دوره و شماره: دوره 14، شماره 3، 1402 

مقاله پژوهشی

آموزش تکنیک‌های عصبی-شناختی، چندرسانه‌ای، اجتماعی-فرهنگی و فراشناختی بر یادگیری و یادآوری واژگان زبان انگلیسی در یادگیرندگان زبان دوم

صفحه 1-23

10.22059/japr.2023.335525.644127

مجتبی واحدیان؛ حسنعلی ویسکرمی؛ فضل اله میردریکوند


اثربخشی آموزش حل مسائل کلامی مبتنی بر طرحواره بر بهبود کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی

صفحه 25-44

10.22059/japr.2023.333501.644071

امید ابراهیمی؛ رحیم بدری گرگری؛ شهروز نعمتی؛ تورج هاشمی


اثربخشی آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی بر شایستگی اجتماعی و ناگویی خلقی کودکان با علائم اختلال اضطراب

صفحه 45-62

10.22059/japr.2023.346316.644329

فاطمه السادات میرحسینی؛ حسن اسدزاده؛ اسماعیل سعدی پور؛ علی دلاور؛ کامران شیوندی چلیچه


تجربۀ زیستۀ نوجوانی در نوجوانان با تأکید بر ظرفیت ذهنی‌سازی: یک مطالعۀ کیفی پدیدارشناسی

صفحه 63-82

10.22059/japr.2023.348221.644373

فاطمه حسنلو؛ شقایق زهرایی؛ آزاده طاولی


اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر اعتمادبه‌نفس و تاب‌آوری مادران دارای دانش‌آموز آهسته‌گام

صفحه 83-103

10.22059/japr.2023.330494.644031

آزاده چوب‌فروش‌زاده؛ حسن هوشمند؛ ماجده خسروی لاریجانی


نقش واسطه‌گری کارکردهای اجرایی در رابطة بین آمادگی یادگیری الکترونیک و عملکرد تحصیلی در زمان شیوع ویروس کرونا

صفحه 105-119

10.22059/japr.2023.352321.644473

سید شهروز میرحسینی؛ فاطمه دهقانی آرانی؛ راضیه صفاری فرد


تبیین رضایت زناشویی براساس سرمایۀ فرهنگی با توجه به نقش واسطه‌ای سرمایۀ اجتماعی و سرمایۀ روان‌شناختی در بین معلمان شهر یزد

صفحه 121-142

10.22059/japr.2023.332270.644043

فاطمه آبداری تفتی؛ مهدی تولاّئی؛ علیرضا شریفی اردانی


نقش میانجی اشتیاق تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در رابطۀ بین جو روانی-اجتماعی کلاس و تاب‌آوری تحصیلی

صفحه 143-162

10.22059/japr.2023.344877.644306

مهدی صدری؛ زهرا نقش؛ الهه حجازی


پی‌کاوی تجارب زیستۀ زوجین با ضربۀ دلبستگی (دلبستگی ناایمن) در روابط زناشویی: پژوهشی پدیدارشناسانه

صفحه 163-184

10.22059/japr.2023.333709.644077

احمد امانی؛ سمیرا سالارآبادی؛ امید حمیدی


اثربخشی آموزش مهارت‌های عصب‌روان‌شناختی بر مهارت خودکنترلی و شایستگی اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی

صفحه 185-201

10.22059/japr.2023.342873.644257

نرگس کشاورز ولیان؛ سعید حسن زاده؛ لیلا کاشانی وحید؛ مریم اساسه


نقش واسطه‌ای سبک‌های مقابله با تنیدگی در رابطۀ عزت‌نفس و بهزیستی هیجانی دانشجویان

صفحه 203-2018

10.22059/japr.2023.331889.644028

علی خدایی؛ حانیه صیادی


اثربخشی روان‌درمانی مثبت‌نگر بر رفتارهای ارتقادهندۀ سلامت و سرمایه‌های روان‌شناختی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو

صفحه 219-237

10.22059/japr.2023.332991.644055

سمیه کرمی؛ مجتبی انصاری شهیدی؛ احمد غضنفری؛ شیدا جبل عاملی؛ امیرحسین راه نجات


پیش بینی رفتارهای آشفته خوردن بر اساس کمالگرایی و ترومای دوران کودکی: ارائه مدل تبیینی با نقش میانجی‌ شرم درونی شده

صفحه 239-256

10.22059/japr.2023.332315.644044

نازنین حمیدی نژاد؛ بهروز دولتشاهی؛ فریبرز باقری


اثربخشی طرحواره‌درمانی بر اضطراب کودکان مبتلا به سرطان به روش برخط

صفحه 257-272

10.22059/japr.2023.335032.644109

مریم سمندری؛ فهیمه نامدارپور


اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر استرس ادراک‌شده و حس انسجام بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو

صفحه 273-288

10.22059/japr.2023.333500.644070

افسون درخشان جان؛ سیدعباس حقایق؛ حمید افشار زنجانی؛ پیمان ادیبی


تأثیر فرسایش انرژی روانی بر تصمیم‌گیری تحت شرایط حواس‌پرتی در بازیکنان ماهر زن فوتبال

صفحه 289-305

10.22059/japr.2023.333527.644072

مژگان حاتمی بروجنی؛ شهزاد طهماسبی بروجنی؛ مهدی شهبازی


مقایسۀ مهارت‌های زبانی کودکان 7 تا 11 سالۀ مبتلا به اختلال نارساخوانی با کودکان عادی براساس الکتروآنسفالوگرافی کمی

صفحه 307-321

10.22059/japr.2023.333460.644067

مریم طبیعی؛ محمد اژدرلو؛ احمد اژدرلو


روش‌های مادران در تربیت و آموزش جنسی نوجوانان: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه

صفحه 323-340

10.22059/japr.2023.348574.644371

نگین نادری؛ مریم غلامزاده جفره؛ منصور سودانی