به پایگاه نشریه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی خوش آمدید

مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی، نشریه ای است با رویکرد علمی که رسالت آن توسعه دانش روانشناسی در حوزه های کاربردی بوده و با هدف شناسایی مسائل روانشناختی مهم جامعه و ارئه راهکارهای مناسب برای آنها، مقاله های علمی را به صورت فصلنامه منتشر می کند. این نشریه از پاییز سال 1389 آغاز به کار کرده  و  به صورت فصلی منتشر می شود. 

*نکات بسیار مهم قابل توجه نویسندگان محترم* (لینک دریافت فایل)

 

نویسندگان محترم به اطلاع می رساند به دلیل رعایت الزامات بین‌المللی، از این پس درج کد اخلاق در مقاله

و ارائه گواهی اخلاق در پژوهش، همراه با سایر مدارک،  برای  مقالات الزامی است

سایر اطلاعات ضروری درباره نشریه پژوهش های کاربردی روانشناختی به شرح زیر می باشد:

  •      کشور محل چاپ:  ایران
  •      صاحب امتیاز: دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی- مؤسسه روانشناسی
  •      شروع انتشار:  پاییز 1389
  •      فرمت: چاپی و الکترونیکی
  •      شاپای چاپی: 8126-2251
  •      شاپای الکترونیکی: 4504-2676
  •      وضعیت چاپ:  در حال حاضر فقط الکترونیکی
  •      نوبت‌های چاپ:  فصلنامه
  •      زبان مجله: فارسی (چکیده و عنوان انگلیسی)
  •      حوزه  تخصصی: روان شناسی، روان درمانی، علوم شناختی و مشاوره
  •      نوع مجله: نشریه علمی_ پژوهشی
  •      مقالات قابل بررسی: علمی پژوهشی و کاربردی
  •      دسترسی رایگان و آزاد به مقالات: بلی
  •      نمایه شده: بلی
  •     رتبه وزارت علوم در سال 1403: بین المللی
  •     دریافت هزینه بررسی و انتشار: بلی طبق مصوبات وزارت علوم
  •     نوع داوری: فرآیند داوری تخصصی به صورت داوری دو سو بسته و حداقل 2 داور
  •      زمان داوری: متوسط 12 هفته
  •      نوع دسترسی: دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است
  •      ایمیل مجله: japr@ut.ac.ir

جهت جلوگیری از سرقت علمی و ادبی تمامی مقالات ارسالی قبل از ورود به فرآیند داوری

در سامانه همانند جو  مورد بررسی قرارمی گیرند.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد.

 

 

مقاله پژوهشی

اثربخشی توان‌بخشی شناختی-حرکتی بر سرعت خواندن و انعطاف‌پذیری شناختی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خواندن

صفحه 1-17

10.22059/japr.2024.348929.644388

مژگان سلطانی؛ فرح نادری؛ پرویز عسگری؛ وحید نجاتی


بررسی ارتباط ابعاد شخصیتی کلونینجر، ادراک درد، تبعیت درمان و بدتنظیمی هیجانی در میان زنان مبتلا به اندومتریوز با رویکرد تحلیل شبکه

صفحه 19-34

10.22059/japr.2025.396503.645266

پارمیدا محمدی؛ سید سعید پور نقاش تهرانی؛ حجت اله فراهانی


اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی نوجوان‌محور بر استقامت و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان مضطرب دورۀ اول متوسطه

صفحه 35-49

10.22059/japr.2024.359473.644626

الهه نکوئی اصفهانی؛ منصوره بهرامی پور اصفهانی؛ محسن گل پرور


بررسی اثر هم‌زمانی رفتاری بر انتخاب جبران در تصمیم‌گیری ترتیبی نوجوانان و جوانان

صفحه 51-65

10.22059/japr.2024.361306.644661

فاطمه ابراهیمی؛ خاطره برهانی؛ عبدالحسین وهابی


واکاوی چالش‌های مسیر شغلی رواندرمانگران در مشاورۀ تلفنی

صفحه 67-83

10.22059/japr.2025.392856.645206

محیا صنیعی.منش؛ فهیمه باهنر


اثربخشی آموزش بازداری شناختی بر عملکرد توجه و کنترل پاسخ دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نقص‌توجه/بیش‌فعالی

صفحه 85-102

10.22059/japr.2025.385079.645059

محسن رفیع خواه؛ علی شریفی؛ مرضیه رحیمی


تأثیر بازی‌های گروهی بر شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان پسر پایۀ سوم

صفحه 103-118

10.22059/japr.2025.379606.644980

صبا صفریان؛ کیوان صالحی؛ مرضیه دهقانی؛ زهرا کریمیان


مقایسۀ اثربخشی طرحواره‌درمانی هیجانی و درمان شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان، عدم تحمل بلاتکلیفی و انعطاف‌پذیری ‌شناختی در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر

صفحه 119-138

10.22059/japr.2025.356174.644559

کبری غنی زاده بالدرلو؛ نعیمه محب؛ مرضیه علیوندی وفا؛ معصومه آزموده


طراحی، رواسازی و تعیین پایایی پرسشنامۀ شناخت اجتماعی کودکان و نوجوانان

صفحه 139-151

10.22059/japr.2025.356269.644562

کیمیا ریگی؛ منصوره شهریاری احمدی؛ پریسا تجلی؛ پروانه قدسی


تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف‌پذیری شناختی و انسجام روانی زنان مطلقه

صفحه 153-167

10.22059/japr.2025.355750.644551

سارا ملک محمدی؛ حسین ابراهیمی مقدم


تأثیر تمرینات کارکردی بر عملکرد شناختی (حافظۀ کاری) و مؤلفه‌های سلامت روان مردان سالمند

صفحه 169-185

10.22059/japr.2024.361911.644669

فرشید طهماسبی؛ سیدکاوس صالحی؛ سیما سینا


اثربخشی آموزش کوتاه‌مدت مادران با رویکرد راه‌حل‌محور بر تعامل مادر-کودک و خودکارآمدی مادر و کودک

صفحه 187-201

10.22059/japr.2023.357839.644606

سجاد حضرتی؛ عباس امان الهی؛ خالد اصلانی


ارتباط بین توانمندی‌های منش و شکست‌های شناختی با خوش‌بینی شغلی: بررسی نقش میانجی افکار شغلی

صفحه 203-219

10.22059/japr.2025.358073.644601

فاطمه امین جعفری؛ یاسر رضاپور میرصالح؛ محمدهادی صافی


تعداد دوره ها

16

 تعداد شماره‌ها

 58

 تعداد مقالات

 888

 تعداد نویسندگان

 1,738

 تعداد مشاهده مقاله

 1,357,410

 تعداد دریافت فایل اصل مقاله

 847,843
 نسبت مشاهده بر مقاله  1528.61
 نسبت دریافت فایل بر مقاله  954.78
 تعداد مقالات ارسال شده  3,899
 تعداد مقالات رد شده  1,779
درصد عدم پذیرش 46
تعداد مقالات پذیرفته شده  409

درصد پذیرش

 20
زمان پذیرش (روز)  130
تعداد پایگاه های نمایه شده 13
تعداد داوران 56

ابر واژگان