اصغرنژاد، ط. (1387). بررسی رابطه خودکارآمدی، مسند مهارتگذاری با موفقیت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه.
اکبری بورنگ، م.، و امین یزدی، س. (1388). باورهای خودکارآمدی و اضطراب امتحان در دانشجویان دانشگاههای آزاد خراسان جنوبی. نشریه افق دانش. 3(15)، 76-70.
امانی ساری بگلو، ج.، محمودی، ح.، و کتابی، ا. (1391). بررسی رابطه میان ابعاد فرهنگی با خودکارآمدی عمومی و تحصیلی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران. مجله برخط دانش روانشناختی. شماره 3، 61-49.
آقاجانی، ط.، نعیمی، س.، و شوقی، ب. (1393). تحلیل روابط ساختاری بین آموزش خودمتمایزسازی با اضطراب امتحان و باورهای خودکارآمدی. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 15(55)، 43-34.
آقاجانی، ط.، نعیمی، س.، و شوقی، ب. (1393). تحلیل روابط ساختاری بین آموزش خودمتمایزسازی با اضطراب امتحان و باورهای خودکارآمدی. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 15(55)، 43-34.
بیرامی، م.، و پورفرج عمران، م. (1392). رابطه بین باورهای فراشناختی، خودکارآمدی، خوشبینی با اضطراب امتحان دانشجویان علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. شماره 83، 16-9.
حجازی، ا.، و نقش، ز. (1395). عوامل مؤثر بر تعللورزی: کاربرد تحلیل خوشهای. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 7(3)، 38-19.
دهقانی، م.، جوادیپور، م.، و اسلام دوست، س. (1393). بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیتهای حرفهای آنان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 5(4)، 68-51.
سبزهآرای لنگرودی، م.، محمدی، م.، مهری، ی. ا.، و طالعی، ع. (1393). مؤلفههای سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی. مجله پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 5(3)، 17-1.
عقیلی، ر.، مهرورز، م.، و صادقی گندمانی، ک. (1396). بررسی رابطه کمالگرایی، جایگاه مهار درونی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مراکز استعداد درخشان شهرکرد. فصلنامه رویش روانشناسی. 6(19)، 78-53.
قلاوندی، ح.، علیزاده، م.، و امانی، ج. (1396). ارزشهای فرهنگی و پذیرش فناوری اطلاعات: نقش ویژگیهای فردی و باورهای شناختی. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی. 13(2). 192-175.
کلهر، م. (1392). بررسی میزان پایبندی جوانان شهرستان قزوین (30-15) به ارزشهای فرهنگی و برخی از عوامل مؤثر در آن. فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 141، 127-101.
کیانی، س.، مکوندحسینی، ش.، و فدایی، ع. (1395). اثربخشی آموزش آرامسازی با بیوفیدبک در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 7(3)، 222-213.
گیدنز، آ. (1386). جامعهشناسی. ترجمه حسن چاوشیان. تهران: نشر نی.
میرسمیعی، م.، و ابراهیمی قوام، ص. (1389). بررسی رابطه بین خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و اضطراب امتحان با سلامت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی. شماره 7، 90-73.
نیک منش، ز.، و یاری، س. (1390). رابطه بین باور خودکارآمدی و ادراک خویشتن با اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. شماره 14، 127-118.
ویسکرمی، ح.، اداوی، ح.، آزادبخت، ز.، و امیریان، ل. (1396). اثربخشی آموزش مداخله شناختی-رفتاری در کاهش اضطراب امتحان و کمرویی دانشآموزان. نشریه پژوهشهای کاربردی روانشناختی. 8(3)، 45-29.
هدایتی، ح. (1385). ارائه مدل تدوین استراتژی مبتنی بر فرهنگ، مطالعه موردی ایران. رساله دکتری. مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
Akour, I. (2006). Factors influencing faculty computer Literacy and use in Jordan: A multivariate analysis. Doctoral Dissertation, Louisiana Tech University.
Bandura, A. (2004). Health Promotion by Social cognitive means. Health Education and Behavior. 91, 143-164.
Black, J. J., Tran, G. Q., Goldsmith, A. A., Thompson, R. D., Smith, J. P., & Welge, J. A. (2012). Alcohol expectancies and social self-efficacy as mediators of differential intervention outcomes for college hazardous drinkers with social anxiety. Addictive Behaviors. 37(3), 248-255
Clark, A. D., Crandall, R. J., & Robinson, H. D. (2018). Incentives and test anxiety may moderate the effect of retrieval on learning. Learning and Individual Differences. 63, 70-77.
Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R., Solnik, M., & Van Brunschot, M. (1996). Perfectionism, social problem-solving ability, and psychological distress. Journal of Rational-Emotive, Cognitive-Behavioral Therapy. 14(4), 245-274.
Hadizadeh Moghadam, A., & Assar, P. (2008). The relationship between national culture and E-adoption: A case study of Iran. American Journal of Applied Sciences. 5(4), 369-377.
Herzer, F., Wendt, J., & Hamm, A, O. (2015). Discriminant validity of constructs derived from the self-regulative model for evaluation anxiety for predicting clinical manifestations of test anxiety.Behavior Research and Therapy. 73, 52-57.
Hofstede, G. (1980). Cultural consequences: International differences in work-related values. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
Hofstede, G. (1997). Cultures and Organizations: Software of the Mind, New York, NY: McGraw-Hill.
Hofstede, G. (2010). Culture and organization: Software of the mind. New York, NY: McGraw-Hill.
Kader, A. A. (2016). Debilitating and facilitating test anxiety and student motivation and achievement in principles of microeconomics. International Review of Economics Education.23, 40-46.
Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Second Edition, the Guilford Press, a Division of Guilford Publications, Inc. 72 Spring Streets, New York, NY 10012.
Lotz, C., & Sparfeldt, R. J. (2017). Does test anxiety increase as the exam draws near? Students' state test anxiety recorded over the course of one semester. Personality and Individual Differences. 104, 397-400.
Mohatt, J., Bennett, S. M., & Walkup, J. T. (2014). Treatment of separation, Generalized and social anxiety disorders in youths. The American Journal of Psychiatry. 171(7), 741-748.
Reeve, J. M. (2009). Understanding motivation and emotion (5ed). New York: Wiley.
Sadeghi, K., Amani, J., & Mahmudi, H. (2013). A Structural Model of the Impact of Organizational Culture on Job Satisfaction among Secondary School Teachers. The Asia-Pacific Education Researcher,1-14. doi: 10.1007/s40299-013-0074-0
Scholz, U., Gutierrez Doza, B., Sud, S., & Schwarzer, R. (2012). Is general self-efficacy a universal construct? Psychometric findings from 25 countries. European Journal of Psychological Assessment. 18, 242–251.
Schwarzer, R., & Hallum, S. (2008). Perceived teacher self‐efficacy as a predictor of job stress and burnout: Mediation analyses. Applied Psychology. 57(1), 152-171.
Sheikh, M., Sarabandi, H., Khalighi, N., Sanadgol, A., Darabpour Varnaseri, S., & Karimian. A. (2014). The Role of Self-Efficacy and Self-Perception Components on Students’ Test Anxiety. Adv. Environ. Biol. 8(11), 65-69.
Solberg, V. S. O., Brien, K., Villarreal, P., Kennel, R., & Davis, B. (1993). Self-eficacy and Hispanic college students: Validation of the college self-efficacy inventory. Hispanic Journal of the Behavioral Sciences. 15(4), 490-497.
Srite, M. (2000). The influence of national culture on the acceptance and use of information technologies: An empirical study. Doctoral dissertation, Florida State University.
Srite, M., & Karahanna, E. (2006). The role of espoused national cultural values in technology acceptance. MIS Quarterly. 30(3), 679–704.
Srite, M., Mao, E., & Rothenberger, M. A. (2008). How an individual’s cultural values affect a series of individual-level variables. Presented at the Cross-Cultural Workshop during ICIS, Paris, France.
Srite, M., Thatcher, J. B., & Galy, E. (2008). Does within-culture variation matter? An empirical study of computer usage. Journal of Global Information Management. 16(1), 1-25.
Trifoni, A., & Shahini, M. (2011). How Does Exam Anxiety Affect the Performance of University Students? Mediterranean Journal of Social Sciences. 2(2), 93-101.
Wu, M. Y. (2006). Hofstede’s cultural dimensions 30 years later: A study of Taiwan and the United States. Journal of International Stud. 15(1), 33-42.
Yoo, B., Donthu, N., & Lenartowicz, T. (2011). Measuring Hofstede's Five Dimensions of Cultural Values at the Individual Level: Development and Validation of CVSCALE, Journal of ternational Consumer Marketing. 23(3-4), 193-210.