به پایگاه نشریه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی خوش آمدید

مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی، نشریه ای است با رویکرد علمی که رسالت آن توسعه دانش روانشناسی در حوزه های کاربردی بوده و با هدف شناسایی مسائل روانشناختی مهم جامعه و ارئه راهکارهای مناسب برای آنها، مقاله های علمی را به صورت فصلنامه منتشر می کند. این نشریه از پاییز سال 1389 آغاز به کار کرده  و  به صورت فصلی منتشر می شود. 

*نکات بسیار مهم قابل توجه نویسندگان محترم* (لینک دریافت فایل)

 

نویسندگان محترم به اطلاع می رساند به دلیل رعایت الزامات بین‌المللی، از این پس درج کد اخلاق در مقاله

و ارائه گواهی اخلاق در پژوهش، همراه با سایر مدارک،  برای  مقالات الزامی است

سایر اطلاعات ضروری درباره نشریه پژوهش های کاربردی روانشناختی به شرح زیر می باشد:

  •      کشور محل چاپ:  ایران
  •      صاحب امتیاز: دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی- مؤسسه روانشناسی
  •      شروع انتشار:  پاییز 1389
  •      فرمت: چاپی و الکترونیکی
  •      شاپای چاپی: 8126-2251
  •      شاپای الکترونیکی: 4504-2676
  •      وضعیت چاپ:  در حال حاضر فقط الکترونیکی
  •      نوبت‌های چاپ:  فصلنامه
  •      زبان مجله: فارسی (چکیده و عنوان انگلیسی)
  •      حوزه  تخصصی: روان شناسی، روان درمانی، علوم شناختی و مشاوره
  •      نوع مجله: نشریه علمی_ پژوهشی
  •      مقالات قابل بررسی: علمی پژوهشی و کاربردی
  •      دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  •      نمایه شده: بلی
  •     رتبه وزارت علوم در سال 1403: بین المللی
  •     دریافت هزینه بررسی و انتشار: بلی طبق مصوبات وزارت علوم
  •     نوع داوری: فرآیند داوری تخصصی به صورت داوری دو سو بسته و حداقل 2 داور
  •      زمان داوری: متوسط 12 هفته
  •      نوع دسترسی: دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است
  •      ایمیل مجله: japr@ut.ac.ir

جهت جلوگیری از سرقت علمی و ادبی تمامی مقالات ارسالی قبل از ورود به فرآیند داوری

در سامانه همانند جو  مورد بررسی قرارمی گیرند.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد.

 

 

اثربخشی شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBCT) بر ارتقای کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان با علائم ضرب‌آهنگ شناختی کند

صفحه 1-14

10.22059/japr.2024.355475.644542

کریم عبدالمحمدی؛ عسگر علیمحمدی


تدوین مدل اضطراب اجتماعی دانش‌آموزان براساس کمال‌گرایی سازش‌نایافته و اجتناب تجربه‌ای با نقش واسطه‌ای دشواری در تنظیم هیجان

صفحه 15-32

10.22059/japr.2024.375061.644904

محمد حاتمی نژاد؛ محمدرضا نوروزی همایون؛ مسعود صادقی؛ اسماعیل صدری دمیرچی


مقایسۀ اثربخشی دو شیوۀ مداخله مبتنی بر آموزش با نرم‌افزار موسیقی و ارتباط تصویری بر حرکات کلیشه‌ای و هماهنگی چشم و دست در کودکان اوتیسم

صفحه 33-46

10.22059/japr.2023.357898.644599

آزاده طالبی؛ لیلا ;کاشانی وحید؛ مریم اساسه؛ غلامعلی افروز؛ منوچهر مرادی سبزوار


تأثیر آموزش ذهن‌آگاهی بر بخشش و همدلی نسبت به دیگران در میان دانش‌آموزان دارای رفتار قلدری

صفحه 47-64

10.22059/japr.2025.357096.644583

شهروز نعمتی؛ رحیم بدری؛ سپیده کاظمی


اثربخشی تحریک الکتریکی جریان مستقیم فراجمجمه‌ای (tDCS) آنودال بر بی‌لذتی و نشانه‌های اختلال استرس پس از ضربه (PTSD) مرتبط با جنگ

صفحه 65-79

10.22059/japr.2023.358885.644613

مهدی رضایی


پیش‌بینی فرسودگی شغلی کادر درمان بیمارستان‌های دولتی کرج براساس استحکام من: نقش واسطه‌ای تنظیم هیجان و ناگویی هیجانی

صفحه 81-95

10.22059/japr.2025.382012.645007

جمیل منصوری؛ مینا محمدی؛ محمدعلی بشارت؛ نازیلا امانی


پیش‌بینی تبعیت از درمان براساس سبک‌های دلبستگی با درنظرگرفتن نقش میانجی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به زخم معدۀ مزمن

صفحه 97-111

10.22059/japr.2025.355259.644539

عباس کیوانلو؛ علی اکبر صارمی؛ رضا نوری


تأثیر فعالیت‌های ورزشی گروهی و انفرادی با دو سبک شناختی خوش‌بینانه و بدبینانه بر کیفیت زندگی زنان سالمند

صفحه 113-132

10.22059/japr.2025.378570.644955

رامینا آتشگاهیان؛ مهدی شهبازی؛ رضا رستمی؛ الهه عرب عامری


اثربخشی روش بازی‌وارسازی به‌صورت انفرادی و مشارکتی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پسر پایۀ سوم دبستان

صفحه 133-146

10.22059/japr.2025.376051.644922

مرضیه عباس پور؛ مرضیه دهقانی؛ محمد جوادی پور؛ ابراهیم خدایی


رابطۀ مدل فراشناختی و فراهیجان با آمادگی به اعتیاد نقش واسطه‌ای حمایت اجتماعی در نوجوانان

صفحه 147-162

10.22059/japr.2025.355227.644536

عارفه محمدنژاد؛ نیلوفر میکائیلی


شناسایی مؤلفه‌های سرمایۀ شناختی (یک مطالعۀ فراترکیب)

صفحه 163-180

10.22059/japr.2025.387905.645115

وکیل آژیده؛ جواد پورکریمی؛ حسن محجوب؛ میترا عزتی


نقش واسطه‌ای ویژگی‌های شخصیتی در رابطۀ بین فرزندپروری و صفات سنگدلی-بی‌رحمی

صفحه 181-200

10.22059/japr.2023.350419.644426

فاطمه کارگر؛ قاسم نوروزی؛ امیر قمرانی


اثربخشی مداخلۀ مبتنی بر شفقت بر فرسودگی والدینی و رابطۀ والد-کودک مادران کودکان با اختلال اضطراب جدایی

صفحه 201-215

10.22059/japr.2025.354297.644519

مهناز خسروجاوید؛ سمیه محمدی کشکا؛ مژگان وکیلیان؛ علیرضا محمدی ‌سنگاچین‌‌دوست؛ سیده زهرا سیدنوری


تأثیر تمرینات توان‌بخشی حس‌های نزدیک بر مهار بازتاب کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

صفحه 217-232

10.22059/japr.2025.350312.644422

فاطمه ایزدپناه؛ سعید رضایی؛ فاطمه نیکخو


اثربخشی گروه‌درمانی مبتنی بر ذهنی‌سازی بر روابط موضوعی و دشواری در تنظیم هیجان در افراد دارای نشانگان شخصیت وابسته

صفحه 233-250

10.22059/japr.2023.352891.644491

سهیلا ملکی؛ لیدا لیل آبادی؛ شیرین کوشکی


تدوین الگوی ساختاری رابطۀ الگوهای ارتباطی و مهارت‌های مقابله با استرس با رضایت از زندگی با میانجی‌گری بخشودگی بین‌فردی در زنان متأهل

صفحه 251-269

10.22059/japr.2025.354625.644526

رقیه حاجی رستملو؛ عبدالحسن فرهنگی؛ رضا حسین پور


اثربخشی رویکرد معنادرمانی بر عملکرد خانواده و رضایتمندی از زندگی زناشویی زوجین با تعارضات زناشویی

صفحه 271-286

10.22059/japr.2025.349159.644397

محمدحسین فرهمندی؛ ابوالفضل بخشی پور؛ محمود جاجرمی


ارزیابی مدل احساس شرم و گناه براساس سبک‌های دلبستگی با میانجی‌گری شفقت به خود در معلولان جسمی-حرکتی

صفحه 287-304

10.22059/japr.2025.353990.644513

آزاده اسدی؛ آرزو اسکویی شمالی


تعداد دوره ها

16

 تعداد شماره‌ها

 57

 تعداد مقالات

 850

 تعداد نویسندگان

 1,647

 تعداد مشاهده مقاله

 1,075,110

 تعداد دریافت فایل اصل مقاله

 733,675
 نسبت مشاهده بر مقاله  1264.84
 نسبت دریافت فایل بر مقاله  863.15
 تعداد مقالات ارسال شده  3,771
 تعداد مقالات رد شده  1,712
درصد عدم پذیرش 45
تعداد مقالات پذیرفته شده  409

درصد پذیرش

 20
زمان پذیرش (روز)  130
تعداد پایگاه های نمایه شده 13
تعداد داوران 56

ابر واژگان