دوره و شماره: دوره 15، شماره 4، دی 1403 

مقاله پژوهشی

بررسی روابط ساختاری گرایش به اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری ناگویی هیجانی در دانشجویان

صفحه 1-18

10.22059/japr.2022.350255.644419

پوریا مقیمی؛ فروغ اسرافیلیان؛ حجت اله فراهانی


اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی نوجوان‌محور بر فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان با علائم اضطراب اجتماعی

صفحه 19-34

10.22059/japr.2024.344050.644292

ساناز سولاری؛ سید حمید آتش پور؛ نرگس کشتی آرای؛ علی مهداد


تأثیر درمان متمرکز بر شفقت بر علائم نفوذ، برانگیختگی و اجتناب در اختلال استرس پس از سانحه در پرستاران

صفحه 35-49

10.22059/japr.2024.346057.644321

میلاد محمدی؛ مسیب یارمحمدی؛ حسین محققی؛ غلامحسین فلاح نیا


بررسی اثربخشی برنامۀ توان‌بخشی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر انعطاف‌پذیری شناختی و تعامل اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به طیف اوتیسم

صفحه 51-68

10.22059/japr.2024.362805.644690

الهام شفیعی؛ سوگند قاسم زاده؛ علی اکبر ارجمندنیا؛ سعید حسن زاده؛ مسعود غلامعلی لواسانی


بررسی ارتباط سایتوکین‌های التهابی و عامل نورون‌زایی مشتق از مغز با کارکردهای شناختی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

صفحه 69-89

10.22059/japr.2024.99090

نرگس عرب مقدم؛ کریم عسگری؛ غلامرضا دریابر؛ مریم پورصادق فرد


مقایسۀ سرگردانی ذهن و تحریف‌های شناختی در دانشجویان دارای اختلال نارسایی توجه-بیش‌فعالی با و بدون هرزه‌نگاری

صفحه 91-108

10.22059/japr.2022.350563.644431

سحر نصراللهی ولوجردی؛ عباس ابوالقاسمی؛ رضا سلطانی شال


ارتباط سطح فعالیت بدنی با سواد بدنی در کودکان اقوام ایرانی: یک مطالعۀ میان‌فرهنگی

صفحه 109-128

10.22059/japr.2023.347479.644353

مجید محمدی؛ محمود شیخ؛ داود حومنیان؛ حسن غرایاق زندی؛ مهرزاد حمیدی


مقایسۀ اثربخشی آموزش فراهیجانی والدمحور و بازی‌درمانی خانواده‌محور بر کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

صفحه 129-145

10.22059/japr.2022.347935.644375

زهرا محمدزاده؛ ملوک خادمی اشکذری؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی


اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی و هوش اخلاقی کودکان 9 تا 12 سال

صفحه 147-161

10.22059/japr.2024.344560.644301

زینب غدیری بیدهندی؛ سیدمحمود میرزمانی بافقی


اثربخشی آموزش رویکرد بین‌فردی فراشناختی بر نشخوار فکری و عزت‌نفس در زنان خیانت‌دیده

صفحه 163-180

10.22059/japr.2022.350120.644418

محمد محمدی‌پور؛ زهرا منتجبیان؛ سجاد محمدی‌پور


شناسایی عوامل غایت‌آفرین در تجربۀ زیستۀ تحصیلی مردان نخبۀ ایرانی: یک مطالعۀ کیفی

صفحه 181-198

10.22059/japr.2024.257587.644813

محمدرضا تقی زاده؛ منصوره حاج حسینی؛ الهه حجازی؛ کیوان صالحی


تحلیل تجارب زیستۀ مربیان و مسئولان مراکز فعال در شناسایی و پرورش استعداد کودکان دورۀ پیش‌دبستانی در شهر کرج

صفحه 199-223

10.22059/japr.2024.348781.644378

سمانه زنگنه؛ مرضیه دهقانی؛ محدثه خطاط


بررسی رابطۀ علی بین جو عاطفی خانواده و خودناتوان‌سازی تحصیلی با بی‌صداقتی تحصیلی: نقش واسطه‌ای خودپنداشت تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطۀ دوم شهر خرم‌آباد

صفحه 225-238

10.22059/japr.2024.349129.644396

عبدالمحمد اردوزاده؛ فرح نادری؛ زهرا افتخاری صعادی؛ پروین احتشام زاده


مدل پیش‌بینی امید براساس سبک‌های دلبستگی و چشم‌انداز زمان با میانجی‌گری تاب‌آوری روانی در دانشجویان

صفحه 239-260

10.22059/japr.2024.348488.644368

زهره ظهوری زنگنه؛ سوزان امامی پور؛ آنیتا باغداساریانس


اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی بر نشانه‌های اختلال نارسایی توجه/فزون‌کنشی و کنش‌های اجرایی دانشجویان مبتلا به این اختلال

صفحه 261-282

10.22059/japr.2024.350537.644430

محبوبه مرادی سیاه افشادی؛ شعله امیری؛ هوشنگ طالبی


مقایسۀ اثربخشی و مکانیسم اثر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان متمرکز بر هیجان بر سلامت جنسی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2: نقش انعطاف‌پذیری روان‌شناختی و کارآمدی هیجانی

صفحه 283-300

10.22059/japr.2024.322990.643828

مژگان زندی؛ شهرام محمد خانی؛ محمد حاتمی


اثربخشی آموزش غنی‌سازی روابط زوجین مبتنی بر نظریۀ انتخاب بر تاب‌آوری روان‌شناختی و طلاق عاطفی زوجین دارای تعارضات زناشویی

صفحه 301-318

10.22059/japr.2024.337000.644160

راضیه سوداگر؛ علیرضا ماردپور؛ خسرو رمضانی


اثربخشی آموزش خودمتمایزسازی بر هیجان‌خواهی و تکانشگری دانش‌آموزان طلاق با گرایش به رفتارهای پرخطر

صفحه 319-335

10.22059/japr.2024.349856.644405

محدثه درویشی؛ نوشین تقی نژاد؛ آزیتا امیرفخرایی