دوره و شماره: دوره 15، شماره 4، دی 1403 
بررسی روابط ساختاری گرایش به اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری ناگویی هیجانی در دانشجویان

صفحه 1-18

10.22059/japr.2022.350255.644419

پوریا مقیمی؛ فروغ اسرافیلیان؛ حجت اله فراهانی


اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی نوجوان‌محور بر فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان با علائم اضطراب اجتماعی

صفحه 19-34

10.22059/japr.2024.344050.644292

ساناز سولاری؛ سید حمید آتش پور؛ نرگس کشتی آرای؛ علی مهداد


تأثیر درمان متمرکز بر شفقت بر علائم نفوذ، برانگیختگی و اجتناب در اختلال استرس پس از سانحه در پرستاران

صفحه 35-49

10.22059/japr.2024.346057.644321

میلاد محمدی؛ مسیب یارمحمدی؛ حسین محققی؛ غلامحسین فلاح نیا


بررسی اثربخشی برنامۀ توان‌بخشی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر انعطاف‌پذیری شناختی و تعامل اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به طیف اوتیسم

صفحه 51-68

10.22059/japr.2024.362805.644690

الهام شفیعی؛ سوگند قاسم زاده؛ علی اکبر ارجمندنیا؛ سعید حسن زاده؛ مسعود غلامعلی لواسانی


بررسی ارتباط سایتوکین‌های التهابی و عامل نورون‌زایی مشتق از مغز با کارکردهای شناختی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

صفحه 69-89

10.22059/japr.2024.99090

نرگس عرب مقدم؛ کریم عسگری؛ غلامرضا دریابر؛ مریم پورصادق فرد


مقایسۀ سرگردانی ذهن و تحریف‌های شناختی در دانشجویان دارای اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی با و بدون هرزه‌نگاری

صفحه 91-108

10.22059/japr.2022.350563.644431

سحر نصراللهی ولوجردی؛ عباس ابوالقاسمی؛ رضا سلطانی شال


ارتباط سطح فعالیت بدنی با سواد بدنی در کودکان اقوام ایرانی: یک مطالعۀ میان‌فرهنگی

صفحه 109-128

10.22059/japr.2023.347479.644353

مجید محمدی؛ محمود شیخ؛ داود حومنیان؛ حسن غرایاق زندی؛ مهرزاد حمیدی


مقایسۀ اثربخشی آموزش فراهیجانی والدمحور و بازی‌درمانی خانواده‌محور بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

صفحه 129-145

10.22059/japr.2022.347935.644375

زهرا محمدزاده؛ ملوک خادمی اشکذری؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی


اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی و هوش اخلاقی کودکان 9 تا 12 سال

صفحه 147-161

10.22059/japr.2024.344560.644301

زینب غدیری بیدهندی؛ سیدمحمود میرزمانی بافقی


اثربخشی آموزش رویکرد بین‌فردی فراشناختی بر نشخوار فکری و عزت‌نفس در زنان خیانت‌دیده

صفحه 163-180

10.22059/japr.2022.350120.644418

محمد محمدی‌پور؛ زهرا منتجبیان؛ سجاد محمدی‌پور


شناسایی عوامل غایت‌آفرین در تجربۀ زیستۀ تحصیلی مردان نخبۀ ایرانی: یک مطالعۀ کیفی

صفحه 181-198

10.22059/japr.2024.257587.644813

محمدرضا تقی زاده؛ منصوره حاج حسینی؛ الهه حجازی؛ کیوان صالحی


تحلیل تجارب زیستۀ مربیان و مسئولان مراکز فعال در شناسایی و پرورش استعداد کودکان دورۀ پیش‌دبستانی در شهر کرج

صفحه 199-223

10.22059/japr.2024.348781.644378

سمانه زنگنه؛ مرضیه دهقانی؛ محدثه خطاط


بررسی رابطۀ علی بین جو عاطفی خانواده و خودناتوان‌سازی تحصیلی با بی‌صداقتی تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطۀ دوم شهر خرم‌آباد

صفحه 225-238

10.22059/japr.2024.349129.644396

عبدالمحمد اردوزاده؛ فرح نادری؛ زهرا افتخاری صعادی؛ پروین احتشام زاده


مدل پیش‌بینی امید براساس سبک‌های دلبستگی و چشم‌انداز زمان با میانجی‌گری تاب‌آوری روانی در دانشجویان

صفحه 239-260

10.22059/japr.2024.348488.644368

زهره ظهوری زنگنه؛ سوزان امامی پور؛ آنیتا باغداساریانس


اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی بر نشانه‌های اختلال نارسایی توجه/فزون‌کنشی و کنش‌های اجرایی دانشجویان مبتلا به این اختلال

صفحه 261-282

10.22059/japr.2024.350537.644430

محبوبه مرادی سیاه افشادی؛ شعله امیری؛ هوشنگ طالبی


مقایسۀ اثربخشی و مکانیسم اثر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان متمرکز بر هیجان بر سلامت جنسی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2: نقش انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و کارآمدی هیجانی

صفحه 283-300

10.22059/japr.2024.322990.643828

مژگان زندی؛ شهرام محمد خانی؛ محمد حاتمی


اثربخشی آموزش غنی‌سازی روابط زوجین مبتنی بر نظریۀ انتخاب بر تاب‌آوری روان‌شناختی و طلاق عاطفی زوجین دارای تعارضات زناشویی

صفحه 301-318

10.22059/japr.2024.337000.644160

راضیه سوداگر؛ علیرضا ماردپور؛ خسرو رمضانی


اثربخشی آموزش خودمتمایزسازی بر هیجان‌خواهی و تکانشگری دانش‌آموزان طلاق با گرایش به رفتارهای پرخطر

صفحه 319-335

10.22059/japr.2024.349856.644405

محدثه درویشی؛ نوشین تقی نژاد؛ آزیتا امیرفخرایی