برزگر بفرویی، ک.، هاشمی، ا. ا.، و زارعی محمودآبادی، ح. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری بر هیجانهای تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه، 8(1)، 42-26.
بشارت، م. ع.، حسینی، س. ا.، و نقیپور، م. (1398). نقش کمالگرایی معنوی/ مذهبی در سلامت و اختلال روانی. رویش روانشناسی. 8(1)، 12-1.
بشارت، م. ع.، فرهمند، ه.، و ابراهیمی، ف. (1399). رابطۀ بین ابعاد کمالگرایی و نشانههای افسردگی و اضطراب: نقش واسطهای دشواری تنظیم هیجان. رویش روانشناسی. ۹(۷)، 14-۱.
حسنزاده نمین، ف.، پیمانی، ج.، رنجبریپور، ط.، و ابوالمعالیالحسینی، خ. (1398). مدل پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس تابآوری با درنطرگرفتن نقش میانجی استرس ادراکشده. علوم روانشناختی. 18(77)، 577-569.
خانجانی، م.، شهیدی، ش.، فتحآبادی، ج.، مظاهری، م. ع.، و شکری، ا. (1393). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه (18 سؤالی) مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر. مجلۀ اندیشه و رفتار. 8(32)، 36-27.
رضوی علوی، ز.، شکری، ا.، و پورشهریار، ح. (1396). مدلیابی روابط بین کمالگرایی، هیجانهای پیشرفت و بهزیستی تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش: آزمون تغییرناپذیری جنسی. روانشناسی افراد استثنایی. 7(28)، 135-95.
سرانچه، م. (1393). رابطۀ علی ویژگیهای شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی ادراکشده و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
سلیمانی شبیلو، ن.، واحدی، ش.، و نعمتی، ش. (1398). رابطۀ هیجانهای تحصیلی دانشآموزان، معلمان و والدین با عملکرد تحصیلی درس علوم. سلامت روان کودک. 6(1)، 199-189.
شکری، ا.، کرمی نوری، ر.، فراهانی، م. ن.، مرادی، ع. ر. (1389). آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی پرسشنامۀ استرس تحصیلی. مجلۀ علوم رفتاری، 4(4)، 283-277.
صبحی قرامکی، ن.، پرزور، پ.، آقاجانی، س. ا.، و نریمانی، م. (1394). اثربخشی آموزش متمرکز بر تنظیم هیجان بر کاهش نشانههای استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت. 3(1)، 13-5.
فرهادیان، ف.، و مرادی، ا. (1399). سهم سلامت معنوی، خوشبینی و بخشش در پیشبینی بهزیستی روانشناختی دانشجویان دانشگاه. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 21(2)، 104-93.
کدیور، پ.، ولیاله، ف.، کاووسیان، ج.، و نیکدل، ف. (1388). رواسازی پرسشنامۀ هیجانهای تحصیلی پکران. نوآوریهای آموزشی، 8(32)، 38-7.
معتمدی، ع. ا، برجعلی، ا.، و صادقپور، م. (1397). پیشبینی بهزیستی روانشناختی سالمندان براساس توان مدیریت استرس و حمایت اجتماعی. سالمندی. 13(1)، 109-98.
نادری، م. ح.، احدی، ح.، بهرامی، ه.، و حاتمی، ح. ر. (1396). اثربخشی آموزش گروهی هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان دورۀ دبیرستان. توسعۀ آموزش جندی شاپور اهواز. 8(ویژه نامه)، 129-123.
Abdollahi, A., Carlbring, P., Vaez, E., & Ghahfarokhi, S. A. (2016). Perfectionism and test anxiety among high-school students: The moderating role of academic hardiness. Current Psychology, 37(3), 632–639.
Aldao, A., & Nolen-Hoeksema, S. (2010). Schweizer S. Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30(2), 217-37.
Allan, N.P., Lonigan, C.J., & Phillips, B.M. (2015). Examining the factor structure and structural invariance of the PANAS across children, adolescents, and young adults. Journal of Personality Assessment, 97(6), 616-625.
