دوره و شماره: دوره 12، شماره 4، اسفند 1400 

مقاله پژوهشی

تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزه‌های امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر رابطۀ والد-فرزند و علائم مشکلات رفتاری درونی‌شدۀ فرزندان دختر

صفحه 1-22

10.22059/japr.2022.319344.643763

منصور مقدم؛ امیر قمرانی


اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسی‌های بلندمدت

صفحه 23-46

10.22059/japr.2022.319720.643773

احمد شاهواروقی؛ هادی بهرامی احسان؛ جواد حاتمی؛ محمدعلی شاهواروقی؛ آرش منجم؛ روی ام. پائولو


اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربه‌ای در زنان سالم

صفحه 47-65

10.22059/japr.2022.320347.643782

فهیمه عسکری؛ ایران داودی؛ عبدالکاظم نیسی؛ یدالله زرگر


تحلیل ادراک معلمان دورۀ ابتدایی شهر تهران برای شناسایی روش‌های بهبود بدخطی دانش‌آموزان

صفحه 67-95

10.22059/japr.2022.322997.643827

مرضیه عباس پور؛ محمد جوادی پور


مقایسۀ تأثیر الگوی والدگری مبتنی بر نظریۀ کارکردهای اجرایی و برنامۀ بارکلی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به نقص‌توجه/بیش‌فعالی

صفحه 97-115

10.22059/japr.2022.317002.643732

زهرا براهیمی؛ احمد عابدی؛ اصغر آقایی


بررسی نقش واسطه‌ای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر

صفحه 117-138

10.22059/japr.2022.313248.643683

مهدی نیکدل؛ سعید بختیارپور؛ فرح نادری؛ پروین احتشام زاده


تحلیل ادراک دانشجویان دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از مفهوم مدیریت افکار

صفحه 139-174

10.22059/japr.2021.320844.643799

محمد فتاحی؛ مرضیه دهقانی


اثربخشی گروه‌درمانی شناختی- رفتاری بر تن‌انگاره، سبک دلبستگی و تنظیم هیجان در زنان مبتلا به اختلال خوردن

صفحه 175-196

10.22059/japr.2022.317446.643734

صادق رحمتی؛ احمد برجعلی


ارائۀ الگوی رشد پس از سانحه مبتنی بر روان‌شناسی مثبت در بهبودیافتگان سرطان: مطالعه‌ای فراترکیب

صفحه 197-225

10.22059/japr.2022.326588.643896

عباس جواهری محمدی؛ نیکو قاضی نژاد؛ مطهره وکیلی


بررسی نگرش معلمان در خصوص ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای اجرای موفق آن

صفحه 227-250

10.22059/japr.2022.320503.643790

آزاده مؤمنی؛ فرزانه صانعی؛ لیلا طالب زاده شوشتری


تبیین تجارب رفتاری و مقابله‌های روان‌شناختی زنان قربانی رابطۀ فرازناشویی: یک تحقیق کیفی

صفحه 251-269

10.22059/japr.2022.327642.643921

محمد حسن آسایش؛ الهه گلپاشا؛ فهیمه باهنر


تأثیر سبک پردازش عینی در مقابل سبک پردازش انتزاعی بر ظرفیت حافظة ‌کاری در نشخوار فکری شدید

صفحه 271-291

10.22059/japr.2022.326769.643903

بهرام سهیلی فرد؛ مریم عباسی سورشجانی؛ مسعود غلامعلی لواسانی


مقایسة قدردانی از بدن، انعطاف‌پذیری تصویر بدن و سبک دلبستگی در زنان دارای خودشفقتی و بدون خودشفقتی

صفحه 293-308

10.22059/japr.2022.315166.643716

فاطمه سعادت بین جواهری؛ سمیه ابوالقاسمی؛ سید عباس حقایق


نقش واسطه‌ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبک‌های دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانش‌آموزان دختر دورۀ دوم متوسطه

صفحه 309-326

10.22059/japr.2022.314140.643700

صدیقه کوچی؛ شهرام مامی؛ وحید احمدی


اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تاب‌آوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه

صفحه 327-343

10.22059/japr.2022.318739.643756

سمیه صفاری بیدهندی؛ حسن اسدزاده؛ نورعلی فرخی؛ فریبرز درتاج


تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا

صفحه 345-361

10.22059/japr.2022.316878.643729

مهدی ایمانی؛ زهرا نادری؛ آرزو سلطان محمدی؛ مرجان امام جمعه؛ میلاد شرفی زادگان


اثربخشی آموزش راهبردهای هیجان‌مدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان

صفحه 363-378

10.22059/japr.2022.304675.643549

علی مرتضایی؛ زهرا ایرانمنش؛ فاطمه السادات رباطی؛ وحید منظری توکلی


تأثیر آموزش مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه (CASEL) بر مشکلات عاطفی-رفتاری درونی و برونی‌سازی‌شده و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر ابتدایی

صفحه 379-398

10.22059/japr.2022.311915.643669

فائزه پورقربان گورابی؛ نرگس باباخانی؛ فرح لطفی کاشانی


رابطۀ اجتناب تجربی و دشواری در تنظیم هیجان با اندیشه‌پردازی خودکشی: نقش واسطه‌ای دشواری‌های بین‌فردی

صفحه 399-419

10.22059/japr.2022.317966.643737

عطیه سادات ضابطی؛ رویا آفتاب


اثربخشی درمان تمایزیافتگی خود بر خودمیان‌بینی و سازگاری زناشویی زوجین براساس نظریۀ سیستم‌های خانوادۀ بوون

صفحه 421-440

10.22059/japr.2022.311721.643662

شهناز دهائی؛ علیرضا آقایوسفی؛ آزاده فرقدانی