نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش بارداری تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]
  • آموزش حل مساله آموزش حل مساله به مادران و اثربخشی آن بر حل مشکلات خانوادگی و روش فرزندپروری آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-12]
  • آموزش مستقیم تاثیر آموزش مستقیم بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان مبتلا به اختلال ریاضی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 41-58]
  • آموزش ‌های شناختی- رفتاری اثربخشی آموزش‌ های شناختی- رفتاری بر کاهش اهمالکاری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 81-88]
  • آموزش یکپارچگی حسی خانواده-محور اثربخشی آموزش یکپارچگی حسی خانواده محور بر هماهنگی حرکتی کودکان 5-8 ساله با نشانگان داون [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 113-123]

ا

  • ابراز وجود مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز وجود در دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 203-211]
  • اتیسم و تنیدگی والدینی اثربخشی روش درمانی پاسخ محور بر کاهش نشانگان اتیسم کودک و تنیدگی والدینی آنها [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 111-125]
  • احساس معنا در زندگی بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و احساس معنا در زندگی با کیفیت زندگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 125-136]
  • اختلال استرس پس از سانحه حافظه شرح حال و کارکردهای اجرایی در افراد HIV مثبت و خانواده این بیماران [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 73-89]
  • اختلال ریاضی تاثیر آموزش مستقیم بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان مبتلا به اختلال ریاضی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 41-58]
  • اختلال عملکرد جنسی بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 157-170]
  • اختلال هماهنگی رشدی تأثیر تمرینات ژیمناستیک بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 47-64]
  • اخلاق رابطه ای بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 157-170]
  • استانداردسازی مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-130]
  • اشتغال وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌ روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-70]
  • اضطراب امتحان مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-17]
  • اضطراب درد ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس نشانگان اضطراب درد [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 71-94]
  • اعتباریابی ساخت و اعتباریابی آزمون سهل انگاری اجتماعی در مردان شهر تهران [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 69-79]
  • اعتیاد ساخت و اعتبار‌یابی مقیاس خودکارآمدی پرهیز از سیگار [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 95-110]
  • افراد عادی مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و نگرش های ناکارآمد در افراد وابسته به مواد و افراد عادی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 59-72]
  • افراد وابسته به مواد مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و نگرش های ناکارآمد در افراد وابسته به مواد و افراد عادی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 59-72]
  • افسردگی اختلال حافظه کاری در بیماران مولتیپل اسکلروزیس (زیر گروه RR-MS) با ناتوانی کم و ارتباط آن با افسردگی و شدت خستگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 103-112]
  • افسردگی بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 157-170]
  • افسردگی پس از زایمان تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]
  • اندوزش کوتاه مدت شناخت سیال در کودکان؛ سازه ای یکپارچه یا متمایز اما به هم مرتبط؟ [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-17]
  • انعطاف پذیری شناختی انعطاف پذیری شناختی و کنترل عواطف مادران دانش آموزان پسر نابینا [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 155-165]
  • انگیزش پیشرفت رابطه بافت فرهنگی، سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 101-116]
  • اهداف پیشرفت پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 191-202]
  • اهمالکاری اثربخشی آموزش‌ های شناختی- رفتاری بر کاهش اهمالکاری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 81-88]

ب

  • بازی‌درمانی اثربخشی بازی درمانی بر توجه و تمرکز کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 183-197]
  • بافت فرهنگی رابطه بافت فرهنگی، سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 101-116]
  • باور اولویت‌بندی اهداف، سلامت روانی و باورهای غیرمنطقی دانشجویان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 39-53]
  • باورهای فراشناختی بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 51-68]

پ

  • پیشرفت تحصیلی رابطه بافت فرهنگی، سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 101-116]

ت

  • تحلیل آیتم مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-130]
  • تحلیل عاملی مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-130]
  • تحلیل عاملی تأییدی نیاز به شناخت: ساختار عاملی و تفاوت های جنسیتی در دانش آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 13-28]
  • تربیت معلم بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 19-38]
  • تعلیم و تربیت انتقادی بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 19-38]
  • تعهد هویت مدل ساختاری روابط میان سبک های فرزندپروری والدین با سبک های هویت و تعهد هویت نوجوانان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 81-99]
  • تفکر انتقادی بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 19-38]
  • تکانشوری پیش بینی نشانه های اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 29-49]
  • تمرین رایانه‌ای شناختی بررسی اثربخشی "نرم افزار تقویت حافظه فعال" بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 65-80]
  • تنظیم هیجانات اثربخشی مدل درمانی ماتریکس بر تنظیم هیجانات و لغزش سوءمصرفکنندگان متآمفتامین [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 189-203]
  • توجه اجرایی شناخت سیال در کودکان؛ سازه ای یکپارچه یا متمایز اما به هم مرتبط؟ [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-17]