Bekes, V., Dunkley, D. M., Taylor, G., Zuroff, D. C., Lewkowski, M., Foley, J. E., ... & Westreich, R. (2015). Chronic stress and attenuated improvement in depression over 1 year: The moderating role of perfectionism. Behavior Therapy, 46(4), 478-492.
Besharat, M. A. (2005). Evaluating psychometric properties of Farsi version of the Positive and Negative Perfectionism Scale. Psychological Reports, 97(1), 33 -42.
Cocorada, E. (2016). Achievement emotions and performance among university students. Bulletin of the Transilvania University of Brasov Series VII: Social Sciences Law, 9(2), 119-28
Damian, L., Stoeber, J., Negru-Subtirica, O. & Baban, A. (2017). Perfectionism and school engagement: A three-wave longitudinal study. Personality and Individual Differences, 105, 179-184.
Dauda, B. A. (2016). Comparative evaluation of the academic performance of single sex and co-educational secondary school students in Ibadan, South West Nigeria. African Journal for the Psychological Studies of Social Issues, 19(1), 37-46.
De la Fuente, J., Peralta-Sánchez, F. J., Martínez-Vicente, J. M., Sander, P., Garzón-Umerenkova, A., & Zapata, L. (2020). Effects of self-regulation vs. external regulation on the factors and symptoms of academic stress in undergraduate students. Frontiers in Psychology, 11, 1-14.
Dhanalakshmi, K., & Murty, K. V. S. N. (2018). Relationship between study habits and academic stress of B.ED trainees. Journal for Humanity Science & English Languag, 6(28), 7852-7856
Fletcher, K. L., & Speirs Neumeister, K. L. (2012). Research on perfectionism and achievement motivation: Implications for gifted students. Psychology in the Schools, 49(7), 668-677.
Glaser-Zikuda, M., Stuchlíkova, I., & Janík, T. (2013). Emotional aspects of learning and teaching: reviewing the field-discussing the issues. Orbis Scholae, 7(2), 7-22.
González-Hernández, J., Gómez-López, M., Alarcón-García, A., & Muñoz-Villena, A.J. (2019). Perfectionism and stress control in adolescents: Differences and relations according to the intensity of sports practice. Journal of Human Sport and Exercise, 14(1), 195-206.
Hayat, A. A., Salehi, A., & Kojuri, J. (2018). Medical student’s academic performance: The role of academic emotions and motivation. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 6(4), 168-175
He, F. X., Turnbull, B., Kirshbaum, M. N., Phillips, B., & Klainin-Yobas, P. (2018). Assessing stress, protective factors and psychological well-being among undergraduate nursing students. Nurse Education Today, 68, 4–12.
Hewitt, P. L., & Flett, G. L. (2002). Perfectionism and Stress Processes in Psychopathology. In G. L. Flett, & P. L. Hewitt (Eds.), Perfectionism: Theory, Research, and Treatment (pp. 255-284). Washington DC: American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/10458-011
Hu, K. S., Chibnall, J. T., & Slavin, S. J. (2019). Maladaptive perfectionism, impostorism, and cognitive distortions: Threats to the mental health of pre-clinical medical students. Academic Psychiatry, 43(4), 381-385.
Kim, E. (2018). Convergence study on stress, stress of clinical practice, coping, and psychological well-being in nursing students. Journal of the Korea Convergence Society, 9(3), 91-99.
Kleine, M., Goetz, T., Pekrun, R., & Hall, N. (2005). The structure of students' emotions experienced during a mathematical achievement test. ZDM, 37(3), 221-225.
Lent, R.W., Taveira, M.D., Figuera, P., Dorio, I., Faria, S., & Goncalves, AM. (2016). Test of the social cognitive model of well-being in Spanish college students. Journal of Career Assessment, 25(1), 135-43.
Li, Z. Sh., & Hasson, F. (2020). Resilience, stress, and psychological well-being in nursing students: A systematic review. Nurse Education Today, 90, 1-13.
Liu, Y. (2015). The longitudinal relationship between Chinese high school students' academic stress and academic motivation. Journal Learning and Indiviual Differences, 38, 123-126.
Mandel, T., Dunkley, D. M., & Starrs, C. J. (2018). Self-critical perfectionism, daily interpersonal sensitivity, and stress generation: A four-year longitudinal study. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 40(4), 701-713.
Nikanjam, R., Barati, M., Bashirian, S., Babamiri, M., Fattahi, A., & Soltanian, A. (2017). Student-life stress level andits related factors among medical students of Hamadan University of Medical Sciences in 2015. Journal of Community Health, 2(4), 57-64.
Pekrun, R., Goetz, T., & Perry, R. P. (2002). Achievement emotions questionnaire (AEQ). User’s manual. Unpublished Manuscript, University of Munich, Munich.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist, 37(2), 91-105.
Perrone-McGovern, K. M., Simon-Dack, S. L., Beduna, K. N., Williams, C. C., & Esche, A. M. (2015). Emotions, cognitions, and well-being. Journal for the Education of the Gifted, 38(4), 343–357.
Putwain, D. W., Becker, S., Symes, W., & Pekrun, R. (2017). Reciprocal relations between students’ academic enjoyment, boredom, and achievement over time. Learning and Instruction, 54, 73–81.
Richardson, C., & Gradisar, M. (2020). Perfectionism and insomnia in adolescents: The role of vulnerability to stress and gender. Journal of Adolescence, 85, 70–79.
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 57(6), 1069.
Ryff, C. D., & Keyes, C. L. M. (1995). The structure of psychological well-being revisited. Journal of Personality and Social Psychology, 69(4), 719-727.
Seibert, G. S., Bauer, K. N., May, R. W., & Fincham, F. D. (2017). Emotion regulation and academic underperformance: The role of school burnout. Learning and Individual Differences, 60, 1-9
Soliemanifar, O., Rezaei, Z., Rasuli, A. A., & Rasuli, M. (2015). The relationship between positive and negative perfectionism and depressive symptoms: The role of academic rumination. Jentashapir Journal of Health Research, 6(6), 21-26.
Stoeber, J., & Yang, H. (2010). Perfectionism and emotional reactions to perfect and flawed achievements: Satisfaction and pride only when perfect. Personality and Individual Differences, 49(3), 246-51
Stoeber, J., Otto, K., Pescheck, E., Becker, C., & Stoll, O. (2007). Perfectionism and competitive anxiety in athletes: Differentiating striving for perfection and negative reactions to imperfection. Personality and Individual Differences, 42(6), 959-969.
Suh, H., Gnilka, P. B., & Rice, K. G. (2017). Perfectionism and well-being: A positive psychology framework. Personality and Individual Differences, 11(1), 25-30.
Tan, L. C., & Chun, K. Y. N. (2014). Perfectionism and academic emotionsin gifted adolescent girls. The Asia-Pacific Education Researcher, 23(3), 389-401.
Teixeira, R. J., Brandão, T., & Dores, A. R. (2021). Academic stress, coping, emotion regulation, affect and psychosomatic symptoms in higher education. Current Psychology, 47(1), 1-10.
Tery-Short, L. A., Owens, R.G., Salde, P. D., & Dewey, M. E. (1995). Positive and negative perfectionism. Journal Personality and Individual Diffrences, 18, 663- 668.
Vanstone, D. M., & Hicks, R E. (2019). Transitioning to university: Coping styles as mediators between adaptive-maladaptive perfectionism and test anxiety. Personality and Individual Differences, 141, 68–75.
Winefield, H. R., Gill, T. K., Taylor, A. W., & Pilkington, R. M. (2012). Psychological well-being and psychological distress: Is it necessary to measure both? Psychology of Well-Being: Theory Research and Practice, 2(3), 1-16.
Yu, J., Huang, C., Han Z, He, T., & Li, M. (2020). Investigating the influence of interaction on learning persistence in online settings: Moderation or mediation of academic emotions? International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(7), 1-21.
Zajacova, A., Lynch, S. M., & Espenshade, T. J. (2009). Self-efficacy, stress, and academic success in college. Reseda High School Special Education, 46(6), 678-706.