talent development: Sociocultural approaches to gifted education. In
From giftedness to gifted education (pp. 227-248). Routledge.
https://doi.org/10.4324/9781003235262-10
Rath, T. (2007). StrengthsFinder 2.0 Hardcover. A New and Upgraded Edition of the Online Test from Gallup's Now Discover Your Strengths. Gallup Press.
Rezaei, M. (2014). Investigating the ways of identifying and training brilliant talents in Iran, Germany and Japan. Master’s thesis on History and Philosophy of Education, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Iran. (In Persian)
Rezaipour, M., & Motahrinejad, H. (2014). Counseling and its importance in career guidance, Scientific Association for the Development and Promotion of Basic Sciences and Techniques
, the first nationwide scientific research congress for the development and promotion of educational sciences and psychology, Sociology and social cultural sciences of Iran. Tehran, 25 Nov 2011.
https://civilica.com/doc/408261 (In Persian)
Rodríguez Naveiras, E., Verche Borges, E., Hernández Lastiri, P., Montero, R., & Borges del Rosal, M. D. Á. (2019
). Differences in working memory between gifted or talented students and community samples: A meta-analysis.
Psicothema, 31(3), 255-262.
https://doi.org/10.7334/psicothema2019.18
Sarlak, H., Shahsawari, M., Ojaghi Mirkohi, N., & Rahmani, T. (2014). Investigating and studying the influencing factors on job selection and the importance of career counseling,
The first international conference on accounting, management and innovation in business, Soemasera, 8/30/2014.
https://civilica.com/doc/396814 (In Persian)
Saunders, B., Sim, J., Kingstone, T., Baker, S., Waterfield, J., Bartlam, B., Burroughs, H., & Jinks, C. (2018). Saturation in qualitative research: exploring its conceptualization and operationalization.
Quality & quantity,
52(4), 1893–1907.
https://doi.org/10.1007/s11135-017-0574-8
Schroth, S. T., & Slade, M. L. (2021). Talent development: From theoretical conceptions to practical applications. In
Handbook for counselors serving students with gifts and talents (pp. 45-62). Routledge.
https://doi.org/10.4324/9781003235415-5
Seif Naraghi, M., & Naderi, E. (2001). Children with behavioral disorders and it's remediational approaches (4th Ed.). Tehran: Badr Publications. (In Persian)
Seyf, A A. (2011). Educational psychology (8th Ed.). Tehran: Payam-e Noor University. (In Persian)
Shafiabadi, A. (2012). Academic and career guidance and counseling and job selection theories. Tehran: Samt. (In Persian)
Tahmasabpour Shafiei, M., Razavi, S. M., Amirnjad, S., Doosti Pashakolaei, M., & Hosseini, S. E. (2022). Providing a sports talent identification model for children and adolescents based on mental-physical, cognitive, coping, and basic psychological skills.
Middle Estern Journal of Disability Studies,
12(3), 1-8.
http://jdisabilstud.org/article-1-2371-en.html (In Persian)
Tourón, J., & Freeman, J. (2018). Gifted education in Europe: Implications for policymakers and educators. In S. I. Pfeiffer, E. Shaunessy-Dedrick, & M. Foley-Nicpon (Eds.),
APA handbook of giftedness and talent (pp. 55–70). American Psychological Association.
https://doi.org/10.1037/0000038-004
United Nations (1992).
Rio declaration on environment and development. Report Of The United Nations Conference On Environment And Development (Rio De Janeiro, 3-14 June 1992).
Link
Weinhouse, D. (1998). Encouraging Potential in Young Children: A Guidebook for Parents. Hauppauge, NY: Barron's Educational Series.
Witte, A. L., Kiewra, K. A., Kasson, S. C., & Perry, K. R. (2015). Parenting Talent: A Qualitative Investigation of the Roles Parents Play in Talent Development.
Roeper Review,
37(2), 84–96.
https://doi.org/10.1080/02783193.2015.1008091
Yim, H. Y. B., & Ebbeck, M. (2016). Parental engagement in music with young children: a cross-cultural study. In
Multidisciplinary Research Perspectives in Education: Shared Experiences from Australia and China (pp. 93-104). Rotterdam: SensePublishers.
https://doi.org/10.1007/978-94-6300-615-6_12
Zivari Rahman, M., Salehi, K., Khodaie, E., Moghadamzadeh, A., & Hakimzadeh, R. (2022). Pathology ofacademic aptitude in Iran (a structured review of the literature conducted in the last three decades),
Educational Measurement and Evaluation Studies, 12(39), 103-140.
https://doi.org/10.22034/emes.2022.547411.2346 (In Persian)