ج

  • جنسیت نیاز به شناخت: ساختار عاملی و تفاوت های جنسیتی در دانش آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 13-28]
  • جهت گیری مذهبی بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و احساس معنا در زندگی با کیفیت زندگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 125-136]

ح

  • حافظه شرح حال حافظه شرح حال و کارکردهای اجرایی در افراد HIV مثبت و خانواده این بیماران [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 73-89]
  • حافظه فعال بررسی اثربخشی "نرم افزار تقویت حافظه فعال" بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 65-80]
  • حافظه کاری اختلال حافظه کاری در بیماران مولتیپل اسکلروزیس (زیر گروه RR-MS) با ناتوانی کم و ارتباط آن با افسردگی و شدت خستگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 103-112]
  • حرمت ‌خود آشکار مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-17]
  • حرمت ‌خود پنهان مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-17]

خ

  • خستگی اختلال حافظه کاری در بیماران مولتیپل اسکلروزیس (زیر گروه RR-MS) با ناتوانی کم و ارتباط آن با افسردگی و شدت خستگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 103-112]
  • خشم پیش بینی نشانه های اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 29-49]
  • خلاقیت رابطۀ ویژگی های شخصیتی مادران با خلاقیت دختران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 29-46]
  • خودکارآمدی بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 51-68]
  • خودکارآمدی پرهیز ساخت و اعتبار‌یابی مقیاس خودکارآمدی پرهیز از سیگار [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 95-110]
  • خودکارآمدی تحصیلی پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 191-202]

د

  • دانش ‏آموخته وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌ روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-70]
  • دانش‌آموز اثربخشی آموزش‌ های شناختی- رفتاری بر کاهش اهمالکاری دانش‌آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 81-88]
  • دانش آموزان پایه ابتدایی تاثیر آموزش مستقیم بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان مبتلا به اختلال ریاضی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 41-58]
  • دانش آموزان دختر رابطۀ ویژگی های شخصیتی مادران با خلاقیت دختران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 29-46]
  • دانش آموزان نابینا انعطاف پذیری شناختی و کنترل عواطف مادران دانش آموزان پسر نابینا [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 155-165]
  • دانشگاه آلبرتا وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌ روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-70]
  • دانشگاه تهران وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌ روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-70]
  • درد مزمن ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس نشانگان اضطراب درد [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 71-94]
  • درگیری در مدرسه روابط معلم با دانش آموز و درگیری در مدرسه: نقش میانجی گر نیازهای اساسی روانشناختی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 19-40]
  • درمان شناختی-رفتاری تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]
  • دلبستگی اجتنابی ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-182]
  • دلبستگی اضطرابی ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-182]
  • دلبستگی ایمن ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-182]
  • دوره ابتدایی بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 51-68]

ر

  • رابرت انیس بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 19-38]
  • راهبردهای تنظیم هیجان مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز وجود در دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 203-211]
  • رضایت از زندگی رابطه صبر با رضایت از زندگی، سلامت روانی و شخصیت [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 17-28]
  • رضایت از مدرسه پیش بینی رضایت از مدرسه بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و اهداف پیشرفت دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 191-202]
  • رضایت زناشویی بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 157-170]
  • رفتار لغزش اثربخشی مدل درمانی ماتریکس بر تنظیم هیجانات و لغزش سوءمصرفکنندگان متآمفتامین [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 189-203]
  • رفتار مشکل‎آفرین بافت مدرسه، هویت و رفتارهای مشکل‎آفرین در اوائل نوجوانی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 173-190]
  • رقابت عوامل روانشناختی خطرساز در ایجاد مشکلات سلامت ورزشکاران حرفه ای [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-15]
  • روابط با معلمان روابط معلم با دانش آموز و درگیری در مدرسه: نقش میانجی گر نیازهای اساسی روانشناختی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 19-40]
  • روانشناسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌ روانشناسی در ایران و کانادا: مورد دانشگاه تهران و دانشگاه آلبرتا [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 55-70]
  • روانشناسی مثبت عوامل روانشناختی خطرساز در ایجاد مشکلات سلامت ورزشکاران حرفه ای [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-15]
  • روانشناسی محیطی تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیط‌های خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 89-102]
  • روش حل مسأله کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-228]
  • روش درمانی پاسخ محور اثربخشی روش درمانی پاسخ محور بر کاهش نشانگان اتیسم کودک و تنیدگی والدینی آنها [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 111-125]

ژ

  • ژیمناستیک تأثیر تمرینات ژیمناستیک بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 47-64]

