به پایگاه نشریه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی خوش آمدید

مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی، نشریه ای است با رویکرد علمی که رسالت آن توسعه دانش روانشناسی در حوزه های کاربردی بوده و با هدف شناسایی مسائل روانشناختی مهم جامعه و ارئه راهکارهای مناسب برای آنها، مقاله های علمی را به صورت فصلنامه منتشر می کند. این نشریه از پاییز سال 1389 آغاز به کار کرده  و  به صورت فصلی منتشر می شود. 

*نکات بسیار مهم قابل توجه نویسندگان محترم* (لینک دریافت فایل)

 

نویسندگان محترم به اطلاع می رساند به دلیل رعایت الزامات بین‌المللی، از این پس درج کد اخلاق در مقاله

و ارائه گواهی اخلاق در پژوهش، همراه با سایر مدارک،  برای  مقالات الزامی است

سایر اطلاعات ضروری درباره نشریه پژوهش های کاربردی روانشناختی به شرح زیر می باشد:

  •      کشور محل چاپ:  ایران
  •      صاحب امتیاز: دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی- مؤسسه روانشناسی
  •      شروع انتشار:  پاییز 1389
  •      فرمت: چاپی و الکترونیکی
  •      شاپای چاپی: 8126-2251
  •      شاپای الکترونیکی: 4504-2676
  •      وضعیت چاپ:  در حال حاضر فقط الکترونیکی
  •      نوبت‌های چاپ:  فصلنامه
  •      زبان مجله: فارسی (چکیده و عنوان انگلیسی)
  •      حوزه  تخصصی: روان شناسی، روان درمانی، علوم شناختی و مشاوره
  •      نوع مجله: نشریه علمی_ پژوهشی
  •      مقالات قابل بررسی: علمی پژوهشی و کاربردی
  •      دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  •      نمایه شده: بلی
  •     رتبه وزارت علوم در سال 1403: بین المللی
  •     دریافت هزینه بررسی و انتشار: بلی طبق مصوبات وزارت علوم
  •     نوع داوری: فرآیند داوری تخصصی به صورت داوری دو سو بسته و حداقل 2 داور
  •      زمان داوری: متوسط 12 هفته
  •      نوع دسترسی: دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است
  •      ایمیل مجله: japr@ut.ac.ir

جهت جلوگیری از سرقت علمی و ادبی تمامی مقالات ارسالی قبل از ورود به فرآیند داوری

در سامانه همانند جو  مورد بررسی قرارمی گیرند.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد.

 

 

مقاله پژوهشی

مدل ساختاری افسردگی براساس عزت‌نفس و شفقت به خود با نقش میانجی نشخوار فکری مشترک در نوجوانان

صفحه 1-18

10.22059/japr.2024.355936.644554

فریبا پاینده؛ پروانه محمدخانی؛ محمود برجعلی


نقش میانجی خودکارآمدی در رابطۀ بین فابینگ و رضایت از زندگی دانشجویان

صفحه 19-34

10.22059/japr.2025.386824.645093

امیرحسین عبدلی؛ مهدی کاظمی؛ ابراهیم خدایی؛ صدیقه احمدی


آماده‌سازی و امکان‌سنجی مداخلۀ والدگری مبتنی بر تأمل برای مادران کودکان مبتلا به آسم

صفحه 35-51

10.22059/japr.2025.368603.644814

هادی دادگر؛ علیرضا مرادی؛ محمد رضا فضل الهی؛ مهدی اکبری؛ مهتاب ملاحسینی


ارزیابی مدل خودکارآمدی وزن براساس نگرانی از تصویر بدن و پریشانی روان‌شناختی با میانجی‌گری باور هسته‌ای خوردن در زنان دارای اضافه‌وزن

صفحه 53-67

10.22059/japr.2024.355668.644549

گیتا علی پور؛ عباس ابوالقاسمی؛ بهمن اکبری


اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی گروهی بر تحمل ابهام، ترومای دوران کودکی و شرم بیرونی زنان مبتلا به اختلال وسواس موکنی

صفحه 69-87

10.22059/japr.2025.381624.644998

فرزین باقری شیخانگفشه؛ وحید صوابی نیری؛ صبا عزیز روستا؛ فرانک سعیدی مقدم؛ علی فتحی آشتیانی


گوستینگ در روابط دوستانۀ نوجوانان: یک مطالعۀ پدیدارشناختی

صفحه 89-106

10.22059/japr.2025.386452.645086

نفیسه یوسفی؛ عباس جواهری؛ سمیه شاهمرادی


شناسایی چالش‌ها و مسائل ازدواج مجدد پس از طلاق در ایران: یک بررسی سیستماتیک کیفی

صفحه 107-126

10.22059/japr.2024.358746.644611

نادر اعیادی؛ مریم فاتحی زاده؛ عذرا اعتمادی


تدوین برنامۀ مهارت‌های اجتماعی، حرکتی و زبانی تحول‌محور: بررسی اثربخشی آن بر ارتقای شاخص‌های تحولی کودکان با تأخیر تحولی کلی

صفحه 127-144

10.22059/japr.2025.371591.644843

معصومه ضابطی آرانی؛ سعید حسن زاده؛ غلامعلی افروز؛ کیوان صالحی


اثربخشی مداخلۀ مبتنی بر نظریۀ خودتعیین‌گری بر ارتقای بهزیستی ادراک‌شده در روابط دوستانه در سرآغاز جوانی

صفحه 145-159

10.22059/japr.2024.366115.644748

فرهاد تنهای رشوانلو؛ حسین کارشکی؛ سید امیر امین یزدی


خصوصیات روان‌سنجی نسخۀ فارسی مقیاس کوتاه‌شدۀ خردمندی در بزرگسالان ایرانی

صفحه 161-179

10.22059/japr.2024.361950.644670

سعید ویسی؛ رسول کردنوقابی؛ صدف ایمانی؛ فهیمه کاشفی


بررسی تأثیر مداخلۀ طراحی زندگی مبتنی بر نیمرخ رغبت‌های شغلی بر اکتشاف و برنامه‌ریزی مسیر شغلی

صفحه 181-195

10.22059/japr.2025.387278.645099

سمانه سلیمی؛ مطهره موسوی دستجردی


اثربخشی درمان فراشناختی بر نشانگان شناختی-توجهی، فاجعه‌سازی و شدت درد در زنان مبتلا به فیبرومیالژیا

صفحه 197-212

10.22059/japr.2025.354309.644521

یاسر بداغی؛ اسحق رحیمیان بوگر


مقایسۀ اثربخشی دو شیوۀ مداخلۀ مبتنی بر آموزش خودتنظیمی هیجانی و صبر بر مهارت کنترل خشم و مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

صفحه 213-228

10.22059/japr.2025.356131.644558

نیلوفر میکائیلی؛ مهدی حیاتی؛ امیر نجفی لنبر؛ نرگس محمدپور


اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر باور تحصیلی، تنظیم هیجانی، خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی

صفحه 229-249

10.22059/japr.2023.351670.644460

امین عزیزی؛ عبدالحسن فرهنگی؛ رضا حسین پور


ارائۀ الگوی قلدری سازمانی در مراکز آموزشی-درمانی: رویکرد نظریه‌پردازی داده‌بنیاد

صفحه 251-273

10.22059/japr.2025.355472.644552

علی تقی نیا؛ حمدالله حبیبی؛ صادق ملکی آوارسین؛ زرین دانشور هریس


مطالعۀ کیفی تجربۀ سازگاری روان‌شناختی در نابینایی تروماتیک: عوامل پیش‌آیندی و پیامدی آن در نابینایان

10.22059/japr.2025.355069.644531

عباس رحیمی نژاد؛ همایون شاهمرادی؛ رضا رستمی یک؛ الهه حجازی


بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی پرسشنامۀ تنظیم هیجان تحصیلی (AERQ) برای دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه

10.22059/japr.2025.354731.644529

انسیه سادات مصطفوی؛ زهرا هاشمی


اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه‌نگر بر همجوشی شناختی و رفتارهای خودمراقبتی دانش‌آموزان مبتلا به دیابت نوع یک

10.22059/japr.2025.343316.644265

فاطمه بیگلری؛ فاطمه شیبانی تذرجی


تعداد دوره ها

16

 تعداد شماره‌ها

 57

 تعداد مقالات

 865

 تعداد نویسندگان

 1,675

 تعداد مشاهده مقاله

 1,117,298

 تعداد دریافت فایل اصل مقاله

 757,765
 نسبت مشاهده بر مقاله  1291.67
 نسبت دریافت فایل بر مقاله  876.03
 تعداد مقالات ارسال شده  3,796
 تعداد مقالات رد شده  1,725
درصد عدم پذیرش 45
تعداد مقالات پذیرفته شده  409

درصد پذیرش

 20
زمان پذیرش (روز)  130
تعداد پایگاه های نمایه شده 13
تعداد داوران 56

ابر واژگان