دوره و شماره: دوره 11، شماره 4، اسفند 1399، صفحه 1-396 

مقاله پژوهشی

بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر

صفحه 1-22

10.22059/japr.2021.305063.643555

غلامرضا رجبی؛ سهیلا قیصری؛ عباس امان الهی؛ منصور سودانی


ارائه مدل علّی تأثیر آرزوهای ذاتی و بیرونی بر رضایت از زندگی: نقش میانجی سلامت روانی

صفحه 23-46

10.22059/japr.2021.301863.643509

هوشنگ گراوند


اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎ مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی

صفحه 47-67

10.22059/japr.2021.300406.643483

کامران شیوندی چلیچه؛ زهرا نفر؛ فضل الله حسنوند؛ علی موسوی


رابطه ارکان مدل فعال‌سازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفه‌جویی با رفتار صرفه‌جویی برق در خانواده‌های تهرانی

صفحه 69-91

10.22059/japr.2020.301645.643505

مراد عبدی ورمزان؛ محمد نقی فراهانی؛ حمید خانی پور؛ مجید صفاری نیا


پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران

صفحه 93-112

10.22059/japr.2021.305503.643564

فاطمه کشوری؛ احمد کربلایی محمد میگونی؛ حسین رضابخش؛ سارا پاشنگ


ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان

صفحه 113-130

10.22059/japr.2021.299681.643490

طلیعه سعیدی رضوانی؛ فرهاد تنهای رشوانلو؛ هادی صمدیه؛ حسین کارشکی


اثربخشی برنامه آموزش پذیرش و تعهد بر میزان تابآوری‌تحصیلی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه

صفحه 131-147

10.22059/japr.2021.301283.643504

نرگس پورطالب؛ رحیم بدری گرگری؛ شهروز نعمتی؛ تورج هاشمی


تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی

صفحه 149-164

10.22059/japr.2021.301388.643502

فرناز روشنی؛ وحید نجاتی؛ جلیل فتح آبادی


مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه

صفحه 165-179

10.22059/japr.2021.294000.643394

حمزه محمدی؛ جواد حاتمی؛ رضا کرمی نوری؛ جمیل منصوری؛ داود مفاخری؛ هانیه خادمی


مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق

صفحه 181-199

10.22059/japr.2021.300483.643516

حسین حبیب اله زاده؛ عبداله شفیع آبادی؛ محمد قمری


رابطه ساختاری خود- طرحواره‌های ریاضی با اشتیاق ریاضی: نقش میانجی باورهای توانایی- انتظار و ارزش تکلیف

صفحه 201-225

10.22059/japr.2021.302377.643518

فخری السادات حسینی؛ اسماعیل سعدی پور؛ فریبرز درتاج؛ سیاوش طالع پسند؛ اصغر مینائی


نقش میانجی‌گری سبک‌های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت

صفحه 227-243

10.22059/japr.2021.295897.643418

مهتاب سادات حسینی؛ مرضیه حاجی زادگان؛ زهرا طاهری فر


ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی

صفحه 245-261

10.22059/japr.2021.302093.643511

فرهاد شفیع پور مطلق؛ زهره نادری؛ سیمین نقش


تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه همدلی کودک و نوجوان (EmQue-CA)

صفحه 263-280

10.22059/japr.2021.304312.643543

ماجده خسروی لاریجانی؛ عذرا محمدپناه اردکان؛ آزاده چوب فروش‌زاده؛ ابراهیم دهقانی اشکذری


نقش میانجی تعهد زناشویی در رابطه بین ادراک انصاف و رضایت مندی زناشویی

صفحه 281-292

10.22059/japr.2021.304979.643553

نسترن مرتضایی؛ سید محمد رضا رضا زاده


نقش میانجی‌گر سازوکارهای دفاعی و احساس گناه در رابطه بین صفات شخصیت با تجارب تجزیه‌ای

صفحه 293-316

10.22059/japr.2021.298565.643454

رویا آفتاب؛ حامد برماس؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی


تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه

صفحه 317-336

10.22059/japr.2021.287176.643339

مهناز جوکار کمال آبادی؛ سوران رجبی؛ فاطمه ثوابت


خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی

صفحه 337-351

10.22059/japr.2021.292568.643380

زهرا موسوی؛ عباس بخشی پور رودسری؛ مجید محمودعلیلو؛ مهدی فیضی؛ سید فرشاد فاطمی


روایی سنجی و سنجش پایایی نسخه فارسی پرسشنامه انتظارات از درس فیزیک مریلند: کاربردی از مدل سؤال- پاسخ چند ارزشی

صفحه 353-380

10.22059/japr.2021.302274.643515

مجتبی جهانی فر


تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی

صفحه 381-396

10.22059/japr.2021.309197.643625

معصومه صفری؛ سیمین دخت رضاخانی؛ فریده دوکانه ای فرد