س

  • ساخت ساخت و اعتباریابی آزمون سهل انگاری اجتماعی در مردان شهر تهران [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 69-79]
  • سالمند بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و احساس معنا در زندگی با کیفیت زندگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 125-136]
  • سبک‌ های پردازش هویت مدل ساختاری روابط میان سبک های فرزندپروری والدین با سبک های هویت و تعهد هویت نوجوانان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 81-99]
  • سبک های تفکر رابطه بافت فرهنگی، سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 101-116]
  • سبک ‌های فرزندپروری والدین مدل ساختاری روابط میان سبک های فرزندپروری والدین با سبک های هویت و تعهد هویت نوجوانان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 81-99]
  • سطح ارتباطات بررسی اثر مستقیم و غیرمستقیم اخلاق رابطه ای بر افسردگی و اختلال عملکرد جنسی با میانجیگری رضایت زناشویی و سطح ارتباطات [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 157-170]
  • سلامت اولویت‌بندی اهداف، سلامت روانی و باورهای غیرمنطقی دانشجویان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 39-53]
  • سلامت روانی مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 1-17]
  • سلامت روانی رابطه صبر با رضایت از زندگی، سلامت روانی و شخصیت [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 17-28]
  • سندرم داون اثربخشی آموزش یکپارچگی حسی خانواده محور بر هماهنگی حرکتی کودکان 5-8 ساله با نشانگان داون [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 113-123]
  • سهل انگاری اجتماعی ساخت و اعتباریابی آزمون سهل انگاری اجتماعی در مردان شهر تهران [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 69-79]
  • سوءمصرف‌کنندگان متآمفتامین اثربخشی مدل درمانی ماتریکس بر تنظیم هیجانات و لغزش سوءمصرفکنندگان متآمفتامین [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 189-203]
  • سیگار ساخت و اعتبار‌یابی مقیاس خودکارآمدی پرهیز از سیگار [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 95-110]

ش

  • شخصیت رابطه صبر با رضایت از زندگی، سلامت روانی و شخصیت [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 17-28]
  • شناخت سیال حافظه کاری شناخت سیال در کودکان؛ سازه ای یکپارچه یا متمایز اما به هم مرتبط؟ [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-17]

ص

  • صبر رابطه صبر با رضایت از زندگی، سلامت روانی و شخصیت [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 17-28]
  • صلاحیت های حرفه ای بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 51-68]

ط

  • طرح پژوهش تک آزمودنی تاثیر آموزش مستقیم بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان مبتلا به اختلال ریاضی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 41-58]
  • طرحواره های ناسازگار اولیه مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و نگرش های ناکارآمد در افراد وابسته به مواد و افراد عادی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 59-72]

ع

  • عزت نفس تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]

ف

  • فرزندپروری آموزش حل مساله به مادران و اثربخشی آن بر حل مشکلات خانوادگی و روش فرزندپروری آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-12]
  • فرسودگی شغلی مقایسه کیفیت خواب و فرسودگی شغلی در کارمندان نوبت‏کار و روزکار شرکت پتروشیمی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 197-216]

ک

  • کارکرد اجرایی کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-228]
  • کارکرد‏های اجرایی حافظه شرح حال و کارکردهای اجرایی در افراد HIV مثبت و خانواده این بیماران [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 73-89]
  • کارکردهای اجرایی تأثیر تمرینات ژیمناستیک بر کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 47-64]
  • کارمندان روزکار مقایسه کیفیت خواب و فرسودگی شغلی در کارمندان نوبت‏کار و روزکار شرکت پتروشیمی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 197-216]
  • کارمندان نوبت‌کار مقایسه کیفیت خواب و فرسودگی شغلی در کارمندان نوبت‏کار و روزکار شرکت پتروشیمی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 197-216]
  • کلان‌شهر مشهد تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیط‌های خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 89-102]
  • کم وزنی تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]
  • کنترل عواطف انعطاف پذیری شناختی و کنترل عواطف مادران دانش آموزان پسر نابینا [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 155-165]
  • کنش‎وری ‎مدرسه بافت مدرسه، هویت و رفتارهای مشکل‎آفرین در اوائل نوجوانی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 173-190]
  • کودکان دچار اختلال یادگیری اثربخشی بازی درمانی بر توجه و تمرکز کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 183-197]
  • کیفیت خواب مقایسه کیفیت خواب و فرسودگی شغلی در کارمندان نوبت‏کار و روزکار شرکت پتروشیمی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 197-216]
  • کیفیت زندگی بررسی رابطه جهت گیری مذهبی و احساس معنا در زندگی با کیفیت زندگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 125-136]

ل

  • لکنت زبان مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز وجود در دانش آموزان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 203-211]

م

  • مثبت نگری مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-130]
  • محیط‌های تجاری تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیط‌های خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 89-102]
  • مدل درمانی ماتریکس اثربخشی مدل درمانی ماتریکس بر تنظیم هیجانات و لغزش سوءمصرفکنندگان متآمفتامین [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 189-203]
  • مردان ساخت و اعتباریابی آزمون سهل انگاری اجتماعی در مردان شهر تهران [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 69-79]
  • مشتری تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیط‌های خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 89-102]
  • مشکلات خلقی تأثیر آموزش شناختی رفتاری بر بهبود سلامت روانشناختی مادر و وزن نوزاد [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 137-154]
  • مشکلات سلامت عوامل روانشناختی خطرساز در ایجاد مشکلات سلامت ورزشکاران حرفه ای [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-15]
  • مشکل خانوادگی آموزش حل مساله به مادران و اثربخشی آن بر حل مشکلات خانوادگی و روش فرزندپروری آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 1-12]
  • معلم ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-182]
  • معلمان بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان با صلاحیت های حرفه ای آنان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 51-68]
  • مقبولیت اجتماعی کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-228]
  • مقیاس ساخت و مطالعه ویژگیهای روان سنجی مقیاس سه بعدی دلبستگی نوجوان به معلم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 171-182]
  • مقیاس PASS-20 تحلیل عاملی و کارگران سانحه دیده شغلی ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس نشانگان اضطراب درد [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 71-94]
  • مقیاس سازی مقیاس مثبت نگری ایرانیان: ساخت و استانداردسازی [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 103-130]
  • مهارت‌های بین فردی کارآیی آموزش حل مساله اجتماعی برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی: اصلاح رفتار با رویکرد شناختی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 213-228]
  • مولتیپل اسکلروزیس اختلال حافظه کاری در بیماران مولتیپل اسکلروزیس (زیر گروه RR-MS) با ناتوانی کم و ارتباط آن با افسردگی و شدت خستگی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 103-112]

ن

  • نرم افزار تقویت حافظه فعال بررسی اثربخشی "نرم افزار تقویت حافظه فعال" بر عملکرد حافظه فعال دانش آموزان [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 65-80]
  • نقص توجه و تمرکز اثربخشی بازی درمانی بر توجه و تمرکز کودکان دارای اختلال یادگیری [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 183-197]
  • نگرش های ناکارآمد مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و نگرش های ناکارآمد در افراد وابسته به مواد و افراد عادی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 59-72]
  • نوجوانی بافت مدرسه، هویت و رفتارهای مشکل‎آفرین در اوائل نوجوانی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 173-190]
  • نیاز به شناخت نیاز به شناخت: ساختار عاملی و تفاوت های جنسیتی در دانش آموزان [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 13-28]
  • نیازهای اساسی روانشناختی روابط معلم با دانش آموز و درگیری در مدرسه: نقش میانجی گر نیازهای اساسی روانشناختی [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 19-40]

و

  • واسطه‎گری بافت مدرسه، هویت و رفتارهای مشکل‎آفرین در اوائل نوجوانی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 173-190]
  • والدین اثربخشی روش درمانی پاسخ محور بر کاهش نشانگان اتیسم کودک و تنیدگی والدینی آنها [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 111-125]
  • ورزش عوامل روانشناختی خطرساز در ایجاد مشکلات سلامت ورزشکاران حرفه ای [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-15]
  • وسواس پیش بینی نشانه های اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 29-49]
  • ویژگی های شخصیتی مادران رابطۀ ویژگی های شخصیتی مادران با خلاقیت دختران [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 29-46]

ه

  • هدف اولویت‌بندی اهداف، سلامت روانی و باورهای غیرمنطقی دانشجویان [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 39-53]
  • هماهنگی حرکتی اثربخشی آموزش یکپارچگی حسی خانواده محور بر هماهنگی حرکتی کودکان 5-8 ساله با نشانگان داون [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 113-123]
  • هنری ژیرو بررسی تطبیقی تفکر انتقادی از منظر رابرت انیس و هنری ژیرو با نظر به کاربرد آن برای اصلاح نظام تربیت معلم [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 19-38]
  • هوش سیال شناخت سیال در کودکان؛ سازه ای یکپارچه یا متمایز اما به هم مرتبط؟ [دوره 5، شماره 1، 1393، صفحه 1-17]
  • هویت شخصی بافت مدرسه، هویت و رفتارهای مشکل‎آفرین در اوائل نوجوانی [دوره 5، شماره 3، 1393، صفحه 173-190]
  • هیجان عوامل روانشناختی خطرساز در ایجاد مشکلات سلامت ورزشکاران حرفه ای [دوره 5، شماره 2، 1393، صفحه 1-15]
  • هیجان پیش بینی نشانه های اختلال وسواس فکری- عملی بر اساس دشواری تنظیم هیجان، تکانشوری و خشم [دوره 5، شماره 4، 1393، صفحه 29-